Camping Campéole du Lac Serre-Poncon

• 7.8Eetgelegenheden

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

Terrassencamping Campéole du Lac Serre-Ponçon ligt tussen de bergen en aan een meer. Door de omgeving is het ideaal voor rustzoekers, wandelaars, fietsers en gezinnen met kinderen. Op het meer liggen 2 vlotten en op de camping is er de mogelijkheid een bootje of kano te huren. Een rit naar het bergdorpje Pontis of rond het stuwmeer is prachtig.

We hebben een aantal aanbieders voor Campéole du Lac Serre-Poncon voor je op een rij gezet:

61 reviews over Camping Campéole du Lac Serre-Poncon

• 8Anouk11-08-2016

Prachtige locatie, heerlijk meer om in te zwemmen

Natuur is grandioos, camping gezellig, veel nederlanders en fransen, Ekkobar (van nederlanders eigenaars) heel gezellig en lekker eten. Mooi weer gehad. Er is voor jongeren op de camping (14 tot 16 jaar), buiten het zwemmen in het prachtige meer, niet zoveel te beleven. Er kwam wel een rondreizend circus op de camping en er was een avond een heel leuk jazzbandje uit Gap. Supermarkt is op 20 min rijden. Op de camping wel lekkere verse baguettes in het campingwinkeltje. Fijne vakantie gehad.

• 9Eetgelegenheden

• 3Iris05-08-2016

Verschikkelijk personeel

De superbengali was vies bij aankomst. Aangegeven bij de receptie en na gemene blikken werd het geregeld en daarna was hij ietsjes minder vies. Bij de vraag of de receptie een uitje voor ons wilde regelen kregen we de opmerking zelf te moeten bellen met onze eigen telefoon... Ookal duurt het telefoontje hooguit 5 minuten. Bij uitchecken moesten we 50 euro betalen omdat de tent vies was... wat al was bij aankomst. Receptie en personeel zit de hele tijd op hun telefoon te prutsen i.p.v. te werken. Verder komt er nog niet eens een goede dag uit. Dus samengevat is het personeel: lui, arrogant, liever roken dan werken, vooral niet te veel doen en vooral helemaal niet aardig. De EKKObar die naast de camping ligt is wel top! Veel nederlandstalig personeel. Hier kun je lekker eten en een drankje doen op een prachtige lokatie. En spreken ook goed engels... een taal die het campingpersoneel vrijwel niet spreekt.

• 4Staat v/h sanitair

• 7gwi01-08-2016

Prachtige locatie aan helder meer en mooie bergen.

Vriendelijke terrassencamping met ruime plaatsen en mooi uitzicht. Voorzieningen (douches, winkeltje, waterpunten, elektra, vuilafvoer) zijn prima. 's Avond soms wat overlast van te luide muziek uit restaurant, dat overigens lekker eten serveert. Ontvangst was matig: receptioniste was verdiept in boek en deed weinig moeite om als gastvrouw op te treden. Toegewezen plek was te krap voor caravan en in schaduw. Gelukkig waren we vroeg in het seizoen en konden we kiezen uit een handvol andere plaatsen. Plekken zijn officieel niet te reserveren, maar in de praktijk blijkt dat veel gasten een vaste plek hebben. Alle mooie plaatsen op grotendeels lege camping waren vergeven; rara hoe kan dat? Wij wilden na twee weken nog een week langer blijven, maar mochten niet kiezen uit de toen beschikbare plaatsen. Elke dag wisselde het aantal vrije plaatsen, maar de plekken met uitzicht waren zogenaamd 'bezet'. Voor wifi moet extra betaald worden, maar bij Ekkobar was internet gratis. Gelukkig scheen de zon volop, en daarvoor kwamen we.

• 7Eetgelegenheden

• 8Caroline13-07-2016

Geweldig mooie plek om vakantie te vieren.

Prachtig uitzicht op het meer en de bergen. Vanuit hier kun je prachtige bergwandelingen maken. Op de camping zwemgelegenheid in het ecologische zwembad, maar uiteraard ook in het meer. Wij hebben genoten en gaan zeker weer!

• 7Eetgelegenheden

Met jonge kinderen

• 8keeshuibers18-01-2016

Prima, mooi aan het meer!

Mooie ligging aan het meer. Wij stonden op het trekkersveld met vrije plaatsen.

• 8Anita13-08-2015

Geweldige vakantie gehad!

Met 2 tieners 2 weken op deze camping verbleven, we hebben allemaal een heerlijke vakantie gehad, met geweldig mooi weer. Caravan stond direct aan het meer, met heerlijk warm en helder water. Het zwembad niet gebruikt, was van 10-12 en van 14-18 uur open. Veel Nederlandse kinderen, waar ze zich mee hebben vermaakt in en om het meer. Bij het strand midden op de camping is een deel afgebakend, ook 2 vlotten in het water, wat erg leuk is voor de jeugd. In de omgeving veel te zien en te doen, raften op de Ubaye (vlakbij de camping= erg goed), stoeltjeslift in Montclar, paintball en karten (vlakbij Barcelonette). Dichtsbijzijnde supermarkt op 20 minuten rijden in Remollon. Wifi is bij Ekkobar, vooraan op de camping, gratis Wifi code bij bestelling van een drankje, ook net buiten de Ekkobar bereik. Niet altijd goede wifi Bij sommige toiletgebouwen waren vooral in de avond veel vliegen e.d. Douches altijd heerlijk warm, geen bril op de toiletten, zijn wel schoon.

• 8sjvdspek09-08-2015

Prima camping... Schitterend gebied

Wij hebben hier met veel plezier ruim 14 dagen gestaan. Met uitzondering van soms minder warm water, was er met de sanitair niets mis. Geen idee waarom er termen zoals 'typisch Frans' worden genoemd...werd regelmatig schoon gemaakt en bij minder weer werd er van alles aan gedaan om het zo schoon mogelijk te houden. Een bijzonder biologisch zwembad...geen enkel probleem mee gehad dat deze 'maar' 6 uur per dag open is. Als je aan zo'n fantastisch meer staat, heb je naar ons idee sowieso weinig in het zwembad te zoeken. Animatie hebben we geen ervaring mee gehad, want onze oudere kinderen (15, 13 en 13) hebben het prima naar hun zin gehad. Veel andere Nederlandse en Franse kinderen op de camping. Prachtig gebied, waar we zeker nog eens terug gaan komen.

• 6Eetgelegenheden

• 1ingrid_me15-06-2015

Geen wifi aanwezig!

Ik heb een stacaravan geboekt via touroperator. Bij aankomst kreeg ik een stacaran toegewezen zonder uitzicht op het stuwmeer, terwijl op de website staat dat elke stacaravan uit kijkt op het meer. Bij de rij stacaravans waar ik sta,staan er allemaal bomen voor, ik zie alleen de waterkant maar kan niet uitkijken over het meer zoals beloofd. Dan is er nog iets ergers....op de site staat dat er wifi is op de camping. Daarom heb ik deze camping ook geboekt. Kom ik hier blijkt het niet te werken en toen ik de medewerkster van de camping erop aan sprak, vertelde deze dat Campeole ook niet van plan is dat deze zomer te gaan herstellen!!!! Ik heb nu een officiele klacht ingediend bij mijn touroperator. De omgeving is hier werkelijk prachtig!!! En de camping is ook erg mooi. Jammer dat je zaken worden beloofd die ze niet waar maken. Beloof het dan niet, dan hoor je mij niet klagen. Zo en nu ga ik genieten van mijn twee weken welverdiende vakantie.

Alleenreizend

• 8Frits Dijkdrenth09-10-2014

Hele mooie terrassen camping

Wij hadden een ruime plek met mooi uitzicht op de bergen rondom ons. De camping is rustig gelegen. Staat van het sanitair kan beter, vooral het warme water liet te wensen over.

Met jonge kinderen

• 9Vanzeebroeck de bolle12-09-2014

Super camping!

Een heerlijk rustige camping in juni met enorm veel mogelijkheden om te toeren met de motor. Het personeel is heel vriendelijk en vooral de resto bar is meer dan een aanrader om te eten en heerlijk vertoeven met super uitbaters. Wij gaan terug!

• 9Eetgelegenheden

5 tips over Camping Campéole du Lac Serre-Poncon

• sofie, 01-05-2014

ik zou als je erheen gaat sowieso gaan raften, dat is zo leuk om te doen en naar saint vincent les fort gaan of naar Gap.

• fam_kuijpers, 08-08-2013
    • Wandeling (pittig; 5 uur) op berg Morgon met prachtige uitzichten. (vanuit Crots naar parkeerplaats rijden)
    • Zandpiramides bij Savines
    • St-Vincent-les-Forts; net voorbij het fort een prachtig uitzicht op het meer en camping. -Stadjes Embrun en Barcellonette.
    • Bergpassen rijden; Col de la Bonette (2802m hoogste berpas van Europa), Vallée de la Tinée, Route des grandes Alpes , Col de la Cayolle totaal 260 km met reistijd van 6.00 uur.
    • Museum bij Gorges over onstaan van het meer .
    • Raften

• Anthony, 03-01-2013

Ga zeker eens parapenten en met de band achter de boot !

17 vragen over Camping Campéole du Lac Serre-Poncon

• Viper, 04-12-2018

Supermarkt / watertappunten op de camping

Waar is de dichtstbijzijnde hypermarche? ( le clerc, Carrefour, super u) en hoe lang is dat rijden. En zijn er op de camping watertappunten? Of alleen bij de wc,s? Wat zijn de grootste plekken op de camping met uitzicht op het meer?

• Ooohh, 28-06-2018

Zwemshorts in zwembad

Bij de reservering stond dat Zwemshorts niet toegestaan zijn in het zwembad. Moeten jongens van 17 nu een speedo aan? Hoe serieus is dit?

dennis

Weet iemand vanaf hoe laat de kampeerplaatsen beschikbaar zijn. Vanaf hoe laat kun je dus arriveren op de camping.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig