Appartement Le Flocon d'Or

Louise
12-3-2017
  • Ligging t.o.v. pistes5
  • Ligging t.o.v. pistes5

Echt een afrader. Slecht management en personeel. Bij aankomst een lange rij wachtenden bij de receptie, incl. een stel dronken jongeren. Veel gasten konden om 17:00 hun appartement nog niet in. Wij gelukkig wel. Een van de twee liften was defect.

Wij hadden de pech onze sleutel te verliezen op woensdag. Woensdag is de receptie dicht. We konden een voicemail inspreken bij een noodnummer. Tussen 18:00 en 21:00 meerdere keren bericht achtergelaten. Pas 22:15 werden we teruggebeld toen we al voor de nacht ingechecked waren in een ander hotel voor de nacht. Een sorry of wat vervelend voor jullie kon er niet vanaf bij het personeel.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2017
  • Ligging t.o.v. pistes4

Het personeel is niet bepaald klantvriendelijk, zelfs onbeschoft!! Parkeren is lastig als je wat later arriveert. De parkeergarage, de Tv, de handdoeken, het bedlinnen en Wifi zijn belachelijk duur. De receptie is op woensdag en zaterdag niet geopend voor brood, dus de broodjesservice geldt maar voor vijf dagen. Er was een dag dat onze bestelling op een verkeerd kamernummer was gezet. Wij hebben het vervolgens niet voor elkaar gekregen om ons - betaalde brood - mee te krijgen, ook niet toen bleek dat exact onze bestelling overbleef. De openingstijden van de receptie zijn - zeker op de wisseldag - niet erg logisch en klantvriendelijk. Op dag van aankomst mochten wij i.v.m. het schoonmaken pas om 17:30 in onze kamer. Wat ze tot die tijd gedaan hebben is ons een raadsel, in ieder geval niet schoonmaken. Het appartement was schoner toen wij vertrokken. Met name het kleine kamertje met stapelbed en de slaapbank in de woonkamer bieden geen enkel comfort. De douche was in het bad, en de douchekop kon niet fatsoenlijk opgehangen worden. Staand douchen dus met de douchekop in de hand.

De deurtjes van de keukenkastjes hangen allemaal op apegapen, het aantal glazen was niet toereikend als ze al heel waren. Als je het appartement met zes personen bezet dan is er absoluut een probleem met kastruimte. Wij dachten een combi oven te hebben, maar dat bleek een combinatie magnetron/gril.

Samengevat zou ik een ieder afraden naar Le Flocon d'Or in Les Deux Alpes af te reizen. Je gaat er absoluut geen fijne herinnering aan over houden.

Met het skigebied op zich is niets mis, al zouden ze wel iets vaker de pistes mogen prepareren na zware sneeuwval. Ik heb afgelopen week te veel "bananen" en helikopters gezien. Skiën van en naar het complex alleen bij voldoende sneeuw. Omdat de piste naast het complex op een zuid helling ligt is daar de sneeuw als eerste verdwenen. Skiën van het app kon maar 2 van de 7 dagen, en skiën naar het app de hele week niet. Met de bus naar het dorp was dus de enige optie. Nadeel daarvan is dat het daar erg druk is bij de liften. verbaas je niet als je daat 30 tot 45 minuten in de rij staat.

Ik had graag iets positiefs willen schrijven, maar met uitzondering van het adembenemende uitzicht vanaf het balkon ga ik helaas niet komen.

Gereisd met oudere kinderen in februari 2017

vreselijk

José
24-7-2015
  • Ligging t.o.v. pistes2
  • Ligging t.o.v. pistes2

Ontzetten vies appartement. Witte vlekken op de banken echt goor. Troep onder de bedden. Was geen stofzuiger binnengeweest. Onze kinderen hebben een week in een hashlucht moeten liggen. Wel 36 lepels aanwezig maar geen waterkoker. En hier hadden we ook nog de hoofdprijs voor betaald. Ligging is ook niet optimaal. Personeel was onvriendelijk vooral ook toen we vertrokken en het appartement 10 x schoner was dan we kwamen. Op de banken hebben we nooit durven zitten.

Gereisd met oudere kinderen in februari 2015

Ga hier niet naar toe!

Gydo
12-3-2015
  • Ligging t.o.v. pistes6
  • Ligging t.o.v. pistes6

Op de dag van aankomst konden we pas om 19.30 uur de kamer in, terwijl we al om 7.30 waren aangekomen en er werd gezegd dat we om 17.00 uur de kamer in konden. In de kamer aangekomen bleek al snel dat er niet (goed) was schoongemaakt. Waarvoor hebben we dan zo lang moeten wachten werd er gedacht. Er lag op meerdere plaatsen chips of stof op de grond. Daarnaast waren de hoofdkussens hoog nodig aan vervanging toe. Zo'n hoofdkussen was namelijk niet meer dan een lapje stof met 1 cm vulling. Ik ben naar de receptie gegaan om nieuwe kussens te vragen. Hier moest ik alweer 30 minuten wachten. Toen ik terug was op de kamer, was ik vergeten de bedlinnen en handdoeken mee te nemen bij de receptie (hier moet je overigens apart voor betalen, ook al zo apart). Dus moest ik weer terug en weer opnieuw meer dan 20 minuten staan wachten. Alles op de kamer zag er ook zwaar vervallen uit, hier hebben we ons maar bij neergelegd tijdens het verblijf.

Gereisd met vrienden in februari 2015

Slechtste residentie ooit

yana dekempeneer
12-2-2014
  • Ligging t.o.v. pistes3
  • Ligging t.o.v. pistes3

Staff aan de receptie en de werknemers waren ongelooflijk onvriendelijk. Dit gaf ons echt geen vakantie gevoel. Gaan zeker Nooit meer terug.

Hebben ook plots 52 euro extra kosten aagerekend gekregen voor schade in de gangen, waar wij helemaal niets mee te maken hadden, maar een rede voeren met deze mensen was echter geen optie.

Les 2 alpes is verder super, maar zoek je een andere plek om te overnachten!

Gereisd met vrienden in februari 2014
  • Ligging t.o.v. pistes8

Wij zijn een groep jongeren en werden logischerwijs dan ook op een gang met allemaal jongeren geplaatst.

Wij waren heel content over de ligging t.o.v. de pistes, faciliteiten en onze kamer.

Maar er zijn echter enkele kanttekeningen.

- De kamers zijn echt heel vuil als je goed rondkijkt

- Er werd ons €20 aangerekend voor het vervuilen (wat we niet gedaan hebben EN hadden gemeld bij aankomst)

- Verder is het Onmogelijk om een situatie op te lossen met de mensen achter de receptie en al zeker niet met de "directrice".

Ondanks het ronduit onbeleefde management, waren wij zeer blij met de keuze van het hotel. Je kunt immers het hotel zo buiten- en binnenskiën. Ook het keukentje was voorzien van alle toeters en bellen.

Gereisd met vrienden in februari 2013

Dit nooit meer.

Anja Lijffman
15-4-2013
  • Ligging t.o.v. pistes7

Vakantie from hell!!!! Ga hier nooit heen of je moet het niet erg vinden om in de viezigheid van een ander te moeten zitten. Wordt niet schoongemaakt en de trappenhuizen zijn zo vreselijk vies en er ligt allerlei rotzooi van kapotte flessen, glazen. Wordt ook geurineerd en ook vanaf hogere balkons wordt door de heren lukraak naar beneden geplast. Jeugd wordt met busladingen tegelijk afgezet. Vreselijk. Het gebied is prachtig maar dit appartement is WALGELIJK.

Gereisd met partner in januari 2013

Ruim appartement!

Luyten
2-5-2012
  • Ligging t.o.v. pistes4

Een ruim en praktische appartement. Jammer genoeg lag er te weinig sneeuw op de piste vlakbij, dus moesten we steeds met het gratis busje naar het dorp om daar de skilift te nemen. Vroeger op het seizoen kan je zeker wel tot voor de deur skiën en daar ook vertrekken.

Gereisd met jonge kinderen in april 2012

het beste uit de streek

Baloe de beer
22-2-2011
  • Ligging t.o.v. pistes7

De organisatie van TO heeft gefaald onder de vorm dat de busreis zeer chaotisch verliep. We zijn ook niet meteen voort geholpen in Les Deux alpes zelf maar eens dat we om 14uur op ons appartementje konden waren we wel meer dan tevreden. Veel ruimte en uiteindelijk via de bus is het toch makkelijk bereikbaar.

We hadden ook mensen leren kennen die in een andere residentie zaten en die moesten niet ver naar de pistes wandelen maar op hun appartement zaten ze wel als sardientjes in een blikje. Dit heb je niet in deze residentie. Makkelijk bewoonbaar voor 6personen. Enige minpunt is misschien wel dat je maar met 1 persoon in de keuken kan staan. De pistes zijn redelijk ver maar makkelijk bereikbaar met de bus. Je moet hoogstens 100meter wandelen en de bussen sluiten meestal goed aan op mekaar. Bij deze is het dus echt wel een aanrader van een residentie maar geen aanrader van een skiorganisatie.

Gereisd met vrienden in februari 2011

Goede prijs/kwaliteit

Robin De Vriendt
21-2-2011
  • Ligging t.o.v. pistes8

Wij hadden een appartement voor 8 personen. Meer dan ruim genoeg, enkel niet superproper gekuist en ook waren er enkele zaken aan opknapping toe (loszittende planken, lichten die niet werkten,...).

Voor de prijs die we betaalden waren we echter heel tevreden. (Vriendelijk personeel, ruim appartement, vlak aan de pistes, ruime parking, leuk dorpje...).

Leuke vakantie!

Opgelet wel voor het grote aantal jongere gasten tijdens de vakantieperiodes, dewelke graag feesten tot in de late uurtjes, geluidsoverlast is dus mogelijk. Aangezien we zelf jong zijn en graag laat opbleven hadden we hier niet zoveel last van.

Gereisd met vrienden in februari 2011

Appartement info

• Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Le Flocon d'Or in Les Deux Alpes, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Le Flocon d'Or zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.