Camping Campéole La Nublière

7.4Goed

Frankrijk, Rhône - Alps, Doussard (Haute Savoie)

7.4Goed

• 7.3Staat v/h sanitair

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

Bij Camping Campéole La Nublière is het strand netjes en schoon, maar waterschoenen zijn vanwege de kiezels wel aan te raden. Hier kun je kiezen uit verschillende accommodaties zoals een stacaravan met airco. De campingplaatsen zijn gezellig opgesteld, maar wel met voldoende privacy. In het zuidelijke puntje van het meer van Annecy.

We hebben een aantal aanbieders voor Campéole La Nublière voor je op een rij gezet:

184 reviews over Camping Campéole La Nublière

• 9Trudie26-08-2016

Superleuke, gezellige camping!

Wij hebben 3 weken doorgebracht op deze camping. Heerlijk genieten met een roseetje en lekkere Franse kaasjes voor de tent. Verder is de omgeving echt prachtig. Het meer vlakbij om een duik te nemen. En uitstapjes naar Col de Forclaz waar de paragliders vandaan vertrekken met een prachtig uitzicht op het meer. Ook Col de Sambuy is een aanrader. Je kunt met de kabelbaan naar boven tot 1800 meter en je kunt zelfs over een geitenpaadje naar het geitenboerderijtje lopen waar je zelfgemaakte geitenkaas kunt kopen! Erg leuk om te doen. Op de camping is een heel leuk animatieteam dat Frans en Nederlands spreekt en ze organiseren leuke activiteiten, zoals schilderen in de stijl van verschillende beroemde schilders en ze doen ook theater met een voorstelling aan het einde van de week. Al met al hebben wij een heerlijke vakantie gehad op Camping La Nubliere! Merci beaucoup!

• 9Staat v/h sanitair

• 8annemiek04-08-2016

zeker aan te raden

Gezellige camping, maar wel rustig en met een relaxte sfeer.Toen wij er waren waren er veel nederlanders. Wij hebben gecampeerd op plekken zonder stroom,maar er zijn ook plekken met stroom en prachtige bungalowtenten. Mooie ruime plekken met schaduw. Het waait in deze hoek van het meer wat harder. Schoonheid sanitair was oke (niet super, maar prima). Er zijn ook ruime familiedouchehokjes, waar je samen met je kind kan douchen. Ook is er een aparte hondendouche. De camping ligt aan het meer met een privestrand. In de omgeving is veel te doen en te zien. Geen zwembad. Zeker een aanrader.

• 8Bregje21-10-2012

Leuke camping!

Wij zijn hier met groot gezelschap op vakantie geweest. Hele grote plaatsen, wel veel met kuilen, en wat jammer dat je 's avonds niet gewoon even een drankje kunt doen op een terrasje op de camping zelf. Echt een groot minpunt. Verder ligt de camping aan het meer, wat erg fijn is. Ik raad iedereen aan schoentjes of slippers aan te doen want de steentjes zijn niet te harden. Het dorpje Annecy paar km verderop is hartstikke leuk en daar zijn we dan ook vaak geweest.

• 5Staat v/h sanitair

• 7Sjoerd28-08-2010

Hele leuke vakantie gehad.

Camping en plaatsten zijn ruim opgezet. Schoonmaken doen ze vaak genoeg maar niet goed. Ligging is erg mooi en alles binnen handbereik.

We stonden met 3 stelletjes op een grote kavel waar zelfs de auto's bij konden staan.

Prijs kwaliteit was prima.

Op de camping is echter weinig vermaak, maargoed..daar kun je zelf verandering in brengen.

Leuke tijd gehad wat voor mij betreft voor herhaling vatbaar is.

• 4Staat v/h sanitair

• 8Jantine23-07-2010

Prima camping

La Nubliere is een prima camping en gelegen in een prachtige omgeving waar je ook goed kunt fietsen. Wij (2 volwassenen) zijn er eind juni 2010 geweest en huurden een caravan. Deze staan dicht op elkaar, maar wij hadden de voorste in het rijtje en dus een vrij uitzicht over de camping. Dat was wel boffen. De caravan is niet groot en de keuken heeft maar twee kookplaatjes, maar ach, het is en blijft kamperen, toch? Bij de receptie was men vriendelijk en behulpzaam. Binnen een minuutje wandelen waren we bij het campingstrand aan het kraakheldere meer. Vlakbij landen de parapenters. Leuk om naar te kijken! In de omgeving is genoeg te doen. Tip: ga eens eten bij restaurant Chez Ma Tante aan het meer in Bout du Lac, plm 1 km van de camping aan de weg naar Annecy. Heerlijk eten en werkelijk een prachtig en romantisch terras aan het water. Ben je niet meer verliefd, dan word je het spontaan weer!

• 6Staat v/h sanitair

• 8blaauboer01-09-2009

zeker een volgend bezoek waard

dichtbij het meer, veel wandelmogelijkheden. mooie omgeving. Prachtig schoon meer en strand.

• 8Staat v/h sanitair

• 7Jeanine29-08-2009

Heerlijke vakantie

Wij zaten van 15/08 tot 27/08 in een mobile home (sta-caravan) voor 4-5 personen. De caravan is erg klein, voor 4 personen is dit net te doen. Je hebt in je slaapkamer geen ruimte om je koffer neer kte leggen, dus dat moet op de bank in de "woonkamer". Sanitair in sta-caravan zelf. Douche en WC klein maar wel goed/netjes, is ook maar hoe jet het zelf schoonhoudt. "Keuken" met twee elektrische kookplaatjes (en dus behelpen) water uit de kraan in keuken wordt niet echt warm. Vrij grote koelkast met apart vriesvak. Sta-caravans staan vrij dicht op de buren (voor~achter~zijkant). Ligging aan het meer ideaal, je hebt echt geen zwembad nodig. Je hebt wel waterschoenen/slippen oid nodig als je het meer in wil; je moet over een pad met stenen en begin van het meer ook alleen maar stenen op de bodem, dit is niet prettig met blote voeten. Restaurant/afhaal bij naastgelegen camping prima eten voor redelijk prijs. Bediening is wel erg traag. Lidl en carrefour supermarkt in de buurt.

• 6Nico29-06-2008

Geen aanrader

Camping oogt mooi, ruime plaatsen onder hoge bomen. Let wel op als je een plaats uitzoekt dat je niet in een kuil gaat staan. De meeste plaatsen liggen lager dan de paden en dus risico voor water overlast. Camping heeft een eigen strandje aan het meer, maar dat is niet te groot en wordt ook door niet camping gasten bezocht. Het personeel bij de receptie is onverschillig en ongeinteresseerd. Maar het grootste minpunt aan deze camping is toch wel het sanitair. Wordt zeer slecht schoongemaakt. Dat er zand op de vloer ligt is niet te voorkomen in een bos, maar tandpaste resten die zijn achtergebleven en er na dagen nog steeds zitten zijn voor mij een bewijs dat er niet gepoetst wordt. Verder zijn de douches klein, functioneren de kranen slecht, zijn er weining toiletten en is het afwaswater niet warm. De prijs is niet te hoog maar wij komen hier niet meer terug (en ik raad hem ook aan niemand aan).

• 3Staat v/h sanitair

• 8Van Campen06-09-2007

Afgelopen juli op de camping gestaan. Is zeer goed bevallen! De regen heeft de camping weliswaar op sommige plaatsen geen goed gedaan (veel modder idd), maar als je bedenkt dat de camping direct aan het meer op een moerasachtige bodem ligt, kun je dit niemand verwijten. Het gezellige van de camping is het feit dat niet alles netjes is afgebakend. Je komt dus nog eens in contact met je buren! Ook is het een groene camping met veel bomen. Campingmedewerkers waren vriendelijk en stonden direct tot je beschikking als er iets was. Het was fijn dat er nederlandstalig personeel bij de receptie zat.Ook werd er eens per week een begeleide wandeltocht georganiseerd met een lokale gids. Wij hebben een dankzij die gids een prachtieg route ontdenkt en genoeten van de heerlijke omgeving! Deze camping is dus zeker de moeite waard, maar wel als het mooi weer is.

• 8ronnie18-08-2007

Alle negatieve beoordelingen van dit jaar vind ik opvallend. Wij zijn zelf in Juli geweest en ik begrijp echt niks van alle negatieve commentaren. Het sanitair is goed (heerlijke douches bijvoorbeeld) Het is idd niet altijd even schoon maar dat lijkt me ook niet te doen met veel regen en dus modder. Het enige wat ik wel begrijp is het commentaar op de plekken die idd het nodige aan onderhoud kunnen gebruiken ivm wateroverlast. Voor de rest een goede camping.

11 tips over Camping Campéole La Nublière

• Karin, 03-09-2013

canyoning, col de la forclaz, sambuy/ sehtynex/ , leuke marktjes de stad annecy zelf en natuurlijk het prachtige meeer

• Moniek, 05-08-2013

Parachute springen en canyoning. Ook het bezoeken van Sambuy (sneeuw bovenaan de berg) en Annecy is erg leuk.

• Everardus, 06-08-2013

het nabijgelegen natuurgebied is wel leuk om één keer te bekijken,maar niet als het erg warm is.Dus 's morgens vroeg og tegen zonsondergang.Let op de landende parapenters op de strook welke aan de camping aansluit

29 vragen over Camping Campéole La Nublière

• Martijn, 27-06-2019

Koelkast huren

Is het mogelijk om een koelkast te huren op een kampeerplaats?

Jantien, 24-07-2019

Jazeker dat kan. Wel borg betalen.

• Al, 12-06-2019

Koelkast huren

Is het mogelijk om een koelkast te huren op de camping?

• Martin Kremer, 09-06-2019

Haringen

Kan iemand mij vertellen of ik hier standaard ijzeren haringen kan gebruiken of dat ik rotspennen moet gebruiken?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig