Camping La Ravoiresterstersterster

8.7Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, Doussard (Haute Savoie)

8.7Fantastisch

• 8.8Staat v/h sanitair
  • 6.8Eetgelegenheden
  • 9.3Sfeer in stad
  • 8.7Activiteiten

Zoover silver Award 2019

Meer camping info
Tonen op kaart

Een kleine camping vlakbij het meer van Annecy: Camping La Ravoire. Het sanitair is hier schoon en voor de kids is er een leuk springkussen en een zwembad. In het restaurant eet je heerlijke pizza’s. Minder geschikt voor rustzoekers, want in het hoogseizoen is het hier druk en de plekken zijn aan de krappe kant. Op 20 minuten rijden van Annecy.

593 reviews over Camping La Ravoire

• 2019
    7Bep20-09-2019

De plaats die we toegewezen kregen lag volledig in de schaduw en dat was jammer. We waren laat in het seizoen dus activiteiten waren er niet meer. Camping ligt relatief ver van het meer. Camping is uitstekend geschikt voor gezinnen met kleine kinderen.

• 4Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 7Denise16-09-2019

Op zich prima, zijn betere campings in de buurt.

Kleine camping, super vriendelijk en behulpzaam personeel. Spreekt vloeiend engels (zijn britten). Op de camping zeer veel Britten. Het rustige is voor ons niet herkenbaar!! We zullen wel pech hebben gehad. Een grote groep van 20 britten incl kids die tot 0.00 feest vierde. Daarna een groepje dronken Fransmannen 2 dagen in de safaritent naast ons, die weg en hup een krijsende baby. Dus nee rustig was het niet, tot de laatste campingdag was het druk, weinig slaap gehad. Sanitair is prima, kan wel schoner. Douches werden niet heel warm. Zwembad erg leuk en groot voor deze camping, wel erg koud. Weinig keus in het restaurant maar gezien de grote van de camping wel prima. Pizza, patat met iets. Het was wel heel erg lekker!! Winkeltje waar je elke dag brood kon bestellen, top. Safaritent was nieuw dit jaar en was erg goed. Vorig jaar op andere camping gestaan, zelfde omgeving, deze was in alle opzichten veel beter. En zou ik eerder aanraden.

Gereisd met jonge kinderen in september 2019

• 8Klaas11-09-2019

Helaas te kort door de matige weersverwachting

• 8Jan05-09-2019

Jan Bos

Toiletten kunnen beter schoon

• 4Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 9Janssens03-09-2019

Na het vieze andere camping hier terechtgekomen om verder vakantie te houden. Dit noem ik deftige uitbaters. TOP aanrader voor nieuwe vakantiegangers. Lekker rustig.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2019

• 8RFH02-09-2019

Fijne, nette camping in een prachtig gebied

We hebben met ons gezin een heerlijke week gehad op camping La Ravoire. Het is een niet al te grote en daardoor gezellige camping, met voldoende luxe en voorzieningen. Met name het sanitair voldoet ruim aan alle verwachtingen! Schoon, netjes en van alle gemakken voorzien. Heerlijk ruime douches. Het zwembad was een groot succes bij de kinderen. Leuke glijbanen, een binnen- en buitenbad en een prettige watertemperatuur. Leuke speeltuin, voetbalveldje en een springkussen dat tot 's avonds geopend is. Er is beperkt vermaak/animatie, met enkele activiteiten per week. Restaurant is prima, met simpele eenvoudige campinggerechten zoals verschillende pizza's en lekkere frietjes. Ook is er een kleine supermarkt, waar je elke dag vers brood kunt halen. Het personeel is vriendelijk en altijd behulpzaam. Vooral veel Britten op de camping, aangevuld met Fransen en Nederlanders.

• 9Staat v/h sanitair

• 8Jack01-09-2019

WiFi werkt niet goed en het zwembad water in het buitenbad kan warmer.

• 5Eetgelegenheden

• 8Martine31-08-2019

Mooie, kleinere camping met vriendelijk personeel

Leuke, kleinere camping met vooral Britse gasten. Gloednieuw sanitair dat niet altijd even schoon was, helaas. Camping ligt niet aan het meer. Voor een strandje moet je ongeveer 20 minuten lopen. Zwembad klein maar fijn met binnenbad en glijbanen (buiten). Personeel supervriendelijk. Kampeerplekken zijn niet vlak. Na 22.00 is alles stil en rustig.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Evert-Jan21-08-2019

Geweldige camping!

Een prachtige camping met erg vriendelijk personeel, prima service en een mooie ligging. Het zwembad is super en ideaal voor zowel kleine als oudere kinderen en ook voor volwassenen. Het sanitair is nieuw en wordt zeer regelmatig schoongemaakt. Een aandachtspunt is water van de douches, de temperatuur is niet altijd even goed instelbaar of stabiel. Maar verder een super vakantie gehad op deze camping!

Gereisd in augustus 2019

• 10Gert21-08-2019

Fijne camping met vriendelijk personeel echt een super vakantie gehad

• 8Eetgelegenheden

Gereisd in augustus 2019

6 tips over Camping La Ravoire

• Jeannette, 10-07-2013

verschillende kastelen in de buurt, annecy is echt een aanrader, grotten en waterval van seythenex en gorges du fier (brug tussen rotsenkloof) is erg leuk.

• Jac, 25-06-2013

De biologische bakker schuin t.o. de camping bakt heerlijk brood! Fiets of wandel (rond)om het meer. Neem een kijkje op de Col de Forclaz waar de parapenters vertrekken en ook in Doussard op de landingsplaats.

• Marjon, 27-01-2013

Vlakbij is een strand/grasveld om in het meer te komen. Omgeving erg mooi, dichtbij is een kabelbaan. Supermarkten op afstand van ong. 5 km. Prettig dat de camping niet in het drukke Annecy zelf ligt, naar het stadje is het nl. filerijden. De andere kant op rustiger

8 vragen over Camping La Ravoire

• Yvonne Megens, 14-01-2018

Oudere jeugd

Gaan er dit jaar meer mensen met tieners rond de 18 jaar? Onze dochter twijfelt of er wel iemand van haar leeftijd zal zijn. Wij gaan in juli.

Gea de Boer, 30-12-2018

Hallo Yvonne,

Waren er vorig jaar ook meer leeftijdsgenoten van jullie dochter? Wij zoeken een camping waar onze 16 jarige zoon het ook naar z'n zin zal hebben.

• marit, 15-02-2014

Mobilhomes Suncamp

Wie heeft ervaringen met de mobilhomes van Suncamp op deze camping?

• jan Tanghe, 19-01-2014

animatie in zomervakantie

Wie weet of er s' avonds voor de kinderen kinderdisco/ muziek is?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig