Camping La Fontaine d'Hannibalstersterster

Tonen op kaart

8 reviews over Camping La Fontaine d'Hannibal

• 2019
    8Robert11-07-2019

Echt een camping om terug te komen!

Camping op loopafstand van het sfeervolle dorp Buis-les-Baronnies met zijn leuke terrassen en restaurantjes. Over het algemeen is de camping rustig, maar soms wordt er een buslading met schoolkinderen afgezet, die op schoolreis zijn. Zij logeren in het aangrenzende appartementsgebouw. En dan is het even een hels kabaal. Dat hoor je twee keer per dag. Het zwembad is niet groot, maar voldoet zeker. De toiletten worden goed schoongehouden. Goed gesorteerde supermarkt is dichtbij. De omgeving is prachtig, met zicht op de Mont Ventoux. Je kunt er goed wandelen en fietsen.

• 8Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• Oude reviews

8Aart en Emmy28-05-2014

het Paradijs!

Op aanraden van een Duits echtpaar kwamen wij hier terecht. Toen ik naar huis belde om te vertellen over onze omzwervingen en op hun vraag waar we dan nu waren, kon ik naar waarheid antwoorden:"In het paradijs". Wat een pracht, bloeiende kersenbomen, waar we onbeperkt van mochten plukken, aan een kleine rivier en gelegen in een dal tussen de bergen. Het was er rustig, het zwemwater was wel fris, maar het weer was prachtig, net zoals de omgeving. Overdag heerlijk weer en 's avonds op tijd afgekoeld, zodat we heerlijk sliepen. Buis-les-Baronies heeft een leuke markt en erg leuke en goede restaurantjes, bovendien is het zitten op een terrasje ook erg leuk. Bij het binnenkomen van het dorp vonden we een flinke supermarkt , Voor een paar kleine boodschapjes konden we net over de brug terecht bij een kleine kruidenier en dat maakt het allemaal zo leuk. De mensen willen ook best praten, maar beginnen niet gauw zelf. Wij gaan dit jaar weer naar les Fontaines d'Hannibal!

• 9Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2013

• 7Paul13-06-2012

Camping dicht bij dorp

Site van de camping ziet er gelikter uit dan de camping feitelijk is. Entree doet slordig aan. Toiletgebouw is keurig en niet zoals gewoonlijk voorzien van wandjes maar betegelde vaste wanden. Alles bij elkaar in één ruimte. Wat ik in alle jaren dat ik kampeer nog niet eerder ben tegengekomen is dat er geen chemisch toilet aanwezig is, waardoor je je afvaltank in een gewoon toilet moet legen en niet kan omspoelen. Ook voor campers is er geen watertappunt of afstortplaats. De camping is niet al te groot en er zijn wat stacaravans/chalets en een paar huurtenten. De plekken zijn over het algemeen niet al te ruim bemeten. Op het terrein wordt in juli een enorm appartementencomplex opgeleverd die totaal misstaat in de omgeving. Het dorp Buis is op loopafstand, hier zijn diverse restaurants met terrassen en er zijn 2 redelijke supermarkten. Ook andere winkels zijn aanwezig.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juni 2012

• 8chrisensharony27-12-2011

Geweldige camping

Na een lange reis kwamen we rond acht uur aan op deze camping, nadat de camping waar we eigenlijk zouden staan enorm tegenviel (onze peuter stond na 5 minuten op de doorgaande weg boven aan de camping, dus snel op zoek gegaan naar een veiligere camping en hier uitgekomen). Enorm vriendelijk ontvangen zonder al te veel poespas. met een plattegrond de camping op plaatsje uitgezocht en onze de waard opgezet. ongeveer een derde van de camping gasten is nederlands, maar dat viel ons niet tegen. sanitair is voldoende en word 's morgens vroeg schoongemaakt. zwembad is prima maar vroeg in het seizoen nog aardig fris. Eigenaar verzorgd allerlei activiteiten (overdag en 's avonds) waar je op de camping zelf geen last van hebt. BBQ plaats aanwezig (vooral voor fransen) verder word hier niet moeilijk gedaan over regeltjes met zwembroeken, vooruit betalen of andere pietluttigheden. Wij hebben met onze 4 kinderen (10, 7, 4, en 2) een super vakntie gehad. en gaan dit jaar weer terug.

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

2 tips over Camping La Fontaine d'Hannibal

• Aart en Emmy, 28-05-2014

De markt in Vaison la Romaine is een aanrader, één keer in de week is het hele dorp één grote markt!

• chrisensharony, 27-12-2011

in het dorp zijn meer dan voldoende boodschappen te doen en tentjes om wat te eten en te drinken. De markt is op loopafstand (5min) en bied tal van leuke kraampjes

0 vragen over Camping La Fontaine d'Hannibal

Camping La Fontaine d'Hannibal info