Géén boekingskosten

• 7Waardering

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Gezinnen met tieners en jongeren zitten goed op Camping Solaire in Veynes. Hier is de animatie namelijk ook gericht op oudere kinderen en jeugd. Er hangt een gezellige sfeer doordat de vele Nederlanders elkaar opzoeken. Het zwembad is netjes en de staanplaatsen zijn ruim. De pizzeria in Veynes is favoriet onder de campinggasten.

Contact

105 Reviews over Solaire

• 7Fam met puber25-08-2022

Kan een opknapbeurt gebruiken

De kampeerplaatsen zijn super, ze zijn groot, netjes en je hebt keuze tussen zon/ schaduwplekken. Sanitair is voor Franse begrippen prima, werd redelijk gepoetst, alleen niet de muren en plafonds, geen toiletbrillen en niet veel toiletten. Zwembad prima, maar jacuzie kapot (zoals ik teruglees al jaren zo). Restaurant lijkt meer een kantine, weinig sfeer, tl-bakken en qua alcohol alleen gewoon bier en wijn te krijgen. Nodigt niet uit om hier een drankje te doen. De hele camping oogt wat vervallen, bv de speeltuin, pingpongtafels e.d. kunnen wel een opknapbeurt gebruiken. Wij waren er net na het hoogseizoen (vanaf 14 augustus) en vanaf dat moment liep de camping compleet leeg, terwijl toch nog veel mensen vakantie hadden?! Wij waren speciaal naar deze camping gegaan vanwege de vele 16+ tieners, maar helaas voor onze zoon waren die bijna allemaal al weg. De campingeigenaar was er ook klaar mee, zo leek het, was erg snel geïrriteerd.

• 7Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden
  • 7Marcel25-08-2022

Prima camping met wel wat verbeterpuntjes

Leuke veelal schaduwrijke camping met ruime plaatsen. Heerlijk zwembad en heerlijk meer op loopafstand. In de buurt niet veel te doen. Wel mooie omgeving. Veel oudere jeugd wat snachts bij de toiletten voor overlast zorgt. Hier ligt een taak voor de camping maar ook voor de ouders. Een beetje rekening met elkaar houden en het is leuk. Van de toiletten was de helft niet in gebruik waardoor er veel te weinig waren. Geen wc brillen en geen reiniger oid. Sanitair werd wel regelmatig schoongemaakt.

• 6Nicole25-08-2022

Weinig op de camping en omgeving te doen

Er worden geen activiteiten op de camping georganiseerd wat wij heel jammer vonden. In de omgeving kan je mooi fietsen met de wielrenfiets maar verder zijn de outdooractiviteiten op 1,5 uur rijden. Dit viel ons heel erg tegen. De campingplaatsen zijn mooi met veel mooie hoge bomen. Onze kinderen 15 en 17 jaar konden makkelijk aansluiting krijgen met de grote groep jeugd die er was.

• 5Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden
  • 7fam. Boeren19-08-2022

prima camping vooral veel oudere jeugd

Wij stonden 10 dagen op deze camping nabij het sport veld op no 204. We wilde graag een zonnige plaats. Nou dat was deze zomer inderdaad het geval. Gelukkig hadden we de parasol bij ons en kon je prima afkoelen in het zwembad. Camping wordt vooral bezocht door gezinnen met oudere jeugd, 15 jaar en ouder. Voordeel hiervan, s'morgens slaapt iedereen uit, dus lekker rustig. S'avonds is er veel sport en spel op de camping en later in de avond gingen ze chillen bij een nabij gelegen meer. Het sanitair is gedateerd maar schoon. Verder is de camping prima, maar niet bijzonder. Omgeving is prachtig. Mn. als je houd van bergwandelingen en fietsen.

• 7Maike18-08-2022

Verwacht geen luxe maar een puberparadijs

Camping is echt een camping " met de Franse slag " , hier en daar een lik verf, bloemen en wat investeringen zouden al een heel ander beeld geven. Maar desalniettemin een top vakantie gehad, op hoogtepunt Waren er 110 Ned pubers die samen naar t meer gaan ! Heerlijke grote plekken / ongedwongen sfeer . Tip: voor camping zet een nachtwaker in deze kan ook de gendarmerie tevreden houden! En promoot je activiteiten, nu was er opeens karaoke terwijl niemand dit wist ..presenteer een weekplanning van activiteiten, huur ned studenten in voor animatie en horeca. Dan zijn er denk ik nooit geen lege plekken meer . Evt luchtkussen voor de kleinere kids Omgeving is prachtig ,loopafstand naar meertje, fietsen naar veynes ,heerlijk brood beschikbaar, super schoon zwembad, maar helaas was Jacuzzi kapot ? etc kortom super camping met hier en daar nog wat te doen! Maar we komen vast nog een keer terug ! Als onze jongste 1 6 / 17 is .

• 9Eetgelegenheden
  • 7Dekrout17-08-2022

Nederlandse pubercamping

Deze camping ligt aan een grote weg wat ideaal is te bereiken met de caravan. Maar die je ook hoort. Afhankelijk van je staplek is dit niet hinderlijk net zoals de trein die langs rijdt. Omgeving is mooi, veel wandelmogelijkheden. Voor iets toeristische bezienswaardigheden moet je wel snel 1 uur reizen. Supermarkt op minder dan 10 minuten in Veynes. De camping is vooral voor oudere pubers. Ze geven niet echt overlast maar doordat het er zo veel zijn bepalen ze wel de sfeer. Wij hebben 3 pubers en daarom deze camping gekozen maar het was te moeilijk om er tussen te komen. Dit hoorde ik van meer. Veel haantjes gedrag en zien en gezien worden. De camping is prima en netjes. Mooi zwembad. Vooral in hoogseizoen kunnen ze de drukte soms niet aan wat vaak in nee resulteerde. Na hoogseizoen ( dit jaarval vanaf 14 augustus) loopt de camping volledig leeg en is het zeer saai. Prima camping maar we komen hier niet terug.

• 7Staat v/h sanitair
  • 7MM16-08-2022

Niet leuk genoeg voor onze pubers

Tijdens ons verblijf van 2 weken (juli/aug) was er meer sprake van een jongerencamping dan een pubercamping. Een grote groep jongens en meiden van 18-20 jaar hield het zwembad en de ligbedden bezet en ging ‘s avonds met een nog grotere groep (jongere) pubers drinken bij het meer. Onze jongens van 14 en 17 vonden dit sfeertje niet leuk en haakten af. Na een week ging een groot deel van de oudere jongeren (die elkaar van andere jaren kenden) weg en dat scheelde wel qua sfeer. Er kwamen meer jongere pubers en kinderen bij en die mix vinden wij toch gezelliger. Sanitair was schoon maar te weinig. We hadden een enorm grote schaduwrijke plek en fijne buren, en de prachtige omgeving biedt van alles om te doen en te bekijken.

• 7Fam Jansen16-08-2022

Ok camping, maar niet bijzonder

Prima camping maar we hadden er meer van verwacht.

Er waren veel jongeren, maar het was moeilijk om aansluiting te vinden. De sportieve activiteiten werden niet georganiseerd (ivm personeelstekort hoorde we).

Het zwembad is lekker. Wat weinig bedjes en bijna geen schaduw. De jacuzzi zat de hele tijd dicht. Het meer is heerlijk. Wel alleen kiezelstrand (dus stoeltje of matje om op te liggen is wel prettig)

Sanitair is netjes. Ook niet zo standaard. Wel is de capaciteit onvoldoende vooral voor toiletten regelmatig moeten wachten. En daardoor ook niet altijd schoon. Geen toiletbrillen op toiletten.

Omgeving is mooi, voor veel dingen wel eindje rijden. Qua stadjes, kastelen etc is er niet zoveel te doen. Sportieve activiteiten des te meer. Zipline in orcieres en canoying (van Nederlandse Michiel) waren echt aanrader.

Brood afhalen in bar, prima geregeld. Restaurant goed eten voor prima prijs

• 7Ilse09-08-2022

Heerlijke vakantie

Wij stonden op plek 199 toen de eerste schoolvakanties begonnen in Nederland dus het was nog heerlijk rustig op de camping. 's avonds werden onze jongens van 14 en 16 gelijk opgehaald door een aantal vaders om te gaan voetballen. Deze groep jongens en meiden van 14 tot 18 jaar hebben 14 dagen met elkaar opgetrokken, in het zwembad dollen, voetballen, volleyballen, zwemmen in het meer, 's avonds hangen bij het meer of de lounge. Aan het einde van de vakantie bbq-en met z'n allen. Heel gezellig. Wij vonden het een leuke camping met uiteraard verbeterpunten. De zoon van de vorig jaar overleden eigenaar heeft het overgenomen en moet misschien nog wennen aan deze rol. De omgeving vonden wij ook prachtig met genoeg te doen. Sisteron, lac de Serre-Ponçon, downhill steppen en karten in de Valdrôme, wandelen in de omgeving, Gap, fort Queyras en nog heel veel sportieve activiteiten zoals canyoning, fia ferrata, parapente enz.

• 8Marleen09-08-2022

Leuke camping met ruime plekken

Wij hadden echt een enorm grote plek met veel (bijna alleen maar) schaduw. Dat was deze zomer prima! De mensen op het deel met veel (bijna alleen maar) zon, hadden het erg heet. Mooi zwembad, meer op prima loopafstand. De jeugd ging in de avond naar het meer. Ene dochter vond dit geweldig, de ander vond er geen aansluiting. Qua omgeving zit je net buiten de echte hoge bergen. Bij de receptie zijn diverse wandelingen te krijgen die je kunt lopen. Ook is er iedere maandag een kleine info-markt van activiteiten zoals Via Ferrata, Canyoing, Raften, etc. Er was ook animatie maar daar hebben wij niets van gezien. Er was iedere middag om 16 uur een sportactiviteit (heetst van de dag) maar daar werd niet actief voor geworven.

• 8Staat v/h sanitair

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar