Camping Campéole La Nublière

7.4Goed

Frankrijk, Rhône - Alps, Doussard (Haute Savoie)

7.4Goed

• 7.3Staat v/h sanitair

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

Bij Camping Campéole La Nublière is het strand netjes en schoon, maar waterschoenen zijn vanwege de kiezels wel aan te raden. Hier kun je kiezen uit verschillende accommodaties zoals een stacaravan met airco. De campingplaatsen zijn gezellig opgesteld, maar wel met voldoende privacy. In het zuidelijke puntje van het meer van Annecy.

We hebben een aantal aanbieders voor Campéole La Nublière voor je op een rij gezet:

184 reviews over Camping Campéole La Nublière

• 2018
    8familie Stienstra14-08-2018

Zeker een aanrader

Een mooie camping met variatie in huuraccommodaties en eigen tent/caravan. De camping is gelegen aan het zuidelijke puntje van het meer van Annecy, Super schoon water, eigen (grind)strandje en grasveld. Wij zaten in een huurtent Pangan, het was meer glamping dan kamperen. Alles zat erop en eraan. Douche, wc, wastafel, keukentje. Twee ruime slaapcabines, één met stapelbed. Allen voorzien van bedlinnen. De camping beschikt volgens mij over drie sanitairhokken. Deze waren altijd schoon en nooit geen wachtrij voor de douches. De omgeving is prachtig, als je van bergen houdt. Uitstapjes genoeg. *La Sambuy (stoeltjeslift/ rodelbaan) €15pp *Grotte et cascade de seythenex (grot. waterval en grote kabelbaan) €15pp *Col de la Forclaz (mooie klimwandeling naar boven en dan genieten van het uitzicht van de parapenters) *Cascade d'Angon (auto parkeren in Tolloires en dan aan de rechterkant van de hoofdweg wandelroute volgen omhoog naar de waterval)

• 8Manfred Ribberink11-08-2018

We zijn net een week terug van Camping La nubliere, maar we zouden alle vier zo weer terug willen. Nubliere is een middelgrote gezellige camping met ruime staanplaatsen ( We waren hier met eigen tent ) Je zult op deze camping geen keurige hegjes vinden en afgebakende plaatsen. Alles staat gezellig door elkaar heen en toch heb je voldoende privacy. De toilet gebouwen werden drie keer per dag schoongemaakt en er stonden er drie verspreid over de camping. Een heel groot pluspunt van deze camping, is dat hij direct aan het schitterende meer van Annecy ligt, omringt door de bergen en met uitzicht op col de Forclaz, waar de hele dag door paragliders vanaf springen. Op het meer was de hele dag aktie, van lekker dobberen met banden, luchtbedden en bootjes, tot aan de vroege vissers, waterskiërs n kleine rubber plezierbootjes. Naast de camping was een kleine kampwinkel, met voldoende aanbod ( wel duur )

Met oudere kinderen

• 8Familie Martens26-07-2018

Fantastische vakantie in een prachtige omgeving.

Geweldige vakantie gehad op La Nubliere. Onze kinderen van 10 en 13 jaar hebben zich prima vermaakt in het meer, op de springkussens en met de andere kinderen op de camping. Ze willen volgend jaar weer. Mooie ligging aan het meer met strand. Op het campingstrand kun je op het gras liggen en pal ernaast is het publieke bewaakte strand met fijn grind. Neem wel waterschoenen mee ivm kiezels. Wij huurden een premium stacaravan van de camping. Prima in orde en goed schoon. Volop mogelijkheden voor uitstapjes in de omgeving. Dagje Annecy met de ferryboot. Paragliden vanaf planfait of Col de la Forclaz, col de Sambuy (topdag met o.a. rodelen, glijatracties en kabelbaan de berg op), fietsen rond het meer, wandelen in het naast de camping gelegen natuurgebiedje. Zwemmen, waterfietsen enz in het meer.

De camping was aan het verbouwen . We hadden er geen last van. Volgend jaar dus een nieuw receptiegebouw en een waterspeeltuin.

Met oudere kinderen

• 8Gery Debels07-01-2018

Thuiskomen

Het is zowat een eeuwigheid geleden dat wij er, toen nog met het ganse gezin, voor het eerst kwamen. wij kampeerden toen op een nieuw aangelegde plaats zonder elektriciteit en beleefden er een prachtige week. Sindsdien is deze camping een regelmatige landingsplek voor een 10 tal dagen. Sinds een achttal jaren in de maand juni. De sfeer op de camping is heel gemoedelijk en ondanks zijn grootte toch rustig tijdens de nacht. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. In de maand juni is reserveren niet nodig, al merken wij dat de bezetting de laatste jaren veel groter geworden is. Het meer en zijn strand zijn een ongelooflijk pluspunt; De fietspiste naar Annecy een aanrader! Voor ons is deze camping een beetje als "thuiskomen". Naast de andere plaatsen waar wij in onze maand vakantie kamperen is deze camping een haast vaste landingsplaats geworden...

• 9Staat v/h sanitair

• 9Mevr. Louwen04-01-2018

Prachtige vakantie gehad!

Het beste punt: de omgeving is geweldig! Binnen een half uur rijden heb je zoveel leuke dingen om te doen en mooie omgevingen te bekijken. We hebben ons geen moment verveeld. (tips: stad Annecy, la Sambuy, Fort de Tamié) Wat betreft de camping, het is best eenvoudig met goed en schoon sanitair! Je hebt wel gelijk toegang tot het meer met een eigen gedeelte 'strand' van de camping. Alleen bij de receptie kunnen ze redelijk Engels, verder niet. Het zijn best ruime plekken met gras, geen klagen. Je hebt een eenvoudig winkeltje, en in de buurt zijn grotere supermarkten. Wij hebben ons hier enorm vermaakt met zijn tweeën omdat er zoveel te doen is in de omgeving, maar met kinderen zou ik het niet gelijk aanraden. Er is erg weinig vermaak en de speeltuin is summier. (Hou er ook rekening mee dat het niet altijd even mooi weer is, het kan bij het meer van Annecy ook wel een enkele dagen regenen).

• 2017
    9Bart26-09-2017

Wij hadden niet op voorhand gereserveerd op deze camping. Bij aankomst mochten wij onze staanplaats kiezen en zelf bepalen hoe lang we bleven. Erg vriendelijk onthaal. Sanitair kraaknet en goede voorzieningen voor kleine kinderen / baby. Het sanitair werd verwarmd 's avonds. Supermarkt met alle nodige aanwezig op de camping, hier zijn ook enkele afhaalmaaltijden te verkrijgen (kip, pizza, frietjes).

Prachtige ligging aan het meer met privé strand. Helderblauw water wat langzaam dieper wordt dus perfect voor kleine kindjes.

Enige minpunt was de afwezigheid van een bar op de camping.

Top locatie voor een super vakantie!

• 10Staat v/h sanitair

• 8Di Ros19-08-2017

Het is hier echt genieten van de natuur

Je eigen toiletpapier meenemen op de toiletten. Wifi alleen gratis in voorseizoen. Met Acsi-pas is het dan wel veel goedkoper tot half juli , eu.17,00 Alles wordt echt goed schoon gehouden. Het bomenbestand op de camping is al flink uitgedund, jammer! Personeel is erg vriendelijk. 'Savonds na 11u. wordt je van het gemeentestrand naast de camping door bewaking aangehouden. Ze stellen je enkele vragen en dan mag je doorlopen.

• 9Merel van Buuren14-08-2017

Zeker voor herhaling vatbaar!!

Wij zijn met 2 kinderen (7 en 10 jr oud) 2 weken op Camping La Nubliere verbleven in de zomer van 2017. Niets dan goeds voor deze camping.

Wij zaten in een Bali chaletje via de touroperator. Erg fijn huisje, alles wat je nodig hebt aanwezig. Overdekt veranda, waardoor je zelfs met regen nog gewoon lekker buiten kunt zitten/eten.

Ondanks dat we ons eigen sanitair hadden, vonden onze dochters het leuk om bij de camping douches te gaan douchen. Deze zijn een aantal jaar geleden helemaal gerenoveerd en waren keurig! Werd goed/vaak schoon gehouden en altijd warm water en goede stralen uit de douche.

Personeel op de camping erg vriendelijk, spraken zonder probleem Engels. Alles erg goed geregeld. Zelfs toen we hadden gemeld dat de doucheafvoer lichtelijk verstopt was, werd het probleem binnen een half uur verholpen met een glimlach!

Een camping winkeltje waar alle basisbehoeften aanwezig zijn. Uiteraard tegen een "campingprijs", maar dat is normaal op een camping.

De camping ligt letterlijk aan het Meer van Annecy. Een stuk "strand" is van de camping zelf, maar aansluitend aan dit stuk is er ook nog een prettig stuk publiek strand. Water heel schoon, goed afgezet met boeien waar het water dieper wordt. Het blijft tot vrij ver ondiep, hetgeen erg fijn is met jonge kinderen! Een vlotje voor springplezier. Het publieke stuk wordt in de zomermaanden bemand met toezichthouders (strandwacht) van 12-18 uur. Belangrijke tip: Neem waterschoenen mee!! Er liggen veel steentjes/stenen in het water en het speelt zoveel fijner voor de kinderen als ze waterschoenen aanhebben! Ook waterfietsen (met glijbaan) te huur.

Afhaal pizza's verkrijgbaar, erg lekker en niet duur (€7).

Genoeg aan animatie aanwezig waar onze dochters zich mee konden vermaken (Nederlands- en Franstalig). Knutselen, karaoke, dansavond, minidisco, spellen, voetbal, er kwam 1x per week een circus.... meer dan genoeg dus!

In de omgeving veel te doen, voor elk wat wils. Veel watersport op het meer, mooie wandelgebieden door de bergen met uitzicht. Met ferryboot een rondje Lac d'Annecy (2 uur), waarbij je ook kunt uitstappen bij Annecy en de stad kunt bekijken (Chateau Annecy, Pont des Amours, Palais d'Isle, winkelgebied, kathedraal en aantal kerkjes). Leuke uitjes zoals: Grotte et Cascades Seythenex (waterval 40m en tour door grot) Acro Aventures Talloires (klimpark), waar je zelfs al vanaf 1 meter groot een klimparcours kunt afleggen. Onze dochters vonden het geweldig, vooral de ziplines! Chamonix ligt op 1,5 uur rijden en is zeker de moeite waard. Je kunt met een gondel omhoog naar de Aguille de Midi, met uitzicht over Mont Blanc massief. Je kunt ook met een treintje omhoog naar Mer de Glace (gletcher) en evt de ijsgrotten bezoeken. Ook de binnenstad van Chamonix is een wandeling waard. Geneve is maar een uurtje rijden van de camping.

Voor ons was het een topvakantie en zeker het terugkomen waard!

• 9Staat v/h sanitair

• 8chantal16-05-2017

Heerlijk

Kan niet anders zeggen dan dat we al aantal keren op rij hier heerlijke zomers hebben gehad. Schoon sanitair, prima camping winkel en geweldige ligging. Jammer dat het riviertje nu niet meer te gebruiken is voor recreatie, maar dat is het enige min punt. Stel niet mega hoge eisen en geniet van een paar weken back to basic en de natuur

• Oude reviews

9Johanna16-09-2016

Een heerlijke relaxte vakantie!

Wij kamperen altijd met een tent en zonder elektra. Dan is er altijd wel plek op een camping. Op La Nublière hadden we dan ook een mooie plek in de schaduw. Er werd voldoende georganiseerd door de kinderclub, karaoke, kinderdisco, musical en een circus. Een mooie camping aan de voet van het meer van Annecy met een gezellig bar/restaurant met vriendelijk personeel. In de omgeving is er veel te doen en te zien. Voldoende supermarkten in de buurt. Wij zijn al vaker in dit gebied geweest en zullen zeker nog een keer terug komen op deze camping!

11 tips over Camping Campéole La Nublière

• Karin, 03-09-2013

canyoning, col de la forclaz, sambuy/ sehtynex/ , leuke marktjes de stad annecy zelf en natuurlijk het prachtige meeer

• Moniek, 05-08-2013

Parachute springen en canyoning. Ook het bezoeken van Sambuy (sneeuw bovenaan de berg) en Annecy is erg leuk.

• Everardus, 06-08-2013

het nabijgelegen natuurgebied is wel leuk om één keer te bekijken,maar niet als het erg warm is.Dus 's morgens vroeg og tegen zonsondergang.Let op de landende parapenters op de strook welke aan de camping aansluit

29 vragen over Camping Campéole La Nublière

• Martijn, 27-06-2019

Koelkast huren

Is het mogelijk om een koelkast te huren op een kampeerplaats?

Jantien, 24-07-2019

Jazeker dat kan. Wel borg betalen.

• Al, 12-06-2019

Koelkast huren

Is het mogelijk om een koelkast te huren op de camping?

• Martin Kremer, 09-06-2019

Haringen

Kan iemand mij vertellen of ik hier standaard ijzeren haringen kan gebruiken of dat ik rotspennen moet gebruiken?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig