Camping Solaire

• 7.8Eetgelegenheden
  • 8.2Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
Meer camping info

Gezinnen met tieners en jongeren zitten goed op Camping Solaire in Veynes. Hier is de animatie namelijk ook gericht op oudere kinderen en jeugd. Er hangt een gezellige sfeer doordat de vele Nederlanders elkaar opzoeken. Het zwembad is netjes en de staanplaatsen zijn ruim. De pizzeria in Veynes is favoriet onder de campinggasten.

Contact

89 reviews over Camping Solaire

• 2018
    7Rick16-07-2018

Topcamping met regels.

Prima camping. Veel jeugd. Het enigste nadeel is dat de camping, tenminste de eigenaren, heel streng is/zijn. Er worden strafkaarten uitgedeeld in het zwembad wanneer je een bommetje neemt. Je kan -als je de regels dermate overtreedt- zelfs een rode kaart krijgen, je mag dan je hele verblijf niet in het zwembad. Sanitair is okay. In de buurt is er veel te doen. Gap en andere steden zijn mooi om te bezoeken. Activiteiten kan je beter boeken bij de plaatselijke tourist information in plaats van op de camping; veel goedkoper en even goed. Elke avond vertrekt er een groep jongeren naar het meer om daar te hangen. De afstand van de camping naar het meer is ongeveer 400m. Supermarkten zijn relatief dichtbij. Tip: Boek geen schaduwplaatsen onder de bomen! Door een rare windval -die veroorzaakt wordt door de bergen- is het bij de schaduwplaatsen echt vele keren kouder en waaieriger dan op de rest van de camping.

• 6Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 7Nicole27-05-2018

Verbeterpunt toiletgebouwen!

Camping heeft ruime staanplaatsen en de mogelijkheid tot veel schaduw. ‘s Avonds koelt het af waardoor slapen prima gaat. Jongelui verzamelt ‘ s avonds bij het meer. Bij ‘verkeerd’ gedrag, in de ogen van de eigenaar, krijgen ze er flink van langs. Toiletgebouwen zijn schoon. Douches hebben idd geen ventilatie waardoor het warme, broeierige hokjes worden. Wel heel fijn dat elke douche een eigen trekker heeft. Let wel op met de deuren bij zowel toilet als douche, deze hebben metalen platen aan de onderkant. Tijdens ons verblijf zijn er meerdere mensen met hun hak onder de deur gekomen met nare gevolgen. Einde vakantie qua zwemmen etc, OK ivm ‘doorgescheurde’ achillespees.....Eigenaar deed hier heel laconiek over.

Samengevat: camping prima, eigenaar heeft twee kanten en de deuren in de toiletgebouwen daar moeten ze echt iets op moeten verzinnen!

• 4Staat v/h sanitair

• Oude reviews

9Grietje29-08-2017

Geweldige vakantie

Genoten voor de 2e keer op camping Solaire. Gemoedelijke camping voor tieners (en hun ouders), die er veel vertier beleven. Prachtige omgeving om te wandelen, zwemmen en te ontdekken. Aardig en vriendelijk personeel, Loes, Jolie, Alain en Christiane het was gezellig met jullie!

• 8Mariachi27-08-2017

Prima camping voor gezinnen met pubers

Voor de eerste keer op deze prima camping verbleven. Vooral omdat de Camping zich richt op gezinnen met pubers in de leeftijd 10 - 18 jaar. Daaraan geen gebrek op deze camping, onze pubers hebben zich uitstekend vermaakt.

De plussen: Zeer ruime plekken van 150m2 met schaduw / zon of half (uw keuze), overdag is het rustig op de camping, de plekken bij zwembad / sportvelden logischerwijs wat minder rustig. Na 22:30 uur in 95% van de gevallen echt stil en in de ochtend kun je prima uitslapen. Het koelt er s'nachts lekker af. Veel faciliteiten zoals voetbal, volleybal, tafeltennis, zwembad, een meer, etc. Begrijp niks van mensen die roepen dat het sanitair aan vervanging toe is. Enige minpunten zijn dat er geen toiletbrillen zijn (dat is echt naad) en dat de douches geen ventilatie hebben waardoor het nogal zweethokken zijn. Verder ziet het er keurig uit en wordt er 3 x per dag echt goed schoongemaakt (we stonden ernaast dus heb het 3 weken lang mogen aanschouwen). Wat ook minder is, al hebben wij er geen last van gehad maar het is ook geen pluspunt, is de weg en trein langs de camping. Prachtige omgeving met diverse uitval mogelijkheden (auto)

Lees hieronder echt reviews, vraag me soms echt af wat mensen verwachten van kamperen in Frankrijk. Sanitair aan vervanging toe? Hoezo alles is bijna nieuw! In Veynes is niets te doen, het stadje leek uitgestorven? Er wonen 3100 mensen in Veynes, het is sowieso uitgestorven! Geen stad in de buurt op te shoppen? Nope, je zit in de Alpen en dat is een berggebied waar niet zoveel mensen wonen. Geen prullenbakken ook zo raar? Zeker, dit is een doorslaggevend minpunt! Puber camping maar klagen over muziek, vertier en jeugd die s'nachts terugkomt. Tsja....voorbereiding is het halve werk zullen we maar zeggen.

Er wordt veel gezegd over de eigenaar, ik ben niet zn broer maar wij hebben alleen maar goede ervaringen. Er zijn duidelijke regels en kan inderdaad wat te enthousiast reageren als mensen zich daar niet aan houden. Zeker een leerpuntje. We zijn er 3 weken geweest en met zoveel jeugd is het bijzonder dat er vrijwel niks verkeerds gebeurde. Wellicht ervaren sommigen het als streng of bot maar de gemiddelde NL puber heeft ook zo z'n gedrag en het werkt in ieder geval wel . Hou je niet van pubers? Andere camping zoeken. In het andere geval, die van ons hebben een top vakantie gehad dus de ouders ook.

Oh ja, de beste Pizza in Veynes haal je bij Chez Zouzou!

• 9Fam. Veldt26-08-2017

Fantastische camping met grote campingplekken

Zeer geschikt voor gezinnen met kinderen in de puberleeftijd; Mooie grote campingplaatsen; Goed onderhouden sanitair; Prachtig schoon zwembad;

• 8Marleen Rabijns25-08-2017

Voor herhaling vatbaar!

Wij verbleven met twee gezinnen met tieners op camping Solaire op plekjes 206 en 207. Fijne ligging van de kampeerplekken tov sportvelden maar toch een stukje van het enige sanitairblok op de camping. Op de hoek van het straatje ligt wel een mindervalide sanitairblokje waar je het toilet van kan gebruiken. Zeer tevreden over het eten in het restaurant, zeer betaalbaar met een goede prijs/kwaliteit verhouding. 's Avonds koelt het flink af, een lekkere fleecedeken voor op de slaapzak is meer dan welkom. Ook stak er tegen de avond een flinke wind op. Het treinspoor ligt echt wel vlakbij doch de passerende trein went snel. Tevreden over het zwembad. Proper en goed onderhouden en ideaal voor een verfrissende plons. De uitbater Alain kijkt streng toe en beboet overtreders met een gele kaart. De manier waarop (publiekelijk straffen via een microsysteempje) is er misschien net teveel aan. Het nabijgelegen meer is ideaal voor de afwisseling. Genoeg voorzieningen voor een hapje of drankje aan de rand van het meer. (visvergunning 30 e/week) Fijne sporttornooitjes worden er georganiseerd waardoor de jeugd makkelijk contacten maakt onderling. Het dorpje Veynes stelt op zich niet zoveel voor. Er is een super U gelegen en een heerlijke traditionele bakker als je het dorp inrijdt. Wekelijks op donderdag is er een markt waar ze lekkere paella verkopen. De omgeving vonden wij prachtig. Zeer veel wandel- en ontdekmogelijkheden. De dame aan de receptie geeft super uitleg hierover. Het enige wat wij misten is de internationale sfeer. Het lijkt meer een nederlandse enclave in Frankrijk. Hier en daar een verloren Belg of Fransman waardoor de camping toch snel het ons kent ons gevoel geeft maar omwille van de prachtige omgeving voor ons zeker voor herhaling vatbaar.

• 8Staat v/h sanitair

• 8Ariebombarie23-08-2017

fantastisch. We komen hier zeker weer.

• Grote plaatsen, fijn zwembad welke schoon is. leuke eigenaar, goed restaurant (nieuwe kok). Korte afstand naar een leuk meer waar de kinderen zich ook s'avonds prima met elkaar vermaken. S'nachts koelt het weer lekker af zodat je goed kan slapen. Overdag lekker klimaat. Mooie bergen in de omgeving. Neem eens een weggetje zonder doel zodat je op de mooiste plekjes komt zoals richting Les Saix bijv.
    • Het sanitair is redelijk maar mag tzt vervangen worden en neem goede kwaliteit haringen mee en een stevige hamer (geen kunststof).
    • 7Staat v/h sanitair

• 8Lilia17-08-2017

Ruime plekken mooie omgeving, onredelijke eigenaar

Sfeervolle camping met grote plekken. Goede supermarkt op 3 km. Mooi dal om te hardlopen. Leuke meiden die op de camping werken! En heel geschikte Franse technische man. Aardige, rustige campinggasten.

Toppers: *Jouet du loupe - met skilift omhoog en wandelen maar! *Wandelroute vanaf de camping *Sisteron met citadel *Gorges de Meouges - kinderen konden van rotsen springen *Canoying via Montagne - goede instructeur (Yannick) en prachtige omgeving, ook voor de achterblijvers. Bij het plaatsje Monestier de Clermont in de Vercors. Meeste gasten kiezen voor andere aanbieder, Nederlandstalig maar deze is echt een aanrader! * Meer bij Embrun Serre Poucon en Embrun zelf is ook leuk.

Een stuk minder: De eigenaar Alain. Onredelijk naar jeugd onder de 16. Op zijn aandringen stopte zijn vrouw zelfs met EHBO verlenen aan onze zoon aan 14. Om 24.00 uur kregen we hem tierend bij de caravan, heel onredelijk en en met een beste borrel op. Naar het idee van een mede kampeerder is 'wat een Alain-de' helemaal ingeburgerd in ons gezin!

Het sanitair is in het hoogseizoen ontoereikend en zou vaker schoongemaaktkunnen worden.

• 8Staat v/h sanitair

• 8M.15-08-2017

Camping voor de jeugd

Stacaravan heel compleet met veel ruimte buiten de stacaravan. Een camping met veel jeugd (zoveel hebben wij nog niet eerder meegemaakt) waardoor onze kinderen heel snel contact hadden. Redelijk bergachtig, echter wil je naar 'de echte knoepers' dan moet je wel drie kwartier rijden (o.a. richting Embrun).

Animatie organiseert bijna elke dag sportevenementen (voetbal, tafeltennis, volleybal, etc.). Het restaurant is voor een camping goed en personeel uitzonderlijk vriendelijk. We adviseren geen pizza te nemen want de bodem is niet van vers deeg en redelijk dik.

Het meer bij de camping (ongeveer 500m van de camping) is heerlijk, met ook mogelijkheden om aan het meer te eten. Zwembad is zeer netjes en wordt ook goed onderhouden en schoon gehouden. Ondanks het feit dat er meer dan voldoende ligbedden zijn, moeten er toch wel een aantal vervangen worden omdat ze doorgezakt zijn. 'Zwembadregelementen' zijn overdreven en het letterlijke 'gele kaarten principe' is ronduit belachelijk. Daarnaast worden de gele kaarten, in onze ogen selectief uitgedeeld, en soms ook foutief (zoals bij onze zoon het geval was op dag 1).

Campingeigenaar heeft twee gezichten. Aan de ene kant heel vriendelijk, maar aan de andere kant ook buitengewoon explosief in zijn wijze van communicatie. Wij begrijpen dat het belangrijk is om regels te hebben en dat er gezorgd moet worden voor tevreden klanten, maar de reactie naar kinderen (m.n onder de 14 jaar) bij een 'misstap' is soms buitenproportioneel. Schreeuwend en vloekend (o.a. een keer later in de avond 'Godverdomme, boeren') en ouders 'dreigen met vertrek' kan echt niet en er zijn echt betere manieren om je punt te maken. Op zo'n moment is het een monoloog en geen dialoog meer. Gelukkig hebben wij deze situaties zelf niet ervaren, maar wij hebben het wel zien gebeuren en dat geeft toch een klein beetje een wrange smaak aan deze meer dan uitstekende camping.

Zonder dat laatste zouden wij zo weer naar deze camping gaan want het is heel leuk voor de jeugd.

• 8Fie10-08-2017

Ruime camping

We hebben een heerlijke vakantie gehad..de plekken zijn enorm groot waarbij genoeg ruimte is voor bijzet tentjes. Wij stonden wat verder weg van de weg waardoor wij deze niet als hinderlijk hebben ervaren. Evenals de trein. Deze rijdt idd dichtbij maar aan dit geluid waren wij snel gewend. Scheelt ook dat de kinderen het hier super naar hun zin hadden.Er worden veel sportactiviteiten georganiseerd. Daarnaast gaan de jongelui s avonds naar het meer of de rivier voor een kampvuur. Perfect voor gezinnen met wat oudere jeugd erbij. Overdag kun je naar het zwembad gaan of het meertje dat naast de camping ligt. Dit is op loopafstand. Fijne vakantie gehad in een prachtige omgeving.

Camping Solaire info

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200