Camping Yelloh! Village Le Couspeau

Frankrijk, Rhône - Alps, Le Poët-Célard

8.4Fantastisch

• 7.1Eetgelegenheden
  • 7.9Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh! Village Le Couspeau voor je op een rij gezet:

Meer camping info

Op terrassencamping Yelloh! Village Le Couspeau is het soms flink klimmen door het hoogteverschil. Het zwembad heeft een glijbaan en waterpark en de animatie organiseert activiteiten voor zowel jong als oud. In de omgeving zijn vele uitstapjes zoals de Toren van Crest, een dagje naar Bordeaux of het Grignan Kasteel.

93 reviews over Camping Yelloh! Village Le Couspeau

• 9Ilona23-07-2017

Fantastisch!

Wij zijn hier met 2 kinderen van 4 en 7 jaar naar toe geweest en hebben een heerlijke vakantie hier gehad. De camping heeft een fenomenaal uitzicht! Wij zaten in R27 en dit is een van de nieuwste sta caravans voor 4 personen. Een vaatwasser zit erin een barretje en een hoekje met een bank waar je een prachtig uitzicht hebt op de bergen. Niks op aan te merken, op het terras staan ook nog 2 heerlijke ligstoelen. Het zwembad is verwarmd en netjes, echter dienen een strakke zwembroek aan te doen. Evt. te koop in het winkeltje, waar al het nodige te verkrijgen is. Animatie was super, er is Franse jongen die ook Nederlands kan. Het animatie team is super met de kinderen. Als ik toch een puntje van kritiek wil geven dan is dat de animatie in de avond alleen Franstalig was. Maar kan zijn dat dit ondertussen anders is, aangezien toen wij er waren er voornamelijk Fransen waren. Maar de Nederlanders werden in de 2e week al meer. Verder zijn wij op pad geweest, naar de waterval, dorpje Le Poet Laval, krokodillen boerderij en een autoroute gedaan. De omgeving is prachtig! Rijd vanaf Bezaudan-sur-Bine de autoroute naar Saillans (D156) Het personeel is ontzettend vriendelijk en staan je graag te woord. Deze camping is voor ons een reden om nog een keertje terug te komen.

Le Couspeau, Gérant, 02-03-2018

Thank you very much for your comment! It is a pleasure to see that you had a good time an that you enjoyed the new cottages. Ther will be more changes next summer. We hope you will be there to see it ;-) Kind regards, Clémentine

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Ikke10-06-2017

Lawaai in het weekeinde

Zeer mooie camping.Mooi gelegen en prima zwembaden.Vorig jaar in juni was het 's avonds altijd stil ,echter dit jaar in dezelfde periode is er op vrijdag en zaterdagavond veel lawaai van karaoke en t-Dansant en gillende kinderen die rondlopen.Niet aangenaam voor wie voor de rust komt.Dit is voor ons een serieuze afknapper en denkelijk niet voor herhaling vatbaar.

• 9Staat v/h sanitair

Le Couspeau, Gérant, 02-03-2018

Thank you for taking your time to write this comment. During busy weekends and summer we organise somme animations and concerts that we try not to leave on for too long at night. We try to turn everything off around 10.30pm or 11pm at the latest and we ask everyone not to make noise after that time. Apparently it wasn't the case for you and we apologize for the inconvenience. Kind regards, Clémentine

Gereisd met partner in juni 2017

• 9Jos19-09-2016

Fijne camping in een gewéldige omgeving.

Camping le Couspeau is een fijne camping maar wel met behoorlijke hoogteverschillen. Wij stonden op het onderste deel qaurtier Roche colombe met onze caravan en wel op het eerste terrassen deel. Persoonlijk vond ik dit deel niet helemaal geschikt voor caravans omdat deze daar zeer moeilijk op de plaats te manoeuvreren zijn. Smalle straatjes met veel steile stukken. Omdat mijn auto vierwiel aangedreven is en ik goed overweg kan met de auto/caravancombinatie lukte het mij om de caravan nagenoeg op zijn plaats te krijgen. Ben je echter een niet zo handige bestuurder met een dergelijke combinatie, dan zal het je niet lukken om de caravan op zijn plaats te krijgen. Hulp van anderen of de camping tractor moet dan uitkomst bieden. Sta je er eenmaal, heb je wel een schitterend plekje met mooi uitzicht! Het quartier Roche colombe heeft ook geen aparte voorziening om je toillettank te legen. Het bovenste deel van de camping wel. De sanitaire voorziening op dit onderste deel zijn goed en worden goed schoon gehouden. Restaurant op de camping is goed en heeft zeer schappelijke prijzen. Zwembad en winkeltje ook prima, niets op aan te merken. Alle medewerkers op de camping zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Boodschappen kun je in meerdere supermarkten doen maar je moet er wel een stuk(je) voor rijden. Dit is echter geen straf in deze schitterende omgeving! Alles bij elkaar een gewéldige vakantie op deze camping en in deze omgeving gehad. We gaan zeker terug!

Le Couspeau, Gérant, 02-03-2018

Thank you for your comment. Sorry you had some troubles putting your caravan on your pitch. If needed, we are happy to help you with the tractor. Next time don't hesitate to ask for some help. We've made some changes in this area especially by imrpoving the access on the very bottom. We are happy to read that the staff were helpfull and friendly. We hope to see you again. Kind regards, Clémentine

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 7Ilse11-09-2016

geweldig uitzicht maar geen 4 sterren waard

Camping tegen een helling waardoor op sommige plekken (nummers in de 20 in ieder geval) het uitzicht adembenemend was. Voor de mensen die onderaan staan is de tocht naar winkeltje, zwembad en receptie een hele klim. Het zwembad is een combinatie van oudere baden en een nieuw water speel park, stroomversnelling viel bij onze oudste (6 jaar) erg in de smaak. Restaurantje was wat duurder maar wel heel erg goed en professioneel voor een camping. Echter het sanitair is niet 4 sterren waardig. Oude, kleine hokjes met douches die geen straal te bieden hadden, toiletten hadden een soort rond stortbakje boven zich welke een enorm kabaal maakten tijdens en na het doortrekken (neem geen plek net naast het sanitair) geen goede mogelijkheden om samen met een kind te douchen. Doordat wij net na het hoogseizoen kwamen was er geen animatie meer (heerlijk rustig in de avonden)

• 4Staat v/h sanitair

Le Couspeau, Gérant, 02-03-2018

Thank you for giving your advise. Each year we do our best to improve the campsite. Last year we worked on renewing the swimming pool, the chalets, the grocery store and more. This year sanitaries have been renewed and there are also more changes. Your comments always helps us to enhance our services and facilities. We hope you had a good time despite the inconvenience. Kind regards, Clémentine

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 7Annemieke20-08-2016

leuke camping maar ook minpunten

De camping ligt prachtig op een berg, met mooi uitzicht. Er zijn leuke dorpjes in de omgeving en bergen om te wandelen. Er is geen toezicht in het zwembad waardoor helaas ongehinderd gefilmd kan worden onder water. Onze klacht bij de receptie heeft helaas niets uitgehaald. Ook de animatie ondernam geen enkele actie. Een sportieve dag sluit je steevast af met een koude douche. Elke avond koud water. Ook is er elke avond een luide animatie die over de hele camping te horen is; disco, spelletjes, karaoke. Erg jammer, want dit past niet op een sportieve camping tussen de bergen, krekels en sterrenhemels. De campingplek zelf is ruim genoeg met een eigen kraantje. Sanitair goed.

• 3Staat v/h sanitair

Le Couspeau, Gérant, 02-03-2018

Thank you for taking the time to post this comment. 2016 was our first season as new owners. Each year we try to improve our facilities and services. The first year we've had some troubles with warm watter for a little while. Fortunately it has been fixed. Concerning the swimming pool, in 2017 we've had someone supervising for good behaviours at the pool in order to make it safer. But we insist on asking families not to leave kids unsupervised at the pool. As for night animations, it happens a few nights a week but we don't leave it on too late so everyone can have some fun but also a good night of sleep ;-) Kind regards,

• 10Hannah08-08-2016

Hele mooie camping

Een hele, hele mooie camping, perfect voor wie een schitterend uitzicht wil hebben vanuit zijn tent of caravan. Er zijn ook plekken met voldoende schaduw voor wie het nodig heeft. Het zwembad was ook heel mooi, en als je aan het zwemmen bent kijk je om je heen en je ziet de mooie hoge bergen...heel ontspannend. Echt een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 10marije06-08-2016

