Camping L'Escale

7.5Goed

Frankrijk, Rhône - Alps, Le Grand-Bornand (Haute Savoie)

7.5Goed

• 8.1Staat v/h sanitair

Meer camping info

30 reviews over Camping L'Escale

• 2018
    8Marijke22-09-2018

Een verademing!

Wij vonden deze camping echt een verademing. Ruime plekken, dus heerlijk veel privacy. Het sanitair is prima. Het stadje Le Grand Bornand is een schilderachtig (wintersport) plaatsje met leuke winkels. We zijn hier 5 dagen geweest en heerlijk tot rust gekomen. Het knusse restaurant zet ook nog eens een heerlijke maaltijd voor. Een aanrader dus!

Gereisd met partner in september 2018

• 8G. Vaanholt09-08-2018

Heerlijke camping op een mooie locatie.

Mooie niet al te grote camping. Dicht bij het dorp waar veel te doen is. Zwembad is heerlijk en zeer geschikt voor kinderen. Speeltuin op de camping ontbreekt. Sanitair is nieuw en schoon. Geen winkeltje op de camping, maar het dorp is op loopafstand, dus dat is geen probleem. In de ochtend kun je wel broodjes kopen bij de receptie.op de camping zelf is voor kinderen wat minder te doen, vlak bij de camping is wel van alles te doen, o.a. Trampolines en een klimparcours. Het uitzich op de camping is fantastisch.

• 9Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

8DPP van Huizen05-07-2017

Het is een mooie camping 150 meter van het dorp.

Omdat wij er al vele jaren komen is de ontvangst allervriendelijkst. Het sanitairgebouw is in 2016 geheel vernieuwd en ziet er keurig uit. Zwembad is klein echter "s winters niet erg warm. Restaurant is ook prima .Woensdag de wekelijkse markt altijd heel gezellig. Voldoende winkels in het dorp o.a. bakkers, slager en Spar winkel.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2017

• 6alexreuvers21-08-2016

Leuk voor 2 dagen

Nette camping in een leuk dorp, maar de klankvriendelijkheid en het eten bij het aangelegen restaurant laten wat de wensen over. Voor jonge kinderen is er veel te doen, waaronder een klimparcours door de bomen en een trampolinepark. We overwegen er nog een keer heen te gaan, zij het in de winter.

• 6Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 7Monique07-08-2013

Mooie ligging

De camping was vol.We kregen een noodplek. Ver weg van waterpunt en sanitair en de plek liep zeer schuin af.Het sanitair op de camping zelf is oud. Het sanitair bij het zwembad is nieuw maar niet schoon. Misschien omdat het tijdens ons verblijf erg druk was op de camping. Het zwembad was troebel en de vloer was vies. Het uitzicht op de camping is prachtig. Gezellige omgeving met veel toeristen. Prijzige camping vooral als je veel ampere stroom afneemt.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

• 9aanmarco21-07-2013

Mooie locatie, prima camping met gratis WiFi!

Camping L' Escale ligt op een mooie locatie met een echt fantastisch 'alpen' uitzicht op de laatste sneeuw van de winter.

De Camping zelf is netjes, sanitair en douches wordt keurig schoongehouden. Sanitair gebouw op de camping is gedateerd maar wel schoon. Sanitair en douches onder het zwembad is nieuwer.

De camping is niet al te groot er is geen animatie, er is wel een centrale ruimte met tafeltennistafel, flipperkasten etc. Op de camping is gratis WiFi rondom de receptie maar op een aantal plekken kan je deze nog ontvangen. Het zwembad is klein maar uitstekend om even af te koelen. De bodem is wel ruw en kinderen rennen al snel het vel van de tenen. De plekken zijn van normale grootte met een zeer steenachtige bodem, rotspennen en een echte hamer zijn noodzakelijk.

Het leuke en gezellige centrum van Le Grand Bornand is op loopafstand (3 minuten) Restaurants met normale prijzen. Op loopafstand een klimpark, trampolinespringen, boogschieten, beach volleybal etc.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 8Henk23-08-2011

mooie camping in mooie omgeving

veel is al gezegd door anderen. Wij waren hier een paatr dagen in augustus, toen het erg warm was. Zwembad is dan heerlijk! Prachtige omgeving met veel sportieve mogelijkheden. Direct naast de camping zwembad, trampolines, minigolf. Dorp is gezellig en heel dichtbij.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 8Arnold-Ilse18-08-2011

leuke en nette camping in gezellig bergdorp

Camping L'Escale ligt mooi in de bergen, vanaf onze plek keken we het dal in en op de bergweides met koeien en de vele parapenters in de lucht. Het dorp met winkels en restaurants is op loopafstand. Er is ook een gondel en stoeltjeslift naar de bergtop vanwaar de parapenters vertrekken. De camping is netjes en het zwembad is leuk voor de kinderen (niet koud!). 's Morgens stond de bakker op de camping. Er is een speeltuintje, een recreatieruimte en een speelveld. Jammer vonden wij dat er niets voor de kinderen georganiseerd werd. De eigenaren waren zeer gastvrij en spraken zelfs wat Nederlands. Wij hadden erg mooi weer en zijn een paar keer naar het meer van Annecy gweest om te zwemmen (zo'n 30 minuten rijden).

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 8Gilbert La Fors05-09-2010

heel goed bevallen in een mooie omgeving

L'escale is een camping die een heel mooi panoramuitzicht heeft op de bergen op wandelafstand van het dorp. Het geluid wat ons bij zal blijven zijn de bellen van de abondance koeien op de alpenweiden boven het dorp. De kinderen verzamelen zich op het centrale voetbalveld. Op de camping is een niet al te groot zwembad. In het dorp is een groot zwembad met ligweides. Verder is een base de loisir met trampolines etc. Op woensdag is er een grote markt. Op korte afstand kun je veel verschillende wandelingen maken. Annecy, Geneve en Chamonix liggen op maximaal een uur rijden. In het dorp waren in de eerste week elke avond verschillende gratis optredens op het centrale pleintje. Onze dochter vond de draaimolen te gek. De plaatsen op de camping waren wisselend qua grootte. Een goede mix van soms stugge engelsen, Nederlanders en Fransen. We hebben zelf zoiets dat we over een paar jaar best weer eens terug willen komen. Vanwege de hoogte kan het 's avonds af en toe afkoelen.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 6Richard en Mary25-07-2010

Aardige camping voor de oudere kampeerder

Beetje saaie camping met krappe plaatsen op kale grasstroken. Merendeel oudere mensen, die lezend of wandelend de dag doorbrengen. Heerlijk voor hen, maar niet bepaald een omgeving voor kinderen. Het binnen- en buitenbad is tè koud om lang in te blijven; een blauwe lippen-zwembad. Verouderd, maar schoon sanitair. Niets op aan te merken.

Omgeving is mooi, tussen de wintersportdorpjes, maar niet erg bruisend. Beter geschikt voor wandelaars, fietsers. Het dorpje tegenover de camping heeft veel gedaan aan aantrekkelijkheid voor kinderen met midgetgolf, klimmuren en klautertrajecten, trampolines, ... En met de kabelbaan de berg op is natuurlijk ook een belevenis.

Leuk om eens gezien te hebben, maar wij zoeken toch íetsje meer vertier, aangepast aan onze leeftijd.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010