Camping Le Bioley

• 6.9Eetgelegenheden

Meer camping info

31 reviews over Camping Le Bioley

• 9Fam. Bergman06-08-2017

Een geweldige camping (met een super uitzicht)

Net terug van een heerlijk verblijf van 3 weken op deze geweldige camping.

We hadden een mooie grote staanplaats met uitzicht op de prachtige bergen (met witte toppen). Het vuurtje stoken bij de tent was erg leuk. Veel Nederlandse gezinnen (vooral met jongere kinderen) maar ook Fransen en Belgen. Gemoedelijke sfeer en lekker rustig. Vanaf 22.00 uur was het stil op de camping.

Het is een terrassencamping. Bovenaan staanplaatsen met wat meer schaduw, beneden staanplaatsen wat meer in de zon (wij hebben onze tarp wel nodig gehad).

In de omgeving zijn prachtige wandelingen te maken. Zelf hebben we ook een leuke (meerdaagse) huttentocht gemaakt in het Nationaal Parc de la Vanoise. Omdat er veel wintersportplaatsen in de buurt liggen (La Plagne, Les Arcs, Tigne enz.) zijn er ook relatief veel kabelbanen in het gebied (wel goed navragen/uitzoeken wanneer ze open zijn). Zo kun je eenvoudig bij de gletsjers komen (en op de sneeuw staan!). Ook mogelijkheden voor mountainbiken, verschillende watersportactiviteiten (hydrospeed, raften enz.), klimbossen, via ferrata en parapenten.

Beneden in het dal ligt, op 15 minuten rijden vanaf Aime, een leuk meertje waarin je kunt zwemmen met een ligweide, restaurant, kanoverhuur, speeltuin e.d.

Een super leuke camping, schoon sanitair, gratis WIFI, leuk (verwarmd) zwembad (met een hek erom heen wat niet zelf geopend kan worden door kleinere kinderen), aardige eigenaresse en veel te doen in de omgeving (alles is wel een stukje rijden). Wandelingen mogelijk vanaf de camping.

Wij komen zeker nog een keertje terug.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 10M.Ganzeman23-07-2017

Voor ons camping NR 1.Geen betere te vinden.

De 1e keer op deze camping is 3 jaar geleden. Net terug van de 3e keer dat we deze camping hebben bezocht. Voor ons is er geen fijnere camping te vinden dan deze. Hele vriendelijke eigenaren.Staan altijd voor je klaar. Prarig uitzicht,grote staanplekken.Schoon sanitair. 2 weken geleden een heel nieuw sanitairgebouw erbij gekomen Fijn verwarmd zwembad.Kampvuur maken is zeker erg fijn als het savonds nogal weleens af koelt.Dit jaar kwamen we aan om 9 uur savomds en stond de eigenaarresse op ons te wachten,omdat we al bekend zijn verwelkomde ze ons met een big smile,omhelzing en 3 kussen. Mooie wandeling in de omgeving.Aan de overkant bij La Plagne dit jaar super gave dag gehad met mountainbiken in de bergen.Naar boven met kabelbaan,en naar beneden fietsen. Voor ons blijft dit camping NR 1

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 10Fam Peelen16-08-2016

Pareltje, deze camping!

Precies groot genoeg, mooi, schoon zwembad, prachtig gelegen met ongelooflijk mooi uitzicht, aardige en behulpzame eigenaren, vuurtje maken bij je tent en geweldige bergwandelingen in de buurt, die ook met kleine kinderen te doen zijn. En dan ook nog eens niet duur.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Buitelaar06-08-2015

Overweldigend uitzicht

Geweldige camping met panoramisch uitzicht op witte toppen. Klein zwembad met ligstoelen eromheen. Een aantal plekken op een veldje bij het zwembad. Verder een terrassen camping. Sommige plekken hebben veel schaduw, maar missen het mooie uitzicht. Sanitair wordt goed schoongehouden. Er zijn in totaal vijf douches. Heb zelden moeten wachten, in het hoogseizoen. Goede douches zonder munten of drukknoppen. Vijf toiletten. Het ene gebouwtje is verouderd. Maar wel schoon. Het andere is duidelijk nieuwer. Kampvuurplek bij de tent. Kortom een aanrader als je van rust, ruimte, stilte en natuur en bergwandelen houdt. Geen animatie. Niet in de buurt van een dorpje. Vanaf de camping wandelmogelijkheden. Een camping waar het 's avonds rustig is. Geen muziek etc. Om 10 uur/ half 11 was het rustig. Broodservice op de camping. Een overdekte speelruimte voor kinderen bij regenachtig weer. Wasmachine ( 2) aanwezig. Een een tafeltennistafel, basketbal plekje, schommel en glijbaan voor de kleintjes.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 8Niels06-08-2015

