Camping De Chamarges

Meer camping info

44 reviews over Camping De Chamarges

• 8Rob en Marlies20-05-2020

Geweldig!!!

Fijne camping en niet duur, ligging direct aan de Drome en de doorgaande weg richting Gap. Sanitair is wat verouderd maar alles werkt en is schoon.

Gereisd met partner in september 2018

• 2019
    9Jodi20-08-2019

Meest relaxte camping ooit!

Gastvrije, relaxte camping aan de rand van Die. De sfeer op deze camping is zeer ontspannen, gedraag jij je normaal, dan kan eigenlijk alles. Sanitair is gedeeltelijk verouderd maar goed schoon. Wc papier aanwezig. Restaurant bij de camping is goed. Brood is een dag van te voren te bestellen. Vanaf de camping kun je kanoën. Ooko is er een sportveld en een zwembad, maar je kunt ook in de Drome spelen of afkoelen. Supermarkten op loopafstand. Centrum van Die op ca 1,5 km. Veel mensen komen hier terug en als je hier eenmaal geweest bent, snap je dat ook.

Gereisd met partner in juli 2019

• 2018
    7WLannoye29-08-2018

rustige basic camping

We stonden er 5 weken en dit is de meest rustige camping in Die (reserveren niet nodig), zeer gemakkelijke toegang met caravan, camping is vrij basic met oud maar net sanitair, plaatsen in de zon zijn groot (180m²), in schaduw eerder klein (90m²), in groot sanitair allemaal gewone toiletten, in kleinere sanitairs veelal Franse toiletten, camping ligt langs Drome maar veel hoger (geen gevaar voor overstroming), wel toegang tot Drome vanaf camping (startplaats kayak), weinig lawaai op camping, alleen donderdagavond tot 24 u disco, geen last van autoverkeer, weinig last van spoorweg. Eén iets vonden we bijzonder spijtig : barbecue met houtskool is verboden, niet omdat zoals de uitbater ons wijsmaakte omwille van gemeentelijk verbod maar wel omdat de uitbater geen voorzieningen treft waardoor het wel mag. Bij de meeste andere campings in Die is het wel toegelaten. Camping ligt zeer dicht bij grote supermarkten en op ongeveer 2 km van het oude stadscentrum. Toch een aanrader, we keren hier nog terug.

Gereisd met partner in juli 2018

• 9Jodi04-08-2018

Geweldige camping

Camping aan de rand van de plaats Die. Supermarkten en centrum op loopafstand. Er is een zwembad en restaurant/bar. Ligt aan de rivier de Drôme. Eigenaar is super behulpzaam. Enkele toiletgebouwen zijn verouderd maar alles is prima schoon. Er is toiletpapier aanwezig. Plaatsen met zon en schaduwplaatsen. Restaurant is prima. Prima uitgangspunt voor bv de col de rousset en de vercors. Het is een 2-sterren camping dus verwacht geen grote luxe.

Gereisd met partner in juli 2018

• Oude reviews

8ingrid-eding11-12-2017

fantastische camping !

goed: mooie plaatsen op gras met veel schaduw, rustig gelegen, weinig kleine kinderen want er is niks te doen voor ze behalve een zwembad, wc papier, wifi gratis, je mag zelf een keuze maken van beschikbare plaatsen, je hoeft niet te boeken en er is volgens mij altijd plaats, Dichtbij de Lidl en Intermarché. (5 minuten op de fiets), 10 minuten fietsen naar Die (Centrum), mooi zwembad, fijne ruime hete douche (zeker die, als je binnenkomt meteen rechts) , De andere douches vonden we minder heet. Veel oudere gasten boven de 40. Redelijk veel Nederlanders en Fransen. Het kostte per nacht met 3 personen en een caravan en auto maar 26 euro per nacht. We waren er van 15 tm 22 juli. Het sanitair is simpel maar goed.Je kunt er ook eten, maar dat hebben we niet gedaan. minder: het is vrij donker 's avonds in het straatje bij het sanitair, vooral als je naar achter loopt. (zaklamp meenemen), er komt een treintje een paar keer langs. Niet storend maar het komt soms tegen middernacht nog een keer. De camping ligt naast een doorgaande weg. Daar heb je geen last van in het straatje bij het sanitair. 's avonds rustig. (ik heb er goed geslapen !), wifi wisselend goed. Bij de bar het beste. Jammer dat de stenen naast het zwembad zo ruw zijn om op blote voeten te lopen. Zonder slippers is het afzien ! En jammer dat er maar weinig bedjes en geen parasols waren. En jammer dat er een lelijk gaashek om heen staat , omdat het zwembad net buiten de campingpoort ligt. Jammer dat de rivier zo laag stond bij de camping en bijna overal. Zwemmen en met een band over een wildwaterbaan( sleuven in de rivier) gaan vind je net buiten Die bij een brug links van de weg.(andere kant van Die, vanaf de camping) Aanrader !!!! mooi helder water en een mooi kiezelstrandje erbij.

• 9Jeltje15-08-2017

Genieten aan de rivier de Drôme

Prima 2* camping. Toiletten wat verouderd maar netjes. Lekker aan de rivier: neem een band mee. Mooie uitvalsbasis voor activiteiten zoals kanovaren (kan vanaf camping), fietsen, klimpark (op ca. 2km) waar ze ook oa. canyoning en via ferrata aanbieden. Tip: rondleiding door wijnmakerij Jaillance en daarna wijnproeven. Gezellig dorp.

• 8Marco02-08-2017

volgend jaar weer

De weg van en naar Die geeft geluid, maar dat went snel. Neem je korte zwembroek mee, mijn zoon werd er ook uit gestuurd. Vrijwel boven de camping ligt een heuvel, de Croix de Justin. Waanzinnig uitzicht na 1,5 uur doortrappen. Lidl op 300 m. Die (de plaats, niet de Lidl) is leuk. Veel te doen in de omgeving oa de Col de Rousset, Chute de la Druise (waterval), Roger de Combou (top waar je makkelijk heen loopt), de plaats Crest en nog echt veel meer. Pal aan de Drome gelegen, die alleen 's-ochtends wat fris is. Sanitair is niet joepie, dat kan echt beter, maar het restaurant is top! De ontvangst ook trouwens. Wij hadden hier niet geboekt, gingen na 2 nachten weer weg, maar mijn kinderen wilden blijven. Redelijk wat Nederlanders die hier al tientallen jaren komen. Ik begin te begrijpen waarom mensen dat doen. Nauwelijks steekbeesten en gratis een hemels uitzicht op de omliggende bergen. En vooral niet te duur. Niet verder vertellen.

• 9Eetgelegenheden

• 8Arina15-09-2016

Leuke, niet al te grote camping

Camping ligt aan de Drome, geweldig om met je band af te zakken. En er is ook een zwembad (helaas geen zwemshorts toegestaan en daar wordt ook heel erg op gelet). Daarnaast op loopafstand een Lidl en een Intermarche. Prachtige omgeving. Toiletten/douches zijn oud, maar absoluut schoon en dat is wat mij betreft heel belangrijk. Wel jammer dat het afwaswater niet erg warm is. Voor oudere jeugd niet echt veel te doen, maar wel genoeg jeugd aanwezig (waarvan wel veel vaste gasten, maar dat worden we zelf ook nu) Sinds dit jaar weer een snackgelegenheid (wel een luxe snack) waar je prima kunt eten (bij regen mogelijkheid om in een grote tent te zitten) Leuke, vriendelijke eigenaren, receptioniste spreekt uitstekend engels.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 9Paul Kuijpers19-08-2016

Prima eenvoudige camping

Zeer vriendelijke en behulpzame campingbeheerders. Lekker zwembad dat vanaf 8 tot 20 uur open was. Genoeg ruimte ook voor onze caravan/auto. Ook genoeg voorzieningen. En de locatie is ideaal: je zit zo in het sfeervolle plaatsje Die, op loopafstand van grote supermarkten en een ideale plek om de streek te verkennen. Bovendien kun je zo het riviertje in en vanaf de camping kanotochten maken. Mooi uitzicht op de bergen. Er is 's avonds weinig verlichting op de camping. Dan is het er knap donker. Voordeel is wel een prachtig zicht op sterrenhemel en tevens dat het rond 23 uur wel redelijk stil was. Overdag komt er wel een trein langs, maar daar hadden we weinig last van. Mijn vrouw was heel blij dat ze zo een campingfiets kon lenen om de buurt te verkennen. Mooie service. Waar vind je nog deze betaalbare en sfeervolle campings nog?

Gereisd met partner in augustus 2016

• 8silia cuijpers08-09-2015

Fijne camping

Fijne camping om te verblijven vlak aan de rivier de Drome, fijn voor onze hond. Voor iemand die niet van luxe houdt en op zoek is naar rust is dit een prachtige camping, dichtbij het plaatsje Die. Centraal gelegen voor fijne uitstapjes. Fijn zwembad!

• 2Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2015