Camping Le Ventadour

Weer vandaag15°-1°
Camping Le Ventadour
8,3

Omschrijving
Camping Le Ventadour (Ardèche) ligt vlak aan de rivier. De animatie zorgt voor gezelligheid, maar is niet overdreven. Kinderen van alle leeftijden vinden elkaar tijdens het spelen in de rivier. Het restaurant heeft een kleine kaart, maar je kunt er een lekker hapje eten. Bij de receptie boek je makkelijk excursies als canyoning en kanoën.

145 reviews over Camping Le Ventadour in het Nederlands

Geweldig! En zou het zeker aanbevelen bij anderen.

fam. v.d. knaap,
26-8-2018

Wat een hele leuke gezellige camping. Ligt in een hele mooie omgeving en het riviertje met waterval is een groot succes geweest bij de kinderen.

Pluspunten

* het meertje

* Geen uitgebreide animatie, maar er is wel af en toe wat te doen voor de kinderen

* toiletgebouw was erg netjes. Ondanks er maar 2 toiletten (+ 2 franse toiletten) waren ze altijd schoon.

* receptie is erg behulpzaam

Minpunten

* Je moet je eigen toiletpapier meenemen. Dat vind ik echt niet meer van deze tijd.

* Wij stonden op een mooi plekje met schaduw. Aan het einde van de camping heb je heel veel schaduw. In het midden moet je het treffen.

* Wanneer je in de buurt van het restaurant heb je 2 avonden echt wel last van de muziek. (karaoke avond en een avond met optreden van een band.) Wij stonden in het midden en je hoorde de muziek wel, maar vond het niet storend. Maar kan me voorstellen dat je in het begin wel last van heb.

Trouwens wel hele gezellige avonden!

Top! Zoek niet verder!

Mieke,
21-8-2018

Wat is het fantastisch om in het riviertje te zwemmen, met banden, luchtbedden of wat dan ook, te zitten op rotsen, te springen van de waterval, dammetjes te bouwen, visjes te vangen., noem maar op. Het is zo'n weids gebied, dat je je ook terug kunt trekken van de menigte. Prachtige natuur op eigen camping. De plaatsen zijn zeer verschillend en je zal echt moeten vragen naar de grootte wat je nodig hebt.

Het sanitair is prima. Niet overdreven groot, maar nooit heel lang hoeven te wachten. De afwasplaats is gezellig bij elkaar neergezet, zodat je met elkaar automatisch een praatje maakt.

Wij vonden de sfeer erg gemoedelijk. Er waren veel jongeren op de camping. 's Avonds zaten zij vaak bij het water. De karaoke avonden waren erg gezellig. Zo was er ook een gezellig band. De pizza's zijn ook een aanrader! Vanaf de camping kun je goed wandelen naar de chateau en naar een dorpje. Er is een Lidl en meer bekende supermarkten. Een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Dekker,
19-8-2018

Een heerlijke relaxte camping midden in een prachtige natuur. Een rivier voor jong en oud om van te genieten. Wij stonden eerst op plek 123 wat een gigantisch mooie plek aan de rivier is. Nog een paar dagen bijgeboekt op plek 142, vlak bij het restaurant. Heerlijk genoten van de karaoke en band. Barbara ( de eigenaresse) is zeer betrokken met haar gasten, want de camping gemoedelijk maakt. Het mountainbiken is pittig, een uitdaging, erg leuk dat barbara ons meegenomen heeft. Kortom, het was fantastisch.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Aanrader!

Natasja,
18-8-2018

Heerlijke camping met zowel rust als activiteit. Niet te grootschalig. Leuk voor kinderen tot 14 jaar. Voor oudere kids niet zo veel activiteiten/hangouts. Wij zaten in een nieuwe stacaravan. Van alle gemakken voorzien! Mooie rivier met helder stromend water. Lekker om in af te koelen, te zwemmen en voor kinderen om van de dam te springen. Nederlands sprekende gastvrouw. Hulpvaardig. Excursies via receptie te regelen. Kortom aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Heerlijke, relaxte camping

Nienke C,
14-8-2018

Mooie, rustige camping direct aan de Ardèche. Afgescheiden met een hek, dus veilig. Geen overstromingsgevaar. Door aangelegde dam is het water prima voor geschikt voor drijfmiddelen en jonge kinderen. Ook oudere kinderen (tot ongeveer 14 jaar) vermaken zich hier goed met springen van de rotsen, vissen, dammetjes bouwen en ‘s avonds chillen aan de oever van de rivier. Activiteiten (zoals canyoning, kanoën) vanaf de receptie te reserveren. Bij eventuele damdoorbraak helpt iedereen die wil, mee met de hersteloperaties. Koelkast in je tent kan gehuurd worden. Beperkte voorraad dus boek het er direct bij, idiaal! Gewoon een heerlijk, relaxte camping!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Geweldige camping!

Mariska Schrama,
11-8-2018

Geweldige camping om lekker tot rust te komen voor een gezin met kinderen. Er zijn kinderen van verschillende leeftijden die allemaal op hun eigen manier genieten op de camping. De rivier is top. Je kunt er heerlijk zwemmen en van de waterval springen. Vissen is ook mogelijk, maar zorg dat je dan een vergunning hebt! Eigenaren, restaurant, sanitair is allemaal zeer goed! Wij hebben echt 2 weken genoten.

Winkel is iets verder weg (8 km), maar je kunt elke dag vers brood bestellen voor de volgende dag. Worden ook leuke avonden georganiseerd met karaoke of band. Niet opdringerig, maar gewoon super gezellig.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Aanrader :zowel voor kinderen als jongeren

Margriet,
8-8-2018

Erg mooie overzichtelijke camping. Ligging aan de Ardeche is echt prachtig. Kinderen - 6&9- willen het liefst elke dag op de camping blijven om in de rivier te spelen. Kikkervisjes vangen & van de waterval afspringen zijn absoluut favoriet. Hebben geen zwembad nodig!

Onze plek - 42- is ideaal :heerlijk diep en onder de bomen.

Animatie is leuk :twee dagen kids club, karaoke, bandje, mountainbiken, etc. Leuk en vooral niet te overheersend, kinderen hebben ruimte zat om heerlijk zelf te spelen ipv geleid te worden door het animatie programma.

Puntje van aandacht : sanitair gebouw. Toiletten zijn vrij klein en bij de douches is er weinig ruimte om je spullen op te hangen. Tevens stikt 't er van de spinnenweb, lijkt me makkelijk op te lossen.. Maar dit is een kleinigheid wat niet afweegt tegen de kwaliteiten van deze zeer leuke camping!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Afrader

Frederic,
24-7-2018

De rivier is prachtig en heerlijk om aan te liggen of in te zwemmen. Daarmee is echter alles gezegd. De kampeerplekken zijn krap, er is door gebrek aan haagjes (of enkel minuscule) nauwelijks privacy en met wat pech is er geen schaduw. Gelukkig konden wij wisselen naar een schaduwrijke plek. Verder vonden wij een enorm luidruchtige karaoke tot na half 1 (!!!) Snachts echt ongehoord. Dit past geenszins bij een kindvriendelijke camping en onze kinderen van 3 en 5 kwamen nauwelijks in slaap. Tot slot; douchen met lauw of koud water is niet meer van deze tijd. Voor ons is deze camping echt een afrader en onder de maat.

Heerlijk tot rust gekomen

Familie Bram,
23-7-2018

Heerlijke camping aan de Ardeche. Kleinschalig maar wel goed geregeld, bar/restaurant is prima maar let op want je kan hier niet pinnen.

Sanitair is prima voor camping begrippen. Wordt meerdere malen per dag schoongemaakt. Wel is de verlichting in de avond wat schaars.

Qua rust is het ook prima, barmuziek bij evenementen is 00.00u uit. Spelende jeugd was om 22.30u ook stil.

Plaatsen aan het water waar wij stonden zijn vrij smal (vouwwagen). Ging op zich prima maar toen het drukker werd stonden aan weerszijden de scheer lijnen door elkaar.

Kinderen hebben zich goed vermaakt met de waterval, kikkers vangen, Coco de tamme ekster en de Kids club.

Bij aankomst was ongeveer 20% bezet ( begin hoogseizoen) en bij vertrek ruim 80 %. Dan is het wel wat druk op het strand maar het gaat nog prima.

Erg geslaagde vakantie met een hoop in de omgeving te doen. Zowel actief als passief.

Kleinschalige camping

Anneke,
13-10-2017

Een kleinschalige Franse camping. Voor ons is het voor het eerst dat we op vakantie gaan in het hoogseizoen en waren op zoek naar een rusige niet al te grote camping.

Bij aankomst was mijn indruk dat het allemaal wat rommelig oogde, maar het zal ook een beetje Frans zijn.

De mobil home die we hadden gehuurd was keurig schoon en stond heerlijk onder de bomen waardoor we veel schaduw hadden. Mobile homes gaven genoeg privacy en ruimte.

Restaurant had een kleine kaart en was eenvoudig maar prima om even lekker hapje te eten met kleine kinderen (die konden lekker in het speeltuintje spelen).

Rivier is erg leuk voor kindjes om (kikker)visjes te vangen en te zwemmen.

Wat wij een klein nadeel vonden was dat je geen bedjes hebt staan bij de rivier (ja hooguit 8 maar die zijn altijd bezet), je ligt dus op het gras/zand/kiezels. Tip is dan om zelf (klap)stoeltjes mee te nemen en een parasol voor schaduw.

Camping vonden wij te afgelegen liggen, we geven de voorkeur aan een gebied waar iets meer vertier is.

zitten aantal grote supermarkten in de buurt.

Al met al prima camping en kun je voor een leuke prijs nog in het hoogseizoen terecht.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Ventadour in Meyras (Ardeche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Ventadour zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.