Camping Les 12 Cols ***

Review geschreven door Marjon

(te) Rustig en mooi

Marjon
27-7-2017

De eigenaren zijn erg toegewijd om de gasten welkom te heten. Ze mogen echter wat meer ontspannen in hun goedheid. De camping is mooi aangelegd, de plekken zijn groot en je kan zelf je voorkeur aangeven. Het ontbreekt nog aan een ongedwongen sfeer waarin men elkaar kan ontmoeten. Het heeft nog potentie in die zin.

Het zwembad is erg klein maar ook niet druk bezocht. Onze jongeren van 15 waren een keer wat aan het spetteren maar kregen toen de opmerking: 'The water has to stay in the pool.'

De omgeving is erg mooi, veel pure plekjes om te ontdekken en qua afstand ideaal van wat grotere plaatsen zoals Aix-les-Bains. Je maakt dan meteen een mooie tocht door het gebied.

Het plaatsje Hauteville is nog niet helemaal ingericht op toeristen en voelt wat stilletjes. Evengoed heeft het enkele terrasjes, eetgelegenheden, winkels, en een geweldige bakker. Alles op loopafstand van de camping. Voor rotsklimmen, Via Ferrata, mountainbiken een ideaal oord. Hou je echter van iets meer vertier dan moet je hier geen plekje zoeken.