Camping Le Ventadour

8.3Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, Meyras (Ardeche)

8.3Fantastisch

• 7.8Eetgelegenheden
  • 7.5Staat v/h sanitair

Meer camping info

Camping Le Ventadour (Ardèche) ligt vlak aan de rivier. De animatie zorgt voor gezelligheid, maar is niet overdreven. Kinderen van alle leeftijden vinden elkaar tijdens het spelen in de rivier. Het restaurant heeft een kleine kaart, maar je kunt er een lekker hapje eten. Bij de receptie boek je makkelijk excursies als canyoning en kanoën.

159 reviews over Camping Le Ventadour

• 2019
    9G&G27-07-2019

Familie, fun, betaalbaar, rivier, relaxen

Prachtige mobile home gehuurd welke van alle gemakken is voorzien (zelfs vaatwasser). Ons 16de jaar op deze camping, onze kinderen willen altijd weer terug en de volwassen kinderen komen (als het past binnen hun werk) bijna elk jaar weer langs. Rustige familiecamping, niet te groot en niet te veel faciliteiten waardoor je weer kan genieten van een potje badminton, Jeu de boules, skibo, yahtzee maar vooral lekker zwemmen en dobberen in de rivier.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 6Rixt22-07-2019

Leuke camping

Leuke camping maar het sanitair was niet altijd schoon. De wc’s waren vies en er was steeds een vieze lucht. Ook was het afwas gedeelte niet super.

• 3Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juli 2019

• 9Martin Ariaans04-07-2019

Geweldige camping, met een 100% bereik van WiFi.

Fantastische camping, lekker rustig, gelegen aan de Ardèche. Mooi strandje en fantastisch zwemwater.

Maar bovenal moet gezegd worden de de WiFi uitstekend is. Komt op weinig campings voor, dat het bereik van de WiFi echt 100% is.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    9fam. v.d. knaap26-08-2018

Geweldig! En zou het zeker aanbevelen bij anderen.

Wat een hele leuke gezellige camping. Ligt in een hele mooie omgeving en het riviertje met waterval is een groot succes geweest bij de kinderen.

Pluspunten * het meertje * Geen uitgebreide animatie, maar er is wel af en toe wat te doen voor de kinderen * toiletgebouw was erg netjes. Ondanks er maar 2 toiletten (+ 2 franse toiletten) waren ze altijd schoon. * receptie is erg behulpzaam

Minpunten * Je moet je eigen toiletpapier meenemen. Dat vind ik echt niet meer van deze tijd. * Wij stonden op een mooi plekje met schaduw. Aan het einde van de camping heb je heel veel schaduw. In het midden moet je het treffen. * Wanneer je in de buurt van het restaurant heb je 2 avonden echt wel last van de muziek. (karaoke avond en een avond met optreden van een band.) Wij stonden in het midden en je hoorde de muziek wel, maar vond het niet storend. Maar kan me voorstellen dat je in het begin wel last van heb. Trouwens wel hele gezellige avonden!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 9Mieke21-08-2018

Top! Zoek niet verder!

Wat is het fantastisch om in het riviertje te zwemmen, met banden, luchtbedden of wat dan ook, te zitten op rotsen, te springen van de waterval, dammetjes te bouwen, visjes te vangen., noem maar op. Het is zo'n weids gebied, dat je je ook terug kunt trekken van de menigte. Prachtige natuur op eigen camping. De plaatsen zijn zeer verschillend en je zal echt moeten vragen naar de grootte wat je nodig hebt. Het sanitair is prima. Niet overdreven groot, maar nooit heel lang hoeven te wachten. De afwasplaats is gezellig bij elkaar neergezet, zodat je met elkaar automatisch een praatje maakt. Wij vonden de sfeer erg gemoedelijk. Er waren veel jongeren op de camping. 's Avonds zaten zij vaak bij het water. De karaoke avonden waren erg gezellig. Zo was er ook een gezellig band. De pizza's zijn ook een aanrader! Vanaf de camping kun je goed wandelen naar de chateau en naar een dorpje. Er is een Lidl en meer bekende supermarkten. Een aanrader!

• 10Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 9Dekker19-08-2018

Een heerlijke relaxte camping midden in een prachtige natuur. Een rivier voor jong en oud om van te genieten. Wij stonden eerst op plek 123 wat een gigantisch mooie plek aan de rivier is. Nog een paar dagen bijgeboekt op plek 142, vlak bij het restaurant. Heerlijk genoten van de karaoke en band. Barbara ( de eigenaresse) is zeer betrokken met haar gasten, want de camping gemoedelijk maakt. Het mountainbiken is pittig, een uitdaging, erg leuk dat barbara ons meegenomen heeft. Kortom, het was fantastisch.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 9Natasja18-08-2018

Aanrader!

Heerlijke camping met zowel rust als activiteit. Niet te grootschalig. Leuk voor kinderen tot 14 jaar. Voor oudere kids niet zo veel activiteiten/hangouts. Wij zaten in een nieuwe stacaravan. Van alle gemakken voorzien! Mooie rivier met helder stromend water. Lekker om in af te koelen, te zwemmen en voor kinderen om van de dam te springen. Nederlands sprekende gastvrouw. Hulpvaardig. Excursies via receptie te regelen. Kortom aanrader!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 10Nienke C14-08-2018

Heerlijke, relaxte camping

Mooie, rustige camping direct aan de Ardèche. Afgescheiden met een hek, dus veilig. Geen overstromingsgevaar. Door aangelegde dam is het water prima voor geschikt voor drijfmiddelen en jonge kinderen. Ook oudere kinderen (tot ongeveer 14 jaar) vermaken zich hier goed met springen van de rotsen, vissen, dammetjes bouwen en ‘s avonds chillen aan de oever van de rivier. Activiteiten (zoals canyoning, kanoën) vanaf de receptie te reserveren. Bij eventuele damdoorbraak helpt iedereen die wil, mee met de hersteloperaties. Koelkast in je tent kan gehuurd worden. Beperkte voorraad dus boek het er direct bij, idiaal! Gewoon een heerlijk, relaxte camping!

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 10Mariska Schrama11-08-2018

Geweldige camping!

Geweldige camping om lekker tot rust te komen voor een gezin met kinderen. Er zijn kinderen van verschillende leeftijden die allemaal op hun eigen manier genieten op de camping. De rivier is top. Je kunt er heerlijk zwemmen en van de waterval springen. Vissen is ook mogelijk, maar zorg dat je dan een vergunning hebt! Eigenaren, restaurant, sanitair is allemaal zeer goed! Wij hebben echt 2 weken genoten.

Winkel is iets verder weg (8 km), maar je kunt elke dag vers brood bestellen voor de volgende dag. Worden ook leuke avonden georganiseerd met karaoke of band. Niet opdringerig, maar gewoon super gezellig.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 8Margriet08-08-2018

Aanrader :zowel voor kinderen als jongeren

Erg mooie overzichtelijke camping. Ligging aan de Ardeche is echt prachtig. Kinderen - 6&9- willen het liefst elke dag op de camping blijven om in de rivier te spelen. Kikkervisjes vangen & van de waterval afspringen zijn absoluut favoriet. Hebben geen zwembad nodig!

Onze plek - 42- is ideaal :heerlijk diep en onder de bomen.

Animatie is leuk :twee dagen kids club, karaoke, bandje, mountainbiken, etc. Leuk en vooral niet te overheersend, kinderen hebben ruimte zat om heerlijk zelf te spelen ipv geleid te worden door het animatie programma.

Puntje van aandacht : sanitair gebouw. Toiletten zijn vrij klein en bij de douches is er weinig ruimte om je spullen op te hangen. Tevens stikt 't er van de spinnenweb, lijkt me makkelijk op te lossen.. Maar dit is een kleinigheid wat niet afweegt tegen de kwaliteiten van deze zeer leuke camping!

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018