Camping De Chamarges **

8,1

36 reviews over Camping De Chamarges in het Nederlands

fantastische camping !

ingrid-eding, 11-12-2017

goed: mooie plaatsen op gras met veel schaduw, rustig gelegen, weinig kleine kinderen want er is niks te doen voor ze behalve een zwembad, wc papier, wifi gratis, je mag zelf een keuze maken van beschikbare plaatsen, je hoeft niet te boeken en er is volgens mij altijd plaats, Dichtbij de Lidl en Intermarché. (5 minuten op de fiets), 10 minuten fietsen naar Die (Centrum), mooi zwembad, fijne ruime hete douche (zeker die, als je binnenkomt meteen rechts) , De andere douches vonden we minder heet. Veel oudere gasten boven de 40. Redelijk veel Nederlanders en Fransen. Het kostte per nacht met 3 personen en een caravan en auto maar 26 euro per nacht. We waren er van 15 tm 22 juli. Het sanitair is simpel maar goed.Je kunt er ook eten, maar dat hebben we niet gedaan.

minder: het is vrij donker 's avonds in het straatje bij het sanitair, vooral als je naar achter loopt. (zaklamp meenemen), er komt een treintje een paar keer langs. Niet storend maar het komt soms tegen middernacht nog een keer.

De camping ligt naast een doorgaande weg. Daar heb je geen last van in het straatje bij het sanitair. 's avonds rustig. (ik heb er goed geslapen !), wifi wisselend goed. Bij de bar het beste. Jammer dat de stenen naast het zwembad zo ruw zijn om op blote voeten te lopen. Zonder slippers is het afzien ! En jammer dat er maar weinig bedjes en geen parasols waren. En jammer dat er een lelijk gaashek om heen staat , omdat het zwembad net buiten de campingpoort ligt.

Jammer dat de rivier zo laag stond bij de camping en bijna overal. Zwemmen en met een band over een wildwaterbaan( sleuven in de rivier) gaan vind je net buiten Die bij een brug links van de weg.(andere kant van Die, vanaf de camping) Aanrader !!!! mooi helder water en een mooi kiezelstrandje erbij.

Genieten aan de rivier de Drôme

Jeltje, 15-8-2017

Prima 2* camping. Toiletten wat verouderd maar netjes. Lekker aan de rivier: neem een band mee. Mooie uitvalsbasis voor activiteiten zoals kanovaren (kan vanaf camping), fietsen, klimpark (op ca. 2km) waar ze ook oa. canyoning en via ferrata aanbieden. Tip: rondleiding door wijnmakerij Jaillance en daarna wijnproeven. Gezellig dorp.

volgend jaar weer

Marco, 2-8-2017

De weg van en naar Die geeft geluid, maar dat went snel. Neem je korte zwembroek mee, mijn zoon werd er ook uit gestuurd. Vrijwel boven de camping ligt een heuvel, de Croix de Justin. Waanzinnig uitzicht na 1,5 uur doortrappen. Lidl op 300 m. Die (de plaats, niet de Lidl) is leuk. Veel te doen in de omgeving oa de Col de Rousset, Chute de la Druise (waterval), Roger de Combou (top waar je makkelijk heen loopt), de plaats Crest en nog echt veel meer. Pal aan de Drome gelegen, die alleen 's-ochtends wat fris is. Sanitair is niet joepie, dat kan echt beter, maar het restaurant is top! De ontvangst ook trouwens. Wij hadden hier niet geboekt, gingen na 2 nachten weer weg, maar mijn kinderen wilden blijven. Redelijk wat Nederlanders die hier al tientallen jaren komen. Ik begin te begrijpen waarom mensen dat doen. Nauwelijks steekbeesten en gratis een hemels uitzicht op de omliggende bergen. En vooral niet te duur. Niet verder vertellen.

Leuke, niet al te grote camping

Arina, 15-9-2016

Camping ligt aan de Drome, geweldig om met je band af te zakken. En er is ook een zwembad (helaas geen zwemshorts toegestaan en daar wordt ook heel erg op gelet). Daarnaast op loopafstand een Lidl en een Intermarche.

Prachtige omgeving.

Toiletten/douches zijn oud, maar absoluut schoon en dat is wat mij betreft heel belangrijk. Wel jammer dat het afwaswater niet erg warm is.

Voor oudere jeugd niet echt veel te doen, maar wel genoeg jeugd aanwezig (waarvan wel veel vaste gasten, maar dat worden we zelf ook nu)

Sinds dit jaar weer een snackgelegenheid (wel een luxe snack) waar je prima kunt eten (bij regen mogelijkheid om in een grote tent te zitten)

Leuke, vriendelijke eigenaren, receptioniste spreekt uitstekend engels.

Prima eenvoudige camping

Paul Kuijpers, 19-8-2016

Zeer vriendelijke en behulpzame campingbeheerders. Lekker zwembad dat vanaf 8 tot 20 uur open was. Genoeg ruimte ook voor onze caravan/auto. Ook genoeg voorzieningen. En de locatie is ideaal: je zit zo in het sfeervolle plaatsje Die, op loopafstand van grote supermarkten en een ideale plek om de streek te verkennen. Bovendien kun je zo het riviertje in en vanaf de camping kanotochten maken. Mooi uitzicht op de bergen. Er is 's avonds weinig verlichting op de camping. Dan is het er knap donker. Voordeel is wel een prachtig zicht op sterrenhemel en tevens dat het rond 23 uur wel redelijk stil was. Overdag komt er wel een trein langs, maar daar hadden we weinig last van. Mijn vrouw was heel blij dat ze zo een campingfiets kon lenen om de buurt te verkennen. Mooie service. Waar vind je nog deze betaalbare en sfeervolle campings nog?

Fijne camping

silia cuijpers, 8-9-2015

Fijne camping om te verblijven vlak aan de rivier de Drome, fijn voor onze hond.

Voor iemand die niet van luxe houdt en op zoek is naar rust is dit een prachtige camping, dichtbij het plaatsje Die. Centraal gelegen voor fijne uitstapjes. Fijn zwembad!

Relaxte, rustige camping.

Vera, 13-8-2015

Een aanrader voor eenieder die op zoek is naar een rustige, vriendelijke camping. Een week lang genoten samen met mijn zus.

Zeer gastvriendelijk personeel

Goedkoop

Naast vers brood iedere morgen en een snackkar geen eetgelegenheid, maar in 'Die' is voldoende te vinden.

Ruime plaatsen

Mooie omgeving

Schoon zwembad

Na een prachtige route, kregen we een erg ruime plaats aangeboden. Het bleek al snel dat de sanitairgebouwen aan vervanging toe zijn. Er waren 3 'normale' toiletten op de camping, verspreid over 3 gebouwen (waarvan 1 gehandicaptentoilet). Er waren ook enkele hurktoiletten (waar de meeste mensen niet op wilden), waardoor er rijen stonden voor de gewone toiletten (overigens zonder WC-bril). Bij het doortrekken uitkijken dat je zelf niet weggespoeld werd. De 2 bijgebouwen in de hoeken van de camping waren meestal kapot of vreselijk vies. Het hoofdsanitairgebouw was schoner, maar 's avonds niet meer schoon te noemen. De douches mogen een graadje warmer.

De hoofdattractie van de camping is de rivier. De kinderen kunnen er geweldig met rotsen spelen of met opblaasbanden de stroomversnellingen af gaan. Zorg wel voor waterschoenen, want er zijn alleen rotsen/stenen. Neem ook mierenbestrijdingsmiddel mee, want het stikt er van de (heel kleine) mieren.

Leuke camping

JW, 4-8-2015

Leuke en wel wat drukke camping. Helaas was het restaurant dit jaar gesloten, wat inhield dat er niets te eten te krijgen was, of een lekker koud biertje te koop was, noch kon men naar de Tour de France kijken. Verder verschrikkelijk aardig en behulpzaam personeel, de dochter spreekt knap Engels en komt dus in meerdere talen te hulp. Lekker maar klein zwembad wat niet geschikt is voor kleine kinderen. 1 keer per week een disco-avond en een bingo avond. Leuke jeux de boulesbanen. Mooie natuur rondom en de Lidl/Intermache/Super U, alsmede het dorp Die op loop/fietsafstand. Kortom...niet met z'n allen tegelijk naar deze camping!

Rustig in het vor-en naseizoen

W.G.Reddingius, 14-10-2014

Mooie eenvoudige camping,achterhaalde toiletten maar wel schoon,vriendelijke eigenaar en een prachtige omgeving

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping De Chamarges in Die, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping De Chamarges zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping De Chamarges scoort een 8.06 uit 10 op basis van 42 reviews.