Vakantiehuis La Blache

• Matig / voldoende: 5 - 7

Inspirerend, romantisch en magisch

Liesbeth Wiewel
23-11-2017

Het is in la Blache zo stil en zuiver. Het voelt weldadig aan. Je kunt bij je gites blijven en genieten van de weidsheid, de rust en de stilte. Je kunt ook de directe omgeving te voet verkennen. Met de auto zijn er prachtige dorpjes te bezoeken en een fantastische natuur. Maar het meest blijven mij bij de lavendelvelden, de sterrenhemel en de onvoorstelbare helende stilte.

La Blache in de herfstvakantie: fantastisch!

Familie te Poel
27-10-2017

9 jaar geleden voor het eerst op La Blache geweest, nu met 2 kinderen een weekje in de herfstvakantie! Wat een rust, wat een ruimte! Prachtig weer, de hele week tussen de 20 en 25 graden en de omgeving in die prachtige herfstkleuren. De Gorges du Verdon en Moustiers Sainte Marie zonder die duizenden mensen die je er in de zomer ziet.... fantastisch! Dit gaan we zeker vaker doen! En La Blache zelf: je moet het een keer ervaren....

Heerlijk bijkomen!

Mieke
17-6-2017

Bij La Blache kun je letterlijk even helemaal afstand nemen van alles! Je waant je aan het einde van de wereld. De rust, stilte en relaxte sfeer zorgen voor een heerlijke ontspanning. De gites zijn wat ons betreft room genoeg maar wij zaten met z'n 2-en in een 4-persoons gite. Voor kinderen is het niet erg geschikt, weinig te doen en geen omheining buiten. Maar voor rustzoekers zeker een aanrader. Mooie plaatsen, zoals Lac de st Croix en de kloof zijn op rij-afstand. Iets verder maar ook prima te doen voor een dagje zijn Marseille of de kust. Enne... top broodjes service!!

Supermooie plek, tussen de lavendelvelden

Claudia van Gestel
9-6-2017

Prachtige plek. We zaten in een safaritent van touroperator. Heerlijk als je van rust en ruimte houdt. Prima uitvalsbasis om de prachtige omgeving en de Gorges te verkennen.

Kitty
17-8-2016

Rust, schitterende natuur, gemoedelijke sfeer, briljante ontbijtservice, beschikking over twee priveterassen (zon en schaduw), geweldige wandel- en watersportmogelijkheden. Ach, het heeft gewoon alles.

La Blache is een klein gehucht, waarin 6 gîtes en waarbij 6 safaritenten. Je komt er door over een 2 km onverharde, slechte weg te rijden. De weg zou binnenkort opgeknapt worden... Wij verbleven in de Mistral. Toevallig woei de mistral ook behoorlijk, wat het wat koeler maakte, maar ook met geweldige uitzichten.

Behalve het schitterende uitzicht en de rust is er op La Blache niet veel anders te doen dan uitrusten en relaxen.

Mooie wandelingen maken, Provençaalse dorpjes bezoeken en eventueel nog eens naar Aix-en-Provence.

Verwacht geen grote luxe, wel compleet ingerichte gîtes, vriendelijke beheerders. Er zijn kippen en als ze eieren leggen, kun je die voor een kwartje kopen!

Bij het kantoor is er WiFi. Riez is leuk, vooral als er markt is ( woensdag en zaterdag) en in Puimoisson kun je prima pizza eten.

In februari verbleef ik één week in de gite Le Ble, onderdeel van La Blache. Achteraf voel ik me "beetgenomen". Op de website ziet de Le Ble er netjes uit en wordt er gesproken over een "comfortabel bed" en een "Italiaanse inloopdouche". Echter, in de matras waarop wij sliepen zat een flink gat en de douche was een kleine ruimte (1 vierkante meter) met een muurtje van glasblokken en een douchekop. Het is mij een raadsel wat daar Italiaans aan was. Of het moet de hoogte zijn waarop de douchekop was bevestigd (op 1.60 m). Verder was de ruimte niet schoon, was de rieten ombouw waar de matras op lag hier en daar stuk, bladderde in onze slaapkamer de verf van het plafond, ontbrak aan het keukenkastje een deurtje, en waren de plinten her en der samengesteld uit losse kaalgesleten stukken plank. Het spijt me dat ik dit zo moet zeggen, maar verwacht dus niet te veel van gite Le Ble. De foto's op de website geven een gelikt beeld. Hoe de andere gites eraan toe zijn weet ik niet.

Prachtige omgeving en veel rust

Pieter
2-8-2015

Wij verbleven in een van de 6 safaritenten die door een touroperator worden aangeboden. De tent had een prachtig vrij uitzicht op een rustige plek. De omgeving is werkelijk prachtig. Niets dan lavendel- en zonnebloemvelden en kleine dorpjes. De Gorges du Verdon en Lac de Sainte-Croix zijn goed aan te rijden en absoluut de moeite waard om te bekijken. La Blache zelf is ook erg mooi. Daarnaast zorgen ze er 's morgens voor heerlijke broodjes. Wij waren ook erg te spreken over de vriendelijke beheerders Esther en Marcel die altijd voor je klaar staan. Wij hebben heimwee naar deze plek en de mooie omgeving!

Zeer rustig gelegen, prachtig uitzicht!

Annemarie1376
9-7-2015

Wij verbleven in juni in een (van de 6) safaritenten (boekbaar via touroperator) die separaat van het huis/de gites gelegen zijn. Waanzinnig mooi uitzicht over de lavendelvelden en bergen. Erg rustig gelegen, vrij afgezonderd en 2 km over een slechte weg voordat je er bent, maar het uitzicht en de stilte...fenomenaal! Toiletgebouw dichtbij, netjes verzorgd. Voor kinderen is het naar onze mening niet echt geschikt, geen zwembad of ander vermaak. Prima broodjesservice en op 30 min. rijden van het Lac de Sainte Croix.

om tot rust te komen

cor
19-10-2014

Hier vergeet je de wereld rond e heen WAT een rust

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis La Blache in St. Jurs, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis La Blache zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis La Blache scoort een 8.08 uit 10 op basis van 12 reviews.