Camping Le Riou Merle

43 reviews over Camping Le Riou Merle

• 2019
    4Dhr.Roozendaal07-07-2019

Nooit meer.

Sinds 2007 hier inmiddels 7 maal geweest maar nu echt besloten om hier nooit meer te gegaan. Het enige wat ze hier doen is het aantal plaatsen uit breiden zonder de capaciteit van het sanitairgebouw aan te passen, je moet blij zijn als er een toilet of douche vrij is al is het midden op de dag laat staan s'morgens. Als je pech hebt, bijvoorbeeld met het feest dat de schapen weer naar de bergen gaan en hiervoor door het dorp lopen, kan het best zijn dat een camper vlak voor je neus wordt gezet. Mijn vrouw en ik hebben dan ook het idee dat het hier alleen maar gaat om de Euro's. Ik geef bewust een review alleen over de camping want volgens mij is dat de bedoeling van een review over een camping.

• 7Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Nienke18-04-2019

Super

Mooie rustige camping en op perfecte loopafstand van Die (dorpje)

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2018

• 2018
    9Linda14-07-2018

Geweldige vakantie gehad komen hier zeker terug!

Superfijne camping mooie plekken ,geweldig schoon sanitair iedere dag vers brood ,mogelijk om in het fijne restaurant te eten of bv pizza te bestellen en mee te nemen.Heerlijk zwembad winkels op loopafstand in het geweldig mooie plaatsje Die.Staan veel Nederlanders vind ik totaal geen probleem.

Gereisd met partner in juni 2018

• 7Heleen30-06-2018

Voorlopig niet weer, helaas.

Wat wij erg prettig dat het dorp Die op loop afstand van de camping is. Verder is de camping gemoedelijk en typisch Frans en De Lidll om de bocht, erg handig. Het is een Eldorado voor fietsers ( wel race fietsen met goede versnellingen, anders kommen niet omhoog ) Een heerlijk zwembad om na het fietsen lekker af te koelen. Wat wij als heel naar onder vonden, dat er tijdens ons verblijf recent, op de camping bij 7 verschillende caravans, campers en een vouwwagen is ingebroken, terwijl de mensen sliepen en dus berooft, niemand iets gemerkt of gehoord, door middel van inspuiten van een soort gas wordt niemand wakker en gaan de dieven hun gang terwijl je slaapt, een nare ervaring vonden wij. Van de Gendamarie hoorden wij dat dit al de vierde keer op deze camping is gebeurd, wel een heel zwaar punt voor de Campinghouder om hier wat aan te doen.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Hélène et François Etard, Proprietaire/gerant, 18-07-2018

Je voudrai vous remercier pour votre avis, sachez que nous sommes sincèrement désolés que vous ayez subi un vol dans notre camping. Nous avons pris nos responsabilités et agi avec la gendarmerie qui a fait son travail, elle n'a pas mentionné que des personnes est été "gazés", et ce n'est pas la quatrième fois sur le camping, mais quatre autres qui étaient aussi concernés à cette période. Malgré ces regrettables fait, nous espérons que vous garderez une bonne image de notre camping.

Cordialement, Hélène et François Etard.

Gereisd met partner in mei 2018

• Oude reviews

9Rudi en Lina Idema27-08-2017

Fijne relaxte camping in een prachtige omgeving !

Wij hebben genoten op deze camping . Mooie kampeerplaatsen, prima santair goed schoon, het zou wel fijn zijn als je niet zelf je toiletpapier mee zou moeten nemen .

Zwembad niet spectaculair maar prima om ff lekker in af te koelen Wij hebben mee gedaan met de bbq avond . Was lekker en gezellig met live muziek . Wij vonden het heerlijk om dichtbij (300 meter ) het centrum te zijn . Woensdagochtend zijn wij naar de grote markt gewandeld in het centrum van Die In de omgeving kan je heerlijk wandelen . Behalve op maandagochtend komt er iedere ochten van 8.00 tot 9.00 uur een bakker op de camping . Niet echt een minpunt maar misschien handig om te weten , bij de camping receptie kan je niet betalen met pin ! Voor ons een camping waar wij nog een keer weer naar toegaan !

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2017

• 8Niek6315-08-2017

Prettige, relaxte camping in mooie omgeving

Een camping waar de eigenaars heel erg hun best doen om het de gasten naar de zin te maken. - Camping ligt op 10 minuten loopafstand van het regionaal belangrijke plaatsje Die (restaurants, marktje). Erg prettig. Intermarche is 10 minuten fietsen. - Campingplaatsen niet afgebakend onder (vaak kleinere) bomen. Geen afgebakende plaatsen (weinig privacy dus). - Klein, maar prima zwembad. - Bij de camping is een regionaal goed bekend staand restaurant met dezelfde naam als de camping (zie Tripadvisor). - Sanitair wordt goed schoon gehouden. - Omgeving doet 'Oostenrijks' aan.

'Minder': - Voor hoogseizoen is er echt te weinig sanitair --> dagelijks meerdere keren wachten voor toilet en douche. Voelt niet prettig. - Doordat auto's op plek mogen staan + dat plaatsen niet afgebakend zijn oogt het erg rommelig-met-veel-auto-overal. Dat is jammer. Als deze twee punten opgelost zouden worden zou het één van de mooiste en relaxte campings van Frankrijk worden.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 9P. Boone13-08-2017

prima camping

Een heerlijk rustige camping vlakbij het centrum en veel wandelmogelijkheden

Gereisd met partner in mei 2017

• 9De twee belgen.15-07-2017

Rustige camping op wandelafstand van Die centrum.

Die is een van de betere oude stadjes uit de Drome.Je kunt er terecht voor allerlei winkeltjes en restaurantjes.Een van de betere is restaurant le Merilou,gelegen bij de camping.Uitstekende bediening met heel vriendelijk personeel.Ook de prijs valt best mee.Die is ook heel goed gekend voor zijn clairette.Er is ook een tamelijk grote markt op zaterdag en woensdag.Die is centraal gelegen voor mooie wandelingen en uitstappen met de auto.Wij hebben deze streek al een zestal keer bezocht en gaan zeker nog terug.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2017

• 10Kim Hasselberg12-07-2017

Geweldige camping en locatie!

De camping ligt vlakbij het prachtige oude centrum van Die, lopend prima te bereiken. Op woensdag en zaterdag is er een ontzettend leuke markt om overheen te lopen. Voor een uitstapje is Chute de la Druise echt een aanrader!

Het enige minpunt kan zijn dat u in het voorseizoen ernstig bekrompen senioren tegen komt, zie eerdere recensie. Kennelijk hebben we deze meneer dusdanig uit evenwicht gebracht dat hij dit op Zoover moest vermelden. Voor uw duidelijkheid wij zijn geen stelletje, wel ontzettend lesbisch! En misschien is uw frans niet zo goed, de eigenaar nam het voor ons op, wij gaan al even terug snapt u. Om u niet onaangenaam te verassen, zoals kennelijk vorig jaar gebeurde, raad ik u dat niet aan, de kans is namelijk groot dat u daar 2 lesbische meiden tegenkomt met een lieve hond....tot in de douche!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd in juni 2017

• 8R.van der meijden25-06-2016

Leuke camping mooi gelegen en dichtbij centrum Die

Camping met mooie plaatsen met zon en schaduw, hebben hier 2 weken gestaan. Op korte loopafstand van het centrum van Die, mooie uitvalsbasis voor tochten. Nadeel het geheel open sanitair gebouw , een aantal frisse dagen mee gemaakt met wind en dan blaast de wind door het sanitairgebouw , zeer onaangenaam bij het douchen. Ook zeer drassige en modderige plekken bij regenval, water blijft langdurig staan. De campingeigenaar deelt dan vlonders uit om de voeten droog te houden, man is zeer behulpzaam en vriendelijk, te eigenlijk. Ik zag twee lesbische vrouwen met een hond met z'n drieen onder de douche gaan en toen ik daar een opmerking over maakte richting de vrouwen dat ik dat niet op prijs stelde en zeer onhygienisch vond werd ik de huid volgescholden.De eigenaar kwam op het gegil van de vrouwen af en ik maakte hem ook duidelijk dat ik niet wenste dat er honden onder de douche meegaan.Hij bracht de dames tot bedaren en ik ben weg gegaan.Later vernam ik van andere mensen dat de dames nog steeds met de hond onder de douche gingen , hiertegen is de eigenaar dus niet opgetreden. Dat zou absoluut niet mogen vind ik. Verder prima naar de zin gehad .

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2016