FrankrijkRhône - AlpsMegèveAppartementen MegèveAppartement P&V Résidence de Rochebrune

Appartement P&V Résidence de Rochebrune

• 6.5Inrichting
  • 6Ruimte
  • 7Ligging t.o.v. pistes

Appartement info

Meer appartement infoTonen op kaart

4 Reviews over P&V Résidence de Rochebrune

• 3Familie Willemans24-09-2012

Appartement in kelderverdieping

Toen we zeven jaar terug voor het eerst kennis maakten met Megève "Rochebrune" was dit in La Sittelle, nieuw, mooi appartement in zelfde chalet als eigenaar, door familiale omstandigheden bij de eigenaar is ons toen een appartement aan de overkant aangeboden Les Bioles, zelfde eigenaar, zoals de eigenaar zelf aangaf heeft ieder die de overstap maakte heimwee naar La Sitelle. Les Bioles is een verouder gebouw, met een donkere sombere ingang en betonnen trappen naar beneden, badkamer is dringend aan vernieuwing toe, evenals het tapijt in de kamer. Toilet is in het keukengedeelte en niet erg hygienisch. Met confort voor maximum 4 personen al zijn er 6 aangegeven. Appartement bevind zich zoals aangegeven in een benedenverdieping wat een gesloten gevoel geeft, reden waarom er niet verder willen logeren.

• 5Ligging t.o.v. pistes
  • 3Theo23-09-2012

Ingesloten gevoel

Appartement is gelegen in een donkere kelderverdieping, wat ongezellig aanvoelt, met toilet in de keuken wat niet echt hygiënisch is. Alle ruimten zijn duister en ongezellig. Terras licht achteraan gebouw, ingesloten door bomen wat het zicht beperkt en een claustrofobie gevoel geeft. Prijs-kwaliteit kan beter.

• 3Ligging t.o.v. pistes
  • 10Murielle Sluijter18-06-2008

Heerlijke vakantie doorgemaakt in Rochebrune "Megève" (Frankrijk), het appartement heb ik gevonden onder "Appartement Rochebrune", ook terug te vinden onder "Locations appartements à Megève".
    De skibus stopte net voor de deur en te voet was het een kwartuur stappen van de eerste skipiste. Het appartement heel knus ingericht met volledig comfort en prachtig zicht op de Mont Blanc, is prijs-kwaliteit een aanrader, daar Megève toch een zeer mondain skioord is. Ik heb me laten vertellen dat het ook tijdens de zomermaanden heerlijk vertoeven is, met veel mogelijkheden voor wandelaars en fietsers en het centrum (volledig autovrij) een ander uitzicht krijgt dan s'winters door de vele beplantingen, bloemen en terrasjes, wat ik deze zomer zeker ga uitproberen. Er zijn verschillende grootwarenhuizen met prijzen van bij ons, wat het leven stukken goedkoper maak dan sommige beweren. Wie het schiek wil aanpakken heeft hier zeker keuze te over, maar daar beslist ieder voor zich over.

• 10Ligging t.o.v. pistes
  • 10freddy willemans15-12-2007

Zoals ik reeds aangaf bij mijn beoordeling m.b.t. Megève, heeft ook de Rochebrune (1775 m.) niet alleen in de winter maar ook tijdens de zomer iets te bieden. Wie het mooie centrum van Megève en niet te vergeten de Calvair de Megève heeft bezocht kan best een wandeling vanop de Rochebrune plannen. In wandelpas 10 min. vanuit het centrum is de téléphérique de Rochebrune terug te vinden. In de zomer véél minder druk dan tijdens de winter, maar zéér in trek bij wandelaars, mountainbikers en parapenters. (elke dag vanaf 9u. tot 18 u. vertrek om de 20 min.) Bovengekomen krijgt men een prachtige verwelkoming door de Mont-Blanc en zijn omgeving, terwijl de plaatselijke fauna en flora waaronder de Sittelle (boomklever), krekels, vlinders en hagedissen u tijdens de wandeling naar het dal gezelschap houden. De Téléphérique de Rochebrune werd in 1933 als eerste in Frankrijkdie speciaal gebouwd voor skiërs.

• 10Ligging t.o.v. pistes

Appartement P&V Résidence de Rochebrune info