Camping La Ferme de Clareau

36 reviews over Camping La Ferme de Clareau

• 2019
    8Hans06-07-2019

A la française

De eigenaren zijn super vriendelijk en helpen je waar ze kunnen. Onze kampeerplek was heel groot en we hadden ons eigen sanitair, 1 zit-wc. Dus, als er meer mensen staan, schiet het sanitair te kort. Het werd niet elke dag schoongemaakt, en dat was voor ons geen probleem: thuis maak je ook je eigen wc schoon. Het gaat fout als er meer mensen aanspraak maken op die ene zit-wc. Verder vonden we het geluid van de schapen voor onze tent heel erg gezellig. Maar, ze laten overal keutels vallen. Het resultaat is overlast van vliegen. Voor ons was dit een echte ‘camping à la ferme, à la française’, maar veel plezieriger dan de gepolijste campings van tegenwoordig.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2019

• 9Mariska02-07-2019

Rust, ruimte en prachtige natuur

Als je naar een plek in Frankrijk wilt, waar je heerlijk kunt ontspannen en alleen een verkoelend zwembadje genoeg is...dan moet je zeker naar deze camping gaan! Heerlijke rustige, grote plekken in een mooie natuur. Het sanitair is eenvoudig maar kraakhelder. Christine bestiert met liefde en aandacht haar camping a la ferme. Formidable!

• 9Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    8Alexander07-08-2018

Super!

Wat een super camping heerlijk genoten genoeg te doen voor de kinderen leuke marktjes, restaurant,plaatsjes ect vlakbij . Prachtig natuur met heerlijke riviertjes om in te spelen en zwemmen en als in het zwembad met een prachtige uitzicht Neem voldoende contant geld mee pinautomaten zijn gemiddeld 20 min rijden en met pin betalen kan lang nog niet óveral

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• Oude reviews

7Willem Dijkstra02-10-2017

Bijzondere ervaring op een zeer ruime camping

Je zult genoegen moeten nemen met zeer eenvoudig sanitair, als het seizoen voorbij is wordt dit niet meer dagelijks schoongehouden. En dat is geen + punt! De plekken op de camping zijn ruim tot super ruim. Deels boven op de helling, sommigen verscholen in het bos en andere helemaal op het achterterrein tussen de populieren. De heer des huizes is met zijn boerderij aan de slag, en is niet erg gericht op zijn gasten. Daar zorgt de eigenares voor, spreekt Nederlands en zorgt er voor dat je in de ochtend je bestelde brood kunt afhalen. Zij bepaalt ook hoe en waar je kunt gaan staan. Dit voorkomt dat gasten in discussie gaan wie waar en hoe zijn kampeermiddel neerzet. Wij werden hier op geattendeerd, en het is een duidelijke spelregel. Omdat de camping enorm groot is, en er maar ca. 40 plekken zijn heb je enorm veel ruimte. Let erop dat je ruim stroomkabel meeneemt, de stroompunten zijn niet dik gezaaid en kunnen veraf staan. Je komt hier voor de rust, en in de avond kan het hier echt donker zijn. Een sterrenhemel krijg je er gratis bij.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2017

• 8Catharina09-08-2017

Prachtige plek

Waanzinnig ruime plekken, vooral boven in de camping. Fantastisch uitzicht op de bergen, mooie oude notenbomen. Ligt eraan waar je staat, maar het sanitair kan een beetje ver lopen zijn. Verder echt top als je houd van rust en natuur. Leuk dorpje dichtbij, met alle winkels en markt, rivier om in af te koelen (niet echt zwemmen). Er is een zwembadje op de camping voor kinderen (pool with a view:)

• 5Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2017

• 5Nico en Wilma23-06-2017

Leuk, maar kan véél beter!

Op deze camping wel mooie ruime plekken, maar helaas zijn deze ofwel niet gemaaid of ze liggen vol met schapenpoep, dus heel veel vliegen. Sanitair wordt niet schoongemaakt en is regelmatig defect en wordt dan niet of veel later gerepareerd. Wifi traag of niet werkend. Eigenaars zouden zich wat meer om de camping en hun gasten moeten bekommeren!

• 4Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 7Marco en Ciska14-09-2015

Mooie locatie

Fijne camping met ruime plekken, zowel tussen de eiken- en fruitbomen als op de veldjes. Aardige eigenaresse die alle moeite doet. Sanitair is verouderd maar wel schoon. In september is het er heerlijk rustig.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2015

• 8Otten26-04-2015

Natuurcamping, heerlijk!

Wauw, één hele week heerlijk op deze camping gestaan op een zeer royale plek van - ik schat - 800m2. Formidabel uitzicht, schaapjes voor de tent langs & echt een plek om tot rust te komen. Verwacht inderdaad geen luxe sanitair maar wel prima onderhouden en schoon, dit laatste moeten we immers ook samen zo houden. Christine is erg vriendelijk en je kan er savonds een prima hapje eten; ideaal voor de eerste of laatste avond. Een supermarkt is wat verder rijden 20-30 min & dat vonden wij het enige nadeel. Leuk marktje in La Motte & echt een prachtige omgeving. Wij komen zeker nog eens terug!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2014

• 8j_debaets24-09-2014

Een camping zoals kamperen bedoeld is

Een mooie camping in een mooie omgeving. Christine doet haar uiterste best om het iedereen naar de zin te maken. Verwacht hier geen luxe campingshop of zwembad met glijbanen en drukke tieners. Alles is gericht op gasten die van rust en natuur houden, waarbij de kinderen heerlijk kunnen spelen in een zee van ruimte tussen de rivier, de bergen en de schapen.

• 3Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2014

• 7robby195821-09-2014

Rustige camping in de natuur

Hebben in september 2014 een nacht gestaan toen wij op doorreis waren. De omgeving is erg mooi en de camping past daar goed in. Verwacht niet de meeste luxe sanitairgebouwen want die zijn er niet. wij stonden op het veldje direct na binnenkomst op de camping bij de fontein. Lijkt ons geen camping voor mensen met kinderen, maar wel voor echte natuurliefhebbers. De eigenaresse komt uit Belgie en spreekt dus ook Nederlands.

Gereisd met partner in september 2014

3 tips over Camping La Ferme de Clareau

• Joannna Haringk, 05-06-2015

Vraag duidelijk om een kwitantie ook als de eigenares het druk heeft. Laat niets opschrijven, voor je het weet drinkt je dochter van twee, drie flesjes bier aan de bar. :)

• j_debaets, 24-09-2014

Zeer mooi aangelegd "plan déau" op slechts enkele kilometer.

• Aart van der Houwen, 08-11-2016

Wanneer je van te voren reserveert en de camping voldoet niet aan je verwachtingen ben je de heel aanbetaling, driekwart van de som, helemaal kwijt! Valt met de eigenaresse niet over te praten!

9 vragen over Camping La Ferme de Clareau

• Laura Smit, 20-06-2014

Reserveren

Het lukt mij zowel telefonisch als met de mail niet om te reserveren! Iemand een tip??! Hoor het graag!

Mischa, 09-03-2015

Ik had vorig jaar ook al problemen om te reserveren en nu weer.. Per mail; geen reactie, via de reserveringsmogelijkheid op de site; geen reactie; gebeld; ze zou ons een bevestiging sturen, geen reactie.. En dit terwijl we komende zomer deze camping graag zouden bezoeken. Zijn er mensen eerdere jaren geweest? Ging dat toen goed met reserveren en was en bij aankomst een plekje vrij?? Mischa

caroliene, 11-05-2016

wij hebben dezelfde ervaring, geen enkel contact mogelijk.1 keer aan de telefoon gehad, ze zou bevestiging sturen en niets ontvangen

Jornt, 08-01-2016

Ik zit dit jaar ook met hetzelfde probleem. Wel een mail gekregen dat we een formulier krijgen, maar verder telefonisch of per mail geen reactie. Iemand tips?

• Marian Wttewaall, 17-03-2014

info over camping.

Wij zijn actieve 80-jarigen. Gingen tot nu toe in juni met caravan (rijden beiden ermee) naar Frankrijk. Meestal eindigen wij 3 weken in de Provence, m.n. de Drôme. Zijn van plan ook dit jaar weer te gaan. Al zoekend kwamen wij op La Ferme de Clareau. Zouden graag wat meer info willen hebben. Er wordt in de beoordelingen ergens aangegeven "flinke klim naar receptie". Hoe lang lopen; hoeveel klim? Wij hebben een tamelijk grote caravan (lengte ruim 7 meter, inclusief dissel); hoe is de weg en ingang naar de camping? Hoeveel sanitair blokken? Zouden graag een plek hebben niet te ver van een sanitairblok af. Wij zoeken een rustige plek met veel ruimte en schaduw. Kan iemand ons adviseren over een en ander? Indien mogelijk zouden wij graag persoonlijk contact met mensen willen hebben die hier al eerder stonden. Altijd plezieriger dan via e-mail of telefoon van gedachten te wisselen.

Daniel, 26-05-2014

Heeft U al contact met de camping kunnen krijgen?

• D.Pieters, 15-03-2014

contact / reserveren?

Hallo , Wij denken er aan om voor deze zomer te reserveren bij deze camping maar met de mail/internet en telefonische krijgen we geen contact met de camping. Heeft iemand anders hier ook problemen mee dit jaar ? Heeft iemand advies? Groeten Daniel Pieters.

Daniel, 26-05-2014

Nee niet gelukt om de camping te pakken te krijgen. Helaas na veel pogingen op allerlei verschillende manieren ook telefonisch. Met veel tegenzin toch maar een andere camping in de regio geboekt, minder ruimte maar goed we kunnen op vakantie.

GJ, 26-05-2014

Wij krijgen ook geen contact. Is het jou inmiddels gelukt?

Camping La Ferme de Clareau info

• Aantal campingplaatsen50 tot 200