Camping Le Gouffre de la Croix

52 reviews over Camping Le Gouffre de la Croix in het Nederlands

Overvolle camping, weinig rust

mpetla
22-2-2018

Prachtig gelegen camping, in een mooi dal. Maar onderweg naar de camping stonden we al in de file (in het dorp). Ontvangst was weinig persoonlijk, en we kregen een krappe plaats toegewezen. Onze scheerlijnen raakten die vd buren en we hadden geen privacy. Oftewel, de ruime plaatsen die op de website worden beschreven hebben wij niet gezien. Van te voren teken je een soort huurcontract, wat niet gastvrij overkomt. Het sanitair was overvol, en van matige kwaliteit, wel schoon.

Samengevat, van de rust en ruimte hebben wij helaas niets gemerkt! Wij zijn na 1 nacht snel weer verder gereisd.

Ideale camping voor natuurminnende rustzoekers

Familie Verroken-Courant
21-10-2017

We zijn al 3 keer naar deze camping geweest en hebben nog niet alles in de buurt gezien en bezocht. De eigenaars en hun kinderen zijn zeer fijne mensen, hulpvaardig, correct en steeds vriendelijk.

Na 22u moet het stil zijn op de camping wat door de kampeerders heel erg geapprecieerd wordt. De rivier La Bourne is zeer (zeer!!!) koud, maar kinderen lijken er geen last van te hebben. Je kan snacks krijgen op de camping, voor een restaurant moet je al iets verder gaan.

De camping is afgelegen en dus echt voor rustzoekers. Wil je animatie of tot laat in de nacht luid praten aan je tent, dan blijf je er beter weg want dat is niet het doelpubliek.

Raak je onder de indruk van adembenemende zonsondergangen of stilte 's nachts en een prachtige sterrenhemel, dan moet je er zeker eens gaan kamperen.

Mooi gelegen in de Vercors

Zozinin
15-8-2017

Een rustige camping met een geweldig uitzicht in een geweldige omgeving.Leuk riviertje om in te springen en zwemmen. Wel ijskoud. Ook bij 39 graden! Gezellig terras. Sanitair is niet toereikend voor aantal gasten. (Wc) . De douches wel. De beheerders zijn vriendelijk , niet heel toeschietelijk. Tenzij je goed Frans spreekt. Een Engels/Frans echtpaar. Verschillende nationaliteiten op de camping. Ook veel Nederlanders. Vooral jonge gezinnen. Broodservice, een eventueel melk eieren fruit etc. Toen wij er waren, waren er geen oudere kinderen. Er waren Engelsen, Fransen en veel Nederlanders. Je hoort de weg aan de overkant van de camping s morgenvroeg en s avonds. Er is WiFi, bij de receptie. Daar hangt ook een busje om een bijdrage in te doen. Er is een wasmachine en een droger voor de was. De plekken die hoger lagen, leken wat ruimer. Alhoewel je beneden een veld voor je had. Doordat de camping tegen een helling ligt en de auto's niet allemaal door dezelfde ingang bij de kampeerplekken komen, is het rustig. Je auto mag bij de plek blijven staan. Camping ligt op loopafstand van Choranche waar je eventueel brood bij eeen bakkertje kunt halen. Maar op de camping zelf is ook broodservice. De supermarkten zijn wat verder weg. Afwaswater is lauw.

Oude reviews (archief)

Deze camping is gelegen in een magnifieke omgeving waar je tal van sportieve activiteiten kan doen zoals wandelen, canyoning, rotsklimmen, grotten bezoeken, geocaching, ...

De eigenaars zijn super vriendelijke mensen. Ze zorgen voor een aangename sfeer en zijn steeds bereid je te helpen. 's morgens voorzien ze heerlijk brood en 's avonds kan je gezellig eten op het terras.

De campingplaatsen liggen op terrassen en zijn voldoende ruim. Enig klein minpuntje is het beperkte sanitair. Het is wel steeds zeer proper.

De kids hebben zich goed geamuseerd in het koude water van de rivier waar ze met een touw konden in slingeren. Daarnaast was er ook voldoende ruimte om te voetballen, pingpongen, trampoline, ...

Er is in de Vercors zoveel te doen, dat je aan 1 week niet genoeg hebt. Daarnaast is het voor kinderen heel erg leuk op de camping. In de rivier (de Bourne, die door de camping loopt) wordt veel gespeeld. In de buurt liggen de Combe Laval, Gorges du Nan en de grotten van Choranche, om maar een paar hoogtepunten te noemen.

Afgelopen juni met onze dochter van 3.5 een paar dagen op deze camping gestaan. Het was nog rustig, maar wat een mooie plek! De plekken op de camping zijn ruim, de eigenaren zijn aardig en behulpzaam en verzorgen de camping heel goed en dat is ook te zien aan de gehele camping. Groen, netjes, mooi onderhouden.

De rivier is leuk om even in te zwemmen of spelen, hoewel deze in juni erg koud was.

Het koelt er 's nachts heerlijk af.

Enige minpuntje vonden wij dat er in de omgeving niet super veel te doen is, de grotten zijn mooi en de bergweggetjes in de buurt ook. Maar het is een paar dagen heerlijk onthaasten daar in Choranche!

Erg mooie en goed onderhouden camping, de ligging is werkelijk adembenemend tussen de hoge kalksteenrotsen en aan een vriendelijk riviertje.

De Franse eigenaars zijn vriendelijk en behulpzaam, mooie kampeerplekken in de zon of in de schaduw.

Toiletgebouw boven op het eerste terras ( vrij steile klim) maar ook beneden achter de receptie een toilet en doucheruimte.

Wij vonden de prijs gerechtvaardigd voor de geleverde faciliteiten en ligging.

Veel bezienswaardigheden in de omgeving (zie foto's)

Zalig verblijf !

Dina
1-9-2015

Zeer mooi gelegen camping met veel speelmogelijkheden voor de kinderen, leuk terras om iets koel te drinken, fantastische eigenaars! De rivier was idd. koud, maar dat kon onze kinderen niet tegenhouden en het Tarzantouw werd veel gebruikt.

Er mochten meer toiletten zijn en best niet vlak naast de lavabo's. Aparte hokjes met lavabo's om tanden te poetsen of je gewoon te kunnen opfrissen zou fijner zijn. De sanitairblokken werden meermaals per dag gepoetst en waren zeer proper.

De kampeerplaatsen zijn ruim, camping is zeer natuurlijk en het uitzicht subliem. Wij vonden het een toplocatie.

Ondanks het feit dat er veel kinderen waren, was het om 22u30 wel altijd stil op de camping en kon je zalig slapen. Met spijt in het hart moesten we inpakken om naar de volgende kampeerplaats te gaan. We keren zeker nog terug naar Le Gouffre de la Croix!

Mooie, rustige camping!

Remon
14-8-2015

Een mooie, rustige camping. De plaatsen zijn redelijk groot. Er zijn twee (2) sanitair gebouwen die goed worden onderhouden. De camping ligt aan het water, hierin kan gezwommen worden. (water is erg koud) Ook kun je heerlijk op het grasveld liggen. 'S avonds is het vroeg stil op de camping... Een heerlijke camping, zeker als je van natuur houd. Grenoble ligt om drie kwartier rijden afstand, een leuke stad. Camping is zeker een aanrader!!

Rust en ruimte

Wen
11-8-2015

Vorig jaar 3 dagen, per ongeluk op doorreis hier beland, nu een week op deze camping gestaan. Prachtig gelegen, elke kampeerplek is anders, wij stonden op een hooggelegen terras, uitzicht op ruige bergwanden en kabbelend (heel lekker koud!) water wat beneden langs de camping stroomt, mooie wandelingen gemaakt, zeer vriendelijke eigenaars en gemoedelijk sfeertje. Vind voor het aantal kampeerplekken het aantal beschikbare toiletten te weinig en vind aparte blokken fijner, nu is alles in 1 ruimte (op het kleine, oudere, apart sanitairblokje na) en is het 's ochtends dus spitsuur. Dat is ook direct het enige minpuntje. Verder alleen maar ++ Brood en frietjes op de camping prima.Dorpjes in omgeving heel authentiek en dagje Grenoble (op enige regendag) ook een aanrader. Komen er zeker weer eens een keertje terug!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Gouffre de la Croix in Choranche, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Gouffre de la Croix zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Gouffre de la Croix scoort een 8.34 uit 10 op basis van 52 reviews.