Camping Campéole La Nublière

7,8

11 tips over Camping Campéole La Nublière

ingrid eding-konings, 11-8-2014

papapenten 80 euro ipv 90 met carte blanche van de camping

mount blanc is 75 km (binnendoor kortste en leukste route = anderhalf uur)

La Sambuy (c.a 20 km) is dichtstbijzijnde kabelbaan.

Albertville : leuke winkels en grote winkelcentra

Talloires: kleine waterval. parkeren bij schooltje en dan recht omhoog lopen.

fietsen meenemen: goed fietspad om het meer

Björn, 3-8-2014

Bezoek zeker het oude centrum van Annecy. Ook Col de la Sambuy en Col de Forclaz zijn de moeite waard. Het mooie marktje in Saint Jorioz is zeker ook aanrader.

Voor de durvers is een vlucht per parapente zeker een must, je hebt er een schitterend zicht over het Lac d'Annecy en omgevende bergen. Ik heb gesprongen via Aeroslide dat zich bevindt aan de ingang van de camping. Zeer vriendelijke mensen!

hulser78, 1-8-2014

Boek een stacaravan ipv een Pagotel.

Canyonning is een aanrader. Was erg gaaf. 3 uurtjes door riviertjes, abseilen, klimmen en door watervallen kruipen. Beginnersniveau kennen ze niet dus alleen voor sportievelingen. Ook de kids van 8 en 10 vonden het prachtig.

We hebben een aantal aanbieders voor Campéole La Nublière voor je op een rij gezet:

Thomas, 8-9-2013
Col de la Semnoz, op ca. 55 minuten rijden. Bij helder weer heb je een fenomenaal uitzicht over de omgeving
Karin, 3-9-2013

canyoning, col de la forclaz, sambuy/ sehtynex/ , leuke marktjes

de stad annecy zelf en natuurlijk het prachtige meeer

Thirza, 22-8-2013
Via Talloires naar Annecy rijden als je midden op de dag naar Annecy wilt. De route is iets langer, maar je hebt dan geen file.

Everardus, 6-8-2013
het nabijgelegen natuurgebied is wel leuk om één keer te bekijken,maar niet als het erg warm is.Dus 's morgens vroeg og tegen zonsondergang.Let op de landende parapenters op de strook welke aan de camping aansluit
Eef, 6-8-2013
Bezoek de Col de La Forclaz voor een mooi uitzicht over het meer maar ook wel leuk de parapenters vandaar te zien vertrekken.Ook het nabijgelegen Vrthier is welliswaar erg klein maar heel schilderachtig.Vanuit Doussard is een trip naar De Combe D íre zeker aan te raden.Bent u met de auto dan terfet u borden dat de weg niet meer onderhouden wordt en na 3 of 5 kilometer ophoudt maar juist dat stuk is wonderschoon.
Moniek, 5-8-2013
Parachute springen en canyoning. Ook het bezoeken van Sambuy (sneeuw bovenaan de berg) en Annecy is erg leuk.
familie van der Zee, 25-7-2013
Wie Annecy overdag wil bezoeken moet rond 09:00 uur rijden. Dan is er nog voldoende parkeer gelegenheid voorhanden en de weg er naar toe is dan ook heerlijk rustig. Bezoek aan Chamonix is ook aan te raden alsmede met de trein naar boven in het Mont Blanc massief. Vanaf deze camping via goed begane D wegen bereikbaar in 1,5 uur rijden.