Camping La Châtaigneraie

Camping La Châtaigneraie
8,2

72 reviews over Camping La Châtaigneraie in het Nederlands

Goede overnachtingscamping voor een paar dagen.

Henk en Joke
3-6-2018

Mooi gelegen rustige camping op een heuvel.

Zeer vriendelijke en behulpzame eigenaars. Werden door hen goed geholpen bij problemen.

Goed restaurant, vooral de menu's als de Fransen ook uit eten gaan.

Mooie omgeving om te wandelen.

Als je erg van rust houd, ook voor langere tijd.

De Drôme blijft een prachtig gebied met glooiende heuvels en veel lege ruimte, heerlijk.

Alleen jammer dat deze prachtige camping helemaal is dichtgegroeid met bomen en struiken, zodat het uitzicht verloren is gegaan (naar verluidt door trouwe gasten hier ontmoet).

De campingeigenaar een aimabele man, gedienstig, maar niet overdreven aanwezig.

De camping ligt hoog op een heuvel, de met heggen afgebakende plaatsen niet al te ruim, maar wel redelijk vlak. Gecentreerd op de camping de toerplaatsen, daar rondom de moderne vakantiechalets. Veel meer chalets bewoond door Fransen (inclusief hun overal schijtende honden) dan toerplaatsen voor de tenten en caravans. Relatief weinig NL'ers, veel Fransen en Duitsers. Let wel: wij hebben ook een hondje bij ons en heel veel poepzakjes …

Een tweetal sanitair-blokken, een wat gedateerd, de ander recenter, maar beiden zeer schoon en worden goed gepoetst. De doordachte bouwwijze helpt doordat de vloeren iets hellen en alle water meteen wegloopt.

Het restaurant wordt gerund door een verliefde man op teenslippers. Helaas is hij verliefd op zichzelf en lacht om zijn eigen melige grapjes. De gasten zijn decoratie en het eten is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (let op de hoofdletters). De huiswijn was absoluut bocht, het 6 x bestelde water zagen wij nooit, het vlees was gebakken schoenzool. Mijn advies: wegblijven.

De camping staat overigens wel in ons “terugkeerlijstje”.

De gastvrije ontvangst compenseert de regen.

Ronald Haak
6-9-2017

Na behoorlijk wat klimmen komen we op deze camping aan. Ook hier heeft het veel geregend en zelfs de hoogste plateaus zijn doorweekt. Het is veel gedoe maar uiteindelijk staan we op een stevige plek. De leiding is bijzonder vriendelijk en gastvrij. In het restaurant hebben we uitstekend gegeten. Betaald internet functioneert goed.

fantastisch, camping is klein maar fijn.

H.Mihl
22-8-2017

Plek voor een betaalbare huur accommodatie, tenten en caravans plekken, zeer vriendelijke en behulpzame eigenaren. Uitstekend restaurant en heerlijk zwembad. Vooral voor kinderen veel animatie en speelgelegenheid. Enige minpunt is het boodschappen doen qua afstand voor grote supermarkten. Gelukkig kun je elke dag brood bestellen om af te halen op de camping en is er een winkel voor de broodnodige boodschappen.

Prachtige overzichtelijke camping!

Willeke
15-8-2017

Aankomst op een mooie verzorgde camping. Plek bij restaurant en receptie ook erg gezellig om te zitten. Vriendelijke eigenaren die er alles aan doen om het je naar de zin te maken. Heerlijk overzichtelijk zwembad. Leuke animatie. Heerlijk stokbrood en croissants. Een hele fijne vakantie gehad. Kinderen kunnen zich prima vermaken. Omgeving is ook prachtig!!

Ideale camping met jonge kinderen

suus_80
12-8-2017

Nette camping met grote plaatsen. Ideaal voor gezinnen met jonge kinderen. Kleinschalig met 2 sanitair gebouwen, waarvan 1 grote met kinder wc en familiedouche. Altijd netjes schoon.

Simpel zwembad met apart kinderbadje, Nederlandse animatie, speeltuin, trampoline, restaurant, winkeltje en broodjesservice.

Mooie omgeving alleen wat verder rijden voor de bezienswaardigheden. Veel Nederlandse/Vlaamse gezinnen met kinderen, maar ook mensen op doorreis. Kan ook aan het weer gelegen hebben, was toen wij er waren wisselvallig.

's Avonds werd er op het terras ook vaak iets gedaan, maar om 23.00 was het echt stil.

Nadeel toen wij er waren was dat het restaurant geen pizza serveerde, oven was stuk. Maar mensen haalde ze wel af. Restaurant is van een aparte uitbater en bediening liet vaak te wensen over, maar eten was goed.

Hele leuke camping

Fam. B
8-8-2017

Erg leuke camping voor gezinnen met kleine kinderen. De camping is overzichtelijk waardoor je de kinderen gewoon lekker kunt laten spelen. Veel Nederlandse kinderen op de camping. Het zwembad is eenvoudig maar volstaat prima. Het zwembad is van 10 uur tot 20.00 uur open. De camping eigenaren zijn zeer gastvrij en verstaan hun vak. Ze helpen je graag. Er is veel Nederlandse animatie. Het restaurant is van acceptabel niveau maar reserveer wel. Bij aankomst ontvang je een fles wijn en een informatiefolder. Daar staat o.a. in dat je de dag van tevoren brood moet bestellen maar ook welke uitstapjes je kunt maken. Het sanitairblok is schoon en goed onderhouden. Kortom een leuke camping!

Fantastich

Douwe snip
6-8-2017

Camping is geweldig voor kinderen van 5 tot 12 jaar zwembad is super mooi aleen is maar tot 7uur open je kan alemaal leuke dingen doen camping is aan de kleine kant maar groot genoeg leuke tijd gehad

Zeer gemoedelijke sfeer

Barbara Vries
6-8-2017

Ontvangst was erg hartelijk. Beide eigenaren heetten ons van harte welkom. En bleven de gehele vakantie een hele goede gastheer / gastvrouw. De restaurant eigenaar is een ras entertainer. Camping oogt meteen al erg gezellig door het restaurant met een mooi verzorgd terras met bloemen.

Op deze Franse camping voelden wij ons èèn met de Fransen. Elke avond wordt er namelijk iets georganiseerd, tweetalig, zodat je met elkaar iets doet. Dit kan een bingo zijn maar ook de karaoke was geweldig. Je leert zo ook nog veel van elkaars cultuur. Ons laatste avond was grandioos met een disco van een plaatselijke band die ervoor zorgde dat jong en oud op de dansvloer stond.Animatie leuk tot 12 jaar. Onze tiener van 16 had gehoopt op meer tieners. Omgeving is qua natuur prachtig. Voor wat meer vertier is het even rijden maar is niet erg omdat het afwissende landschap erg mooi is. Vaak vergeet je wel snel dat er in de directe omgeving wel leuke dingen zijn. Zo hebben wij met onze dochter van 10 paard gereden bij een plaatselijke manege. We mochten zelf op pad en liepen een route langs zonnebloemen en door een bos. Zeker aan te raden. Al met al voor ons een heerlijke Franse vakantie!

Gastvrije "Flowercamping"

Josée
10-5-2017

Kwamen rond vier uur aan en werden door de eigenaar van het restaurant op bel bij de receptie gewezen. Dat werkte super. De eigenaren kwamen in een golfkarretje aangereden.

Het had er erg veel geregend en wij hebben een zware caravan, dus het was even een dingetje om op een goede plek te komen. Grote ruime plaatsen. Natuurlijk afgescheiden. Er lopen kippetjes en twee geiten rond, waar je echt geen last van hebt.

Kritiek: het duurt erg lang voor er warm water in de douches is. Sanitair is deels open en niet verwarmd, wat in deze koele eerste meidagen niet zo fijn was.

In het restaurant hebben we heerlijk gegeten. Erg gastvrije eigenaar, want met nog een stel Nederlanders waren we op dinsdag 2 mei de enige gasten

(op 1 mei hadden alle Fransen al buiten de deur gegeten;-). Geen moment ons teveel gevoeld. Wellicht op de terugweg nog een herkansing bij beter weer. Zeker een aanrader.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Châtaigneraie in Anneyron, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Châtaigneraie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Châtaigneraie scoort een 8.19 uit 10 op basis van 80 reviews.