Camping Les 12 Cols

Camping Les 12 Cols

26 reviews over Camping Les 12 Cols in het Nederlands

Een hele nette camping in een mooi en rustig gebied. Vanaf de plekken heb je mooi uitzicht. Het sanitair is erg netjes, maar het is bij een volle bezetting van de camping te weinig. Wij waren er terwijl er een groot sportevenement in de buurt was, dat betekende wachten tot je kunt douchen of afwassen en vaak met koud water. Onze kinderen 4 en 7 vonden de camping niet geweldig. Er is een klein speeltuintje en zwembadje, maar daar waren ze vlot op uitgekeken. Er waren ook geen andere nederlandse kinderen op de camping om mee te spelen. In de omgeving is genoeg te doen als je van wandelen of fietsen houdt. Ook het klimpark was erg leuk voor de kinderen. De eigenaren van de camping zijn bijzonder vriendelijk en helpen graag met het voorzien van informatie.

GEWELDIG!!! MOOIE CAMPING SUPER ONTVANGST.

HENK EN ANNEMIEK
26-7-2018

de camping heet de 12 COLS dus voor sportieve fietsers een GALA .

alleen hoogseizoen brood maar je bent snel bij de nodige winkels.

Top camping

Dagmar
21-7-2018

Wat een heerlijke camping in een mooi gebied. Mooi uitzicht vanaf de camping. Op het plateau is het vrij vlak, maar binnen 10 minuten rijden omhoog of naar beneden is het landschap een stuk ruiger. Niet toeristisch hier, waardoor het heerlijk rustig is overal. Hierdoor geen gezellige terrasjes en zo en belabberd VVV, maar gelukkig heeft de camping eigenaresse info te over. Zwembad en sanitair zijn top. Camping was niet vol, wel mensen van alle leeftijden en nationaliteiten. Kanoën op de Ain (vanaf Point d'Ain)erg leuk. Klimpark vlakbij ook. Wandelen en mountainbiken mooi bij Site de la Praille. In plaatsje zelf is alles wat nodig is, maar voor grotere plaatsen wat verder rijden. Kortom, rust en natuur op prachtige camping.

Topaccommodatie, toponthaal en topverzorging

Gerald Smelt
23-10-2017

“Les 12 Cols” ligt in het middengebergte en is een fantastische uitvalsbasis voor sportieve fietsers: 12 cols binnen een afstand van 20 km van de camping. Of je gaat vanaf camping eerst dalen, of meteen op weg naar een col. Het is zelfs mogelijk om binnen een afstand van 40 km, vier cols te bedwingen. Je kunt het jezelf zo lastig maken als je wilt, maar stukken van steiler dan 10% kom je niet tegen. Wel op de Grand Colombier (16 km lang, 7,8 % gemiddeld, maximaal 19%), waarvan de voet op bijna 30 km van de camping ligt. De eigenaren van de camping (een wat ouder zeer vriendelijk echtpaar) presteren het samen de gasten het prima naar de zin te maken. De accommodatie met grote plekken, een altijd schoon zwembadje, prima sanitair en vele plantensoorten ligt er altijd keurig verzorgd bij! De omgeving biedt ook de wandelaars veel plezier en uitdaging. Restaurant en winkels, onder welke een uitstekende fietsenmaker, zijn vlakbij.

Carla en Jos Meissen
5-9-2017

Wij zijn enorm kritisch en vinden altijd wel iets om te zeuren maar deze camping en haar omgeving verdient in alle opzichten het stempel voortreffelijk. Geen kritiek mogelijk. Schoon, vriendelijk, zwembad, omgeving alle een 9,9. Mensen doen alles om het je naar de zin te maken tot zelfs wandelroute-uitleg per computer. Wandelkaarten. Hier moet je echt geweest zijn. Stroom, water, reiniging tanks, alles bij de hand en vooral schoon.

Verademing

Fam. Kanis
29-8-2017

5 Nachten op deze camping verbleven, niet meer dan lof over deze camping. De camping is super mooi aangeplant en mooie strakke staplaatsen. Het sanitair wordt netjes schoongehouden en niet met de "Franse slag". Alleen vonden wij (sanitair beneden) dat er weinig wc's waren. Bij de dames 2 en bij de heren 1 plus urinoir. Als de camping vol zou staan is dit echt te weinig denk ik. Er zijn ook 2 invalide toiletten maar deze zijn in combi met douche.

Over het echtpaar dat de camping runt zijn wij ook zeer enthousiast, bij iedere vraag over de omgeving, wandel- of fietsroutes of bezienswaardigheden bleven ze enthousiast vertellen en uitleggen, ze zijn echt heel gedreven om het de gasten naar de zin te maken. Onze jongens van 8 en 12 hebben zich hier ook goed vermaakt. Wij gaan zeker nog eens terug.

Fantastisch !

Dirk
11-8-2017

We hebben woord gehouden en zijn teruggekomen ! Vorig jaar zijn we ook bij Dominique en Gérard geweest. Wat een geweldige camping en een vriendelijke eigenaren. De eigenaren willen het iedere gast graag naar de zin maken. De camping is super netjes en schoon. Het sanitair is in uitstekende staat. Een heerlijke douche met goed warm water en een stevige straal. De camping en de omgeving zijn rustig en je komt hier geen 'kudde' nederlandse toeristen tegen. Wij vinden dat een verademing. Het zwembad is erg fijn en schoon. De kwaliteit van het water wordt uiterst zorgvuldig in de gaten gehouden en dat zorgt voor een schoon bad. Onze caravan is ruim 7 meter en die stond op plaats nummer 2 (onderste terras). Hier hadden wij ruimte genoeg. Ook was de caravan hier eenvoudig te plaatsen. De camping bestaat uit verschillende terrassen. Het zal niet altijd meevallen om een grote caravan helemaal bovenin te krijgen, maar op het 2e terras kan je alle maten caravans wel krijgen. Met kleine caravans kan je ook helemaal bovenin komen.

In de omgeving van de camping kan je mooi (sport)fietsen en wandelen. De camping heet niet voor niets de 12 cols. Vernoemd naar 12 in de omgeving liggen de colletjes. Ik heb diverse mensen op de camping gehoord dat ze met de fiets de grand colombier hadden beklommen. Hebben wij ook gedaan, maar dan met de auto. Geneve ligt op een uur rijden. Annecy ligt dichterbij. In het dorp is een bakker, een Aldi en een Carrefour.

Zoek je een animatieteam ? Wil je een overvolle camping ? Ga dan niet naar deze camping :-)

Zoek je rust en een echt gastvrije schone camping, dan is dit een fantastische plek !

Prachtig, groene camping! Aanrader!!

Ruud&Puck Kavelaars
4-8-2017

Dit is echt een prachtige, rustige (maar wel gezellige) camping!! Super mooi aangelegd, prachtig groen en overal fleurige bloemetjes. De plekken zijn ruim en privé door de hegjes en struikjes er omheen. De eigenaren zijn ontzettend lieve mensen die er alles aan doen om het naar je zin te maken. Super net sanitair (elke wc gewoon wc-papier) en mooie omgeving! Wij stonden ervan te kijken dat het niet duurder was en het niet helemaal vol stond! Zeker aan te raden!

Heel netjes, misschien voor ons wel TE netjes

Christine en Hans Nagtegaal
4-8-2017

Camping met mooie maar niet al te grote plekken en met weinig schaduw. Sanitair is prima, maar we vragen ons af of het bij drukte voldoende is. De eigenaren hechten er heel erg aan dat de camping er super verzorgd uitziet, maar vergeten daarbij het belang van de gast. Zo konden wij met onze caravan van 6 meter totale lengte, niet met auto en carvan onze plek bereiken omdat hoek/oprit te small was. Gelukkig kon dat met de mover wel. Er waren niet veel gasten en we misten het echte campinggevoel. Positief is het lekkere zwembadje, de prachtige omgeving en je hebt alles in de buurt, leuke plaatsjes, supermarket enz.

(te) Rustig en mooi

Marjon
27-7-2017

De eigenaren zijn erg toegewijd om de gasten welkom te heten. Ze mogen echter wat meer ontspannen in hun goedheid. De camping is mooi aangelegd, de plekken zijn groot en je kan zelf je voorkeur aangeven. Het ontbreekt nog aan een ongedwongen sfeer waarin men elkaar kan ontmoeten. Het heeft nog potentie in die zin.

Het zwembad is erg klein maar ook niet druk bezocht. Onze jongeren van 15 waren een keer wat aan het spetteren maar kregen toen de opmerking: 'The water has to stay in the pool.'

De omgeving is erg mooi, veel pure plekjes om te ontdekken en qua afstand ideaal van wat grotere plaatsen zoals Aix-les-Bains. Je maakt dan meteen een mooie tocht door het gebied.

Het plaatsje Hauteville is nog niet helemaal ingericht op toeristen en voelt wat stilletjes. Evengoed heeft het enkele terrasjes, eetgelegenheden, winkels, en een geweldige bakker. Alles op loopafstand van de camping. Voor rotsklimmen, Via Ferrata, mountainbiken een ideaal oord. Hou je echter van iets meer vertier dan moet je hier geen plekje zoeken.

ANWB camping

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les 12 Cols in Hauteville Lompnes, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les 12 Cols zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les 12 Cols scoort een 8.95 uit 10 op basis van 30 reviews.