Camping Les Ranchisses (Glamping)

8.4Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, Largentière (Ardeche)

8.4Fantastisch

• 8.7Eetgelegenheden
  • 8.2Staat v/h sanitair

Camping Info

• Sauna
Meer campinginfo

Op Camping Domaine Les Ranchisses vier je vakantie in Franse sferen in de Ardèche. Een rustiek aangelegde camping met glampingaccommodaties en een prima zwembad. Hier is het altijd gezellig druk met bijna elke avond minidisco en livemuziek. Bezoek zeker eens de marktjes in Ruoms of Vallon Pont d'Arc, waar je ook lekker in de Ardèche kunt zwemmen.

We hebben een aantal aanbieders voor Les Ranchisses (Glamping) voor je op een rij gezet:

Contact

418 reviews over Camping Les Ranchisses (Glamping)

• 2017
    9Hanno17-08-2017

Geweldige camping

Geweldig restaurant. Geweldig zwembad. Grote campingplaatsen. Spa met zwembad volwassenen .....TOP. Fijne campingwinkel. Mooi en zeer schoon sanitair. Rustige camping

• 9Fam. Bijen15-08-2017

heerlijk, relaxte vakantie

Wij hebben heerlijk genoten op deze camping. Ontvangst was prima en toevallig in het Nederlands. Onze kinderen 7,8 en 11 jaar oud hebben zich prima vermaakt, met name in het zwembad. Je mag in het zwembad spelen met ballen en opblaasbanden e.d. Wanneer je hier niet van houdt is er een 16+ zwembad met massagestralen, bubbelbad en sauna. (voor mannen is in dit bad een "strakke" zwembroek verplicht. Uitzicht op de "gewone" zwembaden. De glijbanen vielen wat tegen, klein. Wij hadden een ruime kampeerplek, auto naast de caravan en nog ruimte voor een bijzettentje. Alle plekken hebben voldoende schaduw, veel hoge bomen/ heggen. Wij stonden aan de kant van een doorgaande weg, je hoort het verkeer wel maar voor ons geen probleem. Voldoende animatie. Onze kinderen maakten gebruik van de mini disco om 19.30 uur en soms het avondprogramma, muziek, goochelaar, clown. 's middags waren er sportactiviteiten maar daar hebben wij geen gebruik van gemaakt. Hoewel er geen specifieke animatie is voor 10+ vermaken zij zich prima op het sportveld, 's avonds de ontmoetingsplek voor de jeugd. Genoeg (Nederlandse) kinderen om mee te spelen. Restaurant op de camping was goed, vooraf reserveren, dit zegt al genoeg. Het sanitair was schoon! en nooit gesloten ivm schoonmaak, er waren genoeg wc.s, douches en (af)wasgelegenheden, geen elke keer hoeven te wachten. Op loopafstand (30 min.), via een wandelpad, naar Lagentiere, gezellig dorpje met 2 x per week een marktje en diverse restaurantjes. Veel (sportieve) activiteiten in de buurt. Er is genoeg te doen en te zien. Wij zouden graag nog eens terug komen.

• 10Staat v/h sanitair

• 8Kris14-08-2017

Fijne camping

We hebben twee weken op deze camping gestaan in een mobile home ( nr 230). We zaten op de berg, via een tunnel liep je naar de camping. Mijn mening is dat deze camping gericht is op gezinnen met kleine kinderen (tot 10 jaar). Voor tieners is er geen "animatie". Mijn dochter (12 jaar) heeft zich overigens prima vermaakt; hangen op het voetbalveldje met mensen die ze daar heeft ontmoet, maar er wordt niets voor ze georganiseerd. Het grootste pluspunt voor ons was het 16+zwembad; heerlijk rustig, bubbelbaden, sauna's, harde stralen. Overal genoeg ligbedjes. Ook hier het bekende handdoekje leggen :( , maar de handdoeken werden ook wel eens weggehaald door het personeel :) ! 5 dagen in de week animatie overdag en in de avonduren, in de weekenden niets. De animatie is voornamelijk in het frans. Wat wel leuk was, dat er geregeld s 'avonds een band optrad (de ene keer beter dan de andere keren). Kortom een fijne vakantie gehad, ik zou hier zeker nog een keer naar toe gaan

• 9Jim12-08-2017

Heerlijke camping in schitterende omgeving!

Mooie en goed onderhouden camping. Wij hadden een Losgetent met douche en wc gehuurd van de operator. Mooie accomodatie, fijne begeleiding van de beheerders. Grootte van de camping was voor ons precies goed. Mooi zwembadcomplex en speeltuin, leuke animatie, heerlijk restaurant, gezellige bar en lekker kanoveren of spelen in het riviertje bij de camping. Camping is van alle gemakken voorzien.

In de omgeving zijn voldoende uitstapjes te maken. Voor de sportieve wielrenner ligt er ook voldoende uitdaging!

• 9Vap09-08-2017

fantastisch

aanrader voor gezin met jonge kinderen kan me wel voorstellen dat er voor oudere (14 + ) niet zo veel te beleven valt, maar voor jonge kinderen 1 woord : SUPER: nl visjes vangen, kano, leuk restaurant gelegen bij speelpleintje iemand klaagt dat iedereen al in bed ligt na 23 u, wij vonden de animatie die we hoorden tot 23 u een minpunt (je hoorde het heel goed, dus dat is het enigste minpunt) zo zie je maar, je kan niet voor iedereen goed doen leuke ruime bar dicht bij Largentière: wat een luxe om es een tof klein stadje (of groot dorp) in de buurt te hebben, waar er ook leuke restaurants waren

• 9Lotterman08-08-2017

Heerlijke 5 sterren vakantie

Prachtige ligging met top zwembad complex. Restaurant zeer goed. Campeerplaatsen van ons prima in orde. Ook last gehad van haperend riool maar daar is na onze opmerking gelijk keihard aan gewerkt, incl de baas zelf. Was even twee dagen vervelend maar is op goede manier verholpen. Zowel probleem zelf als ons ongemak. Ter compensatie diner voor zeven personen gehad . Feit dat baas zelf in stront stond en keihard eraan werkte zegt alles . Personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Nederlands sprekend . Zwembaden top, zeker het aparte 16+ bad, heerlijk relaxen met bubbelbaden en stromingen en wellness. Daarnaast grote baden voor gezinnen met kinderen. Heerlijke vakantie voor ons en onze kinderen van 16-18. Café bij zwembad zeer ruim van opzet met voldoende gelegenheid tot zitten.ook voor loungen. Bediening zeer vriendelijk. Toiletten en douches zeer schoon ! Zelfs aparte ruimte voor honden douche in ander gebouw. Met name de persoonlijke noot voor onze situatie zeer fijn. Dank!

• 10Staat v/h sanitair

• 8Marianne06-08-2017

Mooie camping in prachtige omgeving

De camping is niet te groot en niet te klein met n wellness centrum en n goed restaurant. Ruime beschutte plekken en prima onderhouden. Wij hadden n luxe lodgetent op n goede plek aan de zwembadzijde en Bram en Ann van touroperator waren meer dan prima (dat hebben we wel anders meegemaakt vorig jaar in Sarteano). Maar inderdaad om 23 uur wordt het rustig en pubers moeten zichzelf vermaken (bovendien is er geen WiFi). Geschikt voor families met kleine kinderen!

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 4Y. Marquenie01-08-2017

Dit nooit meer

Camping met op zich goede faciliteiten maar problemen worden niet adequaat opgelost. We zitten al dagen in de stank vanwege kapotte riool. Naast de camping ligt een drukke weg waar je afhankelijk van de staanplaats toch echt wel geluidsoverlast van hebt. Wij komen hier niet meer terug

• 6Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 6Lankhaar31-07-2017

Nooit meer, niet 5 sterren waardig

Wij zitten momenteel op les ranchisses, het zwembad is goed, al is 1 glijbaan al enkele dagen buiten gebruik, s'avonds is op de camping zo goed als niks te beleven, en liggen de meesten al om 11 uur op bed, slecht verlichte paden, het toppunt is toch wel de strontlucht die nu al bijna 10 dagen over onze staanplaats (85 familie plaats) hangt, wij hadden 3x moeten klagen alvorens er een medewerker kwam kijken, oplossing heeft niet geholpen, bij de 4e poging iemand anders naar voren gestuurd om te klagen, en tevens de vraag gesteld of deze klacht vaker voorkwam, "nee hoor, de mevrouw die onze klacht de dag ervoor op schreef had er nog nooit van gehoord", er is ook niemand meer komen kijken naar onze klacht trouwens. Er hangt geen gezellige sfeer op de camping. Faciliteiten en sanitair zijn in orde. Zaterdag gaan we met "Gierende" banden naar de Dordogne, hier komen we niet meer.....

• 8Staat v/h sanitair

• 9Fam. Tijdeman16-07-2017

Heerlijke camping.

We waren in het voorjaar en het weer was zalig. Niet te druk en niet te rustig op de camping. Ruime kampeerplaatsen, leuk riviertje loopt door de camping wat een heerlijke verfrissing was voor onze hondjes. Heerlijk zwembad en wellness met prachtig uitzicht op de bergen. Eigenlijk alles wat je kan wensen is op deze camping. Minpuntje op onze staanplaats (79) was het scherpe gras met prikkertjes die overal in gaan zitten. Ver lopen naar sportvelden. Zou leuk zijn als er wat tafeltennistafels dichterbij zouden staan.

Selectcamp

41 tips over Camping Les Ranchisses (Glamping)

• petra, 21-07-2012

kasteel largentiere, crocodille farm in pierrelatte ( zeker bij slecht weer)

• Judith, 29-06-2014

Bezoek het plaatsje Thines, mooie autorit, en apart bergdorpje

• Nienke, 25-09-2013

Wandelen in de omgeving!

• Te voet naar Largentiere, staat met bordjes op de camping al aangegeven. Largentiere is echt een superleuk dorpje, must see!
    • Te voet naar Chassier, is wel een wat meer steile klim maar wel tof. Ipv bij de camping naar rechts te lopen naar Largentiere, ga je direct al naar links en dan volg je de bordjes.
    • Vanuit Largentiere naar Montreal lopen, ook steil, maar wel weer een toffe wandeling.
    • Bezoekje aan Vogue en Balazuc, kan je combineren in 1 dag.

69 vragen over Camping Les Ranchisses (Glamping)

• Fenna, 09-10-2019

Staanplaats

Wij willen graag staanplaats boeken P1 P2 P3 en P16 is nog vrij in onze periode aan het water, hoe zijn die plaatsen? Mooie ligging? Of iemand nog ervaring met andere staanplaatsen op de camping die mooi zijn? We horen het graag :)

• robert , 16-01-2019

Vissen

Heeft er iemand ervaring met deze camping mbt de hengelsport? Kan er gevist worden in de rivier? En ligt er in de buurt ook een soort van meertje waar eventueel gevist kan worden?

Peter, 20-08-2019

Wifi voor 4 euro per week. Ja dus, de jeugd heeft dus altijd wat te doen!

• Irrimirri, 21-07-2018

Leeftijdsgenoten

We gaan 13 augustus 2018, komen er nog leeftijdsgenoten voor onze 13 jarige puberdochter?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig