Camping La Fermestersterster

8.5Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, Lathuile (Haute Savoie)

8.5Fantastisch

• 6.5Eetgelegenheden
  • 9.3Sfeer in stad
  • 8.3Activiteiten

• Sauna
Meer camping info
Tonen op kaart

In de Dordogne ligt de kleinschalige boerderijcamping Ferme de la Brauge. ‘s Avonds mag je samen met de boer de koeien voeren. Er is geen animatie, maar met het zwembad, de speeltuin en tafeltennis vermaken de kinderen zich prima. Ga op verkenningstocht te voet of ga op jacht naar kastelen, want daar wemelt het van in de omgeving.

Contact

318 reviews over Camping La Ferme

• 2019
    7Susanne12-08-2019

We hebben een super leuke en mooie vakantie gehad.

Gereisd in augustus 2019

• 8Walter09-08-2019

campeervakantie met gezin

De plaats viel tegen stonden langs een pad en hadden geen mooi uitzicht. Het animatie team was alles maar in het Frans jammer. Verder ligt de camping in een mooie omgeving, en is alles prima bereikbaar. Naar Annecy moet je wel wat tijd voor uittrekken wand de weg er naar toe is redelijk druk bijna altijd.

Gereisd in augustus 2019

• 8A. J.30-07-2019

Heerlijke camping. Zeer vriendelijk personeel. Geen overlast van andere campinggasten, rond 23:00 stil. Fijne douchestraal, met drukknop en niet betaald.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd in juli 2019

• 8Vincent02-07-2019

Mooie, rustige camping. Sympathieke medewerkers met tips over uitstapjes. Modernere stacaravan, met fijn terras. Genoeg te doen op en om het meer van Annecy.

Gereisd in juli 2019

• 2018
    8Erik24-09-2018

uit de drukte van het meer

Een rustige camping, even van het meer van Annecy vandaan. Weinig kampeerders in september, dus lekker alleen op het veldje. Prachtig uitzicht op de parapenters; helaas geen uitzicht op het meer zelf.

Gereisd in september 2018

• 7J&M17-09-2018

Prima camping, niet heel bijzonder

Wij hebben een fijne tijd gehad op deze camping. Wat er voor ons echt uitsprong was het ontzettend vriendelijke personeel dat bovendien goed Engels sprak. De communicatie verliep dan ook soepel. Een ander pluspunt was de jacuzzi met prachtig uitzicht en het schone zwembad. Ook waren we tevreden met de standplaatsen: voldoende ruimte en de plekken zijn enigszins van elkaar afgescheiden. De camping is mooi aangelegd met slingerende paadjes naar de verschillende "straatjes". Wel wat aanmerkingen. Het zwembad vonden we zelfs aan het einde van het seizoen nog vrij druk. De ligruimte om het zwembad heen is namelijk veel te krap. Ook ligt het zwembad direct naast de weg en de inrit naar de camping. Het sanitair is dringend aan vervanging toe. Er werd wel schoongemaakt maar schimmel in de kitranden verwijder je niet zo snel. Overal spinnenwebben. Restaurant stelde overdag niks voor, jammer. 's Avonds wel erg lekker gegeten!

• 2Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 7J&M17-09-2018

Prima camping met sympathiek personeel

Wij (jong stel zonder kinderen) hebben een fijne tijd gehad op deze camping. Wat er voor ons echt uitsprong was het ontzettend vriendelijke personeel dat bovendien goed Engels sprak. Dat kun je niet van veel Fransen zeggen. De communicatie verliep dan ook soepel. Een ander pluspunt was de jacuzzi met prachtig uitzicht. Ook waren we tevreden met de standplaatsen: voldoende ruimte en de plekken zijn enigszins van elkaar afgescheiden. Niet alle plekken hebben echter evenveel schaduw. De camping is mooi aangelegd met slingerende paadjes naar de verschillende "straatjes". Wij vonden de camping in ieder geval knus sfeervol. Ondanks bovengenoemde positieve punten hebben we wel wat aanmerkingen. Het zwembad vonden we zelfs aan het einde van het seizoen nog vrij druk. De ligruimte om het zwembad heen is namelijk veel te krap. Ook is het zwembad direct gesitueerd naast de weg en de inrit naar de camping. Mijn advies: vergroot de ligweide en plaats een heg in plaats van doorzichtige hekken. Het is niet sfeervol om op een asfaltweg uit te kijken tijdens het zonnebaden. Ook vonden we het erg jammer dat het restaurant amper mogelijkheid bood om een snack of lunch te halen. Ook mocht er geen eten aan het zwembad genuttigd worden (wat we ivm de wespen op zich wel snappen, maar toch jammer). Tot slot is het sanitair echt aan vervanging toe. Het doet enorm ouderwets en goedkoop aan en echt hygiënisch kan ik het ook niet noemen. Er werd wel regelmatig schoongemaakt hoor, maar schimmel in de kitranden verwijder je natuurlijk niet zo eenvoudig. Al met al was dit voor ons een prima camping die goed diende als uitvalsbasis om naar bijvoorbeeld Annecy of het meer te gaan. Ook konden we meerdere dagen goed toeven aan het zwembad.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd in september 2018

• 7Marit S01-09-2018

Leuk voor een keer, maar niet nog eens.

Wij hadden een comfort plek gereserveerd in de schaduw en die kregen we. Leek mij wel handig met een baby die nog 2 keer overdag sliep! Met onze grote tent konden we er mooi staan. Wij stonden op plaats 79. Stroom was voor ons in de buurt maar een lange kabel is zeker aan te raden. Waterpunt is bij het toiletgebouw. Toiletgebouw zelf is dringend aan vervanging toe. Ik lees dat mensen het schoon vonden. Ik vond de douches vies. Niet als in vies, je zal van alles liggen maar oud vies. Oude resten shampoo op de wanden en je moet vooral niet omhoog kijken want je kon je shampoo zo op de spinnenwebben zetten. de WC's hebben geen bril. Daar had ik dan weer geen problemen mee maar mijn man bijvoorbeeld wel. Personeel was aardig, behulpzaam ook wel. Entertainment is allemaal in het frans. Zwembad is leuk, vooral schoon. Restaurant niet veel bijzonders. Afhalen kan ook. Ligt niet aan het meer zelf. Wist ik wel hoor! 2 leuke weken gehad.

• 5Staat v/h sanitair

• 9Fabienne20-08-2018

Gereisd in augustus 2018

6 tips over Camping La Ferme

• Jan Jaap, 09-09-2012

Fiets rondom het meer van Annecy (aan de oostkant wel een steile klim (evt. lopen). Of eventueel alleen langs de westkant. Daar is over een oude spoorbaan een fietspad aangelegd.

Vanaf de camping ben je in ongeveer anderhalf uur rijden bij de Mont Blanc in Chamonix. Wel optijd daar heen i.v.m. drukte (of reserveren).

Dichtbij zijn ook nog grotten en een waterval. Tevens een mooie wandeling op de bergen achter de camping (vanuit Duingt).

• Remco, 21-08-2012

er kunnen kinderen paardrijden

• Remco, 21-08-2012

het strand prima voor kinderen

4 vragen over Camping La Ferme

• K., 22-06-2016

Sanitair

Zijn de toiletten in het sanitair gedeelte op deze camping ook voorzien van toiletzittingen?

• Wilma, 17-04-2016

Voetbal

Is er op de camping ook een voetbalveld(je) aanwezig?

• Linda131982, 01-07-2015

fietsverhuur

Ik las dat je op de camping fietsen kunt huren, weet iemand of je daar ook kinderfietsen huren?

Camping La Ferme info

• Aantal sterrenstersterster