Camping Les Fontaines

230 reviews over Camping Les Fontaines in het Nederlands

Aangenaam verblijf gehad

K.H.
21-6-2018

De camping is vrij klein, maar heeft wel 2 aparte zwembadden, de ene met een glijbaan, verder is weinig te doen waardoor het vooral geschikt is voor kleine kinderen en rustzoekers. Wij hadden de caravan nr. 25 met uitzicht op de machtige Alpen links en rechts vanaf het terras, prachtig. In de caravan was alles aanwezig behalve een airco, in de eerste 2 weken van juni was het wel te doen, maar als ie in de warme zomermanden verblijft in een airco absoluut een must- een aandachtspunt voor touroperator. Er zijn genoeg supermarkten in de buurt, het meest dichtbij is de Super U in het dorpje Sint Jorioz, ietsje verder is een klein Carrefour en een LIDL. De natuur hier is prachtig mooi, is ook een vrij chick regio in Frankrijk. De nabij gelegen (16 km) stadje Annecy is absoluut een 'must see', maar ook Chamony met de nabijgelegen Mont Blanc ligt niet ver weg.

Aanrader!

Jiska van Gils
20-6-2018

Prachtige kleinschalige camping met alle faciliteiten. Alles is hartstikke netjes en schoon, zoals het santitair gebouw. We komen hier zeker nog een keer terug!

Prima camping in een prachtige omgeving

Bas
11-11-2017

We hebben een kleine twee weken een bungalowtent gehuurd via touroperator. Al met al een heerlijke vakantie gehad. Door de regenperiode vóór onze aankomst was alles prachtig groen en fris. Op een paar fikse buien na hebben we tijdens ons verblijf heerlijk weer gehad, wat wel meetelde in de beleving. Zeer gastvrij ontvangen door een vriendelijk echtpaar (en niets te maken gehad met de camping receptie). We hadden geluk; zo'n beetje het mooiste plekje van de camping met vanaf een houten veranda een weids uitzicht over een groot grasveld met op de achtergrond de bergen rond het meer van Annecy.

Sinds dit jaar een grotendeels vernieuwde speeltuin waar de kinderen heerlijk hebben gespeeld. Er was volop animatie voor kinderen tot een jaar of 10.

Het grote zwembad voldeed prima, soms wat druk maar nooit vervelend. Ook het glijbanen gedeelte, vreemd genoeg apart van het grote zwembad, was vooral voor de kinderen erg leuk.

Het restaurant is aan te bevelen als het mooi weer is; het terras is wel 'OK', binnen is het nogal sfeerloos. Eten is simpel maar goed. Ook de afhaalpizza's zijn prima te doen. In het voorste sanitair gebouw is een afwasgedeelte met een prachtig uitzicht. Het campingwinkeltje is niet meer dan een (vers!) brood-afhaalpunt met nog een paar artikelen. Een supermarché is op een kwartier rijden (theoretisch, in de praktijk is het verkeer rondom het meer een drama)

Tijdens een rondje over de camping waren we verbaasd over de kleine kampeerplekken en ruimte rondom de bungalows. Alles staat hutje mutje op elkaar. Ook een paar plekken gezien die nog een tijd na de regen erg blubberig waren. Het sanitair is niet echt modern maar voldoet en is redelijk schoon, ondanks het hoogseizoen en het lage aantal WC's voor de grootte van de camping. Enige echte minpunt kan de camping zelf niets aan doen: de camping aan de overkant van de weg is tot in de nacht erg luidruchtig (met alcohol doordrenkt karaoke...).

Nu we een caravan hebben twijfelen we nog om terug te komen; prachtige omgeving, op zich een prima camping maar de plekken zijn klein. En er zijn alternatieven in de buurt.

We hebben een aantal aanbieders voor Les Fontaines voor je op een rij gezet:

Redelijke camping in prachtig gebied

Anneke
13-10-2017

Een mooie camping met leuk zwembad voor de kindjes, glijbanen en een peuterbad. Het glijbaan en peutergedeelte ligt bij elkaar, het 'grotere' zwembad is apart.

Niet heel veel ligbedjes maar toch hadden we altijd wel een plekje ondanks dat het hoogseizoen was. Leuke speeltuin en voldoende animatie voor kinderen.

Restaurant vonden wij niet aantrekkelijk, was niet heel ruim opgezet en vond het niet uitnodigend om er met 2 kleine kinderen te eten.

Camping ligt tegen de berg, wij zaten in de allerlaatste rij. Was een Frans 'straatje'. Klein nadeel is dan dat de zon echt tegen 17 uur al achter de berg is en het dan in de schaduw redelijk snel afkoelt.

Het is een camping met vooral jongere kinderen dus 's avonds is het lekker rustig.

