Camping Campéole du Lac Serre-Poncon

• 7.8Eetgelegenheden

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

Terrassencamping Campéole du Lac Serre-Ponçon ligt tussen de bergen en aan een meer. Door de omgeving is het ideaal voor rustzoekers, wandelaars, fietsers en gezinnen met kinderen. Op het meer liggen 2 vlotten en op de camping is er de mogelijkheid een bootje of kano te huren. Een rit naar het bergdorpje Pontis of rond het stuwmeer is prachtig.

We hebben een aantal aanbieders voor Campéole du Lac Serre-Poncon voor je op een rij gezet:

61 reviews over Camping Campéole du Lac Serre-Poncon

• 9emiel dieters10-08-2014

Hele mooie camping op een perfecte plek

Erg mooie camping met een perfecte ligging . De camping ligt direct aan het meer en heeft vele voorzieningen zoals een een leuke bar en een goed restaurant het is een terrassen camping daardoor veel privacy en een heerlijk uitzicht . Er is wel een zorgpuntje en dat is het sanitair dit wordt te weinig schoongemaakt en is wel aan vervanging toe . Voor kinderen is deze camping echt perfect .

• 6Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

• 8rbroeze10-08-2014

Prima camping in mooie omgeving

Wij hadden een stacaravan/chalet gehuurd via de TO. De chalets waren prima en liggen verspreid over de camping. Een aantal ligt ver van de voorzieningen, maar deze bieden wel meer privacy dan de centraal gelegen chalets. Camping bestaat grotendeels uit staanplaatsen en was in de laatste week van juli maar voor ong. 60/70 procent bezet door met name franse en nederlandse gezinnen met voornamelijk wat oudere kinderen. Animatie is zeer beperkt cq stelt niet veel voor, dit geldt ook voor de speeltuin. De kinderen vonden overigens de temperatuur van het meer en het zwembad te koud om lange tijd in te zwemmen/spelen. Pluspunten: ligging aan meer met strandje (waterschoenen niet nodig), uitzicht, wandelmogelijkheden. Minpunten: afstanden naar bezienswaardigheden en supermarkt, wespen op camping, wifi niet gratis.

• 8C. van Kesteren30-07-2014

Een aanrader!

Deze camping is prachtig natuurlijk gelegen tussen de bergen en aan de oevers van een groot azuurblauw meer! De kampeerplekken variëren van rustige plekken in de bossen tot wat drukkere plekken op de terrassen. Alle kampeerplekken hebben uitzicht op het meer. Wij mochten zelf onze plek uitzoeken. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. 's Ochtends is er brood te koop. In het meer is het heerlijk zwemmen! Het zwembad is erg mooi aangelegd, maar slechts 6 uur per dag open en de heren moeten speedo's aan. Aanrader is de Ekko lounge bar op de camping aan de oever van het meer: heerlijke burgers en lekkere drankjes, en van 's morgens vroeg tot 's avonds laat geopend. Minpunt van de camping is het sanitair: dit is niet altijd even schoon en vooral 's avonds zit het erg vol met beestjes. In de omgeving zijn vooral sportieve activiteiten en wintersportdorpjes te vinden,

• 5Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

• 5Jan-Albert25-07-2014

Massale camping

Massale camping; plekken dicht bij elkaar en de prijzen zijn veel te hoog. Het zwembad maar 6 uurtjes per dag open, echt stom.

• 4Staat v/h sanitair

Met jonge kinderen

• 9sofie01-05-2014

super plek

wij slapen in een tent/caravan maar het is super.. wij staan altijd op een mooie plek en je kan veel doen. het meer is lekker om in te zwemmen, als je een boot hebt kan je lekker op het meer varen. ook de restaurantjes zijn goed.. ook de steden zijn goed te bezoeken met de auto...

Met vrienden

• 8fam_kuijpers08-08-2013

Ruime camping aan prachtig meer

Geweldige vakantie gehad. Camping is groot maar dit lijkt niet omdat het verschillende "velden" zijn. Ruime plekken. Indien mogelijk zelf plek uitzoekn. Onze jongens van 13 en 16 hebben zich prima vermaakt. Vooral Nederlanders en Fransen. Na 23.00 uur is het rustig. Controle hierop. Jeugd vermaakt zich samen (ook na 23.00uur) op ligweide en het strand. Strand van asfalt en loop door in het water. Drijflijn aanwezig, geen waterschoenen nodig. Klein winkeltje met vers brood en 3 eettentjes. Sanitair wordt zeer regelmatig(met de franse slag) schoon gemaakt. Zelf wc-papier meenemen. Bijna altijd warm water, in 3 wk. maar 1x meegemaakt dat alles in gebruik was met lauw water tot gevolg. Personeel vriendelijk. Prachtig uitzicht op meer en berg Morgon. Electrobootjes, kano's, waterfietsen te huur. Veel fiets en wandelmogelijkheden in omgeving. Afstand tot supermarket 20 min. Reizen in deze omgeving kost tijd, gemiddelde snelheid met auto 35 km per uur. Geen probleem, genieten van omgeving.

• 9BartenVivienne03-08-2013

Perfecte camping

De camping biedt veel verschillende standplaatsen: in de schaduw, in de zon, aan het water, tussen de bomen/struiken. We hebben genoten van onze ruime plaats met uitzicht op het meer. Puntje van kritiek: de plaatsnummers zijn slecht aangegeven, waardoor bleek dat wij op een andere plaats stonden dan was doorgegeven. De camping ligt in een omgeving die veel te bieden heeft als je houdt van activiteiten aan het water en in de natuur. Het sanitair is recent en wordt meerdere keren per dag schoongemaakt. Tevens ligt er aan het water een 'boulevardje' met een winkeltje, pizzeria en bar/eetgelegenheid die tevens voor leuke activiteiten in de avond zorgen.

• 9Anthony03-01-2013

Super familiecamping !

Super familiecamping die veel te laag gewaardeerd is. Prachtige locatie (als je van rust houd). Beste camping rondom het meer. Vriendelijke staff , leuk restaurantje , super sfeer , ... PRACHTIG meer en uitzicht. Enige minpuntje is het sanitair , er zijn niet op alle wc's toiletbrillen. Voor de rest top ! Ben hier reeds 5x geweest.

Met vrienden

• 7Vos25-08-2012

Camperen met rust en natuur

Afgelopen zomer 3 weken op deze camping gestaan. Nr.145, mooie plek direct aan het meer, ver van het 'centrum van de camping'. In de ochtend volledig schaduw, in de middag schaduw te vinden onder een boom. Toiletgebouw zag er netjes uit, het schoonmaken werd oppervlakkig gedaan. Let op neem zelf een wc rol mee! De douches werden na veel gebruik koud. Dit was minder. Campingwinkeltje prima met elke ochtend verse broodjes. De ligging is mooi, als je voor rust en natuur komt. Ruim 20 minuten rijden voor de dichtsbijzijnde supermarkt. Ook in de nabije dorpje zijn er weinig tot geen winkeltjes en terrasjes. De faciliteiten van de camping zijn prima, niet overal van gebruik gemaakt. Leuk is dan je een kano of bootje kan huren op de camping. Zelf een boot meenemen kan ook goed op deze camping. Het meer en de omgeving is mooi. ' Wij hebben 1 avond behoorlijke wind gehad, let op hoe je tent neerzet. En zet hem goed vast!

Camping is een aanrader als je van rust en natuur houdt.

• 6Staat v/h sanitair

• 7Pierre Leunis16-07-2012

Mooie camping

Stonden op rustige plek dicht bij het water in het gedeelte Prairie tot er een groep van 10 franse adolescenten toekwamen, dag rust . Gelukkig was het op het einde van ons verblijf maar zijn toch een dag vroeger vertrokken . Ander nadeel op dit gedeelte van de camping, ontbreken van een sanitair blok dichter bij het meer, de klim naar het bestaande sanitair was uitputtend en geen verlichting 's nachts langs de weg. Met motorhome is men gebonden op de camping er is geen bus of ander vervoermiddel om uitstappen te doen in de omgeving .

Met jonge kinderen

5 tips over Camping Campéole du Lac Serre-Poncon

• sofie, 01-05-2014

ik zou als je erheen gaat sowieso gaan raften, dat is zo leuk om te doen en naar saint vincent les fort gaan of naar Gap.

• fam_kuijpers, 08-08-2013
    • Wandeling (pittig; 5 uur) op berg Morgon met prachtige uitzichten. (vanuit Crots naar parkeerplaats rijden)
    • Zandpiramides bij Savines
    • St-Vincent-les-Forts; net voorbij het fort een prachtig uitzicht op het meer en camping. -Stadjes Embrun en Barcellonette.
    • Bergpassen rijden; Col de la Bonette (2802m hoogste berpas van Europa), Vallée de la Tinée, Route des grandes Alpes , Col de la Cayolle totaal 260 km met reistijd van 6.00 uur.
    • Museum bij Gorges over onstaan van het meer .
    • Raften

• Anthony, 03-01-2013

Ga zeker eens parapenten en met de band achter de boot !

17 vragen over Camping Campéole du Lac Serre-Poncon

• Viper, 04-12-2018

Supermarkt / watertappunten op de camping

Waar is de dichtstbijzijnde hypermarche? ( le clerc, Carrefour, super u) en hoe lang is dat rijden. En zijn er op de camping watertappunten? Of alleen bij de wc,s? Wat zijn de grootste plekken op de camping met uitzicht op het meer?

• Ooohh, 28-06-2018

Zwemshorts in zwembad

Bij de reservering stond dat Zwemshorts niet toegestaan zijn in het zwembad. Moeten jongens van 17 nu een speedo aan? Hoe serieus is dit?

dennis

Weet iemand vanaf hoe laat de kampeerplaatsen beschikbaar zijn. Vanaf hoe laat kun je dus arriveren op de camping.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig