Géén boekingskosten

Camping Le Ventadour

FrankrijkRhône - AlpsMeyras (Ardeche)

We hebben de beste aanbieders voor Camping Le Ventadour voor je op een rij gezet:

6.9VoldoendeScore uit 166 reviews
+69/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

6.9VoldoendeScore uit 166 reviews
  • 6.7Eetgelegenheden
  • 5.5Staat v/h sanitair

• Rolstoel toegankelijk
Meer camping info

Camping Le Ventadour (Ardèche) ligt vlak aan de rivier. De animatie zorgt voor gezelligheid, maar is niet overdreven. Kinderen van alle leeftijden vinden elkaar tijdens het spelen in de rivier. Het restaurant heeft een kleine kaart, maar je kunt er een lekker hapje eten. Bij de receptie boek je makkelijk excursies als canyoning en kanoën.

166 Reviews over Le Ventadour

• 8Edje18-09-2022

Gezellige niet massale camping

We huurden een grote stacaravan met 3 slaapkamers en die was van alle gemakken voorzien van een grote koelkast en vaatwasser. De stacaravans staan speels opgesteld tussen de bomen waardoor het niet massaal lijkt en de privacy prima is. De camping is overzichtelijk. Ondanks de bloedhete dagen had de Ardèche nog genoeg water om te zwemmen door de zelfgebouwde dam. Een beetje handige vader en kids bouwen een eigen jacuzzi onderaan de waterval . Onze kids van 11 en 14 vermaakten zich uitstekend. De camping is rustig na 22.00 muv de muziekavonden op het terras. Eigenaar spreekt NL en haar man Frans dus ze konden ons prima assisteren naar een garage na autopech. Dorp ligt weliswaar op 3km maar het pad bergopwaarts is voor de meesten een pittige wandeling. Supermarkt op 6km en Lidl op 10km. Tips; Jaujac, Aubenas, kanoën , Pont Diable (klifspringen). Waterschoenen zijn hier standaard uitrusting. Prima vakantie !

• 6Fam. Vos02-09-2022

Sfeervolle camping. Hygiëne toiletgebouw matig

Een supergezellige en sfeervolle camping. Op een mooie plek aan de Ardeche. Mooie waterval, strandje en een lekkere plek om te zwemmen. Sfeervol. Verbeteringen: de hygiëne op de toiletten. Het restaurant had een wat beperkte kaart (wel lekker). Over het algemeen had er net ff wat meer aandacht geschonken mogen worden aan de camping. Net ff wat meer oog hebben voor detail (kapotte lampjes op de op zich leuke sfeerverlichting). Denk met wat meer aandacht echt een supercamping!

• 5Staat v/h sanitair
  • 7Nic bruining03-08-2022

Gezellig camping, mooie rivier!

Prima camping, plekken aan de rivier zijn niet groot maar goed. Er staat een hek tussen de rivier plekken en het water, dat is jammer. We hadden een koelkast gehuurd en een paar dagen voordat we aankwamen kregen we bericht dat deze er toch niet was. Wij hebben één geëist en gekregen maar die was heel vies met eten er nog in. Dit had ik al eens eerder op Zoover gelezen en gebeurt dus vaker! Verder echt een prima camping, fijne week gehad!

• 7Familie Verweij10-09-2021

Prima camping met enkele aandachtspunten

Camping Le Ventadour is een fijne camping aan de Ardèche. De plekken zijn prima, zeker ook als het gaat om voldoende schaduw. De plekken aan de rand, met uitzicht op de rivier, zijn wat smaller en langer, zodat zoveel mogelijk mensen van het uitzicht gebruik kunnen maken. Het stokbrood dat besteld kon worden, was goed. Zwemmen in de Ardèche was heerlijk verfrissend. Over het sanitair: aan het begin en einde van de dag was het er donker. Het was niet mogelijk om licht aan te doen. De toiletten hadden geen wc-bril en ook wc-papier ontbrak. Jammer dat het restaurant begin september al helemaal dicht was. Al was het maar alleen in de weekenden open geweest. Nog een laatste punt, maar dat is meer voor de eigenaren van honden: houd uw honden aangelijnd en laat ze niet hun behoefte op de camping doen. Dat is echt smerig!

• 4Eetgelegenheden
  • 7Michiel10-08-2021

Heerlijk vertoeven

Prima camping waar we een aantal weken hebben gestaan. Prachtige plek langs de rivier wat je ook voor een schappelijke prijs aan kan vragen tijdens de boeking. Gezellige karaoke avonden, goed eten in het restaurantje en genoeg te doen in de omgeving. Sanitair werd continu schoongemaakt echter bleef er altijd wel een nare lucht hangen. Ook het ontbreken van toiletpapier en zeep (Corona!!!) viel tegen. Voor mijn tieners waren er genoeg leeftijdgenoten die een eigen hangplek hadden achter het restaurant waardoor er geen overlast was. De eigenaresse kwam ook geregeld een praatje met hem maken en was net als het andere personeel heel vriendelijk te noemen. Kortom op de paar kritiekpuntjes na een plek waar het heerlijk vertoeven is. P.s vergeet niet de waterschoenen mee te nemen voor de zwemmomenten in de heerlijk frisse, heldere rivier. En vergeet al helemaal niet om van de rots te springen 😜!

• 6Staat v/h sanitair
  • 6M.10-08-2021

Leuke camping maar helaas slecht sanitair

De camping ligt prachtig aan de rivier en werd voor 80% bezet door Nederlanders. Twee x in de week is er muziek (bandje of karaoke). Niet storend, gewoon gezellig van 21.00-00.00 uur. Wel vreemd dat tijdens deze avonden meestal de stroom uit viel. De eigenaar is erg behulpzaam. De receptie is in het hoogseizoen dicht van 11 tot 15 uur. Het sanitair is oud maar helaas ook slecht. De verlichting is slecht in de toiletgebouwen (douches/toiletten) en bij de afwas. Er hangen ook weinig of geen haken om kleding of een handdoek op te hangen. Water van één van de douches loopt ook heel erg het gangpad in. Lauw water bij de afwas. Het sanitair is echt niet meer van deze tijd. Schoonmaken stelt niet heel veel voor. Geen toiletpapier en toiletbrillen aanwezig. Wij vinden het nooit erg als iets “oud” is maar dan moet het wel netjes en verzorgd zijn en allemaal werken. Wij hebben het wel leuk gehad maar voor ons helaas niet voor herhaling vatbaar.

• 2Staat v/h sanitair
  • 9Fam. Van Doorn17-08-2020

Paradijsje

Het is een super fijne camping als je op zoek bent naar een rustige camping met een prachtige natuur. Mooie ruime plekken met veel schaduw (wij hadden nr 22) daar stond onze vouwwagen met voortent en luifel, zitje, auto en extra tent. Het water is heerlijk, wel waterschoenen aan te bevelen. Ook het restaurantje heeft goed eten en het brood welke je de dag voorafgaand besteld en ’s morgens vers afgehaald kan worden, is uitstekend. Het sanitair in het oude gebouw is redelijk donker en smal maar schoon (voor zover de mens het weer netjes achterlaat) Het nieuwere sanitair was prima. Wel eigen toiletpapier meenemen. En op de camping alles contant afrekenen. Supermarkt op kleine afstand wel met fiets of auto. Voor ons door de Corona een hele andere locatie maar het was er een paradijs en blij dat wij dit hebben mogen ervaren.

• 9Caatje15-08-2020

Heerlijke camping op een fantastische plek.

Een heerlijke kleinschalige camping in de natuur. Geweldige plek om tot rust te komen en te ontspannen. De ligging aan de rivier de Ardèche is geweldig, een zwembad wordt niet gemist. Door de aangelegde dam is er een zwemmeertje ontstaan en een natuurlijke wildwaterbaan. De familie die de camping runt is zeer behulpzaam en het restaurant serveert o.a. heerlijke pizza’s, salades en ijscoupe’s. Ik kan me niet voorstellen dat we hier niet een keer terugkomen, alles klopte!!

• 9Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair
  • 9G&G27-07-2019

Familie, fun, betaalbaar, rivier, relaxen

Prachtige mobile home gehuurd welke van alle gemakken is voorzien (zelfs vaatwasser). Ons 16de jaar op deze camping, onze kinderen willen altijd weer terug en de volwassen kinderen komen (als het past binnen hun werk) bijna elk jaar weer langs. Rustige familiecamping, niet te groot en niet te veel faciliteiten waardoor je weer kan genieten van een potje badminton, Jeu de boules, skibo, yahtzee maar vooral lekker zwemmen en dobberen in de rivier.

• 10Staat v/h sanitair
  • 6Rixt22-07-2019

Leuke camping

Leuke camping maar het sanitair was niet altijd schoon. De wc’s waren vies en er was steeds een vieze lucht. Ook was het afwas gedeelte niet super.

• 3Staat v/h sanitair

Camping Le Ventadour info