Camping Solaire

• 7.8Eetgelegenheden
  • 8.2Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
Meer camping info

Gezinnen met tieners en jongeren zitten goed op Camping Solaire in Veynes. Hier is de animatie namelijk ook gericht op oudere kinderen en jeugd. Er hangt een gezellige sfeer doordat de vele Nederlanders elkaar opzoeken. Het zwembad is netjes en de staanplaatsen zijn ruim. De pizzeria in Veynes is favoriet onder de campinggasten.

Contact

89 reviews over Camping Solaire

• 2019
    9Niek21-07-2019

Ruime heerlijke camping

Mooie camping met grote plaatsen en schoon sanitair. Eerste keer Frankrijk . Goede ervaringen met de eigenaren . Er zijn inderdaad regels en daar zijn wij alleen maar blij mee. Je ziet wel in heel deze regio dat de campings minder worden bezocht door Nederlanders maar dat ligt zeker niet aan deze camping . Super zwembad met twee baden waarvan het grote 25 en het iets kleinere 29 graden is. Alain gebruikt chloor zeer zorgvuldig zodat het geen vies. chloorbad wordt . Heerlijk zwemmen hier dus. Het sanitair is superschoon en mooi van opzet . Geen brillen en lage toiletten is wel jammer maar daarvoor ga ik naar de toiletten in en bij het zwembad. Magnifieke omgeving . Fransen zijn veel aardiger dan ik had gedacht ( mijn vooroordeel) maar hebben de tijd. Het is vakantie. Ben blij dat er regels zijn op de camping en dat ze niet Duits zijn met de Mitaggsruhe . Warm overdag en koel in de nacht. Neem een dekentje extra mee. Al met al super hier

Gereisd met partner in juli 2019

• 10Monique F25-06-2019

Fantastisch!

Als je op zoek bent naar een geweldige camping met alles erop en eraan dan is Het wel deze camping! Wij komen hier al zeker 12 jaar en blijven maar terug komen. Eerste jaren kwamen we als tieners met de ouders mee en laatste jaren met onze eigen kinderen De campingplaatsen zijn ruim opgezet. Zwembad heerlijk schoon en verkoelend. toiletgebouwen worden regelmatig schoongemaakt en qua animatie genoeg te doen. Omgeving blijft ons verassen met mooie watervallen, meren en riviertjes. Echt prachtig. Camping ligt dichtbij het centrum van veynes waar leuke marktjes zijn en even verder de stad Gap met nog veel meer leuke winkels. Wij willen in ieder geval niks anders meer 👌

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 9Sabine24-06-2019

Geweldig!!!

In totaal zijn wij zeven vakanties achter elkaar op deze heerlijke camping geweest. Klinkt extreem, maar dat komt omdat wij elke camping vergelijken met deze.

Schoon zwembad waar altijd een bedje vrij is. De sporttoernooien zijn voor jong tot oud geweldig. Iedereen wordt betrokken en er is ontzettend veel jeugd. Heerlijk eten in het restaurant waar je altijd netjes bediend wordt. Sanitair wordt elke ochtend en middag schoon gemaakt. Daarbij zijn de staanplaatsen heel ruim! Ruimer op een andere camping ga je ze niet krijgen. Tip: Neem geen plaats vol in de zon.

De jongeren organiseren vaak een kampvuur bij de rivier of gaan met z’n alle naar het meer. ( Zelf ook veel leuke avonden hier meegemaakt )

Ik hoor veel verhalen dat de campingbaas streng kan zijn, maar dit doet hij om het voor iedereen naar zijn zin te maken. Doe jij normaal tegen hem doet hij dat zeker ook tegen jou 😊

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 10sam09-04-2019

ik kom er iedereen jaar

het was mooi en netjes veel activiteiten en lekker eten

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 2018
    8Sanne31-08-2018

Erg leuke vakantie

Als 17-jarige heb ik samen met mijn ouders en broertje van 14 een prettige vakantie gehad. Er is genoeg ruimte op de plekken en je kan je voorkeur geven aan een schaduw- of zonnige plek. Het zwembad is mooi schoon en er ligt een klein meertje op loopafstand. Daar is het prima vertoeven met kleine kinderen, of je kan er lekker op een luchtbedje drijven. 's Avonds zijn er bij het meer groepen jongeren te vinden. Mijn broertje was niet zo blij met de verplichtte strakke zwembroeken in het zwembad, maar als iedereen daarin loopt valt dat hartstikke mee. Er zijn regels op de camping, maar dat is logisch op een camping met veel jongeren. Als iedereen zich netjes aan de regels houdt, heeft iedereen een leuke vakantie. De campingeigenaar houdt van muziek. Mijn broertje en ik mochten in de gemeenschappelijke ruimte spelen (gitaar en saxofoon), wanneer we maar wilden. Ook wordt er genoeg georganiseerd op de camping voor jong en oud.

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 9Gijs17-08-2018

Erg genoten

Weer een geweldige vakantie gehad op Solaire. We zaten 2 weken in een mobile home en hebben daar erg van genoten. Alles was goed schoon en verzorgd. Zijn ook 3 keer uit eten gegaan in het restaurant. Dit was erg lekker en vooral de hamburger is een aanrader. Onze dochters hebben het ook erg naar hun zin gehad en gingen elke dag (uit) naar het meer. Voor hun ook een top vakantie. Is zeker voor herhaling vatbaar.

• 6Ilonka17-08-2018

Nooit meer!

Wij zaten aan het begin van de camping bij de ingang. Daar hoor je heel de dag blaffende honden van de in de buurt gelegen kennel/pension. Er is een enorme stankoverlast van de waterzuivering aan de overkant van de weg. Aan de achterkant van de camping (waar we 1 nacht verbleven) hoor je de weg en de spoorweg goed. Het aanblik van de camping doet bij de vaste staanplaatsen rommelig en smoezelig aan. Vervallen stacaravans en overal hoekjes met zooi. De jongen aan de receptie is absoluut niet aardig. Het meisje is juist zeer aardig. Allemaal rare regeltjes op de camping; onder 16 jaar mag je niet in het bubbelbad maar er reed wel elke avond een kind van ong 9 jaar op een golfkarretje om de slagboom dicht te doen. Onze hond moest aan de lijn maar die van hun niet waardoor hij bij ons de brokjes van onze hond op kwam eten. Op het terras vroeg het meisje in de bediening of ze wat water moest halen voor onze hond. Graag zeiden wij, maar ze kw

• 3Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

• 8Astrid13-08-2018

Mooie vakantieweek en leuk voor jongeren

Wij (met zoon van 16 jaar) hebben hier in juli 1 week een mobilhome geboekt. Eeen prima camping, ruime plekken. Voor mijn zoon fantastisch, elke avond met een groep naar het meer. Voor ons ook fantastisch, wandelen, fietsen en zwemmen. Elke avond mogelijk om brood te bestellen voor de volgende ochtend . Veel sporttoernooien worden georganiseerd. in de nacht lekker koel. Ik kan mij goed voorstellen dat er met zoveel pubers een strak beleid nodig is. Heb zelf niet de 'gele kaarten' etc uit andere recensies meegemaakt . Heb wel gehoord dat een groep jongeren dingen op de camping vernield hebben.

Voor ons een mooie vakantieweek!

• 7Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 7Familie met 2 kinderen uit Nederland13-08-2018

Mooie camping, gemoedelijke sfeer

Een overzichtelijke camping met een meer om de hoek. Wij hebben het hier prima gehad. Hier en daar wel 'vergane glorie', zoals op de vaste staanplaatsen 'rommel' en stacaravans aan vervanging toe.

Een groot sportveld. Grote groep kinderen (10-18), maar vaste groepen die vaker komen. Aansluiting niet altijd makkelijk. Trein amper gehoord.

Over de regels/consequenties op de camping: bij het boeken hier al van op de hoogte (via camping en zoover), dus dan moet je niet gaan zeuren als je er bent en je je niet aan de regels houdt of je zelf misdraagt (doen wat je thuis niet doet). Meer een oproep aan ouders om hun kinderen wat respect bij te brengen voor de gastheer (en gasten), die gewoon een camping wil runnen waar het voor iedereen goed vertoeven is - van jong tot oud. Wel jammer: regels niet altijd even consequent nageleefd door camping zelf.

Tip: pizzeria midden in het centrum van Veynes, wel vragen of je buiten mag zitten!

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 7Martijn12-08-2018

Rustige middelgrote tienercamping

Deze camping is zeer geschikt voor gezinnen met tieners. Omdat de camping niet al te groot is, leert de jeugd elkaar snel kennen. Dit mede dankzij het voetbalveld, volleybalvelden , pingpong en georganiseerde wedstrijden. De oudere tieners vermaken zich 's avonds rondom het meer (met drank), je hebt geen last van herrie op de camping. 80% van de gasten Nederlands. Nederlandstalig en Franstalig personeel is aanwezig. De plekken zijn groot en prima onderhouden. Het sanitair wordt goed schoongehouden. Toch zijn er wel wat verbeterpunten: - toilet zonder brillen - kapotte deuren in het toilet - alle fitnessapparatuur is kapot - defecte verlichting in de sanitair, wordt niet gerepareerd - sommige stukken van de camping liggen er vervallen bij - woekerprijzen voor een ijsje - veel ligstoelen zijn kapot - In het zwembad mag eigenlijk niets behalve heen en weer zwemmen - beroerd 4G bereik

• 5Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair