Tijdelijk €25 aanbetaling

Le Retourtour

We hebben de beste aanbieders voor Camping Le Retourtour voor je op een rij gezet:

8FantastischScore uit 37 reviews

• 8Waardering

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

37 Reviews over Le Retourtour

• 8Bert Homan13-08-2022

hele gezellige kleinschallige familie camping

Een hele gezellige familie camping. Enthousiaste beheerders, die veel voor hun gasten doen en betrokken zijn. Mooi, niet al te groot zwembad. Plekken zijn groot (>90 m2) Wel zijn veel plekken op zand. Meterkasten ver weg. Even buiten de camping 2 restaurants en in Lamastre kun je goed eten. Animatie aanwezig. Achter de camping loopt een weg, die tijdens ons verblijf veelvuldig nachts gebruikt werd door de plaatselijke brommerjeugd die van open uitlaten hield (daar kan de eigenaar weinig aan doen denk ik). Elke dag is er wel wat te doen wat aktiviteiten betreft. In de buurt zijn grote supermarkten en het is een prachtige fiets omgeving voor getrainde wielrenners. Camping maakt een goede indruk in zijn algemeenheid

• 8Denniz24-08-2021

leuke familiecamping

Na 8 jaar weer es terug op Retourtour en er is veel veranderd! Er is een compleet zwembad bijgekomen en zo een volwassen camping geworden. Ik probeer puntsgewijs wat zaken weer te geven die u kunt gebruiken is de keuze voor misschien wel deze camping.- veel Fransen (70% en Nl'ers 30%)- ook tieners- wifi ok, zeker dicht bij sanitair- wc zonder bril, wel schoon (hangt af van de gast): 3x per dag poetsen in hoofdseizoen- ook plekken met veel schaduw- grotere supermarkt op 3 km- dorpje leuk: markt op dinsdag: nóg leuker!- buiten dorp; alles minimaal 20 min / half uur rijden- schitterende omgeving- stoomtrein / fietstrein +++ !- personeel +++- op vrijdag eten bij eigenaar ++ (hele goede Paella)- plekken moge wel iets groter- plekken redelijk vlak- weinig muggen / insecten- om 22:30 gaan lichten van sportvelden uit : camping wordt snel stil- 1030 km Utrecht- goed prijs kwaliteit- ze lenen boeken, boules ballen uitLEUK!!

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair
  • 8Gregor12-09-2019

Leuke en mooie camping

Prima camping. Rustig in september met bijzonder aardige eigenaren. Restaurant op de camping kan je goed eten maar ook bij de Auberge Retourtour vooraan bij de camping net over het bruggetje. Camping heeft veel schaduw. Als het iets kouder is moeilijk om een plekje om met je stoel in de zon te zitten

• 8Sophie24-08-2019

Prima

Na een lange reis van 10 uur konden we meteen (na het opzetten van onze tenten) aanschuiven voor een (eenvoudig) diner. We kregen een schaduwplek dichtbij het sanitair wat we gevraagd hadden. Groot nadeel vonden we dat er constant auto's langs reden. Onze kinderen (1 jaar, 3 jaar en 5 jaar) konden daardoor niet vrij spelen. We hebben hierdoor geen rustige vakantie gehad. De speeltuin was prima. De animatie viel erg tegen. Er is wel een planning maar meestal doen ze " maar wat spelletjes". Het meisje van de animatie deed haar best en was lief maar maakte het zich gemakkelijk. Ik miste een kinderdisco (een uurtje dansen ofzo). Zwembad was geweldig: veilig met afgesloten hek, schoon. Sanitair was redelijk schoon (toiletten zonder bril). De eigenaar van het restaurant net buiten de camping was tot 3 x toe zeer onvriendelijk. Daar zijn we dus niet geweest.

• 9Staat v/h sanitair
  • 9Fam Cox15-08-2019

Geweldige vakantie gehad

Super vriendelijke beheerders, streng maar rechtvaardig. Mooie omgeving, wij hebben er genoten van onze fietstochten met onze ebikes, ook verschillende mooie dorpjes bezocht in de omgeving. Op de camping was het rustig, een nacht hebben we veel lawaai gehad van 4 jonge gasten en dit tot 4 uur s'nachts, dit gemeld aan fabrice en deze heeft onmiddellijk maatregelen getroffen. Het zwembad was heerlijk we misten wel parasols. Kortom een heel fijne vakantie gehad. De dochter me haar man en kinderen zijn enkele weken later ook hier geweest voor enkele weken. Bedankt beheerders en wie weet tot ziens.

• 8Rosa15-08-2019

Pretentieloze authentieke camping

Supervriendelijk echtpaar wat de camping runt: ze doen alles met humor en passie voor de camping. Genoten van het petange-toernooi (waar we uiteraard kansloos waren tegen de ervaren Franse ). Heerlijk gegeten tijdens de paella-avond. Zwembad prima om even in af te koelen. Riviertje superleuk om in te zwemmen of in te duiken van de houten duikplank. We stonden met onze vouwwagen helemaal tegen de berg aan: dat gaf schaduw, maar de grond bleef daardoor wel wat vochtig. Wij hadden pech met het sanitairgebouw, die bij ons in de buurt was erg oud. Moesten sowieso wennen aan het ontbreken van wc-brillen en het moeten meenemen van wc-papier. Maar dat heeft ons niet veel minder doen genieten van deze echte authentieke, pretentieloze Franse camping!

• 6Staat v/h sanitair
  • 9Liesbeth24-07-2019

Fantastische, relaxte camping

Wat een heerlijk verblijf hebben wij op deze camping gehad! Het is een kleine, rustige camping in een fijne omgeving met werkelijk “de meest vriendelijke” eigenaren die wij ooit ontmoet hebben! Fabrice is streng maar rechtvaardig, wat onze jongens van 7 en 9 af en toe nodig hadden in het zwembad:-) Hij heeft een hart van goud en kookt heerlijk! Onze oudste zoon had een ketting gekocht op de plaatselijke markt, deze ging diezelfde dag al stuk, met een hoop tranen tot gevolg. Fabrice kwam met een nieuwe ketting aan zetten, hij vond het zo sneu voor onze zoon. Het meertje vlak bij de camping is leuk om te zwemmen en te vissen. De omgeving zelf vonden wij wat minder interessant, je moet ver rijden om iets te bezichtigen, wat wij overigens niet erg vonden. Wij hebben genoten en kunnen een dikke duim geven voor deze camping. Ik kan maar 1 minpunt bedenken en dat is, dat ze geen parasols bij het zwembad hebben.

• 10FABRICE ARQUILLIERE30-11-2018

camping convivial, très bien équipé

L'espace aquatique est très agréable, la vue est fantastique. Le terrain de sport est neuf. Tous les équipements, raquettes, boules, ballons, golf sont gratuits.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair
  • 9Fam. Verkaik16-09-2018

Topvakantie!

Hele gezellige en goed onderhouden familiaire camping met ruime plaatsen en schoon sanitair. Zwembad is heerlijk, precies groot genoeg met voldoende ligstoelen. Eigenaren zijn zeer vriendelijk en gastvrij en doen werkelijk alles om je een heerlijk verblijf te laten hebben! De omgeving is prachtig! Hier kom je werkelijk tot rust.. Aanrader is een ritje met de stoomtrein vanuit Lamastre en de wekelijkse markten. Mooie plekjes aan rivier le Doux waar de kinderen visjes konden vangen en waar je heerlijk kon vertoeven. In Désaignes een prachtig middeleeuws feest meegemaakt. Op korte afstand van de camping een grote supermarkt. Heerlijke pizza's te verkrijgen naast de camping. Fantastisch gegeten bij Auberge de Retourtour. Kortom, topvakantie gehad; wij komen zeker weer terug!

Lamastre zelf is een grote supermarkt te vinden wekelijkse markt aldaar)

• 9Staat v/h sanitair
  • 10Ilse26-07-2018

Fantastische camping!

Heerlijke camping met de meest vriendelijke eigenaren die we ooit ontmoet hebben. Fijn zwembad, leuk zwemriviertje met heerlijke grasweide, niet te druk, mooie ruime schaduwrijke plekken, kortom, écht een aanrader! In prijs ook nog een stuk voordeliger, wij gaan zeker weer eens terug!

• 10Staat v/h sanitair

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar