Kasteel Chateau de Pramenoux

FrankrijkRhône - AlpsLamure-sur-Azergues
9.6FenomenaalScore uit 8 reviews

9.6FenomenaalScore uit 8 reviews

Kasteel info

Meer kasteel infoTonen op kaart

8 Reviews over Chateau de Pramenoux

• 9Wendy18-08-2011

Once in a life time experience!

In juli/ aug is het laagseizoen, vandaar dat wij de enige gasten waren. Wij krijgen een gratis upgrade naar de king suite! Een echt oud, mooi kasteel met een 2 persoons bad, aparte douche en 2 wastafels. Incl. een bed van 300 jr oud. Het uitzicht is adembenemend en je waant je echt in de middeleeuwen. Zeker iets om eens in je leven te doen! En dan is de prijs kwaliteit een 10 waard! Het avond eten is niet bijzonder (er komt apart een vrouw uit het dorp om een 4 gangen dinner te koken), maar wel gezellig zeker om in een Franse sfeer te komen!

• 8jj20-08-2008

Mooi kasteel

Een echt Frans kasteel. Wij sliepen met een familie van 5 in een 3 persoons en een 2 persoons kamer in het echte oude gedeelte. De Middeleeuwen komen je overal tegemoet. Een belevenis. Er is ook een opgeknapt nieuw gedeelte. Zeer stijlvol ingericht. De eigenaar Emmanuel en partner Jean Luc doen hun best om je vriendelijk te ontvangen. Het eten op het kasteel is keurig maar niet bijzonder. Het kasteel ligt erg afgelegen en het rotspad naar het kasteel doet je vermoeden dat je eigenlijk te paard had moeten komen. Het eten wordt tegelijk met alle gasten aan een lange tafel genoten. Aangezien niet alle Franse gasten Engels spreken en wij niet perfect Frans is de conversatie soms houterig. Maar wel leuk. Ten opzicht van andere kasteelovernachtingen is de prijs / kwaliteit en dan met name het diner en ontbijt redelijk.

• 10J. Grupstra01-08-2008

Eenmaal beleefd, voor altijd verkocht. Vaste stek

Verleden jaar bij Emmanuel een paar schitterende dagen beleefd in een sprookjeskasteel, gelegen boven aan een dal zonder uitzicht op huizen vlakbij Lamure en 50 km van LYON. Dit jaar weer geboekt en, zo mogelijk, nog enthousiaster geworden. De ontvangst, de hartelijkheid (geen gast maar vriend), de maaltijden 's avonds met gastheer en (max 5 kamer)vrienden, in een woord af. Dit is voor ons het kasteel in Frankrijk. Om met de Fransen te spreken: ce n'est pas mauvrais, zeker niet. Wij Nederlanders zijn directer: we komen beslist terug zodra we weer in frankrijk zijn. Ook voor bruiloften in de weekenden zeer geschikt!!!

• 10J. Grupstra01-08-2008

Eenmaal beleefd, voor altijd verkocht. Vaste stek.

• 10J. Grupstra23-07-2007

Chateau de Pramenoux is meer dan wat aangegeven is. we mogen geen 11 geven, want anders ... dit is niet overdreven. Na 40 minuten door de wijngaarden en de heuvels te zijn gereden zie je Lamure en daarna het chateau opdoemen.Bij aankomst wordt je hartelijk welkom geheten door Emanuel, die je direct op je gemak stelt, een glaasje aanbiedt en je naar een van de 4 met antieke meubels voorziene zeer ruime kamers voorgaat. Hij laat je je hier echt "vorst" voelen, hetgeen we dan ook waren. Het eten 's avonds inclusief aperitief, wijn, natafelen ed is zowel gezellig als lekker. Bij het bestellen van de overnachting dit meteen opgeven!! We hebben een paar dagen hier op het terras doorgebracht, je hebt niet de behoefte om een dagtochtje te maken, (Lyon op 50 km, de Beaujolais met zijn crus en villages op enige km afstand). Bij een volgend bezoek aan Zuid-Frankrijk is dit ons overnachtingsadres.

• 10J. Grupstra23-07-2007

Chateau de Pramenoux is meer dan wat aangegeven is. we mogen geen 11 geven, want anders ... dit is niet overdreven. Na 40 minuten door de wijngaarden en de heuvels te zijn gereden, een prachtige weg zie je uiteindelijk Lamure en daarna het chateau opdoemen. Bij aankomst wordt je hartelijk welkom geheten door Emanuel, die je direct op je gemak stelt, een glaasje aanbiedt en je naar een van de 4 met antieke meubels voorziene zeer ruime kamers voorgaat. Hij laat je je hier echt "vorst" voelen. Het eten 's avonds inclusief aperitief, wijn, natafelen ed is zowel gezellig als heel lekker. Bij het bestellen van de overnachting dit meteen opgeven!! We hebben een paar dagen hier doorgebracht, je hebt niet de behoefte om een dagtochtje te maken, (Lyon op 50 km, de Beaujolais met zijn crus en villages op enige km afstand om je kelder aan te vullen). Op het terras kun je heerlijk zonnen en je koning in Frankrijk wanen. Bij een volgend bezoek aan Zuid-Frankrijk is dit ons overnachtingsadres.

• 10eelco meesters10-08-2005

Elke keer een heel bijzondere ervaring in een fantastische omgeving. De warmte van de gastheren, de zorgvuldigheid in hun service en de rust waarmee de atmosfeer doorademd lijkt! We zijn tot nu toe zes keer teruggeweest, en kijken uit naar de zevende maal.

• 10marielouiseolthof05-07-2004

chateau de pramenoux is een prachtig kasteel, de omgeving is er mooi, vooral voor mensen die van de natuur houden.De gastheren zijn geweldige mensen.

Kasteel Chateau de Pramenoux info

Facilities