Chalet

Leuke Chalet !

Bart L
29-7-2017
  • Ligging t.o.v. pistes9

Enorm genoten van de natuur en wandelingen in de omgeving. Enkel de chalet kon iets netter bij aankomst. Verder was de service van receptie en winkel perfect!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2017

Niet tevreden

tim hompe
17-8-2013
  • Ligging t.o.v. pistes6

Wij zijn met twee stelletjes gegaan in augustus dus niet om te skiën maar om zomervakantie te vieren. Wij hebben de receptie als uiterst onvriendelijk ervaren en totaal niet behulpzaam. De eerste dag kwamen we aan om kwart voor 7 s'avonds en de receptie ging dicht om 7 uur we werden dan ook gehaast de deur uitgewerkt terwijl we nog met vragen zaten. Aangekomen bij het appartement bleek dat het hotel onwijs smerig was met overal honden haren. Het bleek dus dat het appartement helemaal niet gecontroleerd was terwijl ze ons op een dreigende manier toespraken dat op de vertrekdag iemand om half 10 voor de deur zal staan om alles te controleren en dat het absoluut in orde moest zijn anders zal er schoonmaakkosten in rekening gebracht worden. Op de eerste dag hebben we vervolgens 2 uur schoon gemaakt om alles in orde te brengen. De volgende dag hebben we het uitgelegd helaas werd hier laconiek op gereageerd. Bij vertrek hebben we 2 uur en 30 minuten gewacht omdat de receptie dicht was.

Gereisd Met vrienden in augustus 2013

mooie chalet viel qua afwerking tegen

asselman
24-2-2013
  • Ligging t.o.v. pistes9

Slecht onderhouden, veel prul werk, deurklinken die los hangen. Lampen stuk. Deuren die niet op slot kunnen. Nog geen velletje toilet papier bij aankomst of een vuilnis zak. Bedden moet je zelf nog opmaken. Strenge controle naderhand dus let op ieder detail en meld dit. Prachtige ligging. Geweldig skigebied. Ik zou nog wel terug gaan maar wat beter voorbereid.

Gereisd Met vrienden in Sat Feb 16 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

D-reizen

Mooie omgeving. App. ruim, maar niet schoon.

André van den Berg
13-8-2012

Was er in de zomer met mijn 4 kinderen (14,12, en 2 van 10). Het 2-kamerappartement bood voldoende ruimte en slaapgelegenheid voor ons allen. Het park en de chalets zien er leuk uit. Passen goed in de omgeving. Flaine zelf is een typisch ski-oord; veel flats en beton. Uitzicht vanuit het appartement is fantastisch. Omgeving is zeer fraai. Ruime mogelijkheden tot wandelen. Voor de kinderen is er alleen het zwembad (goed onderhouden en schoon). Spelen kan niet echt vanwege het geaccidenteerde terrein. Inrichting was sober en op onderdelen gammel. Afknapper was de hygiënische staat van het appartement. De vloerbedekking zat onder de vlekken, het rook zeer muf en het was niet echt schoon. Hou er rekening mee dat er alleen 's ochtends en aan het eind van de middag iemand aanwezig is bij de receptie. Personeel doet wat het moet doen, maar is niet echt klantvriendelijk en servicegericht. Vanwege sobere inrichting en slechte hygiëne scoor ik prijs/kwaliteit verhouding onvoldoende.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2012

skivakantie

strobbe georges
17-2-2012
  • Ligging t.o.v. pistes5
  • Ligging t.o.v. pistes5

Mooie moderne studio met volledig uitgeruste grote keuken. De vijf slaapplaatsen zijn niet realistisch; wij waren met 3 personen en een groter aantal lijkt mij niet meer comfortabel. (zie foto’s) Groot zuidgericht balkon (2x4m). Er was op gelijkvloers een garagebox inbegrepen maar de poorthoogte was te laag wegens mijn gemonteerde skibox. Door de lage buitentemperaturen van -20°C, kwam er een heel hinderende tocht vanonder de terrasdeur. De lokatie “Le Hameau” is heel rustig zonder nachtlawaai. Het nadeel is echter dat je elke dag de (gratis) pendelbus moet nemen voor een trip van 4 km naar de skipistes in Flaine centrum. Een groter nadeel is dat je in de wijk slechts 1 klein winkeltje en restaurant hebt (bij de receptie “general store”) waar de prijzen tamelijk hoog zijn. (vb 1 croissant kost 1.2€ ipv 0.8€ in sherpa flaine centrum). De meteo wordt ook niet standaard uitgehangen aan de receptie, ik heb naar deze info verscheidene keren moeten vragen.

Gereisd Met oudere kinderen in januari 2012

niet meer

rick en marianne
3-1-2012
  • Ligging t.o.v. pistes6

Van 23 dec. tot 31 dec. in Chalet Hameau geweest met 7 personen,bij aankomst in het huisje wat wel ruim genoeg is, lagen in alle kamers en keuke dode vliegen niet 1 maar een stuk of vijftig,(zie foto's) op de 1e etage hebben mijn mede reisgenoten de hele week last gehad van vliegen(onbegrijpelijk dat ze in die tem. kunnen leven). Bij de reseptie is een kleine winkel met ruime keus, maar let op ZEER DUUR, een paar voorbeelden, 6 eiereren 2.30 euro, zout en peper in 1 verpakking 2.50 euro enz enz. Het vervoer naar de piste is zeer goed geregeld elke 10min. een bus en in de avond een taxibus gratis (tip als je gaat bel bruch) Ski gebied is gewoonweg super. eten in een restaurant is gezellig maar zeer duur maak niet uit waar je naar toe gaat, een biertje kost rond de 7 euro. Ons was gezgt dat we wifi hadden maar dat is dus niet zo, alleen in restaurant bij de reseptie drinken verplicht, een bietje 7 euro

Gereisd Met vrienden in december 2011

Fijn appartement in prachtige omgeving

ann09
2-11-2011

Wij hebben met z'n tweeën een heerlijke week gehad in Flaine (juli 2011). Elke ochtend ontbeten op het balkon met prachtig uitzicht. Vele mooie wandelroutes in de directe omgeving. Appartement was schoon en de inventaris van de keuken zeer uitgebreid. Met de temperatuur op 1800m hoogte moet je geluk hebben. Wij hebben een week lang van ruim 20 graden mogen genieten, gezwommen in het mooi gelegen zwembad en in korte broek rondgelopen. Supermarkt is een eind rijden, dus neem je boodschappen mee als je toch beneden bent voor een uitstapje.

Gereisd Met partner in juli 2011

Prima kleinschalig vakantiepark in de Franse Alpen

Bobbe
22-9-2011

Een goed kleinschalig vakantiepark in de Franse Alpen dat vooral op de Wintersport is (in)gericht. Op het park is niets te beleven. Er is alleen een hele kleine supermarkt die beperkt open is. Er is een zwembad(je) waar wij gedurende de 2 weken dat wij daar waren niemand in hebben zien poedelen. Wij hadden een 8 persoons ruime bungalow met alle etages 1 of meerdere balkons. Uitzicht vanaf de bungalow is geweldig. Het park ligt op 1800 meter hoogte in de bergen. Het is te bereiken via een lange kronkelige bergweg van 21 km lang en een steigingspercentrage van 8 %. Deze weg is enigszins te vergelijken met d'Alp De Huez. Er wordt bergop veel geoefend door o.a. wielrenners. Het nadeel van een park op 1800 meter hoogte in de bergen is dat het verschil in temperatuur met "de begane grond" 10 graden is en 's avonds koelt het snel af. Halverwege de berg is de plaats Caros. Daar is aardig wat te beleven, er wordt veel georganiseerd en er is een groot openlucht zwembad met een enorme ligweide.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2011

prachtig uitzicht

SR
24-8-2011
  • Ligging t.o.v. pistes7
  • Ligging t.o.v. pistes7

Hameau de Flaine is een prima locatie voor de vakantieganger die van natuur en rust houdt in de zomer, op het park niets te beleven. Ruimte en inrichting woning is divers, Chalet 33 voor 6 pers maar in de woonkamer zijn maar zitplaatsen voor 2 pers. geen tuinstoelen aanwezig. woonkamer zeer klein, wel voldoende slaapruimte, kleine keuken. op verzoek ander woning no 59 gekregen, deze was uitstekend, ruim en goed verzorgd. omgeving is prachtig in de zomer, eerste dorp met restaurants en winkel ligt op 20 min rijden, Les Carroz erg gezellig, als uitstapje is Cascade Le Rouget en Pont du Diable een aanrader. Openingstijden receptie is zeer beperkt, vermelde tijden worden niet nagekomen. in de middag is de zon achter de berg verdwenen, kan dan erg fris worden.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2011

Niets voor de zomer

Davy
1-8-2011
  • Ligging t.o.v. pistes10
  • Ligging t.o.v. pistes10

Waarschijnlijk in de winter een toplocatie, héél veel pistes binnen handbereik.

Maar wij waren er deze maand, een week geboekt, en na 3 dagen zijn we er weggegaan. Serieuze tegenslag met het weer. Elke dag regen, en bij de Hameau (gelegen op 1800m) temperaturen tussen 5 en 8 graden. Beneden de berg bij Cluses was het 12 a 14 graden...

De Hameau ligt eigenlijk ook zeer afgelegen. Naar Cluses (beneden de berg) is het al 30 minuten rijden, dit omwille van een ferme beklimming met ontelbare haarspeldbochten. En elke keer je ergens heen wil gaan moet je deze rit doen = veel tijdsverlies!

Gereisd Met partner in januari 2011

Chalet info

• Aantal personen5 tot 6

• Balkon / terrasAanwezig
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Gratis bedlinnen, TV, Wasmachine

• Overige servicesHanddoeken(service)

• TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Chalet Hameau de Flaine in Flaine, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Chalet Hameau de Flaine zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.