Camping Les Ranchisses (Glamping)

8.4Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, Largentière (Ardeche)

8.4Fantastisch

• 8.7Eetgelegenheden
  • 8.2Staat v/h sanitair

Camping Info

• Sauna
Meer campinginfo

Op Camping Domaine Les Ranchisses vier je vakantie in Franse sferen in de Ardèche. Een rustiek aangelegde camping met glampingaccommodaties en een prima zwembad. Hier is het altijd gezellig druk met bijna elke avond minidisco en livemuziek. Bezoek zeker eens de marktjes in Ruoms of Vallon Pont d'Arc, waar je ook lekker in de Ardèche kunt zwemmen.

We hebben een aantal aanbieders voor Les Ranchisses (Glamping) voor je op een rij gezet:

Contact

418 reviews over Camping Les Ranchisses (Glamping)

• 10Inge26-08-2019

Fantastisch!

Prachtige camping! Fijn personeel, mooie groene omgeving en een heerlijke plek voor kinderen (en ouders). Restaurant heel sfeervol en lekker, stromend riviertje en gedeelte met kano’s ideaal voor kinderen. De miniclub en minidisco waren ook erg leuk met Nederlandse animatie. Enige minpunt, prijzig.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

• 9N&E23-08-2019

Super

Wij vonden dit een gemoedelijke en overzichtelijke camping. Onze kinderen (7,6 en 4) maakten snel vriendjes. We zaten in een mobiel home. Vriendelijk personeel, nette camping en leuke animatie voor kinderen en volwassenen. De Nederlandse animatoren Laura en Isa hebben het erg leuk gedaan. Een aanrader!

• 8Staat v/h sanitair

• 8Leon20-08-2019

Prachtig gelegen camping

Zeer mooie vakantie gehad. Prachtige ruime en schaduwrijke plekken (grote vouwwagen). Sanitair erg basis, maar wel schoon. Onze kinderen lagen meestal rond 22 uur op bed, wat voor ons al best laat is (1, 5 en 8). Toch best veel lawaai nog op de camping daarna (harde muziek tot 23 sowieso en daarna nog veel rumoer op de camping tot een uur of 00) al heeft ons dat niet gestoord. Wat ons wel gestoord heeft tijdens de laatste paar nachten was de overlast van enkele Franse buren. Een paar keer 's nachts echt overlast van gehad. 's Nachts liep er helaas geen bewaking over de camping, dat had een boel gescheeld en hadden we wel veracht bij een camping van dit niveau. Het was ons te warm om veel te ondernemen, gelukkig is er op de camping genoeg afleiding en verkoeling te vinden. Kinderen hebben het ook heerlijk gehad bij de kids club, het springkussen, zwembad en riviertje. Een iets uitgebreidere kaart op het terras hadden wij leuk gevonden.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 8Fam Loef17-08-2019

Super vakantie gehad!!

Het is een hele fijne overzichtelijke camping. Personeel erg vriendelijk en een leuk animatie team met Nederlandse meiden. Er worden veel activiteiten georganiseerd. Toezicht bij het zwembad is minimaal maar altijd wel een bedje vrij in het hoogseizoen, dus geen ergenissen van mensen die handdoekje leggen. Wij waren met een grote vouwwagen en de plekken zijn erg ruim opgezet, heel fijn. En het sanitair is schoon en wordt met veelvuldig schoongemaakt. Extra afwaspunten zou fijn zijn maar met wat creativiteit kom je er wel. Het punt met wasmachines ook heel netjes en goed geregeld. In de omgeving zitten wat grotere supermarkt want die op de camping is minimaal en behoorlijk aan de prijs. Voor het ontbijt is het prima. Largentiere de moeite waard om te bezoeken, ook wandelend is dat goed te doen. Zelf geen gebruik gemaakt van de SPA maar het ziet er mooi uit. Wij raden de camping echt aan!

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

• 9Debbie08-08-2019

Top vakantie gehad

Geweldig mooie niet al te grote camping, we stonden op kampeer plek. Eerste deel van de camping. Mooie zwembaden, leuke animatie, mooi riviertje om in te spelen. Sanitair ook prima, werd goed schoongemaakt. Ik miste alleen de toilet brillen. Maar zeker is deze camping voor herhaling vatbaar.

• 9Eetgelegenheden

• 9Sanders07-08-2019

Geweldige camping waar je echt tot rust komt

De rust op de camping valt op, maar toch is het gezellig en er is van alles te doen. De animatie in de avond levert een gezellige sfeer op. Vanaf 23 uur is het echt stil en na 9 uur in de ochtend komt de camping langzaam tot leven. Het sanitair is schoon. De kampeerplekken zijn veelal ruim en mooi gelegen.

In het zwembad is het prima vertoeven. Er zijn altijd wel bedjes vrij. Doordat er een 16+ zwembad is, kunnen de kids lekker spelen in het andere zwembad.

De camping ligt buiten de drukste plekken van de Ardeche, maar is een prima uitvalsbasis om de omgeving te verkennen. Uiteraard mogen een kanotocht en uitstapjes naar prachtige dorpjes als Balazuc niet ontbreken.

• 9Karin van der Leij17-01-2019

Een fantastische camping. Ziet er super netjes uit, personeel is super aardig, bereidwillig om je met alles te helpen. Kinderanimatie erg goed, heel uitgebreid, met veel activiteiten. Sanitair wordt heel goed schoon gemaakt. Plaatsen voor caravan zijn mooi, vooral langs de rivier! Wij hadden in eerste instantie een vrij kleine plek gekregen, maar na vraag bij de receptie werd alles bekeken of wij naar andere plek konden. Dit was makkelijk geregeld. Na drie weken gestaan, kwamen ze persoonlijk naar onze tent met een fles wijn om ons goede reis te wensen en om ons te vertellen dat de volgende dag dat wij zouden vertrekken er een markt in het stadje was, waardoor het heel erg druk zou zijn om daar met onze grote caravan doorheen te moeten. Dus we konden óf eerder vertrekken, maar mochten ook later vertrekken en nog langer dan toegestaan op onze plek blijven.
    Wij komen zeker nog eens terug!

• 2018
    10Familie Vannevel29-08-2018

Wat een zalige camping!!!!!

Voor de 4e keer op rij dat we naar hier komen! Zalige plaats om tot rust te komen en een prachtige omgeving! Leuke animatie voor volwassenen én kinderen die op mensenniveau gehouden wordt. Geen giga shows of party’s tot midden in de nacht maar ...dit pas gewoon zo op deze camping. Zen... Om 23u is het echt wel stil! Fantastische eigenaars, supervriendelijk personeel aan de receptie, de bar, het restaurant, onderhoudspersoneel enz enz enz... Fijn om elk jaar ook weer te merken dat er hier en daar echt wel geïnvesteerd wordt in het welzijn van de camping en zijn gasten!

• 10Eetgelegenheden

• 9Sjoerd22-08-2018

Een echte aanrader

Les Ranchisses is een fijne overzichtelijke camping met een fijn zwembad. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. De camping zelf is goed onderhouden. Wij hadden een stacaravan in de buurt van het zwembad. De camping organiseerde bijna elke avond een minidisco en live-muziek. Voor de iets oudere jeugd had er meer georganiseerd mogen worden, maar dat is bijzaak. Wij hebben bijna twee weken hier doorgebracht en zijn goed uitgerust huiswaarts gekeerd. Vanuit de camping zijn er voldoende dagtochtjes te maken naar interesse plekken in de omgeving. Al met al: een echte aanrader!

• 9Eetgelegenheden

• 8Laura18-08-2018

Fijne middelgrote camping

• Fijne middelgrote camping, waardoor alles overzichtelijk was.
    • vriendelijke medewerkers
    • zat in taos 6-8 personen: schoon, eigen veranda + tuin
    • camping wordt gescheiden door doorgaande weg, tunneltje aanwezig. Geluid van doorgaande weg went.
    • Erg leuk dat er kano s lagen die je zo kon gebruiken.
    • kinderen hebben genoten van miniclub + minidisco.

Selectcamp

41 tips over Camping Les Ranchisses (Glamping)

• petra, 21-07-2012

kasteel largentiere, crocodille farm in pierrelatte ( zeker bij slecht weer)

• Judith, 29-06-2014

Bezoek het plaatsje Thines, mooie autorit, en apart bergdorpje

• Nienke, 25-09-2013

Wandelen in de omgeving!

• Te voet naar Largentiere, staat met bordjes op de camping al aangegeven. Largentiere is echt een superleuk dorpje, must see!
    • Te voet naar Chassier, is wel een wat meer steile klim maar wel tof. Ipv bij de camping naar rechts te lopen naar Largentiere, ga je direct al naar links en dan volg je de bordjes.
    • Vanuit Largentiere naar Montreal lopen, ook steil, maar wel weer een toffe wandeling.
    • Bezoekje aan Vogue en Balazuc, kan je combineren in 1 dag.

69 vragen over Camping Les Ranchisses (Glamping)

• Fenna, 09-10-2019

Staanplaats

Wij willen graag staanplaats boeken P1 P2 P3 en P16 is nog vrij in onze periode aan het water, hoe zijn die plaatsen? Mooie ligging? Of iemand nog ervaring met andere staanplaatsen op de camping die mooi zijn? We horen het graag :)

• robert , 16-01-2019

Vissen

Heeft er iemand ervaring met deze camping mbt de hengelsport? Kan er gevist worden in de rivier? En ligt er in de buurt ook een soort van meertje waar eventueel gevist kan worden?

Peter, 20-08-2019

Wifi voor 4 euro per week. Ja dus, de jeugd heeft dus altijd wat te doen!

• Irrimirri, 21-07-2018

Leeftijdsgenoten

We gaan 13 augustus 2018, komen er nog leeftijdsgenoten voor onze 13 jarige puberdochter?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig