Luc-en-Diois

Reviews over Luc-en-Diois

Alles binnen handbereik

pvdkruys
    19-7-2014

Luc-en-Diois is een leuk klein plaatsje op 18 automonteur van Die, tussen Die en Gap. In het dorpje zelf is niet veel te doen. Er bevindt zich daar een hotel, enkele cafe's met terras, postkantoor, bank en kleine supermarkt en....een uitstekende warme bakker. Voor grote boodschappen kan je in Die terecht bij de Intermarche en de Lidl. Aan natuurschoon in de wijde omgeving geen gebrek. Denk aan Le Claps op loopafstand van de camping en de waterval van de Pissoire en de Druise. In de omgeving ook leuke oude stadjes, de Gorges des Gats, Gorges d'Ombleze enz. Teveel om op te noemen.

Gereisd Met vrienden in juni 2014

Mooie omgeving

Rob
    31-7-2012

Luc en Diois is een aardig, klein dorpje zoals je ze veel ziet in Frankrijk. De terrasjes zijn leuk, maar wel direct aan de doorgaande weg in het dorp. Midden in het dorp staat een mooie Romaanse kerk, die in deze regio veel te vinden zijn. Vlak buiten Luc en Diois ligt Le Claps en Le Saut de la Drôme: een leuke bezienswaardigheid die bestaat uit enerzijds een verzameling rotsblokken die door een lawine in de 15e eeuw onstaan is en waar je met de auto zo tussendoor kan rijden ("Le Claps" is Occitaans voor "Rotsblokken") en anderzijds een kleine waterval (Le Saute de la Drôme) op 10 minuten loopafstand van Les Claps. Langs de rotswanden kan er ook aan klettersteig (Via Ferrata) gedaan worden. Ook leuk om te picknicken. Een fotogenieke locatie.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2012

Authentiek klein dorpje

Peter en Elly van der Kruys
    15-5-2012

Leuk klein dorpje. Valt, behalve op de marktdag niet zoveel te beleven, maar als je van puur en onvervalst houdt, leuk om doorheen te lopen en op een terrasje iets te eten en drinken. Kleine huit á huit supermarkt aanwezig. Grote supermarkt in Die. De omgeving is echter prachtig. Je kunt alle kanten op. Het dorpje Pennes-le-Sec is een aanrader waar je 's-avonds overigens lekker kunt eten in de plaatselijke herberg.

Gereisd Met partner in juni 2008
Luc-en-Diois scoort een 8,7 uit 10, op basis van 7 reviews