Camping Les Clorinthes

108 reviews over Camping Les Clorinthes in het Nederlands

Super.....!

Sjors
19-8-2018

Super camping, echt alles op zijn Frans. Lekker dicht bij het dorpje Crest en de rivier de Drome. Verwacht geen animatie en voorzieningen zoals de grotere campings dat voorzien, maar daar is de prijs ook naar. Camping is volledig omheind, laat de kinderen maar schuiven. Prijzen van consumpties liggen hoog, maar dat is overal in Frankrijk de laatste tijd met eten en drinken laat staan dat je naar de supermarkt gaat. Toiletgebouwen prima, lekker ouderwets trekken aan een koortje om te douchen, iets vaker poetsen leek ons wel een pré. Zwembad prima met verschillende dieptes. Dit jaar veel verloop ivm de warmte en noodweer dagen, twee jaar eerder hier geweest totaal geen verloop. campingeigenaar hoopt op slecht weer volgend jaar in de Nederland.

We komen zeker een keer terug!!!!!

Knusse familiecamping - top eigenaren aan de Drôme

Familie van Vlijmen
12-8-2018

Kleinschalige camping waar je de kinderen lekker los kan laten lopen (3 en 5 jaar in ons geval).

Een speeltuin waar de kinderen zich eigenlijk geen pijn kunnen doen. Een relatief ondiep zwembad (140 cm schat ik zo in) en aangesloten een peuterbadje.

Gelegen áán de Drôme. Je loopt de camping af, trappetje naar beneden en je kan heerlijk vertoeven in het stromende schone water. Het dorpje Crest ligt op 5 minuten loopafstand. De bakker ook op die afstand.

Wij zaten in een stacaraven (Jasmin) en dat was prima. Een eigen toilet, douche en een kleine veranda. De stacaravans liggen heerlijk in de schaduw, maar je kan de zon zo opzoeken als je wilt.

Animatie van (Nederlandse) Sanne was top! De eigenaren zijn erg behulpzaam, attent én alles kan!

Wij hebben geen gebruik gemaakt van het sanitair van de camping, maar dat zag er schoon maar gedateerd uit.

Enige nadeel is dat er geen campingwinkel is. Wel kan je brood bestellen.

Te hoge verwachtingen

Naomi
9-8-2018

Onze verwachtingen waren te hoog gezien het cijfer op Zoover. De camping heeft een uitstekende ligging en vriendelijke eigenaren. Het sanitair is echt gedateerd, geen toiletbrillen/toiletpapier aanwezig en ook niet schoon. Douchen door middel van een trekkoord is ook niet echt meer van deze tijd. Afwaswater was altijd lauw. Zowel Franse als Nederlandse camping bezoekers maar ook veel mensen die voor 1 of 2 nachtjes komen. Laatste avond patat en 2 snacks besteld, prijs is belachelijk hoog.

Prima!

Matthijs Beumer
5-8-2018

Met enige verbazing de verhalen over overlast van treinen gelezen. Tijdens onze vakantie niets van vernomen en schijnt dat er maar 1-2 treinen per dag uit Crest vertrekken. Prima camping, gastvrij welkom, schitterend gelegen aan rivier de drome en op loopafstand van Crest. In de fraaie omgeving ook erg veel te beleven. Vooral voor gezinnen met kinderen enorm aan te raden. Jazz festival vindt 1x per jaar plaats, toevallig tijdens ons verblijf. Goede muziek, maar amper iets van te horen vanaf de camping.

Heerlijk;

Krukson
27-7-2018

Heerlijke dagen gehad. Mooie plek onder de bomen. Direct aan de drone, stijl trappetje en je bent er. Even uitkijken, maar geen belemmering. Camping eigenaar wil je overal bij helpen, een woord super! Supermarkten in de buurt. Crest, die, watervallen, Valence, genoeg mooie plekken te ontdekken . Zwembad ondiep, maar heerlijk om af te koelen. Sanitair goed, schoon en echt Frans. Alle nationaliteiten op de camping. Heerlijk genoten!

Geweldig!!

Fam. Voets
27-7-2018

Het was in 1 woord geweldig.

Pracht plek bij de rivier op loopafstand van het dorp Crest .

En super vriendelijke eigenaren die allerlei info deelden over de mooie omgeving.

En we hadden een top animatie onder leiding van Sanne!!

Fijne camping!

Berna
3-7-2018

+ De ligging. Vlak bij het stadje, weggetje naar de rivier toe is niet druk.

+ Lekker zwembad

+ Schoon!! Ook de stacaravan!

+ Vriendelijke en hardwerkende eigenaren!

- Je mist als je in een stacaravan zit wel een bankje. Je hebt alleen een eettafel.

- Een ligbed of een ander soort stoel bij de stacaravan.

- In juni is de bar en animatie er nog niet. Miste we wel een beetje.

Verder hebben wij en de hond het erg naar ons zin gehad op deze camping.

Mooie, prima gelegen en verzorgde camping die meer geschikt is voor kleinere kinderen. Volop supermarkten, restaurants, winkels, e.d. in de buurt. Crest is op loopafstand ( ong. 1 km )

Sanitair is inderdaad redelijk gedateerd, maar wel netjes. De troep wordt immers door de mensen zelf gemaakt. Of de kleinere kinderen worden zonder begeleiding naar het toilet gestuurd, want papa en mama hebben vakantie... Warme douches, maar het afwaswater mocht wel iets warmer zijn.

Zwembad is prima. Er mogen wel wat parasols bij, want schaduwplekken zijn er praktisch niet!

En dan die heerlijke Drome die pal langs de camping stroomt. Deze is geweldig, en was voor ons dé grote smaakmaker van deze camping. Er moet wel even een natuurtrap afgelopen worden ( maar waar niet langs de Drome? ), maar dan kun je heerlijk aan/in het koele water vertoeven. Genoeg keuze tussen schaduw en zon, en een ware, natuurlijke "waterspeeltuin" voor de kinderen. Top!

Zeer vriendelijk campingpersoneel en eigenaren.

Een kleine vriendelijke camping aan de Drome

Jeannette
17-8-2017

We waren hier al eens geweest, twee jaar geleden. Toen waren we al tevreden en dat is niet veranderd. Het is een prima camping voor 3 sterren. Als je op zoek bent naar een kleine camping geschikt voor jonge kinderen, vlak bij een dorpje in een omgeving waar je veel kunt zien, wandelen en ondernemen (de Vercors). Dan is dit dé plek. Er is Nederlandse animatie aanwezig, maar beperkt. Het zwembad is heerlijk en sluit stipt om 20.00 uur. Ben je het zwembad zat, dan loop je naar de Drome waar je heerlijk kunt toeven. In de zomer vanwege het ondiepe water, ook geschikt voor jonge niet zwemmende kinderen. Je kunt voor weinig geld skelters huren, maar ze verhuren ook fietsen en een ijskast voor bij de tent. De eigenaren zijn zeer vriendelijk en spreken Engels. Het hek van de camping is altijd dicht (niet op slot) en de eigenaren houden stipt in de gaten wie er binnen komt en wie niet.

Het toiletgebouw is verouderd!

Het dorpje Crest ligt op loopafstand. Daar is van alles te koop en het is een prachtig oud dorpje waar in de oude stad geen auto's kunnen komen.

Naast de camping liggen de sportvelden. In de eerste week van augustus wordt daar een jazz week georganiseerd. Sommige concerten (3x) buiten en de rest binnen. Op 1 avond na, stopte de muziek altijd rond 00.00. Wil je hier geen last van hebben, plan dan je vakantie niet in de eerste week van augustus. Voor de rest is het stil op de camping rond 23.00 uur.

Heerlijke camping met mooie ligging op loopafstand van Crest. Voor zon bij de rivier moet je de rivier oversteken wat lastig kan zijn met kleine kinderen. Warme tot hete douches en net sanitair. Leuke knutselactiviteiten voor kinderen en af en toe een muzikale avond die qua geluid beperkt blijft.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Clorinthes in Crest (Drôme), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Clorinthes zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Clorinthes scoort een 8.15 uit 10 op basis van 108 reviews.