Camping Campéole du Lac Serre-Ponconstersterster

Frankrijk, Provence - Alpes - Cote d'Azur, St. Vincent les Forts

7.5Goed

• 7.8Eetgelegenheden
  • 7Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Campéole du Lac Serre-Poncon voor je op een rij gezet:

• Kinderopvang
Meer camping info

Terrassencamping Campéole du Lac Serre-Ponçon ligt tussen de bergen en aan een meer. Door de omgeving is het ideaal voor rustzoekers, wandelaars, fietsers en gezinnen met kinderen. Op het meer liggen 2 vlotten en op de camping is er de mogelijkheid een bootje of kano te huren. Een rit naar het bergdorpje Pontis of rond het stuwmeer is prachtig.

61 reviews over Camping Campéole du Lac Serre-Poncon

• 7Fam van Hove01-08-2010

Mooie natuur en Goedkope Vakantie !

deze camping is erg mooi en goed opgezet, alleen het ergste is dat vacanseselect niet vermeld had was dat je wegstuitert voor je tent op maandag en donderdagavond ivm tienerdisco ! Erg storend en ook niet normaal hard, vele kinderen worden wakker ervan en is erg storend voor gezinnen met kinderen. hadden ze wel beter kunnen vermelden en op de camping moet je om 2200 uur sti; zijn maar de muziek is tot 1200 uur snachts te horen. Erg jammer. Voor de rest het eten op de camping is niet echt lekker !

Natuur heel erg gaaf en weergaloze uitzicht vanaf je ligplaats aan het meer !

• 6Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 8Abbo Kloppenburg30-07-2010

Aan te bevelen zeer rustig en mooi gelegen

Prima camping onbegrijpelijk waarom deze camping niet meer sterren heeft we hebben al he veel slechtere campings gestaan die veel meer sterren hadden. Caravans zijn super, winkeltje voldoet aan de eerste behoefte. Bar gezellig en je kunt er ook nog redelijk eten. Minpunt was de afhaaltent in het midden komt groezelig over en niet erg netjes. De italiaan was wel weer goed. Wij zouden er zo weer naar toe gaan. Rust, veel zon, lekker zwemwater en mooie natuur.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2010

• 7Lonneke15-05-2010

Redelijke Camping

Wij hebben 1 week op deze camping gestaan met een grote vriendengroep en kinderen. Plek was ruim en netjes, afstand tot het meer was echt 5 meter, prima dus! Kon daar ook goed je handdoek neerleggen. Eigenaar (en anderen) reden met de auto hard over de camping, met kinderen was dit super gevaarlijk. Sanitair, ziet er netjes uit en wordt ook schoon gehouden, maar bijna niemand in de vriendengroep heeft ook maar 1 warme douche gehad in die week. Eetgelegenheid: lijkt heel wat en heeft ook veel keuze, maar op 2 mensen na van de 18 zijn we allemaal ziek geworden van het eten daar. Dus iets gaat er niet goed in de restaurants en bistro!! Met uitzondering het italiaanse ding helemaal achter in de hoek!! Dat was goed!

Kortom: aardige camping, pal aan het meer, super uitvalsbasis voor parapenten

• 6Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in juli 2008

• 5WvB07-09-2009

Mooie ligging, slecht onderhouden..

Mooie tentplaats achteraan de camping, vanuit de tent konden wij het helderblauwe meer inlopen. Echt een prachtig uitzicht!

Helaas waren er verschillende minpunten op te noemen voor ons:

Het sanitair was beroerd; douche was defect, zonder dat het aangegeven werd. Ongedierte kwam uit alle gaten. Eveneens bleek de wasmachine defect, waar wij pas achter kwamen nadat we deze te kleine wasmachine hadden volgepropt en de 5euro(!) wasmunt er al in hadden gedaan. Zodoende konden we 300 meter verderop opnieuw de machine inladen. Daarnaast stonden er bij de instructies alleen wat je niet mocht doen, ipv hoe het daadwerkelijk werkte..

Daarnaast was het personeel belabbert, stelletje pubers bij de receptie welke luid naar muziek zaten te luisteren en heftig met elkaar aan het discussieren waren terwijl wij tussendoor probeerden te vragen of er plaats was.

Kortom, hele mooie ligging maar de algehele indruk van de camping laat te wensen over..

• 2Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2009

• 3martin02-09-2009

ga niet voor je rust. Veel nachtelijke overlast

veel overlast dmv muziek en jongeren die van elders komen en vernielingen. Security van 3 man noodzakelijk. Eigen personeel veroorzaakt ook overlast de hele nacht door.regelmatig stroomuitval. Boven het bakken piza's wordt gerookt en personeel wat er ongewassen uitziet,

Smerige douches toiletten. Zonder bril of doen het niet. Wel warm. Maar vele vele smerige insecten uit de voegen van het hout of vloer brrrrrrr

• 1Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in september 2009

• 8Van der Wetering22-08-2009

Hele mooie ligging.

Mooie camping in een prachtige omgeving. De huurtenten zijn geweldig, goede bedden en plavuizen op de vloer. Via een stijl bospad ben je binnen 3 minuten bij het prachtige meer.

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

• 7Ester de Bruijn14-08-2009

Mooie omgeving, leuke camping

Gigantisch mooie omgeving. De camping is uitgestrekt en ligt aan het grote meer. Onze Mobilehome stond op een plek met geweldig uizicht over dit meer. Geen gebruik gemaakt van sanitair op de camping, kan er niet over oordelen. Op de camping werd af te toe een vollybalwedstrijd en ander spellen georganiseerd. Wij hebben een prima vakantie gehad. De patat en pizza zijn prima bij de camping 200 meter hoger gelegen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2009

• 6a.l.leemans26-07-2009

mooie omgeving meestal mooi weer

meerdere malen op deze camping geweest maar nog nooit heb ik me voorheen geergerd aan de crew van de camping die over de camping razen met hun bestelauto's terwijl er door het mooie weer erg veel stof van de weg opvloog 10 km staat op de boren op de camping dit jaar zag ik voor het eerst dat honden meegenomen mochten worden en die deden hun behoeften zodra de camper deur werd open gedaan zo maar op je vakantieplekje ook lieten verschillende kampeerders hun hondje uit waar kinderen aan het spelen waren we hebben er altijd met plezier de nodige kilometers voor gereden omdat je er goed kan eten dagelijks de Nederlandse krant te halen is en vers brood het is en blijft een prachtige plek met meestal goed weer elke dag even naar het strandje waar ook waterfietsen en electrobootjes te huur zijn Een biertje drinken op het terras en kijken naar de Tour de france maar of we het volgend jaar weer heen gaan

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

• 8Gijs06-01-2009

Perfecte ligging!

Wij hebben afgelopen zomer twee weken op deze camping gestaan en wij hebben een prima vakantie gehad. Aangezien wij gebruik maakten van een stacaravan kan ik niet oordelen over het gedeelde sanitiair.

De ligging van de camping is fantastisch. Er is in de omgeving veel te doen (wandelen, mtb-en, raften, paraglyden etc) en op de camping kun je genieten van de heerlijke rust en natuur.

Het meer is een prettig zwemmeer en er liggen een aantal leuke dorpen in de buurt van de camping. Het restaurant en de snackbar van de camping zijn niet optimaal. Beter is het om in een van de dorpjes wat te gaan eten. Het natuur-zwembad van de camping is uitermate geschikt voor een verfrissende (koude) duik. Het is eigenlijk een grote vijver maar dat maakte het voor ons, en voor velen, niet minder fijn.

Kortom; een aanrader. Ik kan mij natuurlijk wel voorstellen dat het wat minder aangenaam is als je elke dag koud moet douchen en afwassen...Daar hadden wij dan geen last van.

Gr Gijs

Gereisd met partner in juli 2008

• 7Lonneke08-08-2008

Mmwaahhh....redelijk

We zijn net terug van deze camping en we hebben toch wel wat opmerkingen (ik begrijp ook niet de zeer positieve reacties hieronder):

Sanitair: je hebt geluk als je een goede warme straal water krijgt als je doucht. Vaak koud en nog niet 1 hele straal. Het schoonmaken laat ook te wensen over.

Eetgelegenheden: De bar en het grote restaurant zijn prima, nette bediening en prima eten. Echter de om het maar snack-bar te noemen was zeer slecht. Hele onaardige vrouw die je hielp en een aantal mensen daar gegeten hebben zijn ziek geworden. Totaal niet hygiensch.

Kindvriendelijkheid: het zal wel liggen aan de plek waar je staat. Wij hebben ervaren dat als je aan een van de wegen zit die op de camping lopen dat zelfs het eigen personeel behoorlijk hard rijdt. Als je er iets van zegt krijg je de opmerking dat ze van de camping zijn?!!

Kortom: prachtige omgeving, maar de camping kan echt stukken beter.

• 4Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in juli 2008

5 tips over Camping Campéole du Lac Serre-Poncon

• sofie, 01-05-2014

ik zou als je erheen gaat sowieso gaan raften, dat is zo leuk om te doen en naar saint vincent les fort gaan of naar Gap.

• fam_kuijpers, 08-08-2013
    • Wandeling (pittig; 5 uur) op berg Morgon met prachtige uitzichten. (vanuit Crots naar parkeerplaats rijden)
    • Zandpiramides bij Savines
    • St-Vincent-les-Forts; net voorbij het fort een prachtig uitzicht op het meer en camping. -Stadjes Embrun en Barcellonette.
    • Bergpassen rijden; Col de la Bonette (2802m hoogste berpas van Europa), Vallée de la Tinée, Route des grandes Alpes , Col de la Cayolle totaal 260 km met reistijd van 6.00 uur.
    • Museum bij Gorges over onstaan van het meer .
    • Raften

• Anthony, 03-01-2013

Ga zeker eens parapenten en met de band achter de boot !

17 vragen over Camping Campéole du Lac Serre-Poncon

• Viper, 04-12-2018

Supermarkt / watertappunten op de camping

Waar is de dichtstbijzijnde hypermarche? ( le clerc, Carrefour, super u) en hoe lang is dat rijden. En zijn er op de camping watertappunten? Of alleen bij de wc,s? Wat zijn de grootste plekken op de camping met uitzicht op het meer?

• Ooohh, 28-06-2018

Zwemshorts in zwembad

Bij de reservering stond dat Zwemshorts niet toegestaan zijn in het zwembad. Moeten jongens van 17 nu een speedo aan? Hoe serieus is dit?

dennis

Weet iemand vanaf hoe laat de kampeerplaatsen beschikbaar zijn. Vanaf hoe laat kun je dus arriveren op de camping.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig