41 tips over Camping Les Ranchisses (Glamping)

• petra, 21-07-2012

kasteel largentiere, crocodille farm in pierrelatte ( zeker bij slecht weer)

• Judith, 29-06-2014

Bezoek het plaatsje Thines, mooie autorit, en apart bergdorpje

• Nienke, 25-09-2013

Wandelen in de omgeving!

• Te voet naar Largentiere, staat met bordjes op de camping al aangegeven. Largentiere is echt een superleuk dorpje, must see!
    • Te voet naar Chassier, is wel een wat meer steile klim maar wel tof. Ipv bij de camping naar rechts te lopen naar Largentiere, ga je direct al naar links en dan volg je de bordjes.
    • Vanuit Largentiere naar Montreal lopen, ook steil, maar wel weer een toffe wandeling.
    • Bezoekje aan Vogue en Balazuc, kan je combineren in 1 dag.

• Babette, 17-07-2013

Isla Cool Douce in Chauzon, heerlijk strand met hangmatten, zwembaden, speeltuin en terras met broodjes ed

Promenade de la lavande, www.lavande07.com Leuk met kinderen die kunnen terwijl je langs de lavendel loopt een speurtocht doen.

Ruoms, Pont d'Arc, Vallon Pont d' Arc, Aubenas plaatsen waar je zo bent en bijv naar de markt kunt gaan.

We hebben een aantal aanbieders voor Les Ranchisses (Glamping) voor je op een rij gezet:

• liesbeth, 18-08-2013

Largentiere is goed te voet te bereiken (ruim 2km). De route tussen de bomen staat goed aangegeven. De avondmarkt in Largentiere op vrijdag is erg de moeite waard. Net als het chateau waar men in middeleeuwse kleding diverse ambachten en voorstellingen geven. (zelf een middeleeuwse helm passen)

• D de Bresser, 29-06-2013

Tip kruipt je kindje nog let op splinters met de veranda, neem een paar leggings en rompers met lange mouwen mee. Tip neem genoeg speelgoed mee voor in het zwembad vinden de kindjes heel leuk Tip zeker een aanrader deze camping!

• Patricia, 26-08-2013
    • Paardrijden bij Equitation-Ardeche Tel.: 0685097278 vlakbij Ruoms. De buitenrit gaat door smalle bospaadjes eventueel door het water (afhankelijk van ervaring) en door wijngaarden. Fraaie rit. Ruoms leuke stad.
    • Naar de avondmarkt in Largentiere, via bospad boven de D5 ernaar toe lopen. Uiteten bij La Caleche (wel vantevoren reserveren) en dan in het donker met zaklantaarns weer teruglopen.
    • Kanoën
    • Zeer goed eten bij restaurant L'Esparat in Vogüé
    • Grot de La Madeleine bezichtigen

• kim, 23-08-2013

De kleine dorpjes zijn moeilijk te bezoeken met de buggy. Neem voor de kleinsten een draagzak mee. Het padje van de camping tot in Largentiere is moeilijk met de buggy. Pik zeker enkele marktjes in de buurt mee (in het infokantoor in Largentiere krijg je een volledige lijst)

• nico.baekelandt, 17-07-2013

Als je de Ardèche wil afvaren ben je best om te reserveren via internet(reclamekaartje in bar camping). Zij rekenen 23 euro per persoon voor 8km. Je wordt dan wel afgehaald aan de camping. Wij betaalden voor hetzelfde 14 euro per persoon. (Je moet dan wel naar Vallon rijden: 23km).

• boumans, 07-08-2013

Boodschappen doen in nabijgelegen dorpen. In Largentierre ligt een winkel maar omlliggende dorpen hebben van die grote supermarkten (bijv. in Aubenas)

• w_gruter, 03-08-2013

Avondmarkt Largentiere heel sfeervol; parkeren is een drama, maar als je dit combineert met een hapje eten o.i.d. en de auto rond zes uur parkeert is er niets aan de hand. Vallon Pond d 'Arc is superleuk. Koelbox en stoeltjes mee, heerlijk zwemmen (met waterschoenen) in de Ardèche. Voor de boodschappen kan je richting Joyeuse en Rosieres voor de Intermarché en de Lidl. In Largentiere zit een Carrefour, behoorlijk duur.

• michel, 28-07-2013

Eten in het restaurant is een aanrader, meenemen kan maar met een beperkte kaart. Ga ook eens langs Vallon Pont-d Arc en de Pont-d Arc en Aubenas.

Doe je dagelijkse boodschappen in de Carrefour in het dorp (Largentiére) en vergeet niet de dinsdagochtend markt in het dorp niet.

• Lucie, 25-07-2013

Pizza of friet afhalen in het restaurant vanaf 18:30, goed en betaalbaar. Gratis mayo en ketchup. Winkeltje op de camping is zeer prijzig, beter even met de auto naar supermarkt in Largentiere. Schepijs bij de bar is zeker aan te bevelen! Lijkt duur maar je krijgt 2 grote bollen voor de prijs van 1 en het is heerlijk! Het beekje is zo leuk om in te vissen, visnetje voor 3 euro te koop bij het winkeltje. Lekker verkoelend, leuke bezigheid voor de kids.

• Arie, 15-01-2014

Haal Pizza bij het restaurant. Ze zijn heerlijk.

Ga ook eens uit eten bij restaurant. eten en bediening is prima.

Voor boodschappen moet je echt naar de supermarkten zo'n 10 minuten rijden in de buurt of bij Shopi supermarkt voor de hoognodige dingen

• naert-debackere, 24-08-2012

Show in kasteel van Largentière: zeer goed voor kinderen, wel zorgen dat je het Frans kan vertalen voor hen. Zorg dat je er bij bent vanaf het openingsuur, zo ben je mee in het verhaal.

• Smet, 23-09-2012

kijk zeker even naar de beelden op hun site! Dat heeft ons over de streep getrokken. In de buurt bezochten we de grotten van l' Aven d'Orgnac, de stad Largentiere en Montelimar. Vooral die laatste gaan we volgende jaar nog eens bezoeken. (wij reizen zonder kinderen maar ook voor kinderen de moeite) Via de receptie boek je eenvoudig een kano en ook van die tocht hebben we heerlijk genoten.

• driestaartjes, 24-12-2012

Het restaurant is top! Zorg dat niet niet een plaats in de buurt van het sanitair of het zwembad krijgt toegewezen! Het restaurant is top!

• Marcel Floor, 25-06-2013
    • op 15 minuten rijden zit een binnenspeeltuin Royal Kids, kost 6,50 per kind incl 2 volwassenen. Meer info royalkids.fr
    • op 20 minuten rijden zit een lavendeltuin met een leuke wandeling van een uur, ook leuk voor kinderen met een soort speurtocht, elfenbankje, watervalletje, alles klein maar fijn. www.lavande07.com
    • je kunt op de camping ook eten afhalen in het restaurant, heerlijke pizza's en frites!

• joan66, 08-09-2012

pizza's van het restaurant zijn heerlijk

• Patricia, 22-08-2012

Marktje op dinsdagochtend in Largentiere is leuk. Dorpje van niks, maar als de markt er is, is het wel leuk.

• Miekie, 13-08-2012

Kanoën in de Ardeche, te reserveren op de camping.

• Miekie, 13-08-2012

Een bezoek aan Vogüé met het kasteel is zeker de moeite waard. Voor kinderen is een puzzel/speurtocht beschikbaar die ze door de vertrekken heen leidt.

• Mar, 25-09-2012

Met kinderen naar het Adventure Parc in Grossieres gaan. Super leuke dag geahd. Het park grenst aan een watertje waar camping Le Ranc Davaine aan ligt.

• nathaliewauters, 09-07-2012

Restaurant is zeer goed, het is dan ook geen campingrestaurant.

• C, 08-07-2012

Bezoek het dorpje Largentière is. Erg gezellig, oud en mooi dorpje. Verder kan je goed kanoën op het riviertje de Ardechè, dat is erg mooi. En het restaurant op de camping is heel leuk en gezellig. Ook lekker eten! Een echte aanrader!

• Fokke, 14-05-2012

Largentiere, Vals les Bains, Aubenas, Gorges de l'Ardeche

• haka1001, 07-08-2013

Op dindagochtend is er markt in Largentiere. In Largentiere staat het dan stampvol met auto's en is geen vrije parkeerplek meer te vinden. Echter langs de weg boven de markt zijn nog voldoende plaatsen te vinden. Via een trap van ongeveer 100 treden kom je vervolgens midden op de markt uit. Vanaf de camping ga je richting Largentiere. Vlak voor Largentiere draai je linksaf de D103 op en zit je op de weg die boven de markt langs gaat.

• Irene, 11-04-2012

beslist een keer gaan eten in het restaurant op de camping. hier komen ook veel locals, en het is een prima kwaliteit. de kinderen vermaken zich wel in de ernaast gelegen speeltuin / op het sportveld.

• van Leeuwen, 05-02-2012

Zorg dat je geen borg betaald, of zo laag mogelijk. Wordt ingehouden zodra er maar iets mis is met de gehuurde accommodatie.(onze douche deur sloot niet goed meer)

• van Oorschot, 18-07-2012

Het kasteel van Largentiere is erg leuk om te bezoeken met kinderen!

• haka1001, 07-09-2010

Voor huurders van een accomodatie: Wil je rust en uitzicht huur dan een caravan op het nieuwe terrasgedeelte aan de andere kant van de weg. Wil je het camping gevoel en alle voorzieningen dichtbij huur dan een caravan op het camping gedeelte. Zwembbad, receptie, speeltuin, speelveld, kanovijver, restaurant en bar binnen een straal van 50-100 meter.

• Nadia, 07-02-2010

Afgelopen zomer (mei t/m eind september) stage gelopen op deze camping. Geweldige tijd gehad. Veel plekjes gezien in de Ardeche, heel mooi! Bezoek zeker Tour de Brison eens. Een berg waar een brandweer uitkijk staat (hier wordt dag en nacht gecheckt op bosbranden, door de hitte gebeurt dat helaas nog wel eens.) PRACHTIG uitzicht! Joyeuse is een gezellig dorpje met leuke markt eens in de week. Van de rotsen springen voor de jeugd ook erg leuk! Vlakbij de camping...zeker doen!

• Edwin, 31-08-2012

We hebben via een kortingboekje van de camping een geweldige canyoning geboekt via www.artisan-du-plein-air.com (Lionel Rias). Onze groep bestond uit 2 gezinnen, 4 volwassenen en 6 kinderen tussen 7 en 12 jaar, en was echt een hoogtepunt van deze vakantie.

• Bjb, 11-01-2015

Kijk goed waar je accomodatie ligt, er is een hoger gedeelte op de camping met mooi uitzicht, wel iets verder van het leven op de camping en men moet door een tunnel onder een weg door. Overdag kan het soms wat druk zijn op die weg. Ze rijden er wel hard. Wij hadden er geen last van, maar zaten dan ook midden op de camping bij de receptie. Honden zijn soms toegestaan!

• Donita , 29-06-2015

Plaatsje ruoms , largentiere, en vooral de markten. Kanoën bij pont d'Arc.

• Robert, 04-08-2015

Tour de brison, mooi uitzichtpunt. Grote supermarkt in Ruoms. Tennisbanen niet duur, 3eu per uur. Cascades de ray-pic (ca 45 min) , pont du diable (ca 30 min).

• De Goedkoopjes, 08-07-2014

Onze tip is wel als het even kan om buiten de camping je boodschappen te halen, er zijn genoeg supermarkten in de buurt (Le Clerck, Lidl etc). De markt op donderdagochtend in Vallon pont d'arc is een aanrader! ook zwemmen bij Pont D'Arc is heel mooi en je kan er lekker (kan wat fris zijn ivm stromend water) zwemmen. Let wel op, het weggetje is niet echt buggyproof maar als je iemand bij je hebt die een klein stukje wil tillen is het geen probleem.

• Ellen Driesen, 31-08-2014

Krokodillen farm, wel anderhalf uur rijden, maar de moeite waard. Ruoms is erg leuk.

• Moniek Bos, 24-06-2015

Te voet naar Lagantiere vanaf de camping leek ons een leuk idee. Was alleen echt een drama met twee kleine kinderen en een bolderbar. Buggy had ook echt niet gekunt. De weg is veel te ruig. Je hebt eigenlijk bergschoenen nodig. We zijn een uur onderweg geweest! Stadje is wel leuk met dure terrasjes.

• Caroline Engelen, 26-07-2015

Zwemshorten zijn echt verboden, enkel zwembroeken en zwemboxers (aansluitende type speedo :-) ) En er wordt ook echt op gecontroleerd!

• monique, 20-07-2017

Op dinsdag er markt in het dorp, heel leuk, maar ook heel druk in het hoogseizoen. Dorp staat helemaal vast. Hierdoor geen doorkomen aan met de caravan. Mocht je dus dinsdag als aankomst dag hebben met de caravan of vouwwagen, kom niet te vroeg. Voor je het weet rijdt je schade....