La Rosière - Montvalezan

We hebben een aantal aanbieders voor La Rosière - Montvalezan voor je op een rij gezet:

vakanties La Rosière - Montvalezan

Reviews over La Rosière - Montvalezan

Mooi, niet zo groot gebied

nanette_s
    27-2-2014

La Rosiere is een niet zo groot dorp, waar een paar restaurantjes zitten, supermarkt en de nodige toeristenwinkels. Er valt niet heel veel te beleven, maar als je voor het skiën komt maakt dat niet uit. Wij zaten in de wijk Les Eucherts waar nog minder te beleven valt, maar een prima uitvalsbasis voor mooie siktochten. Vooral het deel richting en in Italië is erg mooi. De liaison is bij slecht weer gesloten en dan zal je het met de pistes in La Rosiere zelf moeten doen, voldoende voor beginners, maar een beetje weinig voor gevorderden. De omgeving is prachtig met uitzicht op de Mont Blanc en vanaf het dorp kun je o.a. Les Arcs zien liggen aan het ander kant van het dal. Bij ons was cappuccino en lunch in Italë favoriet, beduidend goedkoper en veel lekkerder. Door de ligging van pistes, liften en dorp kun je ook prima in het eigen appartement lunchen.

Gereisd Met vrienden in januari 2014

Top bestemming, weinig apres ski

Frank Schaap
    9-2-2014

Hartsikke leuk dorp maar voor de apres ski ga je ergens anders heen. Dorp bestaat uit het originele dorpje La Rosiere en de aangebouwde wijk Eucherts. Bouwstijl in beiden is traditioneel en gezellig. Wijken zijn verbonden met verlicht bospad (10min lopen van elkaar) Vanaf beide delen vertrekken er liften. De gezelligheid is te vinden voornamelijk in oude dorp. Hoewek er in het nieuwe gedeelte ook wel leuke zaakjes zijn heeft dit het toch net niet). Leuke bestemming voor gezinnen en vriendengroepen maar voor de apres ski is dit toch niet de plek die je zoekt. Skigebied is dik in orde. Fraaie verbinding met Italie. Deze is bij uitzonderlijk slecht weer dicht.

Gereisd Met vrienden in Sat Feb 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Fijn rustig skigebied.

Ad
    19-1-2014

Het eigen skigebied is beperkt maar door de link naar La Thuile is een fijn afwisselingsrijk skigebied. Ruime pistes en absoluut geen wachttijden bij de liften. Uitzichten zijn geweldig. Een aanrader.

Gereisd Met oudere kinderen in Wed Jan 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Leuk skigebied

de_willaerts
    16-1-2014

La Rosière is een ietwat kleiner skidorp dat nog niet zo bekend is. Om te skiën is het er heel goed, zowel voor beginners als meer gevorderde skiërs. Sommige pistes zijn echt perfect om naar beneden te vlammen :-) Het weer is ook meestal goed, de week dat wij er waren hebben we 1 bewolkte dag gehad en 6 dagen zonnig van begin tot eind. Het is ook leuk om naar Italië te kunnen skiën, al is de verbindingspiste (rood) niet zo simpel voor beginners. De liften zijn snel en niet te lang. Après-ski valt er spijtig genoeg amper te beleven al zijn er wel enkele leuke café's in het dorp. Om te eten is er ook meer dan genoeg keuze, en allemaal lekker! Wij gaan zeker nog teruggaan naar dit gezellige skidorp!

Gereisd Met partner in januari 2014

niet voor beginners

Angela Kramer
    12-1-2010

Kom je om te skiën, dan heb je hier alles wat je nodig hebt. Maar verwacht niet teveel restaurantjes langs de piste of een levendige apreski. Dan moet je elders wezen.

Er zijn veel sleepliften, maar met de stoeltjesliften kom je ook bijna overal. Om naar Italie te gaan moet je een pittige rode piste af om vervolgens een hele lange sleeplift te nemen. Niet geschikt voor snowboarders.

Ik zou dit gebied niet aanraden voor mensen die nog nooit hebben geskied. Er zijn niet veel eenvoudige pistes en ze sluiten ook niet zo mooi op elkaar aan, zodat je bent gedwongen steeds dezelfde piste te nemen.

Gevorderden kunnen hier wel hun hart ophalen. Er zijn ook veel zwarte pistes.

La rosiere heeft mooie authentieke huisjes, geen betonnen flatgebouwen. Er zijn leuke winkeltjes en voor de niet-skiër is er ook veel te doen (wandelpaden, schaatsbaan, etc).

Het is wel 20km / 3 kwartier zigzaggend de berg op rijden vanaf Bourg-st-Maurice. De weg wordt goed sneeuwvrij gehouden.

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Jan 02 2010 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
La Rosière - Montvalezan scoort een 8,4 uit 10, op basis van 17 reviews