Vakantiehuis La Boissiere

Vakantiehuis info

Meer vakantiehuis info

13 reviews over Vakantiehuis La Boissiere

• 10Katrien, Danny, Bram en Mira24-08-2015

Geweldige vakantie in de natuur

We hebben een heel mooie vakantie doorgebracht in gîte La Boissière: veel zon, wandelen, lekker op terras zitten, BBQ-en, zwemmen in de rivier, uitstapjes maken, avondmarkt Les Vans ...samen met ons hele gezin, inclusief onze hond. Het was super!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 10chantal_meire03-02-2015

herbronnen in de pure natuur

Het huisje is rustig gelegen eenvoudig ingericht, maar alles wat je nodig hebt is aanwezig en de keuken is voldoende ingericht.De foto's van de website zijn zeer waarheidsgetrouw. De vriendelijke eigenaar woont er naast en voor allerlei info kan je steeds bij hem terecht. Hij bakt je elke dag een vers brood en verkoopt ook lekkere huisgemaakte confituur.Vanop het terras onder de druivelaar heb je een eindeloos mooi uitzicht. Het is de ideale plaats om tot rust te komen, je kan mooie wandelingen doen of een duik nemen in de frisse bergrivier ( op 150m ). Die juist daar een natuurlijk zwembassin maakt,waardoor de kinderen daar niet meer weg willen.Leuk is ook dat er een toffe wandeling van 3 km is naar het oude dorpje Thines , waar je jezelf kan belonen met een artisanaal ijsje of de regionale kastanjetaart.Er zijn ook leuke marktjes op een half uur rijden.We hadden een fantastische vakantie ,voor herhaling vatbaar.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2014

• 8Jeroen en Ien10-10-2014

Charmant en heerlijk rustig!

Charmant onderkomen, Wat veraf gelegen op een schitterende locatie, te bereiken via een spectaculaire route langs beboste bergen en rotsachtige kloven. Alleszins de moeite waard. Vriendelijke gastheer Herman heeft er een paradijsje van gemaakt. Voor het foerageren ben je aangewezen op het dichtstbijzijnde stadje Les Vans, een tochtje van ca 40 minuten langs dezelfde bossen en kloven, dus daar moet je wel even rekening mee houden. Gelukkig kom je nauwelijks ander verkeer tegen. En je kunt altijd rekenen op vers brood! Heerlijk meergranen brood, dat door Herman zelf wordt gebakken; een aanrader!!

Gereisd met partner in september 2014

• 8Katrien Nuyts20-08-2014

Geweldige herbronvakantie!

De gîte La Boissière is een authentieke woning waar je gemakkelijk met 6 personen kunt logeren. Er is voorzien in alle basisvoorzieningen. Wij waren voor de 3de keer hier op vakantie en hebben vooral genoten van de rust, de mooie natuur en de fijne gastheer. Herman bakt zelf vers brood op bestelling en heeft lekkere zelfgemaakte confituur. Onze kinderen van 10 en 11 hebben zich geen moment verveeld en hebben zelfs hun schermpjes niet gemist! We bleven dit keer een week, eigenlijk was dat te kort. Volgend jaar komen we zeker terug! Bedankt Herman

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

• 8fam Feenstra24-07-2014

Rust en een fantastische omgeving

Het huis staat op een heerlijke wat afgelegen locatie in de bergen van de Ardèche niet ver van het plaatsje Thines. de uitzichten vanuit het huisje door het dal van de rivier de Thines zijn fantastisch. het riviertje zelf ligt in de nabijheid van het huis en nodigt uit om te gaan zwemmen in haar kristal heldere water. Wij waren door alle eerdere berichten op de hoogte van de afstand en reistijd tot de eerste echte stad waar inkopen gedaan kunnen worden. wij hadden dus voor de eerste dagen voldoende proviand mee. houdt rekening met een reistijd van ongeveer 40 minuten naar Les Vans. In het huisje is verder alles aanwezig wat je nodig hebt, je zult niets te kort komen. Wij hebben hier twee heerlijke weken doorgebracht ondanks dat het weer de eerste week niet altijd even goed was. daarddoor hebben wij de eerste week veel gewandeld (Paiolive is fantastisch), dorpjes bezocht (erg leuk en niet ver weg) en steden bezocht (Nimes). De tweede week veel gezwommen en in de zon gelegen

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 9Vermeesch-Sillis10-05-2014

Pareltje

Veel te druk bezig in België, haast en stress en werken...en dan kom je in de gîte bij Herman: het geluid van een bergriviertje op de achtergrond, zo goed als geen huizen in de omtrek, ongerepte natuur, alles verloopt op het tempo van het water en van de rotsen (is wennen), verkwikkende rust (we dromen er steeds zo fel), rustiek, goed uitgerust en charmant binnen, zalig terras buiten met waaaaaw-zicht op de bergen, overdekt terras voor als 't heet is, houtkachel binnen als 't koud is, douche waar ouders en kind tegelijk onder kunnen, de meest wonderlijke sterrenhemels 's nachts, pastis, olala ... Dit is een SUPERplek, eentje waar we al redelijk verslaafd aan zijn ondertussen. Iedere keer opnieuw verbluft het ons opnieuw. Ik wil het mensen die rust zoeken absoluut aanraden. Ons dochtertje van 4 amuseerde er zich kostelijk, zowel buiten als binnen de ruime gîte. Thines, een vree schoon dorpje, bereik je na 45 min. wandelen. Les Vans, meest nabije stad, op 40 min. rijden. Doen!

Gereisd met jonge kinderen in april 2014

• 8De Caluwe19-08-2013

Rust rust rust

wij logeerden in de gîte van Herman met onze drie kinderen (13,13 en 7 jaar). Ik sluit me aan bij de onderstaande beoordeling ivm de kindvriendelijkheid en de afgelegen locatie. Er zijn veel trapjes en opstapjes, ook de trap van de slaapkamers naar beneden is heel steil voor kleine kinderen. Wij zetten 'snachts een stoel voor de trap, zelfs voor onze al iets grotere kinderen. De gîte zelf is heel ruim, de keuken heeft alles wat je moet hebben in overvloed, dit is niet altijd het geval in vakantiehuisjes. Ook de badkamer heeft wat je moet hebben. Je kan buiten op het terras genieten van een mooi uitzicht en op 100m loopt de Thines , een kabbelend riviertje met zwempoelen. Onze drie kinderen vonden dit geweldig. Neem zeker een visnetje mee ! Het is inderdaad zo dat de gîte op een goede 40 min ligt van Les Vans. Wij hadden dit op de site van La Boissière gelezen en hadden op voorhand inkopen gedaan. Maar je moet dus wel elke keer die kronkelweg heen en terug als je iets wil doen...

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

• 8Hermans 18-08-2013

niet echt voor peuters en TE afgelegen

Wij zijn er met 2 kinderen geweest van 4,5 en 1,5 jaar. Onze oudste heeft zich goed geamuseerd. Voor peuters was het er echter heel gevaarlijk, Ondere andere het terras was gevaarlijk (20 trapjes, oneffen stenen, opstapjes,...) waar hij dan ook vaak gevallen is, echt gerust zaten we er niet. De rivier is ook niet echt peutervriendelijk, de stenen zijn erg glad en gaan meteen over in diep water (voor onze kleuter was dit wel leuk) .We hebben maar een 6 gegeven op ligging omdat we graag op voorhand hadden geweten dat de weg ernaartoe heel steil en griezelig(ravijnen en afgronden) was. Ook moet je er rekening mee houden dat je best op voorhand al naar de supermarkt gaat want eenmaal je daar bent is het 50 minuten rijden naar een winkel( langs diezelfde steile,smalle weg). Wij vonden dit een enorme domper...Verder denken we wel dat als je van rust houdt en dit alles op voorhand weet je het er super zal vinden!

Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

• 9willems17-10-2010

natuur vakantie

La Boissière Rustig gelegen, tussen de bergen in het zuiden van de Ardéche, midden in het 'Parc naturel régional des Monts d'Ardéche', vlakbij een koel bergriviertje. Ideaal om te wandelen, te genieten van de kalmte en de zuivere lucht. Of gewoon, om tot rust te komen ver van alle drukte. Huis voor 7 personen prijs 400 euro per week.

Gereisd met vrienden in januari 2010

• 9Marleen Vanbuel04-08-2010

De omgeving is heel mooi.

Het is ver van alle drukte, een half uurtje rijden tot de stad. Herman kan lekker koken en bakt zelf brood. je kan een gastenkamer huren of kamperen.

Gereisd met jonge kinderen in april 2007

Vakantiehuis La Boissiere info