We hebben een aantal aanbieders voor Aime voor je op een rij gezet:

Reviews over Aime

Fijn verblijf, mooi uitzicht

Charlotte,
    21-8-2018

Le Bioley is een fijne camping met ruime plaatsen en een erg vriendelijke eigenaresse. Je hebt schitterend uitzicht op hoge toppen. Erg leuk dat je een vuurtje kunt stoken bij je tent. Door de terrassen is er een goede afstand tussen de plekken en heb je al gauw een gevoel van privacy. Er is een kleine snackbar op de camping waar je ruime keus hebt tussen allerlei pizza's, kaasfondue en andere lekkernijen. Elke ochtend is er vers brood, ook hierin is veel keus. Vanaf deze locatie zijn er meteen allemaal schitterende wandelingen bereikbaar, waar je niet eens per se weer de hele berg voor af moet. De wc's zijn schoon, maar geen bril of toiletpapier. Een beetje onhandig dat de douches niet kunnen worden opgehangen dus dat je die in je hand moet houden. We hebben een erg aangenaam verblijf hier gehad en zouden deze camping zeker aanraden!

Gereisd met partner in augustus 2018

Geweldig: kampvuur bouwen naast je tent!

Familie Planken,
    17-8-2018

Op welke camping kun je nou bij je tent een kampvuur maken? En dan ook nog met een fantastisch uitzicht op de bergen? Je waant je hier af en toe alleen op de wereld, ondanks dat sommige plekken wat dicht op elkaar lijken te staan. Doordat het terrassen zijn, een gemengd publiek heeft en de meeste mensen om 22:00 uur hun tent induiken is Bioley een plek om tot rust te komen.

Voor ons zoontje van 3 was er een leuk speeltuintje en ook wat vriendjes om mee te spelen. Al met al een top verblijf gehad.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Fantastische camping met een unieke liggend!

Maureen,
    2-8-2018

Heerlijke camping bovenaan een berg. Het is een kleinschalige camping met maar 6 plaatsen. De plekker zijn ruim en het uitzicht is fantastisch. De eigenaar is zeer vriendelijk en behulpzaam. Het sanitair is schoon en in de gezamenlijke ruimte is veel informatie te vinden over de omgeving. Heerlijk gewandeld en gefietst door dit mooie gebied. Onderaan de berg ligt Aimé waar alle voorzieningen zoals restaurants en supermarkten aanwezig zijn. Bourg saint Maurice is op een half uurtje afstand. Wie van zeer rustig kamperen midden in de natuur houdt moet hier zeker naar toe!

Gereisd met partner in juli 2018

Erg goed.

Johan den Blijker,
    1-8-2018

Prachtige camping waar niets aan mankeert.

Gereisd met partner in juli 2018

Een geweldige camping (met een super uitzicht)

Fam. Bergman,
    6-8-2017

Net terug van een heerlijk verblijf van 3 weken op deze geweldige camping.

We hadden een mooie grote staanplaats met uitzicht op de prachtige bergen (met witte toppen). Het vuurtje stoken bij de tent was erg leuk. Veel Nederlandse gezinnen (vooral met jongere kinderen) maar ook Fransen en Belgen. Gemoedelijke sfeer en lekker rustig. Vanaf 22.00 uur was het stil op de camping.

Het is een terrassencamping. Bovenaan staanplaatsen met wat meer schaduw, beneden staanplaatsen wat meer in de zon (wij hebben onze tarp wel nodig gehad).

In de omgeving zijn prachtige wandelingen te maken. Zelf hebben we ook een leuke (meerdaagse) huttentocht gemaakt in het Nationaal Parc de la Vanoise.

Omdat er veel wintersportplaatsen in de buurt liggen (La Plagne, Les Arcs, Tigne enz.) zijn er ook relatief veel kabelbanen in het gebied (wel goed navragen/uitzoeken wanneer ze open zijn). Zo kun je eenvoudig bij de gletsjers komen (en op de sneeuw staan!).

Ook mogelijkheden voor mountainbiken, verschillende watersportactiviteiten (hydrospeed, raften enz.), klimbossen, via ferrata en parapenten.

Beneden in het dal ligt, op 15 minuten rijden vanaf Aime, een leuk meertje waarin je kunt zwemmen met een ligweide, restaurant, kanoverhuur, speeltuin e.d.

Een super leuke camping, schoon sanitair, gratis WIFI, leuk (verwarmd) zwembad (met een hek erom heen wat niet zelf geopend kan worden door kleinere kinderen), aardige eigenaresse en veel te doen in de omgeving (alles is wel een stukje rijden). Wandelingen mogelijk vanaf de camping.

Wij komen zeker nog een keertje terug.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017
Aime scoort een 8 uit 10, op basis van 4 reviews