Géén boekingskosten

• Sportfaciliteiten
Meer camping info

45 Reviews over Le Riou Merle

• 9Leonie14-08-2020

Alles wat nodig is voor een fantastische vakantie!

Een prachtige groene camping aan de rand van de vercors en op loopafstand van het centrum van Die, met uitzicht op de bergen en een leuke speelse opzet. Vriendelijke beheerder en de mogelijkheid om zelf een plek uit te kiezen. Wij kozen voor een ruime plek aan het uiteinde van de camping, hier minder schaduw maar wel meer afstand. Op de camping zelf vind je fijn, ruim en schoon sanitair (niet hoeven wachten op een toilet) een prima zwembad (iets aan de kleine kant, maar fijn voor een verkoelende duik) en een restaurant met een gezellig terras waar je een biertje drinkt, pizza eet of een ijsje afhaalt. Daarnaast de kun je in de ochtend brood op bestelling afhalen.

Het allerbeste was voor ons de omgeving; je wandelt vanaf de camping zo de bergen en het bruisende dorpje in. Je bent in het prachtige Alpengebied omringd door fantastische bergpassages, doorkruisd door historische dorpjes en strandjes aan de rivier de Drome.

• 10Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair
  • 8Sylvia Oerlemans29-06-2020

Heerlijk rustige camping met grote plaatsen.

Geweldig verblijf. Loopafstand van Die de bakker en super U. Op de fiets naar de Inter Marche of Lidl. Rust midden in de bossen. Prima fiets omgeving (racefiets of E-bike) Keurige douches lekker warm en prima straal. Netjes onderhouden.

• 9Hussaarts15-08-2019

Camping met prachtig uitzicht

Gelukkig ben ik het absoluut niet eens met wat dhr Roozendaal aangeeft. Natuurlijk moet je wel eens wachten bij de wc, maar alleen in de morgen als iedereen wakker wordt. Dat de camping vol gezet wordt is natuurlijk logisch, maar meer plekken dan er zijn, zijn er niet, dus het is niet zo dat er extra plekken gemaakt worden om alleen maar extra te verdienen. Op de camping is een mooi zwembad met een prachtig uitzicht op de bergen. Daarnaast is de camping op loopafstand van Die, een gezellig plaatsje met twee keer in de week markt en op vrijdag avond livemuziek. Het sanitair is simpel, maar schoon en voldoet. Heerlijke pizza’s bij het restaurant voor op de camping, waar ook sochtends brood gehaald kan worden (op bestelling) en smiddags een ijsje. Vanaf veel plekken heb je een mooi uitzicht op de bergen. Kortom een camping die de moeite waard is om te bezoeken.

• 9Eetgelegenheden
  • 4Dhr.Roozendaal07-07-2019

Nooit meer.

Sinds 2007 hier inmiddels 7 maal geweest maar nu echt besloten om hier nooit meer te gegaan. Het enige wat ze hier doen is het aantal plaatsen uit breiden zonder de capaciteit van het sanitairgebouw aan te passen, je moet blij zijn als er een toilet of douche vrij is al is het midden op de dag laat staan s'morgens. Als je pech hebt, bijvoorbeeld met het feest dat de schapen weer naar de bergen gaan en hiervoor door het dorp lopen, kan het best zijn dat een camper vlak voor je neus wordt gezet. Mijn vrouw en ik hebben dan ook het idee dat het hier alleen maar gaat om de Euro's. Ik geef bewust een review alleen over de camping want volgens mij is dat de bedoeling van een review over een camping.

• 7Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair
  • 10robin pothoven02-07-2019

Echt te gek

het was super leuk kon er mooi wandelen en zwemmen echt leuke camping ook tafeltennis was super ik geef het een 10

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair
  • 8Nienke18-04-2019

Super

Mooie rustige camping en op perfecte loopafstand van Die (dorpje)

• 7Staat v/h sanitair
  • 9Linda14-07-2018

Geweldige vakantie gehad komen hier zeker terug!

Superfijne camping mooie plekken ,geweldig schoon sanitair iedere dag vers brood ,mogelijk om in het fijne restaurant te eten of bv pizza te bestellen en mee te nemen.Heerlijk zwembad winkels op loopafstand in het geweldig mooie plaatsje Die.Staan veel Nederlanders vind ik totaal geen probleem.

• 9Staat v/h sanitair
  • 7Heleen30-06-2018

Voorlopig niet weer, helaas.

Wat wij erg prettig dat het dorp Die op loop afstand van de camping is. Verder is de camping gemoedelijk en typisch Frans en De Lidll om de bocht, erg handig. Het is een Eldorado voor fietsers ( wel race fietsen met goede versnellingen, anders kommen niet omhoog ) Een heerlijk zwembad om na het fietsen lekker af te koelen. Wat wij als heel naar onder vonden, dat er tijdens ons verblijf recent, op de camping bij 7 verschillende caravans, campers en een vouwwagen is ingebroken, terwijl de mensen sliepen en dus berooft, niemand iets gemerkt of gehoord, door middel van inspuiten van een soort gas wordt niemand wakker en gaan de dieven hun gang terwijl je slaapt, een nare ervaring vonden wij. Van de Gendamarie hoorden wij dat dit al de vierde keer op deze camping is gebeurd, wel een heel zwaar punt voor de Campinghouder om hier wat aan te doen.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Hélène et François Etard, Proprietaire/gerant, 18-07-2018

Je voudrai vous remercier pour votre avis, sachez que nous sommes sincèrement désolés que vous ayez subi un vol dans notre camping. Nous avons pris nos responsabilités et agi avec la gendarmerie qui a fait son travail, elle n'a pas mentionné que des personnes est été "gazés", et ce n'est pas la quatrième fois sur le camping, mais quatre autres qui étaient aussi concernés à cette période. Malgré ces regrettables fait, nous espérons que vous garderez une bonne image de notre camping.

Cordialement, Hélène et François Etard.
  • 9Rudi en Lina Idema27-08-2017

Fijne relaxte camping in een prachtige omgeving !

Wij hebben genoten op deze camping . Mooie kampeerplaatsen, prima santair goed schoon, het zou wel fijn zijn als je niet zelf je toiletpapier mee zou moeten nemen .

Zwembad niet spectaculair maar prima om ff lekker in af te koelen Wij hebben mee gedaan met de bbq avond . Was lekker en gezellig met live muziek . Wij vonden het heerlijk om dichtbij (300 meter ) het centrum te zijn . Woensdagochtend zijn wij naar de grote markt gewandeld in het centrum van Die In de omgeving kan je heerlijk wandelen . Behalve op maandagochtend komt er iedere ochten van 8.00 tot 9.00 uur een bakker op de camping . Niet echt een minpunt maar misschien handig om te weten , bij de camping receptie kan je niet betalen met pin ! Voor ons een camping waar wij nog een keer weer naar toegaan !

• 9Eetgelegenheden
  • 8Niek6315-08-2017

Prettige, relaxte camping in mooie omgeving

Een camping waar de eigenaars heel erg hun best doen om het de gasten naar de zin te maken. - Camping ligt op 10 minuten loopafstand van het regionaal belangrijke plaatsje Die (restaurants, marktje). Erg prettig. Intermarche is 10 minuten fietsen. - Campingplaatsen niet afgebakend onder (vaak kleinere) bomen. Geen afgebakende plaatsen (weinig privacy dus). - Klein, maar prima zwembad. - Bij de camping is een regionaal goed bekend staand restaurant met dezelfde naam als de camping (zie Tripadvisor). - Sanitair wordt goed schoon gehouden. - Omgeving doet 'Oostenrijks' aan.

'Minder': - Voor hoogseizoen is er echt te weinig sanitair --> dagelijks meerdere keren wachten voor toilet en douche. Voelt niet prettig. - Doordat auto's op plek mogen staan + dat plaatsen niet afgebakend zijn oogt het erg rommelig-met-veel-auto-overal. Dat is jammer. Als deze twee punten opgelost zouden worden zou het één van de mooiste en relaxte campings van Frankrijk worden.

• 6Staat v/h sanitair

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar