Camping Solaire

Met oudere kinderen

Erg leuke vakantie

Sanne
31-8-2018

Als 17-jarige heb ik samen met mijn ouders en broertje van 14 een prettige vakantie gehad. Er is genoeg ruimte op de plekken en je kan je voorkeur geven aan een schaduw- of zonnige plek. Het zwembad is mooi schoon en er ligt een klein meertje op loopafstand. Daar is het prima vertoeven met kleine kinderen, of je kan er lekker op een luchtbedje drijven. 's Avonds zijn er bij het meer groepen jongeren te vinden. Mijn broertje was niet zo blij met de verplichtte strakke zwembroeken in het zwembad, maar als iedereen daarin loopt valt dat hartstikke mee. Er zijn regels op de camping, maar dat is logisch op een camping met veel jongeren. Als iedereen zich netjes aan de regels houdt, heeft iedereen een leuke vakantie. De campingeigenaar houdt van muziek. Mijn broertje en ik mochten in de gemeenschappelijke ruimte spelen (gitaar en saxofoon), wanneer we maar wilden. Ook wordt er genoeg georganiseerd op de camping voor jong en oud.

Erg genoten

Gijs
17-8-2018

Weer een geweldige vakantie gehad op Solaire. We zaten 2 weken in een mobile home en hebben daar erg van genoten. Alles was goed schoon en verzorgd. Zijn ook 3 keer uit eten gegaan in het restaurant. Dit was erg lekker en vooral de hamburger is een aanrader.

Onze dochters hebben het ook erg naar hun zin gehad en gingen elke dag (uit) naar het meer. Voor hun ook een top vakantie.

Is zeker voor herhaling vatbaar.

Nooit meer!

Ilonka
17-8-2018

Wij zaten aan het begin van de camping bij de ingang. Daar hoor je heel de dag blaffende honden van de in de buurt gelegen kennel/pension. Er is een enorme stankoverlast van de waterzuivering aan de overkant van de weg. Aan de achterkant van de camping (waar we 1 nacht verbleven) hoor je de weg en de spoorweg goed. Het aanblik van de camping doet bij de vaste staanplaatsen rommelig en smoezelig aan. Vervallen stacaravans en overal hoekjes met zooi. De jongen aan de receptie is absoluut niet aardig. Het meisje is juist zeer aardig. Allemaal rare regeltjes op de camping; onder 16 jaar mag je niet in het bubbelbad maar er reed wel elke avond een kind van ong 9 jaar op een golfkarretje om de slagboom dicht te doen. Onze hond moest aan de lijn maar die van hun niet waardoor hij bij ons de brokjes van onze hond op kwam eten. Op het terras vroeg het meisje in de bediening of ze wat water moest halen voor onze hond. Graag zeiden wij, maar ze kw

Mooie vakantieweek en leuk voor jongeren

Astrid
13-8-2018

Wij (met zoon van 16 jaar) hebben hier in juli 1 week een mobilhome geboekt.

Eeen prima camping, ruime plekken. Voor mijn zoon fantastisch, elke avond met een groep naar het meer. Voor ons ook fantastisch, wandelen, fietsen en zwemmen. Elke avond mogelijk om brood te bestellen voor de volgende ochtend . Veel sporttoernooien worden georganiseerd. in de nacht lekker koel.

Ik kan mij goed voorstellen dat er met zoveel pubers een strak beleid nodig is. Heb zelf niet de 'gele kaarten' etc uit andere recensies meegemaakt . Heb wel gehoord dat een groep jongeren dingen op de camping vernield hebben.

Voor ons een mooie vakantieweek!

Mooie camping, gemoedelijke sfeer

Familie met 2 kinderen uit Nederland
13-8-2018

Een overzichtelijke camping met een meer om de hoek. Wij hebben het hier prima gehad. Hier en daar wel 'vergane glorie', zoals op de vaste staanplaatsen 'rommel' en stacaravans aan vervanging toe.

Een groot sportveld. Grote groep kinderen (10-18), maar vaste groepen die vaker komen. Aansluiting niet altijd makkelijk. Trein amper gehoord.

Over de regels/consequenties op de camping: bij het boeken hier al van op de hoogte (via camping en zoover), dus dan moet je niet gaan zeuren als je er bent en je je niet aan de regels houdt of je zelf misdraagt (doen wat je thuis niet doet). Meer een oproep aan ouders om hun kinderen wat respect bij te brengen voor de gastheer (en gasten), die gewoon een camping wil runnen waar het voor iedereen goed vertoeven is - van jong tot oud. Wel jammer: regels niet altijd even consequent nageleefd door camping zelf.

Tip: pizzeria midden in het centrum van Veynes, wel vragen of je buiten mag zitten!

Rustige middelgrote tienercamping

Martijn
12-8-2018

Deze camping is zeer geschikt voor gezinnen met tieners. Omdat de camping niet al te groot is, leert de jeugd elkaar snel kennen. Dit mede dankzij het voetbalveld, volleybalvelden , pingpong en georganiseerde wedstrijden. De oudere tieners vermaken zich 's avonds rondom het meer (met drank), je hebt geen last van herrie op de camping. 80% van de gasten Nederlands. Nederlandstalig en Franstalig personeel is aanwezig.

De plekken zijn groot en prima onderhouden. Het sanitair wordt goed schoongehouden.

Toch zijn er wel wat verbeterpunten:

- toilet zonder brillen

- kapotte deuren in het toilet

- alle fitnessapparatuur is kapot

- defecte verlichting in de sanitair, wordt niet gerepareerd

- sommige stukken van de camping liggen er vervallen bij

- woekerprijzen voor een ijsje

- veel ligstoelen zijn kapot

- In het zwembad mag eigenlijk niets behalve heen en weer zwemmen

- beroerd 4G bereik

Topcamping met regels.

Rick
16-7-2018

Prima camping. Veel jeugd. Het enigste nadeel is dat de camping, tenminste de eigenaren, heel streng is/zijn. Er worden strafkaarten uitgedeeld in het zwembad wanneer je een bommetje neemt. Je kan -als je de regels dermate overtreedt- zelfs een rode kaart krijgen, je mag dan je hele verblijf niet in het zwembad. Sanitair is okay. In de buurt is er veel te doen. Gap en andere steden zijn mooi om te bezoeken. Activiteiten kan je beter boeken bij de plaatselijke tourist information in plaats van op de camping; veel goedkoper en even goed. Elke avond vertrekt er een groep jongeren naar het meer om daar te hangen. De afstand van de camping naar het meer is ongeveer 400m. Supermarkten zijn relatief dichtbij. Tip: Boek geen schaduwplaatsen onder de bomen! Door een rare windval -die veroorzaakt wordt door de bergen- is het bij de schaduwplaatsen echt vele keren kouder en waaieriger dan op de rest van de camping.

Verbeterpunt toiletgebouwen!

Nicole
27-5-2018

Camping heeft ruime staanplaatsen en de mogelijkheid tot veel schaduw. ‘s Avonds koelt het af waardoor slapen prima gaat. Jongelui verzamelt ‘ s avonds bij het meer. Bij ‘verkeerd’ gedrag, in de ogen van de eigenaar, krijgen ze er flink van langs.

Toiletgebouwen zijn schoon. Douches hebben idd geen ventilatie waardoor het warme, broeierige hokjes worden. Wel heel fijn dat elke douche een eigen trekker heeft. Let wel op met de deuren bij zowel toilet als douche, deze hebben metalen platen aan de onderkant. Tijdens ons verblijf zijn er meerdere mensen met hun hak onder de deur gekomen met nare gevolgen. Einde vakantie qua zwemmen etc, OK ivm ‘doorgescheurde’ achillespees.....Eigenaar deed hier heel laconiek over.

Samengevat: camping prima, eigenaar heeft twee kanten en de deuren in de toiletgebouwen daar moeten ze echt iets op moeten verzinnen!

Geweldige vakantie

Grietje
29-8-2017

Genoten voor de 2e keer op camping Solaire.

Gemoedelijke camping voor tieners (en hun ouders), die er veel vertier beleven.

Prachtige omgeving om te wandelen, zwemmen en te ontdekken.

Aardig en vriendelijk personeel, Loes, Jolie, Alain en Christiane het was gezellig met jullie!

Prima camping voor gezinnen met pubers

Mariachi
27-8-2017

Voor de eerste keer op deze prima camping verbleven. Vooral omdat de Camping zich richt op gezinnen met pubers in de leeftijd 10 - 18 jaar. Daaraan geen gebrek op deze camping, onze pubers hebben zich uitstekend vermaakt.

De plussen: Zeer ruime plekken van 150m2 met schaduw / zon of half (uw keuze), overdag is het rustig op de camping, de plekken bij zwembad / sportvelden logischerwijs wat minder rustig. Na 22:30 uur in 95% van de gevallen echt stil en in de ochtend kun je prima uitslapen. Het koelt er s'nachts lekker af. Veel faciliteiten zoals voetbal, volleybal, tafeltennis, zwembad, een meer, etc. Begrijp niks van mensen die roepen dat het sanitair aan vervanging toe is. Enige minpunten zijn dat er geen toiletbrillen zijn (dat is echt naad) en dat de douches geen ventilatie hebben waardoor het nogal zweethokken zijn. Verder ziet het er keurig uit en wordt er 3 x per dag echt goed schoongemaakt (we stonden ernaast dus heb het 3 weken lang mogen aanschouwen). Wat ook minder is, al hebben wij er geen last van gehad maar het is ook geen pluspunt, is de weg en trein langs de camping.

Prachtige omgeving met diverse uitval mogelijkheden (auto)

Lees hieronder echt reviews, vraag me soms echt af wat mensen verwachten van kamperen in Frankrijk. Sanitair aan vervanging toe? Hoezo alles is bijna nieuw! In Veynes is niets te doen, het stadje leek uitgestorven? Er wonen 3100 mensen in Veynes, het is sowieso uitgestorven! Geen stad in de buurt op te shoppen? Nope, je zit in de Alpen en dat is een berggebied waar niet zoveel mensen wonen. Geen prullenbakken ook zo raar? Zeker, dit is een doorslaggevend minpunt! Puber camping maar klagen over muziek, vertier en jeugd die s'nachts terugkomt. Tsja....voorbereiding is het halve werk zullen we maar zeggen.

Er wordt veel gezegd over de eigenaar, ik ben niet zn broer maar wij hebben alleen maar goede ervaringen. Er zijn duidelijke regels en kan inderdaad wat te enthousiast reageren als mensen zich daar niet aan houden. Zeker een leerpuntje. We zijn er 3 weken geweest en met zoveel jeugd is het bijzonder dat er vrijwel niks verkeerds gebeurde. Wellicht ervaren sommigen het als streng of bot maar de gemiddelde NL puber heeft ook zo z'n gedrag en het werkt in ieder geval wel . Hou je niet van pubers? Andere camping zoeken. In het andere geval, die van ons hebben een top vakantie gehad dus de ouders ook.

Oh ja, de beste Pizza in Veynes haal je bij Chez Zouzou!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Solaire in Veynes , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Solaire zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.