Camping La ferme de la Serraz

7.9Goed

Frankrijk, Rhône - Alps, Doussard (Haute Savoie)

7.9Goed

• 6.6Eetgelegenheden
  • 7.7Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor La ferme de la Serraz voor je op een rij gezet:

Meer camping info

100 reviews over Camping La ferme de la Serraz

• 2019
    8fam W07-08-2019

Prachtige omgeving, een aanrader!

Prima camping! Kleine camping, zwembad is prima voor een frisse duik. Vanuit camping is het 2,5 km lopen naar het meer van Annecy. Bij het meer is ook een parkeerplaats (betaald) als je t te ver lopen vind. Zwemgelegenheid bij het meer viel ons erg tegen. Maar een heel klein strandje waar je terecht kon. Wel een prachtige omgeving. Vooral de bergen zijn erg mooi. Leuke dorpjes, gezellige marktjes. In Doussard (op loopafstand) is een supermarkt aanwezig. We hadden een stacaravan via touroperator. Erg vriendelijke en behulpzame jongen die de zaakjes voor touroperator regelde. Stacaravan was netjes, doorsnee caravan. Door de prachtige omgeving veel gezien en gedaan. Zeker doen: paragliden, naar Sambuy, bootje huren op het meer van Annecy, berg Semnoz,

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Renate04-08-2019

Heel fijne vakantie!!

Super mooie omgeving rustige camping klein maar schoon zwembad. We hadden een safaritent gehuurd alles was netjes en schoon sanitair was meestal netjes en schoon niet altijd helaas!! Maar wij hebben een heel fijn verblijf gehad!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Mandy14-01-2019

Leuke camping in prachtige omgeving!

Kleine camping in de buurt van Lac d'annecy (1,5 tot 2 km). Fijne vakantie gehad op deze camping. De tent was goed en netjes. Camping is een prima uitvalbasis. Het is er fantastisch! Het water van het meer is ook heerlijk!

• 8Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 2018
    9Ron Colin05-08-2018

Fantastisch en zeer betaalbaar. Wij komen er terug

Wij hebben via touroperator een stacaravan met 3 slaapkamers gehuurd. We zijn hier zeer tevreden over. De stacaravan was keurig en stond in een laantje met veel bomen en dus prima schaduw tijdens de warme periode waarin we zaten. In tegenstelling tot eerdere recensies hebben wij een behoorlijke gastvrijheid en service ervaren. Prima faciliteiten op de camping die in een werkelijk prachtige omgeving ligt. Vindt je georganiseerde activiteiten op een camping zelf belangrijk, dan moet je hier niet zijn want er is geen animatieteam aanwezig.. Maar dat heb je daar naar onze mening ook echt niet nodig.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• Oude reviews

4Wolters14-08-2017

Slechte prijs/kwaliteitverhouding

Wij stonden op 1 van de onofficiële plekken op het grasveld voor de speeltuin. Ik deel eerdere (negatieve) beoordelingen met betrekking tot de onvriendelijkheid van de beheerder, het gebrek aan warm (douche en afwas) water en slechte hygiëne. Brood op de camping is duur, beter is het om even het centrum in te lopen (5 min) en daar lekkerder en goedkoper brood te halen. Ook voor een portie patat moet €4,50 worden betaald. Camping is veel te duur €55,-/nacht voor wat je er voor terugkrijgt. Bovendien kan er kan niet met pinpas betaald worden bij de receptie. Tip voor gezinnen met kinderen: De Treasure Hunt boekjes met wandeltochten (ook in het Nederlands) die verkrijgbaar zijn bij de lokale VVV.

• 2Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9Fam. Stolk13-08-2017

Fantastische familiecamping op prachtige locatie !

Heerlijk kleinschalige camping met gezellige sfeer. Onze kinderen van 4 en 6 jaar wisten direct de weg op de camping. Personeel is super vriendelijk, Zwembad fantastisch, sanitair super schoon en geen wachtrij, broodjes (crossaint en stokbrood) heerlijk en super vers. Als accomodatie hadden wij een safari tent, ook helemaal top. Locatie geweldig, wat een prachtig uitzicht op de omliggende bergen. Ik ben echt verbaasd door andere minder positieve reviews. Voor mindere punten van de camping moet ik ook even nadenken: beperkte animatie voor kleine kinderen en winkeltje en eetgelegenheid zijn ook summier. Maar voor de rest een geweldige familiecamping waar ik graag nog eens terugkom.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 3geen 5 sterren waard, amper 308-08-2017

2 dagen zonder stroom, nooit meer

richting het meer van Annecy gereden met eigen caravan zonder reserveren, vonden na lang zoeken een camping waar nog veel plaats was en nu weten we ook waarom. receptioniste was vriendelijk, eigenaar des te onvriendelijker, norse man die van in zijn kantoor bevelen riep naar de receptioniste. plaatsen waren matig, camping redelijk schoon. Door hevig onweer was bij ons de zekering uitgevallen, wij gaan vragen aan de eigenaar om deze terug aan te zetten. We kregen meteen een preek, dat de mensen te veel stroom gebruiken en dat hij nu heel de camping moest gaan afzoeken wie de dader was ??? terwijl enkel bij ons de stroom was uitgevallen door het onweer, we begrijpen de reactie van de eigenaar nog steeds niet. toen het donker werd hadden we nog steeds geen stroom, dan maar met enkele verlengkabels op zoek gegaan naar een andere stroomaansluiting (aangezien er weinig volk was, was dat geen probleem) en die werkte wel. We zijn 2 dagen later vertrokken en nog steeds stond de zekering op onze plaats niet aan. Ook vind de eigenaar dat er te veel water gebruikt wordt en zet de watertoevoer naar de douches regelmatig uit (heel leuk als je net met ingezeept haar onder de douche staat), ook is er niet echt warm water, toiletten waren ook niet zo proper. Zonder zwembad krijgt die camping van ons nog geen 2 sterren en ze ligt ook veel te ver van het meer, daar moet je al een fiets voor hebben.

• 3Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2017

• 4Wilco05-08-2017

Ligging goed, prijs kwaliteit slecht

Ligging van de camping is prima. De faciliteiten van de camping zijn erg wisselend. Sanitair is gedateerd (op zich geen probleem) maar wel smerig, wc papier is geregeld op. En de douches zijn en blijven koud, ook na het indienen van klachten. Zwembad / speeltuin zijn goed. Evenals de campingplaatsen. Er is animatie aanwezig, maar daar is alles mee gezegd. De dame die die dit regelde is meer met de telefoon bezig dan met haar werk. Ze kwam ongeïnspireerd over. Wat me opviel is dat de camping veel meer plaatsen verkoopt dan toegestaan. Buiten de poort, in de tuin van de eigenaar en voor de nooduitgang staan camping gasten.

Bovenstaande meegenomen is de prijs kwaliteit verhouding (55 euro) voor een plek zonder water erg slecht.

• 1Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 7Freddy Bosma05-08-2017

Gezellige camping vlakbij het Meer van Annecy

Wij verbleven een week op deze camping met een vouwwagen. Naast kampeerplekken veel verhuur, met name achter op de camping. Camping ligt niet direct aan het meer, echter op enkele minuten afstand. Prima fietsomgeving. Restaurant op de camping is prima (pizza, patat) en brood is 's morgens zonder te reserveren verkrijgbaar. Camping is in onze ogen niet 5 sterren waardig, sanitair is verouderd (tenminste het gebouw bij de ingang). Slechts twee wc's aan de herenzijde, drie douches. Douches zijn koud, evenals het water om de afwas te doen. Animatie is er, stelt niet heel veel voor. En er is 1x in de week een (gratis) duikles in het zwembad. De kinderen hebben zich prima vermaakt, genoeg Nederlandse kinderen aanwezig. Voetbalveld werd niet gemist. Leuke mix van nationaliteiten, naast Nederlanders ook veel Fransen en Engelsen. Prima uitvalsbasis voor uitstapjes!

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 6Kim11-07-2017

Camping niet 5 sterren waard

Samen met mijn ouders 2 mobil homes gehuurd op de camping, mooie camping en goede ligging maar echt geen 5 sterren waard. De mobil homes staan erg dicht op elkaar, waren niet goed schoongemaakt en hadden een hele slechte douche, waar echt amper water uitkwam. We hebben daarom gedoucht bij het sanitair van de camping, maar die was altijd koud. Op onze klacht werd niet gereageerd. De eigenaar is erg star en onvriendelijk.

Op de camping zelf is geen winkel, maar om de hoek van de camping zit een bakkertje en kleine supermarkt. Verder goed gegeten in het camping restaurant. Het zwembad is niet groot maar prima. Vlakbij de camping loopt een oude spoorbaan die is vervangen door een fietspad, geweldig om richting Annecy te fietsen en ik heb hier heerlijk (en plat) kunnen hardlopen.

Zelf zouden wij niet nogmaals voor deze camping kiezen, maar Annecy en de regio is ons zo goed bevallen dat we hier zeker nog een keer terugkomen!

• 1Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2017