Camping Le Familiale

Meer camping info

28 reviews over Camping Le Familiale

• 8Anouk05-08-2020

Rustige simpele camping

Een rustige simpele camping, paar straten verwijderd van het meer van Annecy. Aardige campingeigenaren. Wij kregen een mooie plek met schaduw toegewezen. Top! Het uitzicht vanaf daar op de bergen was prachtig. Elke avond komt de campingeigenaar vragen of je brood wilt bestellen voor de volgende dag. Super U in st. jorioz, waar ze veel hebben! Sanitair is klein maar schoon. Douchehokjes en toiletten zijn zeer klein en benauwd! Het was prima, maar iets groter had fijn geweest. Hygiëne is goed! Wij zijn hier 6 dagen gebleven en hebben het naar ons zin gehad. Veel Fransen en Nederlanders. De camping beschikt niet over een slagboom. Wij bevelen deze camping aan!

Gereisd met partner in juli 2020

• 9Mieke30-07-2015

Een verademing

Le Familiale is een heerlijk rustige camping met een mooi uitzicht op de bergen. Rene en Stella zijn altijd opgewekt en behulpzaam. Bij binnenkomst hielp Rene ons meteen om de caravan op een lastige plek neergezet te krijgen. Ook hielp hij ons bij het vertrek. Elke avond is er iets te doen (Volleybal, voetbal, ballen gooien voor de kleintjes, een gezamenlijke maaltijd, ....). Op de camping waren naast Nederlanders ook veel Fransen en Engelsen. Het sanitair voldeed prima. Een aanrader voor wie van rust en gezelligheid houdt.

Gereisd met partner in juli 2015

• 8Ed Schuller30-07-2015

Heerlijk relaxed!

Fijne, rustige, gezellige en toch kleine camping met uitzicht op de bergen. Een keer per week verzorgt eigenaar Rene een maaltijd waar je voor €11,- van gebruik kunt maken. De deelnemers zitten dan gezamenlijk aan houten tafels. Er is geen "animatieteam", maar de meeste avonden wordt er wel iets georganiseerd (volleybal, voetbal). Mogelijkheden: Relaxen, wandelen, fietsen, dorpjes en Annecy bezoeken. Tip: Col de la Forclaz aan de overkant van het meer. Daar kun je parapenters zien springen.

Gereisd met partner in juli 2015

• 8r.zwagerman08-10-2014

Mooie kleine camping

Leuke camping op loop of fiets afstand van het meer. Ongeveer 40 plekjes. De eigenaar doet van alles om de mensen het naar hun zin te maken. Zeer actief en houd alles prima in de gaten. Caravan of tent wel goed op plek neerzetten . Heb zelf maar het stokje achter mn caravan een klein stukje verplaatst. Wordt streng naar gekeken. Het leuke van deze camping is dat je net buiten de drukte van het meer zit. Kortom een camping om nog eens terrug te komen.

Gereisd met partner in augustus 2014

• 8romanievdvlist07-01-2014

Wat een leuke camping!

Na alle drukte op de aan het meer gelegen campings, een verademing om bij het wat hoger gelegen Familiale aan te komen. Fijne kleine camping. De eigenaar houdt de camping goed in de gaten en ziet minutieus toe op het exact plaatsen van je campeermiddel. Het heeft zijn charme! We waren van plan een nacht te blijven, maar stonden er een week. De kinderen hadden het enorm naar hun zin. Geen zwembad, maar meer van annacy op loopafstand (20 minuten).

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 8adjvdw17-09-2012

Rust

Leuke camping voor een paar overnachtingen. Het sanitair is uitstekend; er zijn echter wel té weinig toiletten (3 stuks). Ze liggen buiten het sanitairblok; en de hokjes zijn wel erg klein. Verder is er voor de heren geen urinoir. De toiletten en sanitair worden verschillende keren per dag schoongemaakt door de eigenaars. Opvallend is, dat overal regels of aanwijzingen hangen in de talen frans duits en engels. Deze regels zijn bijv. niet samengebundeld tot 1 overzichtelijk regelement. De eigenaar slooft zich uit voor zijn gasten.

Gereisd met partner in augustus 2012

• 9Mike07-07-2011

Hier komen we zeker terug

We hebben hier een hele leuke tijd gehad! De plaatsen zijn niet riant maar doordat er geen plaatsafscheiding aanwezig is en we vlak voor het begin van het hoogseizoen hier stonden en nog geen naaste bruen hadden konden we onze spullen ruim uitzetten. Stella en Rene en hun dochter doen er alles aan hun gasten het naar de zin te maken. 2x per week worden er lokale specialiteiten gekookt en kan je mee eten met de familie, erg gezellig en vooral heel lekker. Wel veel met lokale kazen zoals de Reblochon. De prijs voor het mee eten ligt rond de 10 euro en dat is incl. salade, dessert, aperetief, wijnen en lokale likeuren bij de koffie na het eten. De camping ligt ong. 1500 meter van de zeer drukke doorgaande weg rond het meer en is daardoor een heerlijk rustige plek. Het sanitair is zeer schoon, geen hypermodern toiletgebouw maar gewoon goed en schoon. We zijn na deze camping naar de Ardeche door gegaan en dat viel eigenlijk tegen, qua camping en omgeving.

Gereisd met vrienden in juni 2011

• 4Stakenburg17-09-2009

nooit meer

Alles dient betaald te worden naast de toch al hoge prijs. bv gsm os tandenborstel opladen €1,-. De pleken zijn niet afgebakend en het is te ver van het mooie meer gelegen. Eigenaar is niet aardig

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2009

• 9Annelien18-08-2008

Heerlijk gekampeerd, super gezellig

Rene liet ons zijn eigen huiswijn proeven, organiseerde een bbq voor wie wilde, de camping ligt in een boomgaard, met uitzicht op "Les Dentes": berg die eruit ziet als tanden... Heerlijk! Niet zo massaal als de andere campings ter plekke.

Gereisd met vrienden in augustus 2008

• 7Arjan22-07-2008

Dit nooit meer

Het is een mooi camping voor ouderen. Maar het is niet geschik voor gezin met kleine kinderen. Er is geen was ruimte voor kleine kinderen van anderhalf jaar. De wc douch ruimte zijn erg schoon.

Gereisd met familie in juli 2008

Camping Le Familiale info