Camping Les Fontainessterstersterster

8.2Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, Lathuile (Haute Savoie)

8.2Fantastisch

• 7.7Eetgelegenheden
  • 9.7Sfeer in stad
  • 8Activiteiten

Zoover silver Award 2019

Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Les Fontaines in Lathuile is vooral geschikt voor gezinnen met jonge kinderen. Zij vermaken zich bij de animatie of het zwembad. Minder geschikt voor oudere kinderen aangezien het vanaf 22.00 uur rustig is op het terrein. Prima restaurant. Vanaf de camping heb je uitzicht op de bergen. Het meer van Annecy bevindt zich op loopafstand.

Contact

617 reviews over Camping Les Fontaines

• 2019
    9frank bruggeman09-09-2019

super leuk verblijf in prachtige omgeving

prachtige natuur : leuke camping met 2 grote zwembaden : vriendelijk onthaal en propere vakantiewoning: cosy met alles erin tot barbecue gratis buiten toe .

Gereisd met partner in september 2019

• 8RobMaxim05-09-2019

Goede camping met goed sanitair.

Een leuke camping die hoofdzakelijk bestaat uit vaste verhuur tenten caravans enz. Er zijn toeristische kampeerplaatsen voor tent of caravan. Geen bijzonder uitzicht vanuit de toeristische plaatsen. Goed zwembad en apart zwembad met glijbanen. Voor de jeugd tot ongeveer 12 jaar goed vermaak

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8HP05-09-2019

Prachtige omgeving en geweldig animatie team!

We hebben genoten van de mooie omgeving met sportieve mogelijkheden (wandelen, fietsen, parapenten, het meer) en de stad Annecy. Het uitzicht op de bergen vanaf de camping is prachtig. Het animatieteam 'maakt' de camping. Zodra er activiteiten startten kwam de hele camping toestromen. Veel diversiteit, sportiviteit en aandacht voor de kinderen door het toegewijde enthousiaste Nederlandse animatie team dat 3 talen sprak. Er is veel ruimte voor activiteiten op sportvelden en in zwembaden met glijbanen. Kleinschalig met toch veel. Veilig voor kleine kinderen/sociale controle. Uitstekende bar/restaurant. Heerlijk brood en croissants in de winkel. Supermarkt op fiets afstand. Voor oudere jongeren missen we wat activiteiten en de mogelijkheid om te chillen, bijvoorbeeld in een ingericht hoekje op de camping. Voor ouders en oudere jeugd zou het fijn zijn als er tot middernacht geluid mag worden gemaakt. We komen zeker terug!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 9Marc27-08-2019

Prima camping voor jong gezin. Erg mooie omgeving met genoeg activiteiten voor jong en oud op en rondom de camping.

• 9Eetgelegenheden

• 8Dennis26-08-2019

Leuke accommodatie en camping in zeer mooie omgevi

Was een zeer leuke ervaring met deze camping. Netjes en verzorgd, leuk animatie en top omgeving. Eind schoonmaak mag voor het bedrag inclusief zijn, anders optie om extra te betalen.

• 8Jacqueline26-08-2019

Super met veel te doen in de omgeving

Wij zaten in de “safari/glamping” tent (heet kalahari geloof ik) op camping les Fontaines via touroperator. Tent nummer 6.

De tent was echt super! Staat op een vlonder en is goed bestand tegen hevige regenval hebben we mogen ervaren ;) qua leefruimte heb je eigenlijk nog meer ruimte in zo’n tent dan in een stacaravan. Keurige bedden, aanrecht (wel zonder wasbak) en een ruimte koel/vriescombinatie voor alle boodschappen en natuurlijk voor de ijsjes :) ook een stevige steigerhouten tafel die in principe binnen staat maar die je makkelijk bij mooi weer op de veranda zet. Op deze veranda is sowieso nog een bankje te vinden. Onze familie was ook op de camping en we hebben zelfs met z’n achten prima kunnen zitten op onze veranda door de eettafel bij deze bank neer te zetten met nog 3 extra stoelen. De 2 ligstoelen liggen ook perfect, zodat je ook bij de tent lekker een boek kunt lezen terwijl de kinderen aan het spelen zijn.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Bastiaan26-08-2019

Heerlijke familiecamping

De camping staat in een prachtige omgeving net even paar minuutjes van het meer van Annecy. Dat is fijn, zo ontloop je de grootste drukte. De camping is schoon en goed verzorgd. Onze stacaravan stond aan de rand, rustig gelegen met een prachtig uitzicht. Alle faciliteiten zijn aanwezig. Speeltuin, 2 zwembaden en animatie, wat onze kinderen fantastisch vonden. De stacaravan zelf was in prima staat en goed schoon. Al met al een prima plek en ik zou hier zonder twijfel nog eens komen!

• 7AF25-08-2019

Vakantie

Mooie omgeving, heerlijk zwembad, fantastisch animatieteam + activiteiten. Plekken van de stacaravans redelijk krap. Alles zit dicht op elkaar met weinig sfeer en privacy.

• 7Eetgelegenheden

• 9Fleur24-08-2019

Wat een leuke camping en wat een leuk animatieteam

Wat een leuke camping, wat een leuke tipi tent. Wat een leuk animatieteam, de campingdans is niet nog nier uitgedanst!

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 8Daantje22-08-2019

Aanrader!!

Vriendelijk behulpzaam personeel!! Toiletten regelmatig vies al komt dit niet door te weinig schoonmaken, maar door jonge campinggasten. Fantastische zwembaden/glijbanen. Goeie animatie voor de kids en mooie speeltuin. Voor ons helaas wel te ver vanaf het meer. Camping ligt op een heuvel dus voor niet getrainde fietsers lastig te beklimmen. Echt geweldige camping voor kids!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

35 tips over Camping Les Fontaines

• Mayke Herberts, 15-12-2019

Deze camping aan het meer van Annecy is uitgerust met twee zwembaden in twee verschillende sferen.
    Ze bieden allebei een prachtig uitzicht op de bergen van de Haute-Savoie. Het overdekte zwembad van 400m², met houten terras en bubbelbaden, is dé plek om te ontspannen en te genieten van de bijzondere omgeving. Lees verder alles op hun website: http://www.campinglesfontaines.com/nl/page/4-waterpark

• Mayke Herberts, 15-12-2019

WATERGLIJBANEN VOOR KINDEREN

Het tweede zwembad is heerlijk voor kinderen; het is uitgerust met een kikkerbad en een 5-baans waterglijbaan.

Dit bad wordt verwarmd tot 22°C en is dé ontmoetingsplek voor kinderen die er urenlang zullen spelen.

Tijdens het hoogseizoen worden er in de zwembaden ook sportactiviteiten georganiseerd: aquagymmen, aerobics, etc.

Zie dit filmpje op hun website: https://youtu.be/OverDLZ13-0

• Gea, 10-01-2012

Le Sambuy is erg mooi om naar toe te gaan met de kabelbaan (bij helder weer zicht op de Mont Blanc) Onderaan is een rodelbaan, ook erg leuk.

38 vragen over Camping Les Fontaines

• Andrea , 20-08-2019

huur koelkast

Kun je een koelkast huren op deze camping?

• Suus, 08-08-2019

tieners

Zitten er ook tieners op de camping die het met elkaar leuk hebben? En dan niet alleen een vaste groep, maar is het ook voor nieuwelingen leuk?

Arie, 18-08-2019

Ja, maar minimaal. Camping is minder geschikt voor jeugd ouder dan (ongeveer) 14 jaar.

• Aart, 29-12-2018

Aanbetaling verwerkt?

Heb een plaats geboekt voor 2019. Vervolgens een aanbetaling gedaan, maar ik heb geen idee of deze aanbetaling , wel of niet verwerkt is. Graag zou ik daar een bevestiging van ontvangen.. Mijn vorige bezoeken aan jullie camping ware zeker positief, dus ik denk dat het deze zomer ook weer goed komt. Fijne jaarwisseling en een mooi nieuwjaar van Fam. A.kom. Middelharnis Holland.

Camping Les Fontaines info

• Aantal sterrensterstersterster