Fatastich uitzicht, Mooie camping, Heerlijk zwemba

Mooie ligging. Terrassen camping. Wij zaten boven aan bij zwembad en receptie. Ook supermarkt en speeltoestellen dichtbij. Andere type huisjes stonden of aan de andere kant van de doorgaande weg (in bos) of veel meer naar beneden. Dit was echt een top plek met prachtig uitzicht. Mooi terras met tafel met stoelen en lounge set! Ochtend zon op terras! 2 slaapkamers. Stapelbed. Geen kastruimte. In slaapkamers een plank met gordijn ervoor. Ramen kon je niet op een ventilatiestanden zetten. Jammer van de opbergruimte. Ook geen haakjes voor handdoeken enz. Verder prima. Lakens en badhanddoek lagen klaar. Niet van die wegwerplakens. Prima klein supermarktje. Vers brood niet veel groente of fruit. De grotere supermarkt (ook klein) op 6 km. Echt grote supermarkt verder weg. Op 4 km leuk riviertje om te zwemmen en te spelen. Zwembad al om 9 uur open. Fijn dat het niet alleen van zaterdag op zaterdag te boeken is.

• 9Staat v/h sanitair

• 7Nathalie01-08-2016

Redelijk

De zwemvoorzieningen zijn erg leuk. Voor elke leeftijdscategorie is er veel te doen. De kinderen maakten snel vriendjes. Wij hadden een safaritent gehuurd. Deze stonden pal in de zon. Her en der was er een boompje geplant maar dit bood te weinig schaduw. Gedurende het heetst van de dag konden we niet bij de tent zijn want dit was echt te warm. De safaritenten stonden een eind van het zwembad en restaurant af. Het was een flinke klim naar boven. Niet te doen als je slecht ter been bent of een kind in een buggy wil vervoeren. Samenvattend: leuke camping maar huur geen tent.

• 7Eetgelegenheden

• 9Ikke01-08-2016

Zeer toffe camping

In de maand juni was het een superrustige camping met alle voorzieningen en'avonds kalm.Heel mooie zwembaden en heel vriendelijke mensen.

Gereisd met partner in juni 2016

• 9Websurfer23-07-2016

Leuke camping met veel mogelijkheden

Mooie, leuke camping gelegen op een berghelling. Zijn er nu anderhalve week en kom tot de volgende opsomming:

• ligging: op berghelling dus veel hoogteverschil. Uitzicht op bergkam aan de overkant schitterend. Op sommige plekken heb je dit uitzicht vanaf je tent. Zie bij de "tips". Bellevue is het bovenste deel van de camping. Daar is het het meest levendig. Onderste deel is Roche Colombe, rustige deel. Ondertussen is ook daar overal hekwerk geplaatst bij de stijle randen. Kampeerplekken ruim maar zeker niet overal even vlak. Met name bij kamperen met tent vragen naar geschikte plek. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat op de plekken rondom het restaurant ivm animatie pas laat in de avond rust heerst. Zie plattegrond bij de foto's voor overzicht van de camping.

• mooi aquapark: een lange glijbaan voor met name jongere kinderen. Leuk spraypark om even te koelen.

Een rechthoekig zwembad dat loopt van ong. 1 meter diep naar iets meer dan 2 meter diep. Kleiner vrijevorm zwembad met daarin leuke stroomversnelling. Eraan vast een klein kinderbad voor de allerkleinsten. Dit zwembaddeel kan bij slecht weer overdekt worden, erg handig. In zwembaden mag je met eigen opblaasspullen (zwembanden etc.) spelen. Vervelend is dat je op deze camping niet met zwemshorts mag zwemmen, alleen met strakke zwembroekjes. Meer tbv de omzet van de shop dan tbv de hygiëne want de zwembroekjes zijn vaak op de groei gekocht om toch enigszins aan de behoefte te voldoen. Thuis aanschaffen! Genoeg ligbedden, helaas maar een paar in de (gecreëerde) schaduw. Er zijn geen parasolvoeten dus eigen parasol meenemen is niet echt een optie.

• Shop heeft al het nodige. Prijzen uiteraard aan de hoge kant maar je bent er mee geholpen. Brood elke dag zelf vers gebakken (relatief goedkoop) en genoeg aanwezig (ook in de loop vd dag).

Camping Yelloh! Village Le Couspeau info

• SchaduwplaatsenAanwezig