Goede camping, mooi uitzicht

Prima camping waar ik met de motor 3 nachten alleen heb gestaan. Schitterend uitzicht op deze terrassencamping. Zeer vriendelijk en goed Engels sprekende eigenaren. Veel NL'ers op deze camping. Vers brood in de ochtend (op bestelling) en kleine snackbar waar basismaaltijden te krijgen zijn. Zwembad stelt niet al te veel voor, maar prima voor wat verkoeling. Twee toiletgebouwen waarvan er één redelijk modern en in goede staat is. Het toiletgebouw vooraan de camping is in minder goede staat en vertoond wat gebreken zoals douchekop die je niet meer kunt ophangen. Inderdaad wat weinig afwasplekken. In tegenstelling tot andere reacties heb ik weinig last van herrie gehad, terwijl de camping nagenoeg vol stond. Aan de andere kant vind ik het niet vreemd dat je midden in het hoogseizoen, op een kindvriendelijke camping, wat overlast kunt hebben, zeker als je dichtbij het zwembad staat. Ook laat op de avond geen enkele overlast ervaren. Zeker een camping die ik anderen aan zou raden.

• 6Staat v/h sanitair

Alleen gereisd in juli 2015

• 6Nicoline01-08-2015

Mooi uitzicht, maar veel herrie tot 's avonds laat

Prachtig uitzicht op de bergen vanaf deze camping. Maar helaas was van rustiek kamperen geen sprake, doordat de hele dag kinderen veel herrie maken bij het zwembad, de pingpongtafel, het basketbalveldje. Tot 's avonds laat (23 uur, waarna het gelukkig begon te regenen) zonder ouderlijk toezicht of ingrijpen. De camping bevat meer plekken dan in de campinggids staan vermeld en bij het sanitair waren vaak rijen. Je kunt enkele maaltijden bestellen, waaronder een heerlijke kaasfondue. Als gezinscamping is het waarschijnlijk best leuk, maar voor ons was het te "kindvriendelijk" met veel te veel lawaai.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2015

• 4Joost ostendorf01-08-2015

Herrie, geen controle op kinderen

Staat te boek als rustiek kamperen, idd pracht plek met fraai uitzicht, maar veel lawaai van kinderen tot ver na middernacht, ouders grijpen niet in. 35 plaatsen ipv genoemde 6 in rustiek kampeen gids, het is gewoon een forse familie camping waar de kinderen zonder toezicht rumoerig hun gang kunnen gaan in speeltuin en zwemvad tot na middernacht toiletgebouw en feesttent. Luidruchtige franse vaste gasten. Overdag 3/4 deel van sanitair afgesloten m.a.g. Rijen voor de enige open 2 wc's. Fel t.l. Licht va snackbar schijnt hele nacht over het terrein. In wc' geen papier, geen haakjes, geen toiletbrillen, zeer krap. 1 toiletgebouw verouderd.

• 4Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2015

• 9Femke Breukels 30-08-2014

Prachtig gelegen charmante camping

We hebben een hele leuke week gehad op deze knusse, sfeervolle camping. De eigenaren zijn Frans, maar er zijn volop Nederlandse kinderen. Ook zonder animatie hebben onze kinderen zich uitstekend geamuseerd, alle kinderen vonden elkaar makkelijk rond het zwembad. Elke avond fikkie stoken voor de tent was geweldig. Het zwembad was simpel maar lekker voor de afkoeling en om in te spelen voor de kinderen. We keken voor onze vouwwagen uit op de besneeuwde bergtoppen. Prachtige omgeving, waar we heel veel hebben kunnen doen (huttentocht, parapente, raften). Het hele gezin wil nog een keer gaan! Een minpuntje: we hadden veel last van wespen... Wespenvangers aangeraden!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

• 8jefgarms26-06-2013

Het uitzicht....mmmm....

Prachtig gelegen camping, met een vriendelijke eigenaresse. Klein nadeel van de ligging is dat je wel even met de auto moet rijden voor een boodschap. Maar als de avond valt, de lichtjes aangaan, het kampvuur knettert (op welke camping mag je überhaupt vuurtje stoken) dan is het genieten met de letter G. Je kunt er een lekkere pizza eten of wat anders lekkers. Het zwembad is verFRISsend en mooi schoon. De plekken zijn lekker ruim en het sanitair eenvoudig maar echt voldoende. Toppertje!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 7info_5926-06-2013

Chalet

Chalet gehuurd voor drie dagen. Mooie ligging. Interieur netjes en chalet erg schoon. De camping was een rommeltje met oa grof afval op een hoop. Receptie komt chaotisch over. In de morgen broodservice. Vanaf camping wandelpaden, wel klimmen uiteraard.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2013

Camping Le Bioley info