Camping La Ferme de Clareau

24 reviews over Camping La Ferme de Clareau in het Nederlands

Super!

Alexander
7-8-2018

Wat een super camping heerlijk genoten genoeg te doen voor de kinderen leuke marktjes, restaurant,plaatsjes ect vlakbij .

Prachtig natuur met heerlijke riviertjes om in te spelen en zwemmen en als in het zwembad met een prachtige uitzicht

Neem voldoende contant geld mee pinautomaten zijn gemiddeld 20 min rijden en met pin betalen kan lang nog niet óveral

Bijzondere ervaring op een zeer ruime camping

Willem Dijkstra
2-10-2017

Je zult genoegen moeten nemen met zeer eenvoudig sanitair, als het seizoen voorbij is wordt dit niet meer dagelijks schoongehouden. En dat is geen + punt!

De plekken op de camping zijn ruim tot super ruim. Deels boven op de helling, sommigen verscholen in het bos en andere helemaal op het achterterrein tussen de populieren. De heer des huizes is met zijn boerderij aan de slag, en is niet erg gericht op zijn gasten. Daar zorgt de eigenares voor, spreekt Nederlands en zorgt er voor dat je in de ochtend je bestelde brood kunt afhalen. Zij bepaalt ook hoe en waar je kunt gaan staan. Dit voorkomt dat gasten in discussie gaan wie waar en hoe zijn kampeermiddel neerzet. Wij werden hier op geattendeerd, en het is een duidelijke spelregel. Omdat de camping enorm groot is, en er maar ca. 40 plekken zijn heb je enorm veel ruimte. Let erop dat je ruim stroomkabel meeneemt, de stroompunten zijn niet dik gezaaid en kunnen veraf staan. Je komt hier voor de rust, en in de avond kan het hier echt donker zijn. Een sterrenhemel krijg je er gratis bij.

Prachtige plek

Catharina
9-8-2017

Waanzinnig ruime plekken, vooral boven in de camping. Fantastisch uitzicht op de bergen, mooie oude notenbomen. Ligt eraan waar je staat, maar het sanitair kan een beetje ver lopen zijn. Verder echt top als je houd van rust en natuur. Leuk dorpje dichtbij, met alle winkels en markt, rivier om in af te koelen (niet echt zwemmen). Er is een zwembadje op de camping voor kinderen (pool with a view:)

Leuk, maar kan véél beter!

Nico en Wilma
23-6-2017

Op deze camping wel mooie ruime plekken, maar helaas zijn deze ofwel niet gemaaid of ze liggen vol met schapenpoep, dus heel veel vliegen. Sanitair wordt niet schoongemaakt en is regelmatig defect en wordt dan niet of veel later gerepareerd. Wifi traag of niet werkend.

Eigenaars zouden zich wat meer om de camping en hun gasten moeten bekommeren!

Mooie locatie

Marco en Ciska
14-9-2015

Fijne camping met ruime plekken, zowel tussen de eiken- en fruitbomen als op de veldjes. Aardige eigenaresse die alle moeite doet. Sanitair is verouderd maar wel schoon. In september is het er heerlijk rustig.

Natuurcamping, heerlijk!

Otten
26-4-2015

Wauw, één hele week heerlijk op deze camping gestaan op een zeer royale plek van - ik schat - 800m2. Formidabel uitzicht, schaapjes voor de tent langs & echt een plek om tot rust te komen. Verwacht inderdaad geen luxe sanitair maar wel prima onderhouden en schoon, dit laatste moeten we immers ook samen zo houden. Christine is erg vriendelijk en je kan er savonds een prima hapje eten; ideaal voor de eerste of laatste avond. Een supermarkt is wat verder rijden 20-30 min & dat vonden wij het enige nadeel. Leuk marktje in La Motte & echt een prachtige omgeving. Wij komen zeker nog eens terug!

Een camping zoals kamperen bedoeld is

j_debaets
24-9-2014

Een mooie camping in een mooie omgeving.

Christine doet haar uiterste best om het iedereen naar de zin te maken.

Verwacht hier geen luxe campingshop of zwembad met glijbanen en drukke tieners. Alles is gericht op gasten die van rust en natuur houden, waarbij de kinderen heerlijk kunnen spelen in een zee van ruimte tussen de rivier, de bergen en de schapen.

Rustige camping in de natuur

robby1958
21-9-2014

Hebben in september 2014 een nacht gestaan toen wij op doorreis waren. De omgeving is erg mooi en de camping past daar goed in. Verwacht niet de meeste luxe sanitairgebouwen want die zijn er niet. wij stonden op het veldje direct na binnenkomst op de camping bij de fontein. Lijkt ons geen camping voor mensen met kinderen, maar wel voor echte natuurliefhebbers. De eigenaresse komt uit Belgie en spreekt dus ook Nederlands.

Puur natuur

Pieter
20-8-2014

Mooie camping met basisvoorzieningen in de vrije natuur!!

Mooi als je van natuur en rust houdt

adfur
21-6-2014

Bij aankomst moet je een bruggetje over met een heel korte draai. Als je een heel lange caravan hebt kun je problemen krijgen (mijn totale lengte is 6.81 meter, dus niet echt heel lang). Ik moest met mijn rechter wiel over een hoge stoeprand, wat net ging zonder mijn mover te beschadigen. De plaatsen zijn ruim met fraai uitzicht, maar veel plaatsen liggen op een helling. De eigenaressen ging mee om de plaatsen die beschikbaar waren te bekijken. Er is een veldje bij de ingang met 1 wc en 1 douche en verder een gebouwtje met 2 toiletten, 1 hangtoilet en 2 douches, o.i. veel te weinig. Toen we er net waren hadden vaste gasten geklaagd over het (niet) schoonmaken van het sanitair. Dit hebben ze toen wel opgepakt. Geen toiletpapier en zeep. Als je uit de douche stapt sta je buiten. Het Zwembad moest nog schoongemaakt worden en was erg klein. Dit is wat ons betreft een echte camping voor natuurliefhebbers en rustzoekers.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Ferme de Clareau in La Motte-Chalancon, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Ferme de Clareau zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.