Weer vandaag13°-2°

22 reviews over Camping Le Bioley in het Nederlands

Fijn verblijf, mooi uitzicht

Charlotte,
21-8-2018

Le Bioley is een fijne camping met ruime plaatsen en een erg vriendelijke eigenaresse. Je hebt schitterend uitzicht op hoge toppen. Erg leuk dat je een vuurtje kunt stoken bij je tent. Door de terrassen is er een goede afstand tussen de plekken en heb je al gauw een gevoel van privacy. Er is een kleine snackbar op de camping waar je ruime keus hebt tussen allerlei pizza's, kaasfondue en andere lekkernijen. Elke ochtend is er vers brood, ook hierin is veel keus. Vanaf deze locatie zijn er meteen allemaal schitterende wandelingen bereikbaar, waar je niet eens per se weer de hele berg voor af moet. De wc's zijn schoon, maar geen bril of toiletpapier. Een beetje onhandig dat de douches niet kunnen worden opgehangen dus dat je die in je hand moet houden. We hebben een erg aangenaam verblijf hier gehad en zouden deze camping zeker aanraden!

Gereisd met partner in augustus 2018

Geweldig: kampvuur bouwen naast je tent!

Familie Planken,
17-8-2018

Op welke camping kun je nou bij je tent een kampvuur maken? En dan ook nog met een fantastisch uitzicht op de bergen? Je waant je hier af en toe alleen op de wereld, ondanks dat sommige plekken wat dicht op elkaar lijken te staan. Doordat het terrassen zijn, een gemengd publiek heeft en de meeste mensen om 22:00 uur hun tent induiken is Bioley een plek om tot rust te komen.

Voor ons zoontje van 3 was er een leuk speeltuintje en ook wat vriendjes om mee te spelen. Al met al een top verblijf gehad.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Erg goed.

Johan den Blijker,
1-8-2018

Prachtige camping waar niets aan mankeert.

Gereisd met partner in juli 2018

Een geweldige camping (met een super uitzicht)

Fam. Bergman,
6-8-2017

Net terug van een heerlijk verblijf van 3 weken op deze geweldige camping.

We hadden een mooie grote staanplaats met uitzicht op de prachtige bergen (met witte toppen). Het vuurtje stoken bij de tent was erg leuk. Veel Nederlandse gezinnen (vooral met jongere kinderen) maar ook Fransen en Belgen. Gemoedelijke sfeer en lekker rustig. Vanaf 22.00 uur was het stil op de camping.

Het is een terrassencamping. Bovenaan staanplaatsen met wat meer schaduw, beneden staanplaatsen wat meer in de zon (wij hebben onze tarp wel nodig gehad).

In de omgeving zijn prachtige wandelingen te maken. Zelf hebben we ook een leuke (meerdaagse) huttentocht gemaakt in het Nationaal Parc de la Vanoise.

Omdat er veel wintersportplaatsen in de buurt liggen (La Plagne, Les Arcs, Tigne enz.) zijn er ook relatief veel kabelbanen in het gebied (wel goed navragen/uitzoeken wanneer ze open zijn). Zo kun je eenvoudig bij de gletsjers komen (en op de sneeuw staan!).

Ook mogelijkheden voor mountainbiken, verschillende watersportactiviteiten (hydrospeed, raften enz.), klimbossen, via ferrata en parapenten.

Beneden in het dal ligt, op 15 minuten rijden vanaf Aime, een leuk meertje waarin je kunt zwemmen met een ligweide, restaurant, kanoverhuur, speeltuin e.d.

Een super leuke camping, schoon sanitair, gratis WIFI, leuk (verwarmd) zwembad (met een hek erom heen wat niet zelf geopend kan worden door kleinere kinderen), aardige eigenaresse en veel te doen in de omgeving (alles is wel een stukje rijden). Wandelingen mogelijk vanaf de camping.

Wij komen zeker nog een keertje terug.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Voor ons camping NR 1.Geen betere te vinden.

M.Ganzeman,
23-7-2017

De 1e keer op deze camping is 3 jaar geleden.

Net terug van de 3e keer dat we deze camping hebben bezocht.

Voor ons is er geen fijnere camping te vinden dan deze.

Hele vriendelijke eigenaren.Staan altijd voor je klaar.

Prarig uitzicht,grote staanplekken.Schoon sanitair.

2 weken geleden een heel nieuw sanitairgebouw erbij gekomen

Fijn verwarmd zwembad.Kampvuur maken is zeker erg fijn als het savonds nogal weleens af koelt.Dit jaar kwamen we aan om 9 uur savomds en stond de eigenaarresse op ons te wachten,omdat we al bekend zijn verwelkomde ze ons met een big smile,omhelzing en 3 kussen.

Mooie wandeling in de omgeving.Aan de overkant bij La Plagne dit jaar super gave dag gehad met mountainbiken in de bergen.Naar boven met kabelbaan,en naar beneden fietsen.

Voor ons blijft dit camping NR 1

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Pareltje, deze camping!

Fam Peelen
16-8-2016

Precies groot genoeg, mooi, schoon zwembad, prachtig gelegen met ongelooflijk mooi uitzicht, aardige en behulpzame eigenaren, vuurtje maken bij je tent en geweldige bergwandelingen in de buurt, die ook met kleine kinderen te doen zijn. En dan ook nog eens niet duur.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Overweldigend uitzicht

Buitelaar
6-8-2015

Geweldige camping met panoramisch uitzicht op witte toppen. Klein zwembad met ligstoelen eromheen. Een aantal plekken op een veldje bij het zwembad. Verder een terrassen camping. Sommige plekken hebben veel schaduw, maar missen het mooie uitzicht. Sanitair wordt goed schoongehouden. Er zijn in totaal vijf douches. Heb zelden moeten wachten, in het hoogseizoen. Goede douches zonder munten of drukknoppen. Vijf toiletten. Het ene gebouwtje is verouderd. Maar wel schoon. Het andere is duidelijk nieuwer. Kampvuurplek bij de tent. Kortom een aanrader als je van rust, ruimte, stilte en natuur en bergwandelen houdt. Geen animatie. Niet in de buurt van een dorpje.

Vanaf de camping wandelmogelijkheden. Een camping waar het 's avonds rustig is. Geen muziek etc. Om 10 uur/ half 11 was het rustig. Broodservice op de camping. Een overdekte speelruimte voor kinderen bij regenachtig weer. Wasmachine ( 2) aanwezig. Een een tafeltennistafel, basketbal plekje, schommel en glijbaan voor de kleintjes.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Goede camping, mooi uitzicht

Niels
6-8-2015

Prima camping waar ik met de motor 3 nachten alleen heb gestaan. Schitterend uitzicht op deze terrassencamping. Zeer vriendelijk en goed Engels sprekende eigenaren. Veel NL'ers op deze camping. Vers brood in de ochtend (op bestelling) en kleine snackbar waar basismaaltijden te krijgen zijn. Zwembad stelt niet al te veel voor, maar prima voor wat verkoeling. Twee toiletgebouwen waarvan er één redelijk modern en in goede staat is. Het toiletgebouw vooraan de camping is in minder goede staat en vertoond wat gebreken zoals douchekop die je niet meer kunt ophangen. Inderdaad wat weinig afwasplekken. In tegenstelling tot andere reacties heb ik weinig last van herrie gehad, terwijl de camping nagenoeg vol stond. Aan de andere kant vind ik het niet vreemd dat je midden in het hoogseizoen, op een kindvriendelijke camping, wat overlast kunt hebben, zeker als je dichtbij het zwembad staat. Ook laat op de avond geen enkele overlast ervaren. Zeker een camping die ik anderen aan zou raden.

Gereisd alleenreizend in juli 2015

Prachtig uitzicht op de bergen vanaf deze camping. Maar helaas was van rustiek kamperen geen sprake, doordat de hele dag kinderen veel herrie maken bij het zwembad, de pingpongtafel, het basketbalveldje. Tot 's avonds laat (23 uur, waarna het gelukkig begon te regenen) zonder ouderlijk toezicht of ingrijpen. De camping bevat meer plekken dan in de campinggids staan vermeld en bij het sanitair waren vaak rijen. Je kunt enkele maaltijden bestellen, waaronder een heerlijke kaasfondue. Als gezinscamping is het waarschijnlijk best leuk, maar voor ons was het te "kindvriendelijk" met veel te veel lawaai.

Gereisd met partner in augustus 2015

Herrie, geen controle op kinderen

Joost ostendorf
1-8-2015

Staat te boek als rustiek kamperen, idd pracht plek met fraai uitzicht, maar veel lawaai van kinderen tot ver na middernacht, ouders grijpen niet in. 35 plaatsen ipv genoemde 6 in rustiek kampeen gids, het is gewoon een forse familie camping waar de kinderen zonder toezicht rumoerig hun gang kunnen gaan in speeltuin en zwemvad tot na middernacht toiletgebouw en feesttent. Luidruchtige franse vaste gasten. Overdag 3/4 deel van sanitair afgesloten m.a.g. Rijen voor de enige open 2 wc's. Fel t.l. Licht va snackbar schijnt hele nacht over het terrein. In wc' geen papier, geen haakjes, geen toiletbrillen, zeer krap. 1 toiletgebouw verouderd.

Gereisd met partner in juli 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Bioley in Aime, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Bioley zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.