Camping Campéole La Nublière

7.4Goed

Frankrijk, Rhône - Alps, Doussard (Haute Savoie)

7.4Goed

• 7.3Staat v/h sanitair

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

Bij Camping Campéole La Nublière is het strand netjes en schoon, maar waterschoenen zijn vanwege de kiezels wel aan te raden. Hier kun je kiezen uit verschillende accommodaties zoals een stacaravan met airco. De campingplaatsen zijn gezellig opgesteld, maar wel met voldoende privacy. In het zuidelijke puntje van het meer van Annecy.

We hebben een aantal aanbieders voor Campéole La Nublière voor je op een rij gezet:

184 reviews over Camping Campéole La Nublière

• 9Marcel Horjus27-08-2019

aangenaam verrast, topvakantie gehad

we komen hier al een langere tijd om de zoveel jaar, mooi om te zien dat het steeds beter wordt, toiletgebouwen zijn tip top. wij stonden vlakbij de ingang bij het nieuwe gebouw, altijd schoon, zag de "dames"meerdere malen per dag schoonmaken, aangenaam verrast toen we aan kwamen rijden, de toegang is prachtig geworden en het daarbij behorende waterpark voor kids en de bar ook. heerlijk wat drankjes genuttigd terwijl de kids aan het spelen waren met het water, jammer dat er geen snacks zijn. welness begrijp ik niet echt, zit daar op de camping niet op te wachten. leuker als het zwembad ook voor kinderen toegankelijk zou zijn. nu veel te duur en die mogen er niet komen. winkel bij de camping is top, alles vers gebakken door het personeel, wat overigens echt heel vriendelijk is, was in het verleden wel eens anders. zwemmen in het meer vanaf de camping blijft fantastisch. heerlijke vakantie gehad en we komen zeker terug.

• 7N.30-07-2019

Mwah...

Het is een prima camping. Grasstrandje dat bij de camping direct aan het meer zit is heerlijk. Jammer dat er geen zwembad op camping zit, dit miste we wel een beetje. Waarom ze een heel waterpark aangelegd hebben, maar geen zwembad vonden wij raar... Personeel is zeer onpersoonlijk. Bij aankomst begonnen ze gelijk over wat ze allemaal van ons verwachten tijdens ons vertrek... maar info over de omgeving konden ze niet echt geven. Winkeltje is klein en prijzig, maar prima voor een camping. Het brood wat je iedere ochtend kunt halen is heerlijk. Mobile home was heel luxe, alleen jammer dat je in een soort mobile home park staat dat echt is volgebouwd in een grindbak... heel ongezellig en stoffig. Omgeving is vooral leuk voor sportieve vakantiegangers. Leuke pittoreske dorpjes heb je eigenlijk niet. Annecy is redelijk, maar ook echt overschat. Leuk voor eens, maar voor ons niet nog een keer.

• 2018
    9Ilse16-08-2018

Relaxte vakantie, met veel wateractiviteit

Nette camping, met voor ieder een accommodatie naar wens. Wij hadden stacaravan met airco. Verrassing was dat er ook nog een vaatwasser in zat. De caravan was schoon en redelijk nieuw. Bedden lagen goed. Het meer was goed bereikbaar en op de dag ook een lifeguard aanwezig, erg prettig. De campingwinkel verkocht voldoende, grote supermarkt is met auto 10 minuten rijden. Ik miste wel een camping restaurant, hopelijk komt die met de verbouwing waar ze nu mee bezig zijn ook nog. Naast de camping is nog een camping, daar kan je wel eten als je wilt. Wij zijn geweest met 2 kinderen, 8 en 12 jaar. Veel activiteiten gedaan, surfles, bootje gehuurd, paragliden en voor de jongens het klapstuk, canyoing. Naast de camping ook nog een leuk wandelpad. De tafeltennis tafel was weg, maar hopelijk komt die na de verbouwing weer tevoorschijn. Wij reizen eigenlijk nooit naar dezelfde locaties, maar ik kan de camping zeker aanbevelen.

• 8familie Stienstra14-08-2018

Zeker een aanrader

Een mooie camping met variatie in huuraccommodaties en eigen tent/caravan. De camping is gelegen aan het zuidelijke puntje van het meer van Annecy, Super schoon water, eigen (grind)strandje en grasveld. Wij zaten in een huurtent Pangan, het was meer glamping dan kamperen. Alles zat erop en eraan. Douche, wc, wastafel, keukentje. Twee ruime slaapcabines, één met stapelbed. Allen voorzien van bedlinnen. De camping beschikt volgens mij over drie sanitairhokken. Deze waren altijd schoon en nooit geen wachtrij voor de douches. De omgeving is prachtig, als je van bergen houdt. Uitstapjes genoeg. *La Sambuy (stoeltjeslift/ rodelbaan) €15pp *Grotte et cascade de seythenex (grot. waterval en grote kabelbaan) €15pp *Col de la Forclaz (mooie klimwandeling naar boven en dan genieten van het uitzicht van de parapenters) *Cascade d'Angon (auto parkeren in Tolloires en dan aan de rechterkant van de hoofdweg wandelroute volgen omhoog naar de waterval)

• 2017
    9Bart26-09-2017

Wij hadden niet op voorhand gereserveerd op deze camping. Bij aankomst mochten wij onze staanplaats kiezen en zelf bepalen hoe lang we bleven. Erg vriendelijk onthaal. Sanitair kraaknet en goede voorzieningen voor kleine kinderen / baby. Het sanitair werd verwarmd 's avonds. Supermarkt met alle nodige aanwezig op de camping, hier zijn ook enkele afhaalmaaltijden te verkrijgen (kip, pizza, frietjes).

Prachtige ligging aan het meer met privé strand. Helderblauw water wat langzaam dieper wordt dus perfect voor kleine kindjes.

Enige minpunt was de afwezigheid van een bar op de camping.

Top locatie voor een super vakantie!

• 10Staat v/h sanitair

• 9Merel van Buuren14-08-2017

Zeker voor herhaling vatbaar!!

Wij zijn met 2 kinderen (7 en 10 jr oud) 2 weken op Camping La Nubliere verbleven in de zomer van 2017. Niets dan goeds voor deze camping.

Wij zaten in een Bali chaletje via de touroperator. Erg fijn huisje, alles wat je nodig hebt aanwezig. Overdekt veranda, waardoor je zelfs met regen nog gewoon lekker buiten kunt zitten/eten.

Ondanks dat we ons eigen sanitair hadden, vonden onze dochters het leuk om bij de camping douches te gaan douchen. Deze zijn een aantal jaar geleden helemaal gerenoveerd en waren keurig! Werd goed/vaak schoon gehouden en altijd warm water en goede stralen uit de douche.

Personeel op de camping erg vriendelijk, spraken zonder probleem Engels. Alles erg goed geregeld. Zelfs toen we hadden gemeld dat de doucheafvoer lichtelijk verstopt was, werd het probleem binnen een half uur verholpen met een glimlach!

Een camping winkeltje waar alle basisbehoeften aanwezig zijn. Uiteraard tegen een "campingprijs", maar dat is normaal op een camping.

De camping ligt letterlijk aan het Meer van Annecy. Een stuk "strand" is van de camping zelf, maar aansluitend aan dit stuk is er ook nog een prettig stuk publiek strand. Water heel schoon, goed afgezet met boeien waar het water dieper wordt. Het blijft tot vrij ver ondiep, hetgeen erg fijn is met jonge kinderen! Een vlotje voor springplezier. Het publieke stuk wordt in de zomermaanden bemand met toezichthouders (strandwacht) van 12-18 uur. Belangrijke tip: Neem waterschoenen mee!! Er liggen veel steentjes/stenen in het water en het speelt zoveel fijner voor de kinderen als ze waterschoenen aanhebben! Ook waterfietsen (met glijbaan) te huur.

Afhaal pizza's verkrijgbaar, erg lekker en niet duur (€7).

Genoeg aan animatie aanwezig waar onze dochters zich mee konden vermaken (Nederlands- en Franstalig). Knutselen, karaoke, dansavond, minidisco, spellen, voetbal, er kwam 1x per week een circus.... meer dan genoeg dus!

In de omgeving veel te doen, voor elk wat wils. Veel watersport op het meer, mooie wandelgebieden door de bergen met uitzicht. Met ferryboot een rondje Lac d'Annecy (2 uur), waarbij je ook kunt uitstappen bij Annecy en de stad kunt bekijken (Chateau Annecy, Pont des Amours, Palais d'Isle, winkelgebied, kathedraal en aantal kerkjes). Leuke uitjes zoals: Grotte et Cascades Seythenex (waterval 40m en tour door grot) Acro Aventures Talloires (klimpark), waar je zelfs al vanaf 1 meter groot een klimparcours kunt afleggen. Onze dochters vonden het geweldig, vooral de ziplines! Chamonix ligt op 1,5 uur rijden en is zeker de moeite waard. Je kunt met een gondel omhoog naar de Aguille de Midi, met uitzicht over Mont Blanc massief. Je kunt ook met een treintje omhoog naar Mer de Glace (gletcher) en evt de ijsgrotten bezoeken. Ook de binnenstad van Chamonix is een wandeling waard. Geneve is maar een uurtje rijden van de camping.

Voor ons was het een topvakantie en zeker het terugkomen waard!

• Oude reviews

9Johanna16-09-2016

Een heerlijke relaxte vakantie!

Wij kamperen altijd met een tent en zonder elektra. Dan is er altijd wel plek op een camping. Op La Nublière hadden we dan ook een mooie plek in de schaduw. Er werd voldoende georganiseerd door de kinderclub, karaoke, kinderdisco, musical en een circus. Een mooie camping aan de voet van het meer van Annecy met een gezellig bar/restaurant met vriendelijk personeel. In de omgeving is er veel te doen en te zien. Voldoende supermarkten in de buurt. Wij zijn al vaker in dit gebied geweest en zullen zeker nog een keer terug komen op deze camping!

• 9Johan21-06-2016

Geweldig

Geweldige camping, Mooie plek om van vakantie te genieten. Het meer is super mooi en schoon. de omgeving geweldig.

De camping heeft voldoende voorzieningen. Mooi, schoon en moderne toiletten.

een echte aanrader!!

• 10Staat v/h sanitair

• 9Familie11-08-2015

Super vakantie gehad

Niet gereserveerd, maar veel keuze uit plekken. Wij stonden aan het gedeelte bij het meer, op een schaduwplek die bij de hitte erg fijn was. Sanitair wordt regelmatig schoongemaakt en het water is altijd warm! Ook genoeg douches aanwezig, wachten hoefde nooit! Erg handig zijn de familiedouches waar je met jonge kinderen fijn kan douchen.

Het meer is ook heerlijk! Goede watertemperatuur en het loopt erg geleidelijk af. Ideaal voor jonge kinderen. Wat ons betreft een aanrader!

• 8de winter06-08-2015

geweldige locatie slechte accomodatie

WIj hadden een stacaravan geboekt al eens eerder gedaan dus onze eigen tuinstoelen mee, zodat het ook een zit caravan werd, maar ik had wel wat meer mee kunnen nemen zoals schaar, snijplank en afvalbak..kijk dat er weinig pannen enz zijn oke maar geen afvalbak ? enfin de caravan stonk ook enorm, ik kon natuurlijk gaan vragen om andere caravan maar wij hadden er een tussen de huisjes en die lag prima, 'vrij' uitzicht , leuk stukje gras voor veranda en de andere caravans hadden voornamelijk uitzicht op de achterkant van een andere stacaravan en lagen soms aan de 'doorgaande' weg daar zou ik echt niet willen zitten, wij hadden twee weken smoor heet weer dus enkel buiten gezeten maar als je een dag regen hebt heb je daar niets te zoeken, de omgeving is wel helemaal geweldig midden in de bergen binnen 1,5 uur bij de mont blanc
    en andere fantastische bergtoppen en overweldigende natuur, het strand aan het meer is top groot grasveld en honden werden gedoogd voor ons een plus

11 tips over Camping Campéole La Nublière

• Karin, 03-09-2013

canyoning, col de la forclaz, sambuy/ sehtynex/ , leuke marktjes de stad annecy zelf en natuurlijk het prachtige meeer

• Moniek, 05-08-2013

Parachute springen en canyoning. Ook het bezoeken van Sambuy (sneeuw bovenaan de berg) en Annecy is erg leuk.

• Everardus, 06-08-2013

het nabijgelegen natuurgebied is wel leuk om één keer te bekijken,maar niet als het erg warm is.Dus 's morgens vroeg og tegen zonsondergang.Let op de landende parapenters op de strook welke aan de camping aansluit

29 vragen over Camping Campéole La Nublière

• Martijn, 27-06-2019

Koelkast huren

Is het mogelijk om een koelkast te huren op een kampeerplaats?

Jantien, 24-07-2019

Jazeker dat kan. Wel borg betalen.

• Al, 12-06-2019

Koelkast huren

Is het mogelijk om een koelkast te huren op de camping?

• Martin Kremer, 09-06-2019

Haringen

Kan iemand mij vertellen of ik hier standaard ijzeren haringen kan gebruiken of dat ik rotspennen moet gebruiken?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig