Camping La Ferme des Ferrieres

• 7.7Staat v/h sanitair
  • 6.1Eetgelegenheden

Camping Info

Meer campinginfo

We hebben een aantal aanbieders voor La Ferme des Ferrieres voor je op een rij gezet:

21 reviews over Camping La Ferme des Ferrieres

• 9Evert26-08-2019

Geweldig

Prima camping op een geweldige locatie. Prachtig uitzicht, weg van de drukte rondom het meer van Annecy. De camping zelf is eenvoudig, maar met mooie ruime plekken. Geen WiFi, wat natuurlijk helemaal prima is. Het sanitair is wat verouderd, maar schoon en voldoende.

• 2018
    8Fam. de Bot13-08-2018

Perfect

Wij hebben 3 weken op deze camping gestaan. Onze kinderen (15 en 18) hebben zich prima vermaakt. De camping heeft een mooie ligging met ruime plaatsen. De eigenaren zijn erg vriendelijk!

• 6Eetgelegenheden

• 8Fam. Loos12-08-2018

Rustige camping in mooie omgeving

In eerste instantie hadden we een camping geboekt aan het meer. Bij aankomst bij die camping hebben we direct besloten om hier geen 3 weken te blijven en hebben we deze camping gevonden. Eén telefoontje leerde ons dat we meer dan welkom waren. Het is een gezellige camping met grote plaatsen. Wat voor onze kinderen (12 en 15 jaar oud) een beetje tegenviel is de afwezigheid van wifi. Gelukkig was dat geen 1e levensbehoefte en hebben ze zich prima vermaakt. Er zijn in de buurt mooie wandelingen te maken en genoeg geocaches te vinden. 's Ochtends tussen kwart voor 8 en half 9 staat de bakker op de camping. Zeker een aanrader!

• 6Eetgelegenheden

• 10De Koning06-08-2018

Het is een leuke rustige camping met prachtig uitzicht. De uitbater is een lieve vrouw. Het sanitair wordt keurig onderhouden, ruikt 's middags naar bloemetjes. Er komen hier veel Fransen, maar er staan ook wat Nederlandse gezinnen. De kinderen vinden elkaar in het speeltuintje. Er is ook een oude koeienstal waar de kinderen kunnen pingpongen of kunnen chillen aan een picknick tafel. Het meer is een stukje rijden, maar dan zijn er ook leuke betaalde en onbetaalde strandjes. Wij hebben hier een fantastische tijd gehad. Wilden paar dagen blijven, maar zijn 2 volle weken geworden. Zeker voor herhaling vatbaar.

Met jonge kinderen

• 2017
    9Frank21-08-2017

Mooie camping

Mooie camping in een prachtige omgeving.

• 5Eetgelegenheden

• Oude reviews

9Ingeborg25-06-2016

Fantastische plek, gemoedelijke sfeer

Wij komen nooit op dezelfde plek terug, maar voor deze camping zijn we echt gevallen: 2001, 2003, 2015. De laatste keer zijn we er maar een paar dagen geweest (om de vakantie gegarandeerd goed af te sluiten). Er komt een wat rustiger/sportiever publiek dan op de campings waar mensen zich drie weken ingraven. Nadeel voor onze kinderen is wel dat er weinig Nederlanders komen. Voor tieners is er niet zo veel te doen, er is alleen een pingpongruimte. Een sportveldje zou de camping perfect maken. Alex is lekker dicht bij Annécy, maar als je daar geweest bent keer je uit de drukte weer terug naar de rust van de bergen. Het is er ook iets koeler dan in Annécy zelf. Het sanitair is heel eenvoudig, maar wij vinden het prima en het is altijd schoon. Met kleine kinderen is het leuk om op het hoogste deel van de camping te kamperen. Daar is een klein bosje waar ze eindeloos kunnen spelen. Je zit dan iets verder bij het sanitair vandaan, maar hebt wel het mooiste uitzicht op de bergen.

• 8johnboy1202-08-2015

Geweldig

Een prachtig gelegen camping tussen de bergen. Mooie ruime plaatsen ( kies zelf maar uit ) en vriendelijke beheerders. Het sanitair is oud maar werd goed schoongemaakt. Een kleine winkel in de receptie. In de plaats Thones ( 6 km) is er een ruim aanbod van supermarkten. Het dorp Alex stelde niet zoveel voor. Annecy (10 km) is de grootste stad in de buurt. Vanaf de camping zijn er prachtige routes om te wandelen. Fietsen kun je beter doen met een racefiets of mountainbike omdat het overal bergop of bergaf gaat.

• 8Edgard26-08-2014

Mooi en goedkoop.

Wij zijn op deze camping 12 dagen geweest en dat is ons prima bevallen. Sanitair is wat verouderd maar zeer netjes en word dagelijks tot 4x toe gepoetst. De plaatsen zijn ruim maar let op er is geen een vlakke plaats. Een prima uitgangspunt voor uitstappen naar Annecy,mont blanc,albertville enz.. En dan het grote pluspunt 19.20€ per nacht voor 2 volwassenen en 1 kind met stroom en alles erop en eraan. Het winkeltje stelt niet veel voor maar er zijn volop hypermarkten in een straal van 10km. Elke morgen tussen 8 en 10hr staat de bakker er met vers brood.

Met jonge kinderen

• 9Tamara van Weeghel05-08-2012

Heel mooi plekje, wel kamperen bij de boer

Waarschijnlijk een beetje vertekend door centiment, maar we staan hier graag. Het is een basic camping, douchegebouw is een beetje outdated, maar als je kamperen bij de boer (het is een Ferm) in gedachten houdt is het heel goed. De koeien staan er zeker wel en mogelijk op een meter van je tent, maar hebben geen bellen, dus geen rumoer, en worden liefdevol verzorgd door de oude baas, maakt het boerengevoel wel compleet!

Lekkere broodjes 's ochtends en als je ervan houdt een lekker kopje koffie bij de receptie. Tafeltennis voor de kinderen en een kleine speeltuin, simpel maar voldoende.

Personeel (een familie) is erg vriendelijk en de plekken zijn mooi, een lang stroomsnoer kan geen kwaad, maar een absolute aanrader voor de echte kampeerder met een buitengevoel!

• 8Eetgelegenheden

• 9Esther04-09-2011

Mooie Ligging

Wij zijn hier 2 weken op de camping geweest. Normaal gaan we in 2 weken tijd naar 2 campings, maar deze beviel ons zo goed dat we zijn gebleven. Zoizo super veel te doen in de omgeving.Wij gaan zeker hier nog een keer naar terug. De camping ligt 10 min vanaf het meer. Het is echt een boere camping. 1 groot land met hier en daar wat bomen, echte schaduw plekken zijn er niet echt. Ruime plekken, geen vaste plekken, kijk maar waar je gaat staan. (buiten hoogseizoen) De ligging is super, een hele mooie omgevind waar je naar kijkt. Sochtends kan je er brood kopen, en evt. kleine dingetjes. Wij vonden alleen de douches te koud en te kort. Het was net aan.

2 tips over Camping La Ferme des Ferrieres

• Tamara van Weeghel, 05-08-2012

Beklim de "Tete de Parmelan" (op de top ben ik ten huwelijk gevraagd), een leuke wandeling vanaf meerdere kanten mogelijk, het "maanlandschap" is ook erg mooi om overheen te lopen, misschien wel naar de volgende top ;-)

Annecy is een mooi dorp, maarde bergen eromheen zijn nog mooieren, zeker me het jaarlijkse vuurwerk of als er een ultrarun aan de gang is...

• johnboy12, 07-02-2017

Annecy is een prachtige oude stad met vele leuke shops en diverse uitgaansgelegenheden.

1 vraag over Camping La Ferme des Ferrieres

• Free, 14-03-2015

Vlak en internet?

Ik lees dat de camping overal hellend terrein heeft. Is de camping voldoende vlak voor een tent? Is er internet op de camping of in de buurt?

johnboy12, 02-08-2015

Er zijn genoeg vlakke plaatsen op de camping, ook voor een tent. Internet is er niet. Daarvoor moet men naar Thones of Annecy

Free, 03-08-2015

Dank voor uw reactie. Helaas komt die te laat. We zijn eind mei op een camping bij Thones geweest. Bovendien zou Ferme des Ferrieres pas vanaf juni open zijn. Ik heb meerdere keren naar de camping gemaild, maar nooit een reactie gekregen. Dat geeft weinig vertrouwen.

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig