Camping La Marettestersterster

8.8Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, Joannas (Ardeche)

8.8Fantastisch

• 9.1Eetgelegenheden
  • 8.4Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Op La Marette Camping hangt een gemoedelijke en rustige sfeer. Verwacht hier dus geen animatieteam. Wel kunnen kinderen elkaar opzoeken in het zwembad of bij de trampolines. In het restaurant kun je goed eten en er is wekelijks gezellige live-muziek. Bezoek zeker Ruoms, de Grotte de la Madeleine en het klimpark in Jaujac.

104 reviews over Camping La Marette

• 2018
    8Familie Knol26-07-2018

Wij komen terug

Prachtige groene terrassencamping met een verrassend groot zwembad voor het formaat van de camping. Wij hadden een lastminute plek helemaal bovenaan en de eigenaren waren zo aardig om ons twee plekken voor de prijs van 1 te geven voor onze grote tent. Daar wel veel zon, maar met schaduwdoek prima te doen. Rustige en aardige campinggasten en veel jonge kinderen. Zoontje van 3 heeft zich dan ook prima vermaakt. Geen kampwinkel, dus je moet wel eventjes rijden voor supermarkten e.d.. Opgelost door het huren van een koelkast. Reistijd wordt meer dan voldoende gecompenseerd door het feit dat je weg bent van het massatoerisme (hoera). Restaurant is prima, wel grotendeels patat en pizza (jammer). Zorg dat je een paar dagen van te voren reserveert voor de moules-frites avond (is erg populair en wij waren helaas te laat). Incidenteel lawaai (karaoke en van naast de camping) vonden wij wel meevallen. Wij komen terug!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• Oude reviews

8Thomas12-08-2017

Mooie gezellige camping

Sanitair is erg schoon met prima douches. Geen toiletpapier, maar wel bijna altijd schoon ondanks dat de camping behoorlijk vol was. Eigenaren Super vriendelijk en willen je overal bij helpen! Door hun en de rest van het personeel word de sfeer nog fijner. Een goede mix van Franse en Nederlandse mensen op de camping. Zwembad is voor de kinderen erg leuk, vooral de glijbanen! Tegelwerk is wel aan wat onderhoud toe. Restaurant is primaen gezellig, erg lekkere pizza's! Camping heeft verder erg grote plaatsen. Het is een terrascamping die op de plattegrond niet helemaal goed overkomt. Onderste plekken zijn met veel schaduw, bovenste zonder of minder. Bij de onderste kan je wat meer last hebben van de speeltuin of muziek avond. Wij hebben het als gezelligheid en levendigheid ervaren en niet als overlast. In de omgeving is veel te doen, je moet alleen geen last hebben van wagenziekte;)

Kortom prima camping waar wij een heerlijke vakantie hebben gehad!

• 8Familie Peters09-08-2017

Leuke camping voor jonge gezinnen!

Leuke en gastvrije terrascamping met zowel campingplaatsen en stacaravans. Stacaravan van ons was maximaal een jaar oud en prima met ruime veranda, servies had wat uitgebreider kunnen zijn. Zwembad met glijbanen erg leuk voor jong en oud en schoon. Tegels zijn echter aan vervanging toe en staat gepland voor komende winter. Speeltuin was prima. Brood kan besteld worden, er is geen supermarktje. Restaurant is oké en wel makkelijk. Alleen niet altijd alles vd kaart is aanwezig. Supermarkt op 15min rijden en camping ligt niet aan riviertje. Voor gezinnen met kinderen tot 10jr een aanrader. De twee feestavonden zijn simpel maar prima, ook leuk voor kids. Om 24u stop de muziek.

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 9Fam van Ouwerkerk-van Dijk01-08-2017

Heerlijke camping!

Camping La Marette, is een prachtig onderhouden familiaire camping. Het is overzichtelijk, en onze kinderen van 9 en 5 konden lekker hun gang gaan. De camping wordt voornamelijk bezocht door Nederlandse en Franse gasten met kinderen tot een jaar of 12, er waren dus kinderen genoeg om mee te spelen. Het (met een hek omheinde) zwembad met glijbanen, was absoluut favoriet en er is ook veel gespeeld in het aangrenzende speeltuintje. Het klopt dat het twee avonden wat onrustiger is op de camping in verband met de karaoke/disco avond maar om 24.00 uur is het ook stil. Het was deze avonden ook extra druk in de bar/restaurant en er werd volop gedanst, wij hebben dit, onder het genot van een goed glas wijn, juist als heel gezellig ervaren, terwijl wij absoluut niet houden van grootschalig entertainment, hier hebben wij de camping ook op uitgezocht. Ook van luidruchtige Fransen hebben wij geen last gehad. Ik denk dat het heel persoonlijk is wat je verstaat onder overlast. Daarbij komt dat de camping gelegen is, midden in de natuur dus de avonden dat er niks te doen was, was het 's avonds al heel snel stil. Als ik een puntje van kritiek mag geven dan zou ik het speeltuintje opknappen, misschien wat nieuwe toestellen plaatsen, of de boel in wat vrolijke kleurtjes verven. Ook de kaart in het restaurant, wat overigens prima was, zou wel wat mogen worden uitgebreid. Wij misten bijvoorbeeld een gerecht met rijst, of een lekkere spaghetti Bolognaise, het hoeft allemaal niet zo moeilijk. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad op camping La Marette en komen zeker nog eens terug!

• 6MTJ28-07-2017

Fijne camping voor kids,minder rustig dan verwacht

Samenvatting: Heel veel positieve punten voor deze camping. Maar de onrustige avonden waren voor ons een enorme afknapper… Dus mocht je van rustige avonden houden, dan weet ik niet of je er verstandig aan doet naar deze camping te gaan. Rustige avonden vinden we belangrijk, daarom geven we voor het totaalcijfer een krappe voldoende.

Hieronder een verdere toelichting...

Plus: - Aardige en behulpzame campingeigenaren - Leuke camping voor de kinderen - Leuk zwembad met glijbaan - Tafeltennis tafels - Mooi gelegen staanplaatsen (de meeste althans) - Staanplaatsen waren groot genoeg - De beste douches die we tot nu toe hebben gehad

Min - Misschien ligt het aan de ligging van onze campingplek, maar de avonden waren veel minder rustig dan we verwacht hadden vanuit de vorige reviews. Er was 2x per week karaoke/dansavond. De muziek was behoorlijk hard. Onmogelijk om te slapen en heel irritant. Rond 12 uur ’s nachts stopte deze muziek. - Ook op andere avonden hadden we wat last van muziek, nog steeds niet prettig maar veel minder hard. - Verder hebben we ook enkele avonden last gehad van Franse campinggasten die tot na middernacht nogal luidruchtig waren. - Deze onrust viel ons zo tegen dat we hebben overwogen naar een andere camping te gaan. Maar dit konden we de kinderen niet meer aandoen aangezien ze dol op het zwembad waren.

• 8Martijn Pranger29-08-2016

Leuke camping in een rustig deel van de Ardeche

We hebben een prachtige tijd gehad op La Marette. Zeer vriendelijke eigenaren, Marion en Clement, die weten wie je bent en altijd klaar voor je staan. Je caravan naar de plek manoeuvreren, even bellen naar een lokale garage, geen probleem! Een leuk zwembad, gezellig restaurant en gemoedelijke sfeer. Mooie ruime plekken, schaduwrijk in het bos, of volop in de zon op een heuveltje. Je kiest bij deze camping wel voor een plek die een klein halfuur over slingerweggetjes van het eerste dorpje afligt. Daar krijg je dan wel een lekker rustig plekje voor terug in een mooie omgeving die soms te toeristisch is.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 8Sandra25-08-2016

Gemoedelijke, schaduwrijke camping!

Pluspunten: Zeer behulpzame eigenaren (broer en zus), zij spreken ook goed engels. Vriendelijk personeel. Schoon zwembad, fijne ligbedden, leuke glijbaan. Grote staanplaatsen met veel schaduw. Leuke gezamenlijke bbq plek. Mooie omgeving. Minpunten: Geen winkeltje op de camping, toiletgebouw niet zo schoon. We weten dat de gebruikers daar mede verantwoordelijk voor zijn, maar er zat ook veel oud vuil. De camping ligt wat afgelegen. Als je daarvan houdt is dat natuurlijk geen minpunt.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Peter11-08-2016

We hebben alweer van deze camping genoten!!!!

Klantvriendelijk (nee kennen ze niet) niet rumoerig tot in de late uren, schoon zwembad, goed sanitair, lekker eten, mooie omgeving, grote plaatsen, schaduwrijk, wandelingen in omgeving o.l.v. eigenaar. Wie van een kleinschalige (kindvriendelijke) en van alle gemakken voorziene campning houdt op een mooie plek in de Ardèche is dit een ideale camping.

Voor kinderen vanaf een jaar of 17/18 is er geen animatie of elke avond een disco!! Dus ideaal voor gezinnen met (kleine) kinderen of gezinnen die niet van drukte en niet de gehele dag vermaakt hoeven te worden en van relatieve rust houden is dit perfect!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 9Fam Zijlstra03-08-2016

Wat hebben wij genoten !! 2 weken zijn tekort

Wat een prachtige camping in een zeer mooie omgeving . We verbleven 2 weken in een mobile home (domino) deze had alles wat je nodig had en stond op een leuke plek tussen tenten en caravans.Het eten in het restaurant is goed en betaalbaar. In het zwembad is het ook leuk vertoeven mede door de aanwezige glijbaan. Voor ander zwemplezier gingen we vooral naar de rivier de Ardeche bij het dorpje Pradons en bij de het riviertje La beaume . Aan leuke stadjes/dorpjes ook geen gebrek zoals L'argentiere, Balazuc en Aubenas. Al met al een fantastische vakantie. Ook willen we bij deze de campingeigenaren nog een keer bedanken voor alles wat zij voor ons gedaan hebben er is hier geen nee te koop, wat een inzet! Merci!

Fam Zijlstra

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Kaat27-08-2015

Mooie, gezellige camping

Mooie staanplaatsen, heel leuk zwembad. Caravan wordt deskundig tot op de stannplaats gereden en bij vertrek weer naar beneden gebracht. Leuke activiteiten, ook voor tieners, maar niet overdreven veel of druk (wat wij perfect vonden).

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

16 tips over Camping La Marette

• Nadia, 21-06-2012

Tour de Brison bezoeken! Staat bij de bordjes aangegeven.

• Loes Dings-Bouten, 11-08-2013

Probeer ook eens de heerlijke grote pizza's in het restaurant of een van de andere gerechten van de kaart. Dit alles voor prima prijzen! Bezoek tour de Brison, een uitkijktoren boven op een berg, fantastisch uitzicht! Met helder weer kun je de Alpen zien, werkelijk adembenemend! Alleen al de (smalle slingerweg) ernaar toe is een ware belevenis.

• fam Theelen, 21-08-2013

De eigenaars organiseren twee maal per week een wandeling in de omgeving voor de campinggasten. Zeer de moeite waard, neem wandelschoenen mee, want de tocht gaat de bergen in.

22 vragen over Camping La Marette

• Van de Vlag, 07-07-2019

Kinderen tussen 10 en 15

Wij gaan naar deze camping de laatste 3 weken van augustus zijn er dan meer kinderen van 10 tot 15 jaar?

• h, 02-02-2019

mobile home

heeft iemand een plattegrond van de camping of een advies wat een mooie zonnige plek is? en zijn er ook oudere kinderen

• Francoise , 10-07-2018

Leefrijdsgenootjes

Zijn er deze zomer kinderen rond de 15 jaar, wij komen 28 juli aan met kinderen van deze leeftijd.

Danny, 20-07-2018

Hai, wij vertrekken vannacht voor twee weken dus in jullie eerste week zijn er twee van rond de 15!

Danny, 20-07-2018

Wij vertrekken vannacht en gaan twee weken dus in jullie eerste week zitten er twee van rond de 15!

Camping La Marette info

• Aantal sterrenstersterster