Camping La Gautière

Camping Info

14 reviews over Camping La Gautière in het Nederlands

• 7Frank Schröder11-08-2016

Prettige fijne kleine camping

Leuke fijne kindvriendelijke camping onder leiding van een vriendelijk Frans echtpaar dat alles doet om je vakantie te doen slagen. Ruime plekken. Het terrein loopt wel behoorlijk af waardoor je enkele patioblokken dient te gebruiken om e.e.a. waterpas te krijgen. Zwembad had iets groter gemogen. Schappelijke prijzen / gratis paardrijden voor de kinderen / 2 bollen ijs voor EUR 2 ==> waar vind je dit nog in Frankrijk ?? Toppie camping ! ps de Franse gasten waren hier erg aardig en netjes!

7Ligging
    6Zwembad

• 9Geerlings16-08-2015

Een heerlijke camping waar wij graag terug komen!

Het is een rustige camping. Hele ruime plaatsen oa met olijfbomen. De plaatsen zijn niet vlak maar daar voor zijn extra betonblokken beschikbaar om de caravan/vouwwagen recht te zetten. Tenten vinden ook altijd wel een vlak stukje. Het sanitair wordt goed schoon gehouden. Zwembad is groot genoeg voor de camping wel een beetje verouderd maar schoon! De eigenaren Annick en Jean-Pierre zijn vriendelijk en behulpzaam. 1 dag in de week is er (gratis) poney rijden voor de kinderen. En 2x gaan ze de dieren voeren (poneys, ezels, schaap, kippetjes, alpaga..) Er is animatie (voor kinderen en volwassenen) in het Frans maar meestal zijn er anderen bij die NL talige helpen. Speurtochten, vilt atelier, dromenvanger, jeu de boules, waterpolo. Avond met mosselen en friet met een optreden van de kinderen. Er is een bar/restaurant/afhaal die goede pizzas heeft en andere maaltijden voor zeer redelijke prijzen! Dat zie je niet vaak meer op een camping!

10Kindvriendelijk
    8Zwembad
    10Prijs/kwaliteit
    10Staat v/h sanitair

• 8Ton & Gerda15-08-2015

Rustige, mooie & vriendelijke camping

Wij waren hier begin juli, heerlijk rustig, ruime plekken, vriendelijke en gastvrije eigenaren (hele familie werkt mee). Restaurant is eenvoudig en keuze beperkt, maar de gerechten en pizza's smaken goed, voor weinig geld; wel vooraf aangeven dát en wát je er wilt eten. Zwembad lekker, begroeiing biedt voldoende schaduw, deels van olijfbomen deels van andere bomen. Plekken wel oneffen voor plaatsen caravan. Je kunt in de omgeving mooi wandelen en (elektr) fietsen. Buis-les-Baronnies is gezellig, op 4 km afstand en goed te fietsen. Sanitair eenvoudig, maar schoon. Kortom, een aanrader - tenzij je slecht ter been bent.

8Zwembad
    10Prijs/kwaliteit
    6Staat v/h sanitair

• 8willem-de-IVe17-11-2014

Prima plek

Begin juni 2014 daar met de vouwcaravan gestaan. We hadden gereserveerd. Misschien dat we daarom een redelijk vlakke ondergrond hadden tussen de bomen. Alleraardigste eigenaren.

8Ligging

• 7F.13-08-2013

Rustige Franse camping

Rustige Franse camping. Leuke animatie maar alles in het Frans dus eigenlijk geen gebruik van gemaakt. Heerlijk eten voor weinig. Fijn zwembad met ligbedden en groot genoeg. Aardige eigenaren, behulpzaam. Grote plaatsen, er is altijd wel een plekje in de schaduw onder een van de olijfbomen te vinden. Er zijn paarden/ezels/konijnen, kippen, geiten. 2 keer in de week mogen de kinderen de dieren voeren, 1 keer per week wordt er pony gereden. Er wordt regelmatig wat georganiseerd (paella-avond/mosselavond/ dansjes door de kinderen). Heel erg leuk, maar doe je niet mee heb je er ook geen last van (geluidsoverlast niet gehad). Veel vaste gasten met stacaravan. Heb je niet veel last van maar je moet zorgen dat je vooraan op de camping komt te staan, anders heb je uitzicht op een enorme stacaravan met oprijlaan etc. De mensen zijn op zichzelf, veel rust. Bezorg je geluidsoverlast wordt je er op aangesproken. Prima camping, met een leuk dorpje met leuke markt en terrasjes.

7Kindvriendelijk
    8Staat v/h sanitair
    7Ligging

• 8Jan11-09-2012

Fijne plek

uitzicht rondom, goed zwembad, ruime staanplaats hoewel voor een tent niet al te vlak. Vriendelijke en behulpzame eigenaars, prettig dat je brood kunt bestellen. Ook organiseert men eens per week een gezamenlijke maaltijd en er zijn wat kinderactiviteiten. prijs/kwaliteit goed.bibliotheek en tv in de bar/restaurant heel handig.

9Kindvriendelijk
    8Staat v/h sanitair

• 8a.Treuren27-07-2012

Minder geschikt voor oudere kinderen

Prachtige camping met zeer fijne en behulpzame eigenaars. Ondergrond ongelijk,wat problemen geeft voor de tentkampeerders. Veel vaste plekken,bijna 30,(20 toerplaatsen)voornamelijk bezet door Belgen(Walen) over het algemeen minder vriendelijke mensen die ons als kampeerders als indringers zagen. Wij waren met 3 familie's (10 dagen)op verschillende plekken met kinderen in de leeftijd van 14 t/m 21 jaar. Bij het minste of geringste geluid van de jongelui gingen ze bij de camping eigenaar klagen,die zich liet misbruiken om de klacht over te brengen. Jammer en onnodig aangezien voor 24.00 uur of eerder iedereen stil was. Georganiseerde avonden door de campingeigenaar (Karaoke,diner dansant)gaven wel geluidsoverlast maar nooit later dan 24.00 uur. Verder goede voorzieningen en mooi zwembad. Je kunt er heerlijk eten en de wijn is top en goedkoop. We gaan er zeker terug,maar dan willen we wel ver weg staan van de vaste plekken.

4Kindvriendelijk

Met oudere kinderen

• 9Nico04-06-2012

Rustige camping met vriendelijk personeel

Kleine week in één van de vaste caravans (Provence) verbleven. Caravan was heel erg proper en alles was in een zo goed als nieuwe staat. Camping wordt goed onderhouden door heel vriendelijke mensen. Zwembad is niet zo erg groot, maar aangezien er tijdens ons verblijf niet zo heel veel volk was, konden we toch volop van het water genieten. Er is ook klein kinderbadje in het grote zwembad. Uitzicht is prachtig. Camping ligt op ongeveer 5km van Buis-les-baronnies en daar kun je terecht voor enkele lekkere restaurantjes. Voet van de Mont Ventoux ligt op zo'n 35km. Broodjesservice 's morgens en 's avonds konden we op aanvraag warm eten krijgen. Een echte aanrader voor wie de Provence wil ontdekken

7Kindvriendelijk

Met vrienden

• 9Kristof,Maryse, Jitse en Hassee26-07-2011

Toffe en rustgevende plek voor ons en de kinderen

Zeer aangename camping waar ze er alles aan doen om de gasten op hun gemak te stellen. Ze helpen mee om je te installeren indien het nodig is. Jer kan er voor een appel en een ei een heel lekkere maaltijd verorberen. Het zwembad is klein maar fijn en ideaal voor kinderen en volwassenen. Het uitzicht vanuit de verhuurde chalets is rustgevend

9Eetgelegenheden

• 9Guus en Trik20-06-2011

Gezellige camping

La Gautiere is een gezellige kleine camping, midden tussen de wijnvelden en bossen, ca. 4 kilometer van Buis les Baronnies. De ligging is heel gunstig, ver genoeg van verkeer en dorpsdrukte, maar toch heel goed bereikbaar. Je kampeert tussen de olijvenbomen op heel royale plaatsen gemarkeerd door grote stenen en lavendelplanten (geen heggen o.i.d.) Eigenaar en personeel zijn vriendelijk en behulpzaam. In het kleine restaurant zijn heerlijke pizza's te koop voor weinig geld. In de omgeving is heel veel natuurschoon te zien en zijn mooie wandelingen te maken.

9Eetgelegenheden

5 tips over Camping La Gautière

• F., 13-08-2013

De markt in Buis de Baronnies. Mont Ventoux op (fietsen). Naar riviertje bij kloof voordat je het dorp Buis de Baronnies inrijdt.

• Nico, 04-06-2012

Restaurantjes in Buis-les-Baronies Paar interessante wijnboeren in de buurt: Charles Tyrand heeft topwijnen tegen heel scherpe prijzen

• a.Treuren, 27-07-2012

Boeken vooraan of midden op de camping,waar de tourplaatsen zijn.

0 vragen over Camping La Gautière

• SchaduwplaatsenAanwezig