Camping Campéole La Pinede

WebsiteLink naar websiteWeer vandaag1°-2°
Camping Campéole La Pinede
6,6

We hebben een aantal aanbieders voor Campéole La Pinede voor je op een rij gezet:

Laatste review

Super plek om te verblijven

Saskia,
31-8-2018

Mooie camping. Veel bomen maar daardoor heerlijke temperatuur. Mooi zwembad en strand. Sanitair goed.

Tent Super Bengali alles wat je nodig hebt is er. Lattenbodem bed slecht. Beddengoed aanwezig zowel dekens als dekbedden.

Animatie in het frans maar wel geweldige shows en een leuke poolparty. Veel Franse gasten maar dat vonden wij wel gezellig. Geen last gehad van geluidsoverlast van het strand. Wel hoorde je de weg maar niet storend. Wel hadden we last van vallende eikels op de tent.

Lokatie is prachtig maar op de camping kun je de bergen niet zien. (Wel bij het strand) Een half uurtje rijden zit je midden in de Alpen.

personeel is super!!! We hadden een probleem en dat hebben ze fantastisch opgelost.

Kenmerken

31-8-2018

Mooie camping!

Fam ten Bos,
22-8-2018

Mooie camping in een prachtige omgeving!

Wij hadden een 5 pers. chalet, niks geen luxe maar alles wat je nodig hebt was er.

Heerlijk genoten aan het prachtige meer van Genève en aan het zwembad. Wat wij vooral gemist hebben bij het zwembad is een gezellig terras met bar, het was nu niet toegestaan zelf eten/drinken mee te nemen, echt wel een minpunt vinden wij.

Ook hebben wij een restaurant gemist op de camping zelf.

Nog 1 minpunt, animatie is alleen Franstalig

Mooie camping

extra,
3-2-2018

Het beviel ons hier heel goed; plek direct aan het prachtige meer van Geneve; wat is dat mooi, zo van de tent op het strand lopen en kijken; ideeal voor de kinderen. Zwembad was ook prima maar tegels waren heel scherp waardoor menigeen een wondje aan de voet opliep.

Geweldige speeltuin op het strand; alleen jammer dat de camping wel rustig was vanaf 10 uur maar op het strand nog wel feestjes tot 2 uur snachts bezig waren.

Mooie groene camping

Mieke,
19-9-2017

Wij hadden een caravan voor invaliden gehuurd via touroperator. We zouden 1 slaapkamer voor mindervaliden met een verhoogd bed van 140 x 190 cm krijgen maar dat was er niet het waren 2 lage bedden. Nu konden wij het daar wel mee doen maar je moet er toch niet aan denken dat je met alles geholpen moet worden en daardoor niet in je rolstoel/uit bed kunt komen. De caravan was sterk verouderd, er was een grote lade uit en daar stond nu een grote kluis in waar je niks mee kon. Een andere la was zo gammel dat je er eigenlijk niks in kon doen. Er waren geen bierglazen. Er waren 3 pannen met maar 1 grote deksel. De bank was zo zacht en doorgezakt dat je daar zo niet aan de tafel kon eten. Dit viel dus even tegen. We hadden melding gemaakt dat het water in de wc bleef lopen omdat het bleef hangen en dat de deur klemde. Dit is niet verholpen.

De camping op zich was een mooie groene camping. Er waren geen "straatjes". Ook hebben ze een mooi zwembad. Wel zonder glijbaan maar die hadden wij niet nodig. Het water was wel verwarmd zoals beschreven. Het plaatsje Excenevex stelt niks voor maar de omgeving is prachtig. Yvoire - Evian - Thonon les bains - Meer van Mondiond - het geitendorp Lacharets.

Ook een minpunt vond ik dat de campingwinkel in onze tweede week al dicht was. We konden toen geen brood meer op de camping kopen, terwijl camping tot in oktober open blijft. Restaurant/afhaal hebben we wel gemist. Dit is buiten de camping op het openbaar strand maar was te ver van onze caravan af. Jammer.

We hebben geen last gehad van herrie ook niet van de weg die langs de camping loopt. In de buurt zijn grote supers zoals carrefour en lidle.

Voor een 3-sterren camping vond ik het wel een leuke camping.

Prima camping

Bryan,
13-9-2017

Uitstekende camping met goede mogelijkheden voor de watersport. Zeer ruim grasveld voor de camping met een leuk strandje. Echt geen last van overmatige herrie. natuurlijk wel wat leven s ávonds maar prima te doen. Na 23:00 uur was het wel echt rustig. Op één keer na toen duurde het tot ca. 01:00 uur en daarna weer stil. Beetje leven en laten leven.

nooit meer

Nelly van Keulen,
4-8-2017

Er waren geen aparte toerplaatsen, we werden tussen de vaste chalets geplaats, in een somber plaatsje tussen de hoge heggen. Alle beschikbare veldjes op de camping waren vol gezet met safaritenten. Er was geen terras op de camping, alleen op het strand, waar wij met de hond niet mochten komen.

Zeer onrustige locatie

Esther
23-8-2016

Camping ligt pal aan een drukke, doorgaande weg die over het gehele terrein te horen is. Aan de andere kant ligt een mooi, maar zeer populair openbaar strand, waar gemiddeld eens in de ongeveer 3-4 dagen tijdens ons verblijf een openlucht concert of feest werd gegeven (tot diep in de nacht), varierend van pop, techno tot Afrikaanse percussie.

Slechts enkele mobile homes liggen mooi en enigszins beschut, (nr's 310-312 en 351-352). De andere (waaronder helaas die van ons) staan op een rij en hebben weinig privacy of groen. De campingplaatsen zijn krap en van het strand afgescheiden met een hek. Direct achter dit hek stond de hele dag een groot springkussen te loeien en was er een soort kermis, bestaande uit een draaimolen en een trampolinepark, met bijbehorende muziek, de hele dag door. Daarnaast vond een opvallend groot aantal (volwassen) gasten het prettig om hun eigen autoradio aan te zetten, met de autodeuren open, en de andere campingasten hiervan ongevraagd te laten meegenieten. Een ander liet zijn stilstaande Harley een kwartiertje lekker hard knetteren. Het animatieteam zorgde voor zwembaddisco (overigens verder best wel leuk), optochten, en een uur lang een onnodig toeterende auto over het terrein.

Bezoekers van het strand die zich niet laten tegenhouden door een enkel bord 'verboden toegang' kunnen daarnaast dag en nacht vrij de camping op lopen. Bij onze buren is iets gestolen.

Wij hadden tot onze grote spijt twee weken vooraf geboekt. Na de eerste paar nachten geprobeerd om de boeking te verkorten, maar het receptiepersoneel reageerde onverschillig en verwees naar de boekingsorganisatie (die kennelijk anders was). De boekingsorganisatie wees op haar beurt weer naar de camping. Ook van anderen hoorden wij dat het receptiepersoneel zeer onverschillig reageerde op hun klachten over de geluidsoverlast ("dan belt u toch zelf de politie"). Ons verhaal kennende, 'vergaten' ze ons te informeren over een extreem luid technofeest dat de laatste nacht zou plaatsvinden (op pak en beet 50 meter van onze caravan), wat ons een extra slapeloze nacht heeft opgeleverd. We hebben nog geprobeerd om met de kinderen 's nachts in de auto een stukje van de camping weg te rijden om ze in de auto toch nog een beetje stil te kunnen laten slapen, maar de slagboom was al dicht en we stonden dus letterlijk opgesloten in de herrie. Misschien geloof je na dit verhaal niet dat wij best van een feestje houden en op zich ook goede slapers zijn. We hebben ondanks de locatie ook zelf best wel wat van de vakantie gemaakt. Ik heb nog nooit een negatieve recensie gegeven, maar toen ik de zoveelste nacht 's nachts noodgedwongen met ramen en deuren dicht opgekruld in een bloedhete caravan met mijn handen op mijn oren lag, besloot ik het te doen. Ieder die tijdens zijn vakantie naast gezelligheid óók een beetje van de Franse rust en natuur wil meekrijgen, adviseer ik deze camping te mijden.

Gemengde gevoelens

Arsa
15-8-2016

Grote camping, zwembad en direct aan meer gelegen. Bij topdrukte te weinig toiletten en douches en warm water.

Winkel aanwezig maar duur, 4 km verder zit e.leclerc

Kampeerplaatsen tussen de vaste verhuuraccomodatie. Maakt het minder statisch.

Let wel op waar je plaats is, aan rand vd camping bij meer, druk ivm badgasten overdag en bijna geen schaduw en savonds feesten en optredens.

Liever ook niet aan de enige (drukke) toegangsweg of zwembad/ speeltuin.

Veel Zwitsers en Fransen maar ook wat Nederlanders en Engelsen. In de buurt genoeg eettentjes, niet op de camping., ook geen afhaal..de lampen deden het niet boven de wc wanneer donker was. Heeel veel kleine kinderen......

Is een grote camping, met veel kleinere onderdelen. Je hebt niet het idee dat je op een grote camping zit.

Is een Franse camping met weinig Nederlanders . Prima restaurant naast de camping

Prima camping in mooie omgeving, receptie prima Engels.

Animatie is echter volledig Franstalig!

Camping is 's avonds na 23u stil. Mooi ruim strand met grasveld met 'n paar grote bomen en lang geleidelijk aflopend afgeschermd zandstrand.

Waterschoentjes zijn niet nodig, ook niet bij het zwembad!

Wifi is op camping met creditcard via provider. Inloggen met 1 apparaat tegelijk. Werkte prima (€ 30 voor 2 wk).

Jongeren zullen zich vooral zelf moeten vermaken. Er staat 1 vaste tafeltennistafel, maar die was weinig bezet.

Tennis bij TV op (2) betonbanen aan overzijde weg voor € 5 p.u.

Winkeltje bakt zelf hele dag door 3 soorten vers stokbrood.

Bij diverse toiletgebouwen na sluiting zwembad om 19u wachttijden voor het douchen.

Triganotent geboekt via touroperator beviel goed. Plavuizen vloer. Douche/toilet/wastafel is echter combi. Trekkertje handig om alles droog te maken!

Direct boeken

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Campéole La Pinede in Excenevex, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Campéole La Pinede zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.