Camping Huttopia Divonne Les Bains

7.2Goed

Frankrijk, Rhône - Alps, Divonne-les-Bains

7.2Goed

• 6.2Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Huttopia Divonne Les Bains voor je op een rij gezet:

Meer camping info

39 reviews over Camping Huttopia Divonne Les Bains

• 2019
    8De Jong26-07-2019

Fantastisch.

Wij hadden de recensies gelezen en waren bang dat we een hele schuine plek kregen aangeboden, maar dit viel reuze mee. we hadden een prachtige plek onder de dennenbomen die voor verkoeling zorgden. Het sanitair werd regelmatig schoongemaakt, maar het zijn de kampeerders zelf die het weer vies maken. Jammer, vraag mijn eigen serieus af of deze kampeerders dat thuis ook doen. Zwembad is niet groot, maar voldoende om even te zwemmen. Het eten vonden wij best prijzig, maar je kreeg wel waar voor je geld. De pizza royal kan ik van harte aanbevelen. In de omgeving is er genoeg te doen en te zien. De rit naar Chamonix( Mont Blanc en ijsgrot) kan ik van harte aanbevelen. Erg indrukwekkend. En ook het kronkelweggetje in Gex is erg mooi. In de buurt zit een supermarché. En 's ochtends kan je vers brood ophalen bij de bar. Dit moet je wel een dag van tevoren bestellen.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2018
    7Gerardce21-08-2018

Mooie staanplaatsen op prima camping

Camping kent 2 gezichten: een (waarschijnlijk ouder) gedeelte met krappe donker plaatsen in traditionele heggetjes opstelling, en een ruim opgezet deel onder mooie hoge bomen redelijk organisch opgezet. dit ligt wat hoger de camping dus vraag bij de receptie vooral even door of kijk eerst rond voor een leuke plek. De safaritenten en huisjes liggen een stuk ruimer dan de pipo huisjes. Het centrale sanitair gebouw is beperkt tov het aanbod. Hoger op de camping is ook een sanitair gebouw met veel meer ruimte/minder drukte. Zwembad is verouderd en niet bijzonder, wel prima water. Tennis, badminton en tafeltennis aanwezig. Omdat het een Huttopia camping is verwacht je net wat meer waar voor je geld. Fietsen in de omgeving wordt lastig door de hoogteverschillen. Leuk is de Luge (sleebaan) bij Gex op de berg. Nyon kent 2 leuke musea voor kids (Romeinen en het Lac Leman). Zwembad van Nyon incl. strandje heeft superligging en uitzicht.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 5MoHo14-08-2018

Tegenvaller, vies sanitair

Tegenvaller. Vooral het sanitair. Slechts 4 of 5 toiletten in totaal (mannen &vrouwen gemengd). Dit is te weinig voor alle kampeerders in het hoog seizoen. Diverse gasten hebben dit bij de receptie gemeld, maar er gebeurde niets. Erg onhygiënisch, ook voor kinderen. Ons kampeerplekje was leuk, maar voor de rest grote camping vol vaste verhuurlocaties. Animatie was op de Franse manier. Kinderen moesten een uur in de zon wachten tot ze aan de beurt waren voor klimmen. Ook slechts 1 begeleider er bij, die alleen frans sprak, terwijl bij de receptie was gezegd dat ouders hun kinderen niet hoefden te begeleiden. Huttopia heeft afgedaan voor ons.

• 1Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 6Maaike13-08-2018

Prima maar geen tweede keer.

Ze waren flexibel in het kiezen van plek. Zo mochten wij zelf een plek kiezen met onze tent. De locatie is ver van het meer en fietsen in de omgeving is niet ideaal, omdat er weinig fietspaden zijn. Aan de andere kant van het meer is meer te beleven, zoals strandjes om te zwemmen.

• 5Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9Hanneke10-08-2018

Top camping in een gebied met veel mogelijkheden

Wij hebben een super leuke vakantie gehad op deze camping! Je merkt dat het onderdeel uitmaakt van een keten (Huttopia, alles netjes, goed geregeld). Er is een prima zwembad, tennisbaan en restaurant en veel informatie over de omgeving bij de receptie/hoofdgebouw. Wij hadden een huisje Evasion: klein maar heel efficiënt en modern. De huurtenten liggen ook prachtig! De staanplekken zijn ook ruim (sommigen wel schuin, maar er is nog veel meer aanbod) en toiletgebouwen dichtbij, modern. Alleen de houten stacaravans leken nogal dicht op elkaar. Pipo-wagens ook leuk uit. De omgeving is echt top; wat wij onder andere hebben gedaan: Genève (rondleiding bij Verenigde Naties, aanrader!), Lausanne (olympisch museum), Mont Blanc (met kabelbaan tot 3800 m, bij argentieres is rustiger, goedkoper dan Chamonix), zwembad in Divonne, meer van Annecy, wandelen in Jura (omhoog bij Gex), Nyon (bij plage mooi zwemmen in Meer van Genève). Aanrader dus!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• Oude reviews

8Van der Pas18-08-2017

Fijne camping dichtbij Genève.

Rustige camping dichtbij Genève. Alles is aanwezig voor een rustige vakantie. Prima plekken in " tuintjes" of in het bos. Sanitair redelijk vernieuwd, maar het douchegedeelte zou beter mogen. Douches gaven slecht warm water en de thermostaatkraan was slecht af te stellen. Water werd warm/koud als er meer mensen kwamen douchen. Zwembad is verouderd en had hoge randen, maar prima onderhouden. Peuterbad was koud. Restaurant verzorgt een prima verse pizza of versnapering / drankje / ijsje. De animatie is iedere dag aanwezig en organiseert leuke dingen voor de kinderen zoals een circus workshop. In de buurt is veel te doen. Ook Divonne-les-bains is een mooi dorp met zwemmogelijkheden en openbare grote speeltuinen.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9Marijn Prins-de Ruiter10-08-2017

Heerlijk

Wij hebben twee weken op deze prachtige camping gestaan in een gehuurde tent voor 4 personen. De hele tent was op een vlonder opgebouwd en staat dus iets van de grond. De tent was heel netjes ingericht met een tweepersoonsbed en twee eenpersoonsbedden in verschillende ruimtes. Er was een koelkast aanwezig en een tweepits gasstel en ook serviesgoed e.d. Verder was de tent ingericht met een tafel en vier klapstoelen, daarnaast waren er twee relaxstoelen en een parasol aanwezig. Voor ons was dit perfect! De camping is ontzettend mooi, zeer groen, eigenlijk kampeer je in het bos. De toiletgebouwen zijn (zeker voor Franse begrippen) heel netjes en worden goed schoongehouden. Er is een leuk zwembad met een apart gedeelte voor de hele kleine kinderen. Naast het zwembad is een leuke bar waar een simpele pizza of hamburger met patat besteld kan worden. Er is een algemene ruimte waar kinderen kunnen spelen en ook de animatie van de camping is geweldig, die wordt geleid door een zeer sympathieke Franse jongeman die erg zijn best doet om het voor alle kinderen leuk te maken. Vanuit de camping is het leuk de bergen in te gaan (omhoog rijden in Gex), waar een kabelbaan en een rodelbaan te vinden zijn. De stad Genève vonden wij heel leuk om te bezoeken en ook Lausanne is een mooie stad. Naast het meer van Genève is ook het meer van Divonne zelf de moeite waard! Leuk om een wandeling omheen te maken (je komt dan ook een speeltuin met mini-golf tegen). Wij hebben een geweldige vakantie gehad op camping Huttopia Divonne les Bains en kunnen deze camping van harte aanbevelen!

• 8Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 7Jb06-08-2017

Gezinscamping op heuvel bij Genève

Leuke camping met leuke animatie, maar voor Huttopia sta je onderaan met je tent wel hutje mutje! Dicht op elkaar met weinig sanitair is telkens wachten. En met zoveel mensen niet fris ondanks 2 x p dag schoonmaak. Zwembad zwaar verouderd en viezig. Veel te weinig stoelen en parasols. On omgeving veel leuks te doen: nyons, mint Rond, kloof bij bellegarde etc. Supervriendelijk personeel en lekkere pizza's ter plekke.

• 4Staat v/h sanitair

• 6fam L05-08-2017

Kleine plek Mobile Home, erg druk

Prima onderhouden MobileHome. Wel erg kleine plek, tussen het terras van de MobileHome en de MobileHome van de buren zat nog geen meter. Uitzicht op de MobileHome van de buren. Dit is bij alle mobileHomes, bij de ander huuraccomodaties was dit beter. Wij zaten naast het sanitairgebouw, de hele dag en nacht geluid. Verder ook druk op de camping. Zwembad en ligweide zijn echt te klein in deze drukke periode. Het tennis- en volleybalveld en de pingpongtafel zijn steeds bezet.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Yvette01-08-2017

Fijne camping op mooie plek

Deze camping is zeer de moeite waard om de ligging en daarmee t uitzicht dat je hebt op o.a. de Mont Blanc. Niet aan het meer van Geneve, maar er wel dichtbij, leuk om te bezoeken ook. Verwarmde zwembad is fijn, ook het peuterbadje is prima! De plekken zijn wisselend, groot of kleiner, schuin of juist vlak, ik zou daar wel even naar informeren als je boekt. Het sanitair is op zich prima, goed opgeknapt, maar het doucht niet echt prettig als het warm koud warm koud wordt. Ook is er maar een sanitairgebouw waar een baby-omkleedplek is, helemaal achteraan op de camping.

• 6Eetgelegenheden

Camping Huttopia Divonne Les Bains info