Camping L' Eden de la Vanoise

Camping L' Eden de la Vanoise

8,5

15 reviews over Camping L' Eden de la Vanoise in het Nederlands

Leuke, rustige gezinscamping in een zeer mooie omgeving. Onze kinderen hebben zich prima vermaakt. Zeer vriendelijk personeel en eigenaren. Twee weken zijn bijna te kort om alles in de omgeving te zien en te doen. Voor herhaling vatbaar!

Gereisd anders in augustus 2018

Leuke camping met fantastisch ontvangst

Fam VELTMEIJER,
26-8-2017

Zeer vriendelijke mensen die veel leuke tips geven om de zeer mooie omgeving optimaal te ontdekken. Onze kinderen hebben enorm genoten van het verwarmde overdekte zwembad, de springkussenstad en de zwemglijbaan. -/- Je hoort wel het verkeer van de doorgaande weg en de trein, vooral savonds hinderlijk.

Gereisd anders in augustus 2017

Een heerlijk rustige camping met goede sanitair

Adriaan VAN DALEN,
14-8-2017

Wij hebben ruim twee weken op deze camping gestaan. Receptie erg meedenkend en vriendelijk. Wij moesten vanwege omstandigheden contact zoeken met ziekenhuis, waar we van hun een prima ondersteuning kregen. Zwembad niet groot, maar erg lekker door temperatuur water (29 graden). Kampeerplekken redelijk van formaat, maar wel door hegjes een prima privacy. 's Avonds na 22.00 uur is het volledig stil op de camping, wij waren de enige die nog buiten spelletjes met de kinderen aan het spelen waren (uiteraard met laag volume). Bij receptie kun je brood bestellen, op zich prima, maar bij Bourg Saint Maurice een bakkertje gevonden die "Baquet Originale" verkochten, dit is echt een aanrader en maar op 6 kilometer afstand. Samengevat: een geweldige camping, lokatie echter zorgt voor veel auto gebruik om dingen te gaan bezoeken.

Gereisd anders in augustus 2017

Fraaie camping in een super omgeving

Ruud,
12-8-2017

Niet al te grote camping met supervriendelijke Franse eigenaren. Het gaat een beetje op z'n Frans, maar supervriendelijk en behulpzaam; een warm welkom. De camping is niet al te groot en de staanplaatsen zijn verschillend van afmeting. Wij hadden een mooie grote plaats (nr 71) met redelijk wat schaduw. Wel veel privacy als gevolg van de bomen en heggen tussen de plaatsen. Overwegend Franse gasten en een paar landgenoten; daar houden wij wel van. Klein overdekt zwembad; lekker om even af te koelen. Brood op de camping te bestellen; een mooie Super-U in Bourg St Maurice 7 km verderop. Vergeet ook niet als je Bourg St Maurice in rijdt even te stoppen bij Boulangerie Chevalier (aan de rechterkant van de weg als je Bourg binnen rijdt); super groot aanbod aan heerlijk brood. Aanrader! Verder veel bergactiviteiten in de directe omgeving; super. Naast de camping mooi fiets/wandelpad langs de Isere. Ook mooi om hard te lopen. Sanitair zag er prima uit (wintergebouw gebruikt). Wij komen nog eens terug.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Vriendelijke en behulpzame beheerder. Bij aankomst zou hij net met lunchpauze gaan maar hij bleef totdat wij een plaats hadden uitgezocht! Die vriendelijkheid en behulpzaamheid was er alle 15 dagen dat wij er stonden. We waren er met onze volwassen zoon, 1 auto en 2 tenten. We kregen 2 plekken naast elkaar, de 2de plek was klein maar we hoefden maar voor 1 plek te betalen! De meeste kampeerplekken waren gescheiden door een heg en dat gaf privacy. Bij veel plekken was er voldoende schaduw. De rust werd alleen verstoord door het continue geluid van het snel stromende riviertje en soms een trein.

Gereisd met oudere kinderen in Fri Jul 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Mooi zicht op de omringende alpen

Herma
8-9-2014

Deze camping is vooral voor de sportieve vakantieganger: wandelen, fietsen, raften, kanoën. Geen dierentuin of pretpark in de buurt. Hier kom je voor de natuur. Het sanitair vonden we matig: hogedrukreiniger erdoor en klaar, achterkant van WC en douchedeuren dus niet schoon, haren in wastafels...De stopcontacten bij het sanitair werkten niet op de Hollandse stekkers. Het zwembad is aan slijtage onderhevig, maar geen losliggende tegels.Een vriendelijke eigenaar, die voor ons een grote plek vrij had gehouden: "omdat we lang bleven". We hebben ook geen betere plek kunnen ontdekken. Helaas geen sportveld, maar wel speeltuin en tafeltennistafels. Heerlijk met de hond gewandeld, supermarkt in Bourg St. Maurice. Minigolf op 1800m hoogte bij Les Arc 1800, met mooi uitzicht. Landry zelf is niet groot en heeft een klein kruidenierswinkel met een dame op leeftijd achter de toonbank, echt dorps. Als je vanaf de camping richting Landry loopt heb je al snel zicht op de Mont Blanc.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

voor het tweede jaar 3 weken in een mobile home vakantie gehad op deze camping. Rustige camping, zeer vriendelijke behulpzame eigenaar en medewerkers. Verwarmt en overdekt zwembad is prima voor een verkoeling na een inspannende dag of als vermaak bij slecht weer. Broodservice prima geregeld. Tussen 21.00 uur en 08.30 uur heerlijk rustig op de camping.

Gereisd met jonge kinderen in Tue Jul 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Jammer van het vieze sanitair

mahopo68
1-8-2014

Kijkend naar de ligging, de omgeving en de indeling van het terrein, heeft de eigenaar, die overigens supervriendelijk en behulpzaam is, goud in handen met deze camping. Maar o, wat een afknapper als je de sanitairgebouwen betreedt. Met name het zgn. zomergebouw is ronduit vies. Haren, watjes en tandpastaresten waren na 2 dagen nog steeds niet verwijderd. Het invalidentoilet was dichtgeplakt met tape en de steunbeugel beschimmeld. De douchekoppen geven slechts een mager straaltje en de watertemperatuur gaat willekeurig van warm naar koud en weer terug. Er staan nergens afvalbakjes en de meeste lampjes in de wascabines doen het niet of slecht. Heel erg jammer want het kleurt toch erg onze mening over deze camping. Gelukkig was de omgeving schitterend en we hebben, ondanks het slechte weer, een paar mooie tochtjes gemaakt in de week dat we hier verbleven.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Wij kwamen hier voor een plek met twee kleine tentjes en een auto. De ons aangeboden plekken waren klein. Op de meeste was een stuk geasfalteerd, waardoor onze tentjes er amper op zouden passen. Grootste probleem was echter het terrein: niet of zeer slecht onderhouden. De bodem was volkomen ongelijk, het gras stond 20 cm hoog, lag vol met grotere en kleinere stenen en (het had goed geregend) de bodem was ontzettend zompig met her en der diepe plassen water. Het heeft ons doen besluiten naar een andere nabijgelegen camping te gaan, waar ondanks dezelfde regen de bodem slechts een beetje vochtig was. Voor tenten vonden wij (in elk geval de ons aangeboden plaatsen) dus erg ongeschikt. De ontvangst was overigens wel erg vriendelijk en de ligging zag er goed uit. Het is een goede camping voor wie van natuurlijk (lees: niet onderhouden) groen houdt.

Gereisd met vrienden in Tue Jul 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Fijne rustige camping met staanplaatsen en 6 of 7 nieuwe ruime stacaravans met airco en een groot gedeeltelijk overdekt terras. De eigenaars zijn vriendelijk en zeer behulpzaam. Ideale uitvalsbasis voor wielrenners via een fietspad tussen Aime en Bourg st. Maurice. La Plagne,Les Arcs,Cormet de Roselend,de Iseran en de Petit Bernard allemaal de moeite waard. De keuken bestaat uit lekkere frieten en pizza's.Grote supermarkten in Bourg St. Maurice.

Gereisd met oudere kinderen in juni 2012

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurTV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Overige servicesWasserette

• Autovrij parkJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L' Eden de la Vanoise in Landry, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L' Eden de la Vanoise zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.