Camping Yelloh! Village Le Couspeau

Frankrijk, Rhône - Alps, Le Poët-Célard

8.4Fantastisch

• 7.1Eetgelegenheden
  • 7.9Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh! Village Le Couspeau voor je op een rij gezet:

Meer camping info

Op terrassencamping Yelloh! Village Le Couspeau is het soms flink klimmen door het hoogteverschil. Het zwembad heeft een glijbaan en waterpark en de animatie organiseert activiteiten voor zowel jong als oud. In de omgeving zijn vele uitstapjes zoals de Toren van Crest, een dagje naar Bordeaux of het Grignan Kasteel.

93 reviews over Camping Yelloh! Village Le Couspeau

• 2019
    6Carly04-09-2019

Mooie camping, maar door ligging flinke minpunten

Het zwembad, multi-speelcourt van de camping zijn goed verzorgd. Wij verbleven in een lodgetent (glamping), deze was netjes. Deze tenten bevinden zich op het laagste punt van de camping. Zwembad, speeltuin, winkel bevinden zich allemaal minstens 50 hoogtemeters naar boven. Een stevige klim via houten trap, betonnen (afgebrokkelde) platen en grind. Dit is ons, terwijl wij best sportief zijn, enorm gaan tegenstaan. Even heen en weer doe je niet snel. Men rijdt zelfs met de auto naar het zwembad omdat het anders (zeker bij hoge temperaturen) niet te doen is. Realiseer je ook dat men aan de "verkeerde" kant van de berg zit. Wij hadden na 4 uur geen zon meer bij de tent en koelt het, omdat je op 600 meter hoogte zit enorm af. Ondanks mooi zomerweer! We hebben geen enkele dag buiten gegeten (tafel staat ook standaard binnen). Nachten zijn zeer koud, kinderen werden huilend wakker van de kou! Bestel geen pizza, aangebrand en smakeloos!

• 1Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Kees05-08-2019

Schitterende uitzichten op een goede camping

Fijne camping met veel hoogteverschil. Door dat hoogteverschil ook vanaf veel plekken schitterende uitzichten. Maar wel flink omhoog als je wilt zwemmen/brood wilt halen. Aanraders zijn het riviertje op paar kilometer en alles van Acropole (accrobranches, canyoning, ...). Winkeltje heeft behoorlijk wat. Kleine supermarkt (waar vaak vlees in de middag al op is) in Bourdeaux, grotere in Dieulefit en nog veel grotere in Crest. Met de wielrenfiets mooie rondes te maken, met de MTB wat lastiger (meer wandelpaden met veel rotsen en stronken). Table d'hotes la table d'aimer in bourdeaux aanrader. geweldige wijnen voor erg weinig, eten meer dan OK.

• 8Saskia Ruijter03-08-2019

Leuke camping als je met je eigen tent of caravan

Wij gaan al jaren naar campings van Yelloh Village, Dit jaar voor het eerst met een eigen tent. We kiezen al jaren voor Yelloh Village omdat we weten dat de kwaliteit goed is.

Deze camping is een "terrassen" camping. Als je met je eigen tent of caravan komt is alles lekker dichtbij. Maar als je een caravan huurt. Dan moet je flink lopen voordat je bij het zwembad bent, of voordat je wat te eten kan halen. Het is een behoorlijke klim om van je caravan bij het zwembad e.d. te komen. Dit is mij opgevallen aan deze camping.

Gelukkig waren wij dit jaar met een eigen tent! We hadden een erg mooi uitzicht. We stonden direct naast de animatie. Dus we hadden elke avond tot 23:00 "geluid", maar dat vonden we niet zo erg.

De croissantjes vond ik erg klein en duur 1 euro voor een croissant.

Het zwembad was leuk. De pizza's waren lekker. In het winkeltje was weinig eten te koop, zoals vlees. En wat er te koop was, was erg duur.

• 7Eetgelegenheden

• 8Bas van der Boom19-07-2019

Fantastische camping

Fantastisch verblijf gehad op deze camping! Gemoedelijke camping met een fantastisch uitzicht in een mooie omgeving. Goede service en het personeel doet zijn best om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.

Er wordt veel door de camping georganiseerd, zowel op als rondom de camping. De animatie stopt uiterlijk om 22.30 uur, waardoor ook je ook nachtrust niet wordt verstoord. Sanitair is ook gewoon netjes.

Restaurant en winkel zijn gewoon wat je kan verwachten van een camping. Supermarkten vlakbij en genoeg leuke dorpjes en stadjes om te bezoeken.

Tips: riviertje op de weg naar Saou, Crest, Nyons, Montelimar, Grignan en ook de krokodillenboerderij is een must!

Al met al: Ik raad deze camping zeker aan!

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Clémentine, Gérant, 22-07-2019

Dear Family Van der Boom, Thank you very much for this beautiful comment with good advices. It is a pleasure to see that you enjoyed your stay with us! We hope to see you again. Best regards, Clémentine

• 2018
    8A&J24-08-2018

Hele fijne camping, maar doe wat aan de herrie

De camping is super, niet te groot, fijne ruime plekken en een fantastische omgeving. Alleen de avondanimatie is voor de plekken dichtbij het restaurant vreselijk!! Er is 5 avonden tussen 21u en 23u enorm veel kabaal. Een avond muziek en/of disco is prima, maar er zijn 3 avonden muziek en 2 avonden spelshows (en wij waren er 3 weken), die laatste met enorm veel geschreeuw van de animatie en publiek. Hier moeten ze echt wat aan doen. Helaas heeft meerdere malen klagen niks geholpen.

• 9joke3120-08-2018

fantastische reis

De camping is proper en in orde. Men is er erg vriendelijk en er is een warm onthaal. Wij hadden een premium huisje. Deze ligt onderaan de camping, voordeel: je hebt het mooiste zicht, minste lawaai. Nadeel: je bent het verst van de receptie, zwembad en winkeltje, er moeten nog een aantal trappen gedaan worden tegen dat je boven bent, maar voor ons was dat niet echt een minpunt.

de omgeving is subliem! ook veel te bezichtigen. Het kasteel van Grignan vonden wij het minst. Zeker te doen, is de toren van crest, we hebben toen gestopt onderweg in autichamp. Een heel stil dorpje, weinig toerisme, maar heel mooi. Le chatelas (ruïne) in het dorpje van bourdeaux (3km vandaan) is zeker ook aan te raden, een mooi wandelpad en is avontuurlijk met de kinderen (4 en 9j) Iets verder (80km) hebben we chauvet pont d'arc in ardeche bezocht, is heel mooi en aangrijpend. best wel reserveren vooraf. Met nederlandse uitleg, ook vr de kids.

niet ver van de camping kan je een pony huren voor een uurtje, altijd leuk voor de kids! Wij deden ook aan geocaching, waardoor we in de omgeving mooie plaatsen hebben bezocht

Wij komen zeker nog eens terug om te wandelen, want nu waren we beperkt met onze dochter van 4. Maar dan nog, is er veel te doen, zeker een aanrader!

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

• 9Fam. Brobbel18-08-2018

Perfect voor ons!

Wij hebben 3 weken op le couspeau gestaan met onze eigen caravan op plek B01. Wat een fantastische plaats. Vlakbij alle faciliteiten van camping en overal uitzicht op de bergen. Animatie was leuk voor onze dochter alleen jammer dat het elke week nagenoeg hetzelfde is. Daarom haakte onze dochter wel meer af dan andere campings. De mannen van de animatie zijn erg leuk en doen en hun best 👍 1 Nederlander bij de animatie en de andere spreken engels en proberen ook in het Nederlands contact te leggen. Avondprogramma is inderdaad in het Frans waardoor het niet te volgen is. Misschien een keer in het Engels? Sanitair is schoon en wifi ook goed! Winkel veel te krijgen, brood is de hele dag verkrijgbaar. Mensen van de receptie zijn heel erg behulpzaam. Op de camping waren genoeg kinderen waar onze dochter contact mee kon maken.
    Vroeger konden wij ook een leuke vakantie zonder animatie te hebben, toch?

• 10Staat v/h sanitair

• 9Familie van Leer17-08-2018

Geweldige familiecamping met prachtig uitzicht!

Heerlijke camping, aanrader voor iedereen die van een prachtig uitzicht houdt. Rustig, netjes en ideaal voor kinderen in de basisschool leeftijd. Leuk animatie team, met 1 Nederlands sprekende begeleider. Animatie tot 22.30 uur daarna rustig. Personeel is vriendelijk, meedenkend en spreken Engels/Frans. Wij zaten in stacaravan Mielandre in de onderste wijk. Niet geheel vrij uitzicht op het dal, maar wel privacy rondom de stacaravan. Voordeel is dat de handdoeken en beddengoed inclusief is en je deze tijdens je verblijf regelmatig kan vervangen. Het zwembad is leuk voor de kinderen, helaas niet echt schoon water (keelpijn na zwemmen). De camping zelf is netjes onderhouden. Het is een terrassencamping, waardoor veel plekken mooi uitzicht hebben, maar je moet vanuit de onderste wijk flink naar boven klimmen. De omgeving is mooi, veel mogelijkheden om langs de weg te stoppen en te zwemmen in een riviertje. Een aanrader!

• 6Eetgelegenheden

Camping Le Couspeau, Gérant, 18-08-2018

Hello! Thank you for all these nice details about our camsite :-) Concerning the swimming pool, we control the water quality avery morning to make sure everything is in order. But of course it is not good for drinking but it happens that kids drink a little bit by playing... See you soon! Clémentine

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 9Fam. Karsten15-08-2018

Mooie, niet al te grote, gemoedelijke camping.

Prachtige niet al te grote camping. Mooie accomodatie. Heerlijk zwembad. Alles goed geregeld. Vriendelijk personeel. Omgeving prachtig, met mooie dorpjes/stadjes in de buurt. Dieulefit (boodschappen, tanken), Le Poët Laval, Bourdeaux, Nyons, Le Poët Celard.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 9Barbara10-08-2018

Heerlijke camping op mooie locatie!

Heerlijke vakantie gehad op deze camping! Hadden gevraagd om een plek dichtbij het zwembad ed. Deze kregen we ook toegewezen! Locatie is heel mooi, vooral het uitzicht! Overzichtelijke (kleine) camping, zeker wanneer je op het kampeergedeelte staat, alle voorzieningen zijn dan lekker dichtbij. Leuk zwembad, helemaal niet streng waardoor de kinderen heerlijk konden duiken en spelen met banden en ballen, zelfs in de glijbaan! Altijd ligbedden vrij, top! Animatie voor de kinderen was leuk (overdag ook in het NL), het avondprogramma wel in het Frans waardoor onze kinderen sneller afhaakte. Na het avondprogramma was het ook gelijk stil op de camping, vonden wij fijn. Veelal jonge kinderen tot 12 jaar, en veel NL-ers. Super vriendelijk en behulpzaam personeel!! Sanitair was netjes en nooit druk. Winkel was prefect voor noodzakelijke dingen, en heerlijk brood! Grote supermarkt op 12 km. Mooie omgeving, alles is alleen wel min 30 min rijden.

• 9Staat v/h sanitair

Reception, Gérant, 13-08-2018

Hello, Thank you very much for writting this nice comment. We are very glad you had a good time with us. We hope to see you soon :-)

Kind regards, Clémentine

Camping Yelloh! Village Le Couspeau info