Ligging van de camping vonden wij prima. Niet direct aan het meer, maar je zit centraal. Er is genoeg te doen in de omgeving. Wij zijn een week geweest maar dat was te kort, en komen zeker nog een keer terug naar deze streek.

Caravan op zich was prima onderhouden en schoon. We hadden rechtstreeks bij de camping geboekt.

Bij aankomst het toilet lopen, dit gelijk gemeld en er is iemand voor langs geweest maar hij kon het niet maken blijkbaar. We hebben hem ook niet meer gezien die week, dus week lang met een lopend toilet gezeten.

Wat ik een nadeel vond is dat bij aankomst de gehele keukeninventatris op de tafel staat uitgestald en je alles moet tellen en checken voordat je het in je kastjes zet. Bij vertrek moet je dit alles weer terug op de placemet op tafel zetten (alles dus van 8 eierdopjes tot pan en glazen).

Toen kwam de eindinspectie en volgens hem was het niet schoon genoeg, pannen waren niet schoon en er zaten vingerafdrukken op de deur van de douchecabine. Ik vond het zwaar overdreven en het werd ook zeer kort en chagerijnig meedegeeld en weg was ie. Daar sta je dan met je auto bepakt en 2 kleine kinderen, dus de pannen nogmaals gewassen. Uiteindelijk bij receptie uitgecheckt maar meer dan een gebrom kon er niet meer van af.

De manier waarop we werden behandeld vond ik echt beneden peil. Heel jammer. Helaas zorgt dit er voor dat ik niet meer terug ga naar deze camping.

(Elise bij de receptie was wel heel vriendelijk)

Verzorgd en mooi gelegen

Geert
20-9-2017

Prima camping en dichtbij het meer.. vriendelijke receptie.

De foto's op de website zijn misleidend, proficiat aan de fotograaf. In het echt was het echter allemaal net iets minder. Alles was aanwezig maar niets was top. Al op betere en properdere campings gezeten voor minder geld. Ook het systeem van vrije uitleen van barbecue-stellen was vervelend. Niemand kuist ze en niemand brengt ze terug. Op 2 weken tijd niet een keer eentje kunnen bemachtigen. Als je een stacaravan huurt verwacht je toch dat die op zijn minst een eigen barbecue-stel heeft. Plaatsing van de stacarvans was ook zeer ongezellig. Gelukkig maakt de prachtige streek rond Annecy zeer veel goed.

Prima

Carin de Haan
      1-9-2017

Leuke camping om te verblijven. Wij waren met onze eigen caravan. Plaats was ruim alleen bij aankomst lag er veel modder op onze plaats doordat het veel geregend had. Wij hebben twee weken lang prachtig weer gehad waardoor zwembad een leuke verblijfplaats was. Geen gebruik gemaakt van het restaurant omdat deze voor ons niet uitnodigend overkwam. Sanitair prima en schoon maar mag wel vernieuwd worden. Nadeel voor ons was de ligging van de camping. Vrij snel schaduw en vrij ver van het meer gelegen. Genoeg te doen in de omgeving en ook op de camping is genoeg te doen voor de kinderen.

We hebben een hele fijne vakantie gehad met 2 kinderen van 8 en 10 jaar. Genoeg te doen en te zien in de omgeving, mits het droog weer is.

Mooie camping maar prijs vindt ik te hoog. De zon verdwijnt vrij snel achter de berg en dat vinden wij een nadeel. Zwembad is top alleen zitten de 2 zwembaden wat ver uit elkaar. S' avonds na 22.30 komt de beveiliging en moet het stil zijn. Voor ons prima maar voor kinderen vanaf 12 jaar denk ik dat het saai wordt.

Hele leuke vakantie gehad!

NK
      23-8-2017

Leuke vakantie gehad op camping les Fontaines. Kleinschalige en verzorgde camping met volop animatie. Vooral de sportactiviteiten / wedstrijden tafeltennis, badminton en voetbal werden door mijn kinderen zeer gewaardeerd en dat allemaal onder de bezielende leiding van Ivette. Voor mijn jongste dochter (5) was er kinderclub. Kanttekening daarbij is dat de canmping wel weer eens mag investeren. De middelen op de kinderclub waren beperkt, de netten en belijning op de badmintonveldjes aan vervanging toe en ook sommige netjes op de tafeltennistafels waren aan vervanging toe. Alles ingredienten zijn aanwezig voor een topvakantie, maar camping durf wel te investeren en zorg dat alles up to date blijft.

We hebben een aantal aanbieders voor Les Fontaines voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Fontaines in Lathuile (Haute Savoie), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Fontaines zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Fontaines scoort een 8.4 uit 10 op basis van 367 reviews.