Camping Les Ranchisses (Glamping)

8.4Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, Largentière (Ardeche)

8.4Fantastisch

• 8.7Eetgelegenheden
  • 8.2Staat v/h sanitair

Camping Info

• Sauna
Meer campinginfo

Op Camping Domaine Les Ranchisses vier je vakantie in Franse sferen in de Ardèche. Een rustiek aangelegde camping met glampingaccommodaties en een prima zwembad. Hier is het altijd gezellig druk met bijna elke avond minidisco en livemuziek. Bezoek zeker eens de marktjes in Ruoms of Vallon Pont d'Arc, waar je ook lekker in de Ardèche kunt zwemmen.

We hebben een aantal aanbieders voor Les Ranchisses (Glamping) voor je op een rij gezet:

Contact

418 reviews over Camping Les Ranchisses (Glamping)

• 9Lucie25-07-2013

Zeker een aanrader!

Wij verbleven hier met onze zoon van 4 in een mobile-home van touroperator. Bij de receptie werden we snel, duidelijk en vriendelijk geholpen. De mobile-home was als nieuw en zag er keurig uit. We zaten op plaats nr. 11. Door een rij bomen gescheiden van de D5. Hier hebben wij echter geen last van gehad. De mobile-home was behoorlijk geluidsdicht en 's nachts is er sowieso minder verkeer. Overdag op de veranda hebben we de voorbij rijdende auto's eigenlijk nauwelijks opgemerkt. Het zwembad was voor ons maar een paar min. lopen, heerlijk dichtbij. Een prachtig groot kinderbad met voldoende ligbedden. We hadden ook hier weer de "handdoekenstrijd" verwacht maar dit viel reuze mee. Ook later op de ochtend waren er nog wel bedden vrij. De strakke zwembroek is overigens echt verplicht. De camping is zeker niet massaal, gewoon een gezellige familiecamping. Restaurant is goed, betaalbaar. Helaas wel pas vanaf 19:00 open. Beekje is echt leuk om te vissen. Van alles te doen hier, aanrader!

• 9Staat v/h sanitair

• 9oosterom19-11-2008

Topper , wat Franse mensen onaardig!

Twee keer geweest namelijk 2006 en 200. Met twee kids nu 5 en 9. Helemaal top wij gaan er absoluut nog een keer heen. Niet heen gaan als je een liefhebber bent van een grote massa camping. Mocht je vragen hebben stel ze gerust.

• 8Staat v/h sanitair

• 9D & A05-10-2008

Mooie camping

Begin september verbleven met 3 kleine kinderen. Mooie camping in een erg mooie omgeving. Camping erg netjes en goed verzorgt. Mobile home gehuurd die was prima en met een mooie grote veranda met luifel, perfect voor regen en schaduw.

• 8P&M20-09-2008

Mooie, kleinschalige camping langs leuk riviertje

Begin september 2 weken hier geweest met twee kinderen (5mnd en 3jr). De camping ligt inderdaad in een mooie omgeving, direct langs D5 (geluid is soms wat storend). Onze mobile home (nr 103, via Holidaycheque: Zen) was schoon, ruim EN had een luifel boven veranda, wat prettig was ivm de regen/zon. Echter geen gras rondom de caravan om kinderen op te laten spelen. De caravans met de lage nummers hebben dit wel (wel druk met geparkeerde auto’s). Het zwembad is verwarmd (20gr; kinderbad warmer) maar doordat de buitentemperatuur niet erg hoog was (max 26gr) met een frisse wind, deed het erg koud aan. Jammer dat er voor de kleine kinderen geen glijbaantje oid is. Wellnes/fitness mooi, wel om 19.30 dicht. In het washok slechts 3 wasmachines en 1(!) droger. Geen "brood"-lunch mogelijkheden op camping. Ivm kleine kinderen niet in restaurant gegeten, leek veelbelovend. Afhaalpizza was prima. Camping ligt gunstig tov bezienswaardigheden. Shopi supermarkt in Largentiere is ruim voorzien!

• 6Eetgelegenheden

• 9Ingrid17-09-2008

Geweldige camping

We zijn eind augustus/begin september naar deze camping geweest met onze zoon van 2 jaar. Via de camping een mobilhome gehuurd. Deze was heel netjes en kompleet. Vooral houten terras met overkapping was ideaal. De zwembaden zijn heel fijn en het welness center is heerlijk. Juist fijn dat het welness center niet voor kinderen was naar ons idee. Eten bij het restaurant (afhalen) was erg goed en lekker.

Kortom, we hebben een heerlijke vakantie gehad. Ik vraag me wel af hoe het volgend jaar zal zijn hier als er 70 extra mobilhome'/chalets gebouwd worden aan de overkant van de weg.

Ik zal ook nog wat foto's toevoegen.

• 9Pietje28-08-2008

Leuke camping

Twee weken op deze camping verbleven in een vrije nieuwe schone stacaravan van Pharos Reizen. Leuke en kindvriendelijke camping. Mijn zoon heeft zich erg vermaakt op het voetbalveld. De afsluitende show door kinderen (Ratatouille op klassieke muziek) was erg leuk. Eten is goed en ook de grilltafel is een aanrader. Zwembad was gelukkig niet al te druk en het nieuwe wellnessbad is mooi en omdat er geen kinderen mogen komen ook erg rustig.

• 8isabelle26-08-2008

Leuk maar niet top!

Mooie kleinschalige camping met plaatsen met veel schaduw; wij misten wel wat privacy. Heel mooi zwembad; alleen spijtig dat vele faciliteiten niet toegankelijk zijn voor kinderen onder de 16j. Spijtig als je als koppel eens in het binnenzwembad wil... Heel lekker restaurant en proper sanitair!

• 8Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

• 8Fam. Dries21-08-2008

Leuk maar volgende keer wat anders!

Wij zijn in juni twee weken op deze camping geweest. Wij hadden een stacaravan met veranda en overkapping wat helemaal super was. Jammer genoeg zonder traphekje o.i.d. voor kleine kinderen. Caravan zag er goed uit. Zwembad was lekker maar onze zoon miste een glijbaan. De animatie was ronduit slecht. Er werd bijna niets georganiseerd zoals bijv. een kinderdisco. Omgeving is super mooi. Heerlijke weken gehad mede door het warme weer maar volgende keer een andere camping.

• 7Eetgelegenheden

• 9Fam. Kester19-08-2008

zeer nette, gezellige kindvriendelijke camp.

Eind juli, begin aug. op deze geweldige camping geweest. Alles netjes, goede zwembaden waarin je met drijfvoorwerpen e.d. mag spelen. Super animatie voor de kids. Stacaravan gehuurd via Pharos, eentje met veranda met overkapping. Is bij 37 gr. erg fijn! Sanitair hebben wij geen gebruik van gemaakt. Plaatsen staan inderdaad dicht op elkaar, maar is absoluut niet hinderlijk. Leuke riviertjes met strandjes in de omgeving ( Baume, Chassezac ).

• 8van Maanen16-08-2008

Mooie natuur camping

Mooie camping geschikt voor kleine kinderen. Inderdaad slechte verlichting s'avonds! Wij vonden de toilet gebouwen echt niet aan 4 sterren voldoen, vies, en mannen en vrouwen door elkaar, douches wc's afwassen, alles in een open gebouw bij elkaar! Naar het dorpje is echt niet te lopen, levensgevaarlijk! Supermarkt in dorpje prima wel duur! Voor een grotere supermarkt moet je toch wel 20 minuten met de auto. Riviertje door de camping heen kronkelend, is super voor de kinderen! Wij vonden het erg ver binnendoor vanaf de snelweg, bijna 2 uur, bergpassen rijden! Supermarktje op camping, te klein, en geen krant verkrijgbaar, onze kinderen miste zeker een glijbaan!! Prima gehad, maar wij komen niet terug.

• 5Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Selectcamp

41 tips over Camping Les Ranchisses (Glamping)

• petra, 21-07-2012

kasteel largentiere, crocodille farm in pierrelatte ( zeker bij slecht weer)

• Judith, 29-06-2014

Bezoek het plaatsje Thines, mooie autorit, en apart bergdorpje

• Nienke, 25-09-2013

Wandelen in de omgeving!

• Te voet naar Largentiere, staat met bordjes op de camping al aangegeven. Largentiere is echt een superleuk dorpje, must see!
    • Te voet naar Chassier, is wel een wat meer steile klim maar wel tof. Ipv bij de camping naar rechts te lopen naar Largentiere, ga je direct al naar links en dan volg je de bordjes.
    • Vanuit Largentiere naar Montreal lopen, ook steil, maar wel weer een toffe wandeling.
    • Bezoekje aan Vogue en Balazuc, kan je combineren in 1 dag.

69 vragen over Camping Les Ranchisses (Glamping)

• Fenna, 09-10-2019

Staanplaats

Wij willen graag staanplaats boeken P1 P2 P3 en P16 is nog vrij in onze periode aan het water, hoe zijn die plaatsen? Mooie ligging? Of iemand nog ervaring met andere staanplaatsen op de camping die mooi zijn? We horen het graag :)

• robert , 16-01-2019

Vissen

Heeft er iemand ervaring met deze camping mbt de hengelsport? Kan er gevist worden in de rivier? En ligt er in de buurt ook een soort van meertje waar eventueel gevist kan worden?

Peter, 20-08-2019

Wifi voor 4 euro per week. Ja dus, de jeugd heeft dus altijd wat te doen!

• Irrimirri, 21-07-2018

Leeftijdsgenoten

We gaan 13 augustus 2018, komen er nog leeftijdsgenoten voor onze 13 jarige puberdochter